Ograniczenie prędkości

Data: 2019-02-26 11:52:28
Autor: Poldek
Ograniczenie prędkości
No panie i panowie, co wy na to?
http://www.geekweek.pl/news/2019-02-24/to-juz-pewne-w-samochodach-pojawia-sie-obowiazkowe-ograniczniki-predkosci/
Już widzę ten smętny sznurek bryk wlokących się 50-ką pomieście...

Są miejsca na świecie, gdzie "sznurek bryk wlokących się 50-tką po mieście", to jest najnormalniejsza norma. No, może nie 50-tką, tylko ok. 55-58. Takie rzeczy widziałem np. w Szwajcarii, Szwecji, Australii, Singapurze i Wielkiej Brytanii. Czyli da się.

Data: 2019-02-26 11:59:54
Autor: Budzik
Ograniczenie prędkości
Użytkownik Poldek pugilares@interia.eu ...

[...]

Ano. Ostatnio widziałem reportaz z Estoni.
Piekna, dwupasmowa droga i wszyscy wloką się własnie około 55 na godzine.
Powód: informacja ze zielona fala jest ustawiona dokładnie na 58 (?) i ze jajk pojedziesz szybciej to bedziesz musiał hamować.
Ale ludziom nadal trudno to zrozumiec, ze lepiej płynnie niz agresywnie od swiateł do swiateł... Bo jak pojade wolniej to zaraz mi sie 5 przed zderzak wepchnie. I potem nawet tacy jak ja co by chetnie pojechali płynnie, przyspieszaja zeby chociaz troche zminimalizowac to zjawisko.

--
Pozdrawia... Budzik
"Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

Data: 2019-03-01 00:49:50
Autor: mk4
Ograniczenie prędkości
On 2019-02-26 12:59, Budzik wrote:
[...]

No, to idealna prędkość 112 wtedy :)

--
mk4

Data: 2019-02-26 12:58:10
Autor: J.F.
Ograniczenie prędkości
Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5c751a5f$0$486$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

W Warszawie pewnie tez zobaczysz i w wielu innych miastach Polski.
Ale na niektorych ulicach i w okreslonych warunkach ruchu :-)

Jak juz mowa o "sznurku", to jeden przepisowy samochod wyznacza predkosc wielu za nim,
a moze wcale nie ma takiej checi do trzymania przepisow, co przepustowosc powoduje, ze caly sznurek tyle jedzie.

Jak sa trzy pasy ruchu i mniejszy tlok, i nie ma FR, to wtedy mozesz zobaczyc ile obywatele chca jechac :-)

We Wroclawiu ladnie trzymali ~60-70 ... na jednej ulicy, gdzie wyjatkowo dzialala zielona fala.
Szybko sie przyzwyczaili, zreszta warunki sprzyjaly.

J.

Ograniczenie prędkości