Ogromne kaucje a brak zainteresowania Ľródłami dochodów

Data: 2015-08-27 09:07:29
Autor: Budzik
Ogromne kaucje a brak zainteresowania Ľródłami dochodów
Użytkownik Piotrek pilarp@poczta.onet.pl ...

Raz na jaki¶ czas mamy do czynienia z zatrzymaniem przez wymiar
(nie)sprawiedliwo¶ci jakiej¶ znanej osoby. Często taki zatrzymany ma
możliwo¶ć uniknięcia aresztu w zamian za wpłacenie bardzo wysokiej
kaucji, sięgaj±cej kilkuset tysięcy (jak w przypadku Dubienieckiego -
zięcia Kaczyńskiego) albo i kilku milionów złotych (jak w przypadku
senatora Stokłosy). Charakterystyczne jest to, że w tego typu
przypadkach zatrzymany nie ma zwykle najmniejszych problemów z
uzbieraniem wymaganej kwoty i wpłaca j± natychmiast bez żadnego
problemu. Moje pytanie brzmi: jak to się dzieje, że w takich
sytuacjach urzędu skarbowego zupełnie nie interesuje w jaki sposób
zatrzymany zdobył wymagan± kwotę? Instytucja, która słynie ze swojego
zamiłowania do prze¶wietlania finansów obywateli, nigdy nie próbuje
dociekać jak tego typu szemrane indywidua były w stanie ekspresowo
wyłożyć kilkaset tysięcy czy nawet kilka baniek. Czy obowi±zuje tu po
prostu zasada: im bardziej umoczony, tym mniej się interesujemy
Ľródłami jego dochodów?

A skad wiesz ze nie interesuje?
I jaki widzisz problem w uzbieraniu kilku mln dla takiej sooby jak stokłosa czy kilkuset tysiecy dla takiego Dubienieckiego?
Sadzisz, ze nie wykazywali takich dochodów?

Data: 2015-08-27 02:52:33
Autor: nkab
W dniu czwartek, 27 sierpnia 2015 11:07:30 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
> [...]

Sadzisz, ze nie wykazywali takich dochodów?

Ale te miliony mog± pochodzić z przestępstw.

Zapamiętaj - jedna osoba nie jest w stanie uczciw± własn± prac±
zarobić miliony, te miliony pochodz± zawsze z wyzysku lub
manipulacji.

Te miliony powinny być maj±tkami firm a nie osób fizycznych.
Te potworne nierówno¶ci powinny być regulowane podatkami progresywnymi
dla osób fizycznych (ograniczanie dodruków pieni±dza i pazerno¶ci).

Andrzej.

Data: 2015-08-27 09:51:26
Autor: witek
Ogromne kaucje a brak zainteresowania ĹşrĂłd Ĺ‚ami dochodĂłw
nkab@toya.net.pl wrote:

Zapamiętaj - jedna osoba nie jest w stanie uczciw± własn± prac±
zarobić miliony, te miliony pochodz± zawsze z wyzysku lub
manipulacji.

Widać nie obracasz się tam gdzie trzeba.
Negocjowałem swego czasu pewn± umowę.
Prawnik obniżył swoje honorarium i zainkasował za sporz±dzenie umowy tylko 450 tys.
Zajęło mo to kilka dni pracy.

To, że ty nie potrafisz nie oznacza, ze inni nie mog±.

Data: 2015-08-27 23:17:30
Autor: nkab
W dniu czwartek, 27 sierpnia 2015 16:51:28 UTC+2 użytkownik witek napisał:
nkab@toya.net.pl wrote:

> [...]

Zajęło mo to kilka dni pracy.

To, że ty nie potrafisz nie oznacza, ze inni nie mog±.

No wła¶nie. W zdrowym systemie powinien zapłacić 99% podatku
dochodowego je¶li to jego osobisty dochód. Za mały wysiłek
jak na tak± kasę. Dla mnie takie wynagrodzenie budzi naprawdę
podejrzenie i może tu chodzić o jak±¶ manipulację, która
klientowi da jeszcze większ± kasę.

Andrzej.

Data: 2015-08-28 08:37:25
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-08-28 o 08:17, nkab@toya.net.pl pisze:
W dniu czwartek, 27 sierpnia 2015 16:51:28 UTC+2 użytkownik witek napisał:
nkab@toya.net.pl wrote:

Zapamiętaj - jedna osoba nie jest w stanie uczciwą własną pracą
zarobić miliony, te miliony pochodzą zawsze z wyzysku lub
manipulacji.

Widać nie obracasz się tam gdzie trzeba.
Negocjowałem swego czasu pewną umowę.
Prawnik obniżył swoje honorarium i zainkasował za sporządzenie umowy tylko 450 tys.
Zajęło mo to kilka dni pracy.

To, ĹĽe ty nie potrafisz nie oznacza, ze inni nie mogÄ….

No właśnie. W zdrowym systemie powinien zapłacić 99% podatku
dochodowego jeśli to jego osobisty dochód. Za mały wysiłek
jak na takÄ… kasÄ™.

Idiota.

--
Liwiusz

Data: 2015-08-28 09:08:26
Autor: A. Filip
Podatkiem dochodowym w (głupich) bogaczy! [Was: Ogromne kaucje a brak zainteresowania źródłami dochodów]
nkab@toya.net.pl wrote:

[...]

A TY nie chciałbyś mieć udziału w takim podatku od Billa Gatesa? :-)
W USA rzÄ…dzili idioci jak w czasie 2WĹš maksymalna stawka podatku dochodowego
wynosiła 90% (dziewięćdziesiąt procent)?

A poważniej: Jak francuziki chciały wprowadzić ostatnio 90% podatek dochodowy
to taki Depardieu "zwiał" _do Putinistanu_ z (AFAIR) 13% podatkiem dochodowym.
Z owcy skórę zedrzeć można tylko raz, strzyc wełnę można rok w rok.

Większość wyborców ma dochody poniżej średniej wiec IMHO odwoływanie się do
_długoterminowej_ efektywności unikania _bardzo_ wysokich podatków jest dużo
skuteczniejsze od odwoływania się do poczucia sprawiedliwości przy
"zniechęcaniu" do _bardzo_ wysokich podatków dla bogaczy i "bogaczy".
Nie wszyscy mogą zwiać _z dochodami_ ale całkiem sporo może.

--
A. Filip
Gdy brakuje piwa, nie ma zgody męża z ĹĽonÄ….  (PrzysĹ‚owie abisyĹ„skie)

Data: 2015-08-28 09:36:10
Autor: Tomasz Kaczanowski
nkab@toya.net.pl wrote:

[...]

Nie chciałbym, bo bogaty to często inteligentny i przeniósł by się tam, gdzie nie ma idiotycznych podatków. Ja wolę by płacił taki sam procent (bo kwotowo płaci wiecej), ale, żeby płacił. Ale to niestety właśnie mentalność niektórych, że zjadają kury znoszące złote jajka...

--
Kaczus
http://kaczus.cba.pl

Data: 2015-08-28 09:39:48
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-08-28 o 09:36, Tomasz Kaczanowski pisze:
[...]

gdzie nie ma idiotycznych podatkĂłw.

Albo po prostu w ogóle by nie pracował. Chyba nikt rozsądny, zatem poza
niemyślącymi socjalistycznymi tłukami, uważa, że ten "zły prawnik co
zarobił 450 000zł brutto (369 000zł netto)" grzecznie będzie robić tę
samą usługę za 4500zł netto czy nawet 45 000zł netto. Albo że klient
chętnie zapłaci 450 000zł wiedząc, że 90-99% tej opłaty pójdzie na
zmarnowanie, a nie na usługę.

--
Liwiusz

Data: 2015-08-28 01:27:15
Autor: nkab
Podatkiem dochodowym w (głupich) bogaczy! [Was: Ogromne kaucje a brak zainteresowania Ľródłami dochodów]
W dniu pi±tek, 28 sierpnia 2015 09:39:55 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

> gdzie nie ma idiotycznych podatków.

Albo po prostu w ogóle by nie pracował. Chyba nikt rozs±dny, zatem poza
niemy¶l±cymi socjalistycznymi tłukami, uważa, że ten "zły prawnik co
zarobił 450 000zł brutto (369 000zł netto)" grzecznie będzie robić tę
sam± usługę za 4500zł netto czy nawet 45 000zł netto. Albo że klient
chętnie zapłaci 450 000zł wiedz±c, że 90-99% tej opłaty pójdzie na
zmarnowanie, a nie na usługę.

-- Liwiusz

Podkre¶lam, że chodzi o dochód osobisty.
Je¶li te pieni±dze byłyby firmy to firma
dysponuj±ca t± kas± może kupić lambordzini
służbowe bo firmę stać na to, pracownik może
je wypożyczyć kobicie na zakupy itd.
czyli opłaca się prowadzić dochodow± firmę
i dopóki ta firma działa dopóty
może szpanować drogim autem.

Po prostu system ¶wiatowy w dziedzinie finansów
musi się zmienić. Nie może być tak, że winni ¶wiatowego
kryzysu bankierzy dostaj± od banku centralnego USA dotację
za któr± jad± się bawić.

Powinno być tak, że winni powinni wyskoczyć
z wyłudzonej kasy i jeszcze należy im dołożyć
finansow± karę z alternatyw± na mamra. Nie potrzebna
byłaby dotacja a odzyskane ¶rodki powinni skierować
na zbilansowanie wygenerowanych przez winnych strat.

Teraz jest tak, że bogaty ćwok może wszystko,
nawet wywołać ¶wiatowy kryzys a każdy dodruk kasy
i tak przejmie ON bo ma takie możliwo¶ci.

99% tej kasy leży bezproduktywnie na kontach ćwoków.

Andrzej.

Data: 2015-08-28 10:28:40
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-08-28 o 10:27, nkab@toya.net.pl pisze:
99% tej kasy leży bezproduktywnie na kontach ćwoków.

Andrzeju - czytając ciebie nasuwa mi się na myśl znane powiedzenie -
dlaczegoś biedny? Boś głupi. I - być może - vice versa.

--
Liwiusz

Data: 2015-08-31 00:00:22
Autor: nkab
Podatkiem dochodowym w (głupich) bogaczy! [Was: Ogromne kaucje a brak zainteresowania Ľródłami dochodów]
W dniu pi±tek, 28 sierpnia 2015 10:28:47 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

Andrzeju - czytaj±c ciebie nasuwa mi się na my¶l znane powiedzenie -
dlaczego¶ biedny? Bo¶ głupi. I - być może - vice versa.

Ale to nie tylko moje zdanie.

Nie powiesz mi, że Bill Gates jest biedny i głupi.
On również mówi, że system należy zmodyfikować bo teraz
nie bilansuje się - kasa idzie tylko w jedn± stronę
a głównym płatnikiem s± banki centralne.

Mój autorski pomysł (nk - nowoczesny kapitalizm)
to nacisk aby sfera finansów koncentrowała się na firmach,
firma - drugi dom.
Natomiast sfera egzystencjalna była problemem państwa.
Państwo musi tak zorganizować życie obywateli aby byli bezpieczni.
Ich poziom (luksus) ma zależeć wła¶nie od firmy a nie od ćwoka,
który koncentruje się na wydymaniu pracownika jak Kunta Kinte.

Ten niby kapitalistyczny system dla ludzi nie będ±cych w układzie
jest systemem bez wyj¶cia. Taki system marnuje entuzjazm i niszczy
talenty a co za tym idzie opóĽnia postęp cywilizacyjny.

Popatrz na t± debiln± dyskusję polityków na temat wieku
emerytalnego. Nie widz±, że każdy bezrobotny niezależnie
od wieku to przecież emeryt tylko wielu, zwłaszcza młodych,
nie chodzi do MOPSA bo zwyczajnie się wstydzi.

Andrzej.

Data: 2015-08-31 16:27:30
Autor: witek
nkab@toya.net.pl wrote:
Państwo musi tak zorganizować życie obywateli

Ja tam wole swoje zycie zorganizowac sam.
Wolałbym aby mi sie nikt nie wpierdzielał z butami nawet jak sie to nazywa nowoczesny kapitalizm.

Data: 2015-09-01 23:04:18
Autor: nkab
W dniu poniedziałek, 31 sierpnia 2015 23:27:32 UTC+2 użytkownik witek napisał:
nkab@toya.net.pl wrote:
> Państwo musi tak zorganizować życie obywateli

Ja tam wole swoje zycie zorganizowac sam.

Niestety ale to nie możliwe. Jako SAM jeste¶ zbyt słaby.
Zauważ, że twoje życie zawsze zależy od innych.

Wolałbym aby mi sie nikt nie wpierdzielał z butami nawet jak sie to nazywa nowoczesny kapitalizm.

Zmienisz zdanie jak do¶wiadczysz głodu anarchii itp.

Mnie chodzi wył±cznie o swobodę w działaniu, której
w obecnym systemie nazywanym kapitalizmem (naprawdę jest
to zmodyfikowany feudalizm) ta swoboda jest pozorna.
Doznaje tego każdy biedny z urodzenia student a nawet
nasze państwo.

Andrzej.

Data: 2015-09-02 08:47:02
Autor: witek
nkab@toya.net.pl wrote:
[...]

wyjdz z grajdołka, a zobaczysz, że można inaczej.

Data: 2015-09-03 00:28:55
Autor: nkab
W dniu ¶roda, 2 wrze¶nia 2015 15:47:04 UTC+2 użytkownik witek napisał:

wyjdz z grajdołka, a zobaczysz, że można inaczej.

Nie wiem co to jest grajdołek.

Andrzej.

Data: 2015-08-28 09:55:08
Autor: witek
nkab@toya.net.pl wrote:

[...]

99% podatek to nie jest zdrowy system.
to jest ciezko chory system.

Wynagrodzenie jest procentowe od kwoty umowy a nie od wlozonego wysiłku.

Data: 2015-08-31 00:17:01
Autor: nkab
W dniu pi±tek, 28 sierpnia 2015 16:55:10 UTC+2 użytkownik witek napisał:

99% podatek to nie jest zdrowy system.
to jest ciezko chory system.

Wynagrodzenie jest procentowe od kwoty umowy a nie od wlozonego wysiłku..

A dlaczego nie od wysiłku. Wolałbym dać t± kasę Dodzie za piosenkę
niż temu prawnikowi za tż umowę, która jest w razie zawirowań, kłopotów
i tak nie do wyegzekwowania. Więcej, za t± umowę kto¶ wzi±ł łapówkę
nazywan± prowizj±, której wysoko¶ć też zależy od kwoty umowy, czyli
im większe obci±żenie tym większa prowizja.

Tak zniszczono łódzki przemysł włókienniczy, zniszczono całe miasto,
tak zniszczono polski przemysł, który po osi±gnięciu wolno¶ci powinien
eksplodować. Nie powiesz mi, że cementownie, niemal wszystkie banki
należało sprzedać za tyle ile kto¶ da, bo tyle było warte. A prowizje
kto¶ wzi±ł i niejeden ma cały czas udziały za takie działanie.

Nie uważasz, że to chore?

Andrzej.

Data: 2015-08-31 16:32:46
Autor: witek
nkab@toya.net.pl wrote:
[...]

A dlaczego nie od wysiłku.

Bo wysiłek to nie wszystko co się liczy.

  Wolałbym dać t± kasę Dodzie za piosenkę
A to my¶lisz, że Doda wymy¶liła słowa napisała muzykę, aranżację zrobiła marketing itp.
Jakby wynagrodzenie Dody miało być od wysiłku to by w ¶mietniku grzebała.

niż temu prawnikowi za tż umowę, która jest w razie zawirowań, kłopotów
i tak nie do wyegzekwowania.
Wła¶nie za to mu zapłacili, żeby była tak napisana, żeby dało się j± wygzekwować.
Płaci się również za wiedzę.

  Więcej, za t± umowę kto¶ wzi±ł łapówkę
nazywan± prowizj±, której wysoko¶ć też zależy od kwoty umowy, czyli
im większe obci±żenie tym większa prowizja.

to juz twoja paranoja.
bez kementarza.

Data: 2015-09-01 23:20:46
Autor: nkab
W dniu poniedziałek, 31 sierpnia 2015 23:32:48 UTC+2 użytkownik witek napisał:
nkab@toya.net.pl wrote:

> [...]

Jakby wynagrodzenie Dody miało być od wysiłku to by w ¶mietniku grzebała.

Zacznij ¶piewać a zrozumiesz. Bez Dody nie ma piosenki.
Sam widzisz, że pieni±żkami musiałaby się podzielić.

> niż temu prawnikowi za tż umowę, która jest w razie zawirowań, kłopotów
> i tak nie do wyegzekwowania.
Wła¶nie za to mu zapłacili, żeby była tak napisana, żeby dało się j± wygzekwować.

Słaby nie wyegzekwuje nawet najdoskonalszej umowy.

> [...]
> nazywan± prowizj±, której wysoko¶ć też zależy od kwoty umowy, czyli
> im większe obci±żenie tym większa prowizja.

Mało jeszcze wiesz.
Był taki co w kajdany zakuł kogo¶ aby tylko wybrany podpisał umowę.

Andrzej.

Data: 2015-08-30 10:25:06
Autor: ±ćęłń󶼿
Ogromne kaucje a brak zainteresowania Ľródłami dochodów
Co¶ jak budowa przez PO stadionów.

Poza tym uprawiasz urban legend.

-- -- -

Data: 2015-08-31 16:33:17
Autor: witek
Ogromne kaucje a brak zainteresowania ĹşrĂłd Ĺ‚ami dochodĂłw
  ����󶼿 wrote:
CoĹ› jak budowa przez PO stadionĂłw.

[...]

Tyle, że ja tam byłem.

Data: 2015-09-01 07:56:48
Autor: ±ćęłń󶼿
Ogromne kaucje a brak zainteresowania Ľródłami dochodów
Podawałe¶ dyktafony, przy umowie na 4,5-9,0 mld zł (licz±c wynagrodzenie prowizyjne 5-10%)??

-- -- -
Tyle, że ja tam byłem.

Data: 2015-09-01 04:09:37
Autor: witek
Ogromne kaucje a brak zainteresowania ĹşrĂłd Ĺ‚ami dochodĂłw
  ����󶼿 wrote:
Podawałeś dyktafony, przy umowie na 4,5-9,0 mld zł (licząc wynagrodzenie
prowizyjne 5-10%)??

-- -- -
"witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote in message
Tyle, że ja tam byłem.

nie rozmnozyly ci sie te zera przypadkiem?

Data: 2015-09-01 11:46:10
Autor: ±ćęłń󶼿
Ogromne kaucje a brak zainteresowania Ľródłami dochodów
Rozmnożyły.
S± kancelarie umawiaj±ce się na 'succes fee' powiedzmy 1/2 warto¶ci wygranej sprawy.
Ale to nie jest standardowe "przygotowanie tre¶ci umowy".

-- -- -

Data: 2015-09-01 04:59:38
Autor: witek
Ogromne kaucje a brak zainteresowania ĹşrĂłd Ĺ‚ami dochodĂłw
  ����󶼿 wrote:
Rozmnożyły.
Są kancelarie umawiające się na 'succes fee' powiedzmy 1/2 wartości wygranej
sprawy.
Ale to nie jest standardowe "przygotowanie treści umowy".

-- -- -
"witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote in message
nie rozmnozyly ci sie te zera przypadkiem?

Nie mowilem o sprawie w sÄ…dzie, tylko wynagrodzeniu pawnika za przygotowanie umowy.
Umowy, ktora bedzie miała ręce i nogi i takiej, ktorą druga strona też będzie chciała podpisać.

Data: 2015-09-01 12:08:10
Autor: A. Filip
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> pisze:
 ďż˝ďż˝ďż˝ďż˝ó¶Ľż wrote:
[...]

Można to potraktować jako ubezpieczenie od tego żeby się nie opłacało _bardzo_
wtrynić do umowy "tylne drzwi" _nie dla zlecajÄ…cego_.  W kategoriach
"opłaty *tylko* za wysiłek/pracę" to u całkiem wielu może budzić "wzburzenie" :-)

--
A. Filip
WieczĂłr bywa mÄ…drzejszy niĹĽ poranek.  (PrzysĹ‚owie fiĹ„skie)

Data: 2015-08-27 16:00:03
Autor: Budzik
Ogromne kaucje a brak zainteresowania Ľródłami dochodów
Użytkownik  nkab@toya.net.pl ...

[...]

No i?

Reszte wywodu pomine - masz to jako przysługe ;-)

Data: 2015-08-27 11:21:22
Autor: Liwiusz
Ogromne kaucje a brak zainteresowania ĹşrĂłd Ĺ‚ami dochodĂłw
W dniu 2015-08-27 o 11:07, Budzik pisze:
UĹĽytkownik Piotrek pilarp@poczta.onet.pl ...

Raz na jakiĹ› czas mamy do czynienia z zatrzymaniem przez wymiar
(nie)sprawiedliwości jakiejś znanej osoby. Często taki zatrzymany ma
możliwość uniknięcia aresztu w zamian za wpłacenie bardzo wysokiej
kaucji, sięgającej kilkuset tysięcy (jak w przypadku Dubienieckiego -
zięcia Kaczyńskiego) albo i kilku milionów złotych (jak w przypadku
senatora Stokłosy). Charakterystyczne jest to, że w tego typu
przypadkach zatrzymany nie ma zwykle najmniejszych problemĂłw z
uzbieraniem wymaganej kwoty i wpłaca ją natychmiast bez żadnego
problemu. Moje pytanie brzmi: jak to siÄ™ dzieje, ĹĽe w takich
sytuacjach urzędu skarbowego zupełnie nie interesuje w jaki sposób
zatrzymany zdobył wymaganą kwotę? Instytucja, która słynie ze swojego
zamiłowania do prześwietlania finansów obywateli, nigdy nie próbuje
dociekać jak tego typu szemrane indywidua były w stanie ekspresowo
wyłożyć kilkaset tysięcy czy nawet kilka baniek. Czy obowiązuje tu po
prostu zasada: im bardziej umoczony, tym mniej siÄ™ interesujemy
źródłami jego dochodów?

A skad wiesz ze nie interesuje?
I jaki widzisz problem w uzbieraniu kilku mln dla takiej sooby jak stokłosa czy kilkuset tysiecy dla takiego Dubienieckiego?
Sadzisz, ze nie wykazywali takich dochodĂłw?

Mały człowiek innych także małostkowo ocenia ;)

--
Liwiusz

Data: 2015-08-27 11:54:26
Autor: Piotrek
> [...]

Sadzisz, ze nie wykazywali takich dochodów?

Z Dubienieckim jest akurat zabawnie - facet, który został zatrzymany za stanie na czele grupy przestępczej odpowiedzialnej za wyłudzenie 13 milionów zł i pranie brudnych pieniędzy, wpłaca kaucję w wysoko¶ci 600 tys. zł, a s±d jak gdyby nigdy nic przyjmuje j± bez sprawdzenia czy ta forsa nie pochodzi przypadkiem z tego, co ukradł albo wyprał. Co gdyby się okazało, że tak wła¶nie jest? Czy s±d miałby rozterki moralne z powodu przyjęcia brudnej kasy? :)
Ogólnie nie chodziło mi o to czy akurat w podanych przeze mnie przykładach pieni±dze pochodziły z legalnego Ľródła. Ciekawi mnie raczej czy w ogóle praktykuje się u nas sprawdzanie Ľródeł pochodzenia pieniędzy przy wpłacaniu pokaĽnych kaucji. Członkowie mafii pruszkowskiej (i kilku innych) zazwyczaj też nie mieli większych problemów z wpłat± wysokich kaucji, a mam bardzo poważne w±tpliwo¶ci co do legalno¶ci Ľródeł pochodzenia ich maj±tków. Co ciekawe, s±dy najwyraĽniej nie miały tego typu w±tpliwo¶ci przy przyjmowaniu od nich kaucji.

Ogromne kaucje a brak zainteresowania Ľródłami dochodów