Ogrzewanie elektryczne koszty?

Data: 2014-01-04 13:06:46
Autor: kogutek444
Ogrzewanie elektryczne koszty?
W dniu sobota, 4 stycznia 2014 13:57:22 UTC+1 użytkownik fifak napisał:
Jak wypadają koszty ogrzewania elektrycznego niewielkiego mieszkania 42m2 w nowoczesnym budownictwie w porównaniu do ogrzewania gazowego i MPEC?

Na stronie łódzkiego zakładu energetycznego było to kiedyś opisane i policzone. Wychodziło że w nowoczesnym, znaczy się dobrze ocieplonym, domu czy mieszkaniu. Przy zastosowaniu nowoczesnych pieców akumulacyjnych i dwóch taryf nie wychodziło strasznie drogo. Oczywiście gazem w takim domu czy mieszkaniu wyjdzie taniej ale zachwalali że prąd bezpieczniejszy i mniej upierdliwy w użyciu niż gaz. Mieszkam w mieszkaniu 80m2. Grzeję pompa ciepła 1kW. Do tej pory częściej nie pracuje niż pracuje. Szczytowo mogę z niej wydusić przy sprzyjających warunkach do 3,5kW ciepła.

Data: 2014-01-05 08:27:00
Autor: 666
Ogrzewanie elektryczne koszty?
To jakieś bardzo małe zużycie, przy mieszkaniu tej wielkości powