Ogrzewanie elektryczne koszty?

Data: 2014-01-04 13:57:22
Autor: fifak
Ogrzewanie elektryczne koszty?
Jak wypadają koszty ogrzewania elektrycznego niewielkiego mieszkania 42m2 w nowoczesnym budownictwie w porównaniu do ogrzewania gazowego i MPEC?

Data: 2014-01-04 13:06:46
Autor: kogutek444
Ogrzewanie elektryczne koszty?
W dniu sobota, 4 stycznia 2014 13:57:22 UTC+1 uytkownik fifak napisa:
Jak wypadaj koszty ogrzewania elektrycznego niewielkiego mieszkania 42m2 w nowoczesnym budownictwie w porwnaniu do ogrzewania gazowego i MPEC?

Na stronie dzkiego zakadu energetycznego byo to kiedy opisane i policzone. Wychodzio e w nowoczesnym, znaczy si dobrze ocieplonym, domu czy mieszkaniu. Przy zastosowaniu nowoczesnych piecw akumulacyjnych i dwch taryf nie wychodzio strasznie drogo. Oczywicie gazem w takim domu czy mieszkaniu wyjdzie taniej ale zachwalali e prd bezpieczniejszy i mniej upierdliwy w uyciu ni gaz. Mieszkam w mieszkaniu 80m2. Grzej pompa ciepa 1kW. Do tej pory czciej nie pracuje ni pracuje. Szczytowo mog z niej wydusi przy sprzyjajcych warunkach do 3,5kW ciepa.

Data: 2014-01-05 08:27:00
Autor: 666
Ogrzewanie elektryczne koszty?
To jakie bardzo mae zuycie, przy mieszkaniu tej wielkoci powinno by rednio okoo 3,5  kW - oczywicie zalezy gwnie od usytuowania lokalu i wentylacji.

-- -- -

Data: 2014-01-05 08:21:52
Autor: kogutek444
Ogrzewanie elektryczne koszty?
W dniu niedziela, 5 stycznia 2014 08:27:00 UTC+1 uytkownik  666 napisa:
> [...]

> Do tej pory cz�ciej nie pracuje ni� pracuje.

> Szczytowo mog� z niej wydusi� przy sprzyjaj�cych warunkach do 3,5kW ciep�a.

Ostania kondygnacja. Nade mn 25 centymetrw styropianu. Grzanie od spodu przez ssiada. Pompa ciepa odzyskuje ciepo z wentylacji. Przydaa by mi si jeszcze jedna pompa ciepa. Taka o mocy 200-300W. Teraz jak dua nie pracuje to cieple powietrze z wentylacji grzeje atmosfer.

Data: 2014-01-08 19:08:40
Autor: 666
Ogrzewanie elektryczne koszty?
No tak, w niektrych budynkach to na ostatnich kondygnacjach lokatorzy wrcz zakrcaj instalacj (mj znajomy na przykad).

-- -- -

Data: 2014-01-04 22:20:00
Autor: Robert
"fifak"  napisał:
Jak wypadają koszty ogrzewania elektrycznego niewielkiego mieszkania 42m2 w nowoczesnym budownictwie w porównaniu do ogrzewania gazowego i MPEC?

Ostatnio odwiedziłem dziadków żony. Mieszkają w stareńkiej kamienicy, metraż mieszkania ~55-60 m2.
Ogrzewają elektrycznie. Jak na baaardzo leciwych ludzi przystało, mają w mieszkaniu często "ukrop" nie do zniesienia.
Miesięczny koszt energii elektrycznej wg Dziadka to około 160-170 zł. Ogrzewają elektrycznie również cwu. W kuchni mają butle gazowe do kuchenki.
Mają dwie taryfy; większość energochłonnych prac/czynności starają się wykonywać oczywiście w tej tańszej taryfie.
Jeśli Dziadek nie fantazjuje (a nie widzę powodu, dla którego miałby), to chciałbym mieć takie ogrzewanie :-)

Data: 2014-01-05 12:53:31
Autor: fifak
W dniu 2014-01-04 22:20, Robert pisze:
"fifak"  napisał:
Jak wypadają koszty ogrzewania elektrycznego niewielkiego mieszkania
42m2 w nowoczesnym budownictwie w porównaniu do ogrzewania gazowego i
MPEC?

zapytam inaczej: czy 12kWh na dobę wystarczy do ogrzania mieszkania 42m2 ?

czyli to tak jakbym grzał 2000W piecykiem przez 6 godzin czy to wystarczy do ogrzania mieszkania?

jest jakiś przelicznik ile przy standardowym wykonaniu budynku należy użyć mocy w Watach na metr kwadratowy ?

Data: 2014-01-05 13:38:10
Autor: Zakonspirowany
W dniu 05-01-2014 12:53, fifak pisze:
jest jakiś przelicznik ile przy standardowym wykonaniu budynku należy
użyć mocy w Watach na metr kwadratowy ?

Bardziej na metr sześcienny...

Gdy siostra zmieniała mieszkanie, to się zachwycała nowym, bo poddasze, wysokie stropy, z widocznymi krokwiami itd., a jak przyszła zima, to choć powierzchnia przeciętna, ogrzać (w rozsądnej cenie) się go nie dało i marzła.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2014-01-07 09:40:16
Autor: Jacek
[...]
Coś mi się wydaje, że w tej stareńkiej kamienicy działa "nocna taryfa" - taka wiecie rozumiecie całkiem nocna ;-)
U mojej babci, która ma c.o. na gaz i jedynie dogrzewa sobie w sypialni 800 watowym grzejnikiem panelowym z termostatem i wcale nie ma ciepło rachunki rzadko kiedy są poniżej 200 zł.
Jacek

Data: 2014-01-07 22:15:55
Autor: wolim
"fifak"  napisał:
[...]

Ja tam w to nie wierzę. Mam mieszkanie 80m2 grzane centralnym z kotłem elektrycznym i na dzień dzisiejszy za prąd wychodzi średnio miesięcznie 500 zł w zimie (od listopada do marca). W tym jest prąd użytkowy i grzanie cwu. W miesiącach letnich za prąd wychodzi ok. 250 zł. Ale mieszka w nim 6 studentów, każdy ma pewnie kompa i raczej nie oszczędzają.

Mieszkanie w poniemieckiej kamienicy z grubej cegły z nieszczelnymi oknami :)

Pozdrawiam,
MW

Data: 2014-01-08 19:12:51
Autor: 666
Ogrzewanie elektryczne koszty?
Cała energia elektryczna idzie na ogrzewanie mieszkania, oświetlenie, gotowanie, także ta zużyta przez komputery (no chyba, ze wychodzą na balkon ;))
Poza tą, któą spuszczasz do kanalizacji (ciepła woda np. z wanny czy wrzątek po ugotowaniu makaronu).

-- -- -

Data: 2014-01-07 00:06:42
Autor: Kris
[...]

Wrzu to pytanie na pl.misc.budowanie, tam wicej ludzi obeznanych w temacie jest.

Ogrzewanie elektryczne koszty?