Ograniczenie prędkości pod nazwą miejscow ości

Data: 2011-07-07 16:57:35
Autor: Lagod
Ograniczenie prędkości pod nazwą miejscow ości
Cześć.
Czy umieszczenia znaku ograniczenia prędkości B-33 pod tablicą z nazwą miejscowości (E17a) oznacza ograniczenia prędkości aż do końca miejscowości (E-18a)? Czy normalnie się "kasuje", np do skrzyżowania?

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2011-07-07 17:20:30
Autor: radekp@konto.pl
Ograniczenie prêdko¶ci pod nazw± miejscowo¶ci
Thu, 07 Jul 2011 16:57:35 +0200, w <4e15c962$1@news.home.net.pl>, Lagod
<niespamowaclagoda@listkropkapl> napisa³(-a):

Cze¶æ.
Czy umieszczenia znaku ograniczenia prêdko¶ci B-33 pod tablic± z nazw± miejscowo¶ci (E17a) oznacza ograniczenia prêdko¶ci a¿ do koñca miejscowo¶ci (E-18a)? Czy normalnie siê "kasuje", np do skrzy¿owania?

Obowi±zuje na terenie miejscowo¶ci.

Data: 2011-07-07 17:40:03
Autor: Big Jack
Ograniczenie prędkości pod nazwą miejscowości
W wiadomości
*Lagod* napisał(-a):

Czy umieszczenia znaku ograniczenia prędkości B-33 pod tablicą z nazwą
miejscowości (E17a) oznacza ograniczenia prędkości aż do końca
miejscowości (E-18a)? Czy normalnie się "kasuje", np do skrzyżowania?

Mogę się mylić, ale zdaje się, że każdy zakaz umieszczony pod tablicą miejscowości oznacza, że obowiązuje on na całym jej terenie.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2011-07-07 18:42:28
Autor: WOJO
[...]

"Oznacza zakaz przekraczania prędkości określonej na znaku liczbą kilometrów na godzinę. Dopuszczalna prędkość określona na znaku obowiązuje do:
   1). wprowadzenia innej dopuszczalnej prÄ™dkoÅ›ci znakiem B-33 lub B-43,
   2). umieszczenia znaku D-40 oznaczajÄ…cego poczÄ…tek strefy zamieszkania,
   3). umieszczenia znaków oznaczajÄ…cych odpowiednio poczÄ…tek lub koniec obszaru zabudowanego.
Umieszczona pod znakiem B-33 tabliczka wskazuje, że ograniczenie prędkości dotyczy kierującego pojazdem, którego symbol znajduje się na tabliczce.
Znak B-33, określający dopuszczalną prędkość większą niż 60 km/h, umieszczony na obszarze zabudowanym, dotyczy samochodu osobowego, motocykla i samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t., z wyjątkiem:
   1). pojazdu przewożącego materiaÅ‚y niebezpieczne
   2). pojazdu z urzÄ…dzeniem wystajÄ…cym do przodu wiÄ™cej niż 1,5 m od siedzenia kierujÄ…cego
   3). pojazdu holujÄ…cego pojazd silnikowy
   4). motocykla, którym przewozi siÄ™ dziecko w wieku do lat 7
   5). samochodu ciężarowego przewożącego osoby poza kabinÄ… kierowcy."

Pozdrawiam !
WOJO

Data: 2011-07-08 08:13:58
Autor: venioo
W dniu 2011-07-07 18:42, WOJO pisze:
[...]

obowiÄ…zuje do:
1). wprowadzenia innej dopuszczalnej prędkości znakiem B-33 lub B-43,
2). umieszczenia znaku D-40 oznaczajÄ…cego poczÄ…tek strefy zamieszkania,
3). umieszczenia znaków oznaczających odpowiednio początek lub koniec
[...]
nieprzekraczajÄ…cej 3,5 t., z wyjÄ…tkiem:
1). pojazdu przewożącego materiały niebezpieczne
2). pojazdu z urządzeniem wystającym do przodu więcej niż 1,5 m od
siedzenia kierujÄ…cego
3). pojazdu holujÄ…cego pojazd silnikowy
4). motocykla, którym przewozi się dziecko w wieku do lat 7
5). samochodu ciężarowego przewożącego osoby poza kabiną kierowcy."

Skąd to wyciąłeś? Bo interesuje mnie podstawa prawna, gdyż jakiś czas temu (powiedzmy, że dłuższy czas) czytałem o sytuacji, gdy facet dostał mandat za przekroczenie prędkości w zabudowanym (właśnie tak oznakowanym na początku miejscowości), nie przyjął, i sprawę w sądzie wygrał, gdyż nie było żadnych umocowań prawnych, do stosowania takich "zbitek znaków" - stąd moje pytanie.

--
venioo

Data: 2011-07-08 09:02:54
Autor: Lagod
W dniu 2011-07-08 08:13, venioo pisze:
[...]
- stÄ…d moje pytanie.

W każdym razie jest tu mowa o terenie zabudowanym, a od 9 lat tablica z nazwą miejscowości nie jest oznaczeniem terenu zabudowanego (zielona).
ps. Dostałem pierwszy raz zdjęcie z wakacji. Na liczniku całe 61km/h w wiosce, o północy. Ponoć jest ustawione tam ograniczenie do 50...(?)

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2011-07-08 14:02:06
Autor: Artur\(m\)

Użytkownik "Lagod" <niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał w wiadomości news:4e16aba4$1news.home.net.pl...
[...]

W mieście o północy nie mogli Cię ukarać

Artur(m)

Data: 2011-07-08 23:12:29
Autor: jerzu
Ograniczenie prêdko¶ci pod nazw± miejscowo¶ci
On Fri, 8 Jul 2011 14:02:06 +0200, "Artur\(m\)" <musicm@interia.pl>
wrote:

W mie¶cie o pó³nocy nie mogli Ciê ukaraæ

Bo?

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-07-08 09:46:44
Autor: WOJO
[...]
Rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych.
Pozdrawiam!
WOJO

Data: 2011-07-08 09:54:56
Autor: Robert_J
Ograniczenie prędkości pod nazwą miejscowości
SkÄ…d to wyciÄ…Å‚eÅ›? Bo interesuje mnie podstawa prawna,

To już wiem czemu ciężarówki i autobusy popylają w mieście 70 albo i więcej na tych podwyższeniach prędkości. Chyba naprawdę mało który kierowca wie, że dotyczą one tylko tych pojazdów, które podał WOJO :-).

...jakiś czas temu (powiedzmy, że dłuższy czas) czytałem o sytuacji, gdy facet dostał mandat za przekroczenie prędkości w zabudowanym (właśnie tak oznakowanym na początku miejscowości)

To ile on jechał? Szczerze mówiąc nie widziałem miejscowości, w której obowiązuje mniej niż 40 na całym terenie (może gdzieś jakiś ewenement jest), więc jeśli jechał "kodeksowe" 50 to aż trudno uwierzyć że w ogóle go zatrzymali. No, chyba że jechał 60-70, to wtedy już przekroczenie jakieś jest ;-)).

...nie przyjął, i sprawę w sądzie wygrał, gdyż nie było żadnych umocowań prawnych, do stosowania takich "zbitek znaków"

To kiedy to było?

Data: 2011-07-08 14:10:17
Autor: venioo
W dniu 2011-07-08 09:54, Robert_J pisze:
[...]

Co do tego to chyba nawet w Uwaga Pirat albo podobnym bylo kiedys, tak Pana kierownika ciezarowki przerobili :) Zawodowy kierowca tlumaczyl sie w zabudowanym, ze tam stoi znak 70, a policjanci "Ale Panie kierowco..." i facetowi szczeka opadla...

[...]

jakieÅ› jest ;-)).

Nie pamietam szczegolow, zaciekawil mnie sam fakt i wyrok.

...nie przyjął, i sprawę w sądzie wygrał, gdyż nie było żadnych
umocowań prawnych, do stosowania takich "zbitek znaków"

To kiedy to było?

Na przestrzeni od rok temu do trzy lata temu... Utkwilo mi to w pamieci, bo przez kilka wiosek z takim ograniczeniem przejezdzam w drodze do tesciow.

--
venioo
Sprzedam Alfa Romeo 156

Data: 2011-07-08 23:12:11
Autor: jerzu
Ograniczenie prêdko¶ci pod nazw± miejscowo¶ci
On Fri, 8 Jul 2011 09:54:56 +0200, "Robert_J" <dzidekszcz@onet.pl>
wrote:

To ile on jecha³? Szczerze mówi±c nie widzia³em miejscowo¶ci, w której obowi±zuje mniej ni¿ 40 na ca³ym terenie (mo¿e gdzie¶ jaki¶ ewenement jest), wiêc je¶li jecha³ "kodeksowe" 50 to a¿ trudno uwierzyæ ¿e w ogóle go zatrzymali. No, chyba ¿e jecha³ 60-70, to wtedy ju¿ przekroczenie jakie¶ jest ;-)).

Takich miejscowo¶ci jest pe³no na polskim wybrze¿u. W jednej z takich
w³asnie przebywam, dodatkow± atrakcj± jest fotoradar, który siedzi w
budzie ju¿ trzeci dzieñ.

Data: 2011-07-08 23:15:00
Autor: Artur Ma¶l±g
wrote:

[...]

Z ograniczeniami poni¿ej 40 na ca³ym terenie zabudowanym?

Data: 2011-07-08 23:18:14
Autor: jerzu
Ograniczenie prêdko¶ci pod nazw± miejscowo¶ci
On Fri, 08 Jul 2011 23:15:00 +0200, Artur Ma¶l±g <futrzak@polbox.com>
wrote:

Z ograniczeniami poni¿ej 40 na ca³ym terenie zabudowanym?

Z ograniczeniem _do_ 40 km/h.

Data: 2011-07-08 23:22:40
Autor: Artur Ma¶l±g
wrote:

Z ograniczeniami poni¿ej 40 na ca³ym terenie zabudowanym?

Z ograniczeniem _do_ 40 km/h.

Nieprawda:
<cite>
> To ile on jecha³? Szczerze mówi±c nie widzia³em
                            ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Takich miejscowo¶ci jest pe³no na polskim wybrze¿u. W jednej z takich
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
w³asnie przebywam, dodatkow± atrakcj± jest fotoradar, który siedzi w
budzie ju¿ trzeci dzieñ.
</cite>

No to jak?

Data: 2011-07-08 23:24:55
Autor: jerzu
Ograniczenie prêdko¶ci pod nazw± miejscowo¶ci
On Fri, 08 Jul 2011 23:22:40 +0200, Artur Ma¶l±g <futrzak@polbox.com>
wrote:

No to jak?

IMHO przedpiszcy chodzi³o o ograniczenie do 40 km/h, ale mo¿e siê
mylê. --

Data: 2011-07-08 14:27:34
Autor: radekp@konto.pl
Ograniczenie prêdko¶ci pod nazw± miejscowo¶ci
Fri, 08 Jul 2011 08:13:58 +0200, w <iv677b$qbf$1@news.onet.pl>, venioo

gdy facet dosta³ mandat za przekroczenie prêdko¶ci w zabudowanym (w³a¶nie tak oznakowanym na pocz±tku miejscowo¶ci), nie przyj±³, i sprawê w s±dzie wygra³, gdy¿ nie by³o ¿adnych umocowañ prawnych, do stosowania takich "zbitek znaków"

S³ysza³em o takim przypadku -- ale on dotyczy³ sytuacji, w której kierowca
wjecha³ do miejscowo¶ci od strony, w której takiego znaku nie by³o.

Data: 2011-07-08 15:10:16
Autor: Robert_J
Ograniczenie prêdko¶ci pod nazw± miejscowo¶ci
S³ysza³em o takim przypadku -- ale on dotyczy³ sytuacji, w której kierowca
wjecha³ do miejscowo¶ci od strony, w której takiego znaku nie by³o.

Tylko ¿e to zupe³nie zmienia sytuacjê :-).
¯eby by³o ¶mieszniej s± miejscowo¶ci, do których zdarza siê ¿e mo¿na wjechaæ drog± bez znaku D-42. Tak± miejscowo¶ci± jest np. ... Szczecin :-). Wjazd od strony Mierzyna, przecinaj±c ul. £ukasiñskiego. O ma³ych pipidówach nawet nie warto wspominaæ, s± ich dziesi±tki...

Data: 2011-07-08 15:56:10
Autor: Leszek Kowalski
Ograniczenie prêdko¶ci pod nazw± miejscowo¶ci

U¿ytkownik "Robert_J" <dzidekszcz@onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:iv6vkm$b4g$1news.onet.pl...

[...]

Czêsto s± te¿ miejsowo¶ci gdzie na jednym z wjazdów stoi stara tablica z nazw± miejscowo¶ci. Tym samym przekraczaj±c 50km/h na terenie danej miejscowo¶ci mo¿na siê t³umaczyæ, ¿e wjecha³o siê od tej strony gdzie brak znaku "teren zabudowany" i dopuszczalna prêdko¶æ w zwi±zku z tym wynosi 90km/h (o ile oczywi¶cie lokalnie brak znaków ograniczaj±cych prêdko¶æ).

Leszek Kowalski

Data: 2011-07-08 21:43:21
Autor: MadMan
Dnia Fri, 8 Jul 2011 15:56:10 +0200, Leszek Kowalski napisał(a):

[...]

A tak z ciekawości - co gdy wjeżdżając do miejscowości będzie znak
"teren zabudowany" z lewej strony drogi?

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-07-08 21:48:31
Autor: Shrek
Ograniczenie pr�dko�ci pod nazw� mi ejscowo�ci
W dniu 2011-07-08 21:43, MadMan pisze:

A tak z ciekawości - co gdy wjeżdżając do miejscowości będzie znak
"teren zabudowany" z lewej strony drogi?

Nic - nie przyjmujesz mandatu i do sądu. A dalej to Bóg raczy wiedzieć - zależy od sędziego. Sprawę DDR po lewej stronie w Białymstoku powinieneś znać;)

Shrek.

Data: 2011-07-08 21:55:52
Autor: MadMan
Ograniczenie pr�dko�ci pod nazw� mi ejscowo�ci
Dnia Fri, 08 Jul 2011 21:48:31 +0200, Shrek napisa³(a):

A tak z ciekawo¶ci - co gdy wje¿d¿aj±c do miejscowo¶ci bêdzie znak
"teren zabudowany" z lewej strony drogi?

Nic - nie przyjmujesz mandatu i do s±du. A dalej to Bóg raczy wiedzieæ - zale¿y od sêdziego. Sprawê DDR po lewej stronie w Bia³ymstoku powiniene¶ znaæ;)

Znam, ale wtedy oskar¿ony przegra³ (mimo ¿e prawa nie z³ama³). --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-07-09 08:22:57
Autor: Shrek
W dniu 2011-07-08 21:55, MadMan pisze:
Dnia Fri, 08 Jul 2011 21:48:31 +0200, Shrek napisał(a):

[...]

Znam, ale wtedy oskarżony przegrał (mimo że prawa nie złamał).

No właśnie - w sądzie to już Bóg raczy wiedzieć;)

Shrek.

Data: 2011-07-08 21:58:28
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-07-08 21:48, Shrek pisze:
W dniu 2011-07-08 21:43, MadMan pisze:

A tak z ciekawości - co gdy wjeżdżając do miejscowości będzie znak
"teren zabudowany" z lewej strony drogi?

Nic - nie przyjmujesz mandatu i do sÄ…du.

No pewnie - skoro go widział to powinien poprawnie zinterpretować.

A dalej to Bóg raczy wiedzieć -
zależy od sędziego. Sprawę DDR po lewej stronie w Białymstoku powinieneś
znać;)

A jakie było końcowe orzeczenie?

Data: 2011-07-08 22:34:21
Autor: MadMan
Ograniczenie pr�dko�ci pod nazw� mi ejscowo�ci
Dnia Fri, 08 Jul 2011 21:58:28 +0200, Artur Ma¶l±g napisa³(a):

No pewnie - skoro go widzia³ to powinien poprawnie zinterpretowaæ.

Znaczy - "nie jest po prawej, wiêc mnie nie obowi±zuje"? :) Bo ja w³a¶nie tak bym zinterpretowa³.
A dalej to Bóg raczy wiedzieæ -
zale¿y od sêdziego. Sprawê DDR po lewej stronie w Bia³ymstoku powiniene¶
znaæ;)

A jakie by³o koñcowe orzeczenie?

Uzasadnienie by³o w stylu "skoro oskar¿ony zna³ te rejony to wiedzia³ ¿e
po drugiej strony ulicy jest droga dla rowerów, zatem brak znaków
¶wiadcz±cych o jej istnieniu nie zwalnia go z jej u¿ywania". --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-07-08 22:44:17
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-07-08 22:34, MadMan pisze:
Dnia Fri, 08 Jul 2011 21:58:28 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

No pewnie - skoro go widział to powinien poprawnie zinterpretować.

Znaczy - "nie jest po prawej, więc mnie nie obowiązuje"? :)
Bo ja właśnie tak bym zinterpretował.

A ja wręcz przeciwnie - najwyraźniej inaczej mnie uczono przepisów
oraz zasad współżycia społecznego.

A dalej to Bóg raczy wiedzieć -
zależy od sędziego. Sprawę DDR po lewej stronie w Białymstoku powinieneś
znać;)

A jakie było końcowe orzeczenie?

Uzasadnienie było w stylu "skoro oskarżony znał te rejony to wiedział że
po drugiej strony ulicy jest droga dla rowerów, zatem brak znaków
świadczących o jej istnieniu nie zwalnia go z jej używania".

Bardzo mÄ…dre orzeczenie.

Data: 2011-07-08 22:52:34
Autor: MadMan
Ograniczenie pr�dko�ci pod nazw� mi ejscowo�ci
Dnia Fri, 08 Jul 2011 22:44:17 +0200, Artur Ma¶l±g napisa³(a):

[...]

Bardzo m±dre orzeczenie.

Niezwykle m±dre, p³ynie z niego przekaz "trzeba je¼dziæ na pamiêæ, a
znaki to tylko ozdobniki". --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-07-08 23:18:38
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-07-08 22:52, MadMan pisze:
Dnia Fri, 08 Jul 2011 22:44:17 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

[...]

Niezwykle mądre, płynie z niego przekaz "trzeba jeździć na pamięć, a
znaki to tylko ozdobniki".

Nieprawda. Nie wiem czy to zrozumiesz, ale po tym co napisałeś mam
wątpliwości graniczące z pewnością...

Data: 2011-07-09 08:26:02
Autor: Shrek
W dniu 2011-07-08 22:44, Artur Maśląg pisze:

[...]

Raczej średnio. No i w uzasadnieniu były babole. Błąd, że się nie odwołał.

Inna sprawa, to czy nawet jeśli wiedział, to go ta DDR (po lewej) obowiązywała, ale nie na tym się uzasadnienie skupiło.

Shrek.

Data: 2011-07-09 21:41:04
Autor: Adam P³aszczyca
Ograniczenie pr�dko�ci pod nazw� mi ejscowo�ci
Dnia Sat, 09 Jul 2011 08:26:02 +0200, Shrek napisa³(a):

Raczej ¶rednio. No i w uzasadnieniu by³y babole. B³±d, ¿e siê nie odwo³a³.

We wschodniej Polsce? ¯artujesz... Tam s±d klepie to, co policja przyniesie
bez zajmowania siê czym¶ tak niewa¿nym jak prawo. --
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P³aszczyca (+48 502) 122 688
  ___/ /_  ___    Kêszyca Le¶na 51/9, 66-305 Keszyca Le¶na
 _______/ /_     Wywo³ywanie slajdów http://trzypion.pl/

Data: 2011-07-08 21:51:08
Autor: Artur Maśląg
[...]

Ano nic - powinieneś zgłosić na policji (czy też do zarządcy drogi)
kwestię błędnego oznakowania.

Data: 2011-07-08 21:56:51
Autor: MadMan
Ograniczenie pr�dko�ci pod nazw� mi ejscowo�ci
Dnia Fri, 08 Jul 2011 21:51:08 +0200, Artur Ma¶l±g napisa³(a):

Ano nic - powiniene¶ zg³osiæ na policji (czy te¿ do zarz±dcy drogi)
kwestiê b³êdnego oznakowania.

Zarz±dca drogi raczej nie reaguje na takie zg³oszenia - wielokrotnie
zg³asza³em b³êdne oznakowanie dróg rowerowych tudzie¿ wykonanie ich
niezgodnie z obowi±zuj±cym prawem, bez efektu. Policja? No mo¿e...

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-07-08 22:02:16
Autor: Artur Maśląg
W dniu 2011-07-08 21:56, MadMan pisze:
Dnia Fri, 08 Jul 2011 21:51:08 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

Ano nic - powinieneś zgłosić na policji (czy też do zarządcy drogi)
kwestię błędnego oznakowania.

Zarządca drogi raczej nie reaguje na takie zgłoszenia - wielokrotnie
zgłaszałem błędne oznakowanie dróg rowerowych tudzież wykonanie ich
niezgodnie z obowiÄ…zujÄ…cym prawem, bez efektu.

Poleconym? Rzuć skanem odpowiedzi... Można się poboksować...

Policja? No może...

Ja zgłaszam wprost na policję. Działa. Nie będę sprawdzał z samochodu/roweru/motocykla/nóg kto jest zarządca danej drogi.

Data: 2011-07-08 22:33:13
Autor: MadMan
Ograniczenie pr�dko�ci pod nazw� mi ejscowo�ci
Dnia Fri, 08 Jul 2011 22:02:16 +0200, Artur Ma¶l±g napisa³(a):

Zarz±dca drogi raczej nie reaguje na takie zg³oszenia - wielokrotnie
zg³asza³em b³êdne oznakowanie dróg rowerowych tudzie¿ wykonanie ich
niezgodnie z obowi±zuj±cym prawem, bez efektu.

Poleconym? Rzuæ skanem odpowiedzi... Mo¿na siê poboksowaæ...

Drog± elektroniczn±. Niech¿e poszukam tylko...

O, mam, conieco tutaj kiedy¶ wklei³em -
http://pokazywarka.pl/cpr_gliwicka_rybnik/

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2011-07-09 21:39:54
Autor: Adam P³aszczyca
Ograniczenie prêdko¶ci pod nazw± miejscowo¶ci
Dnia Fri, 8 Jul 2011 21:43:21 +0200, MadMan napisa³(a):

A tak z ciekawo¶ci - co gdy wje¿d¿aj±c do miejscowo¶ci bêdzie znak
"teren zabudowany" z lewej strony drogi?

Tak samo - ustawiony jest nieprawid³owo. --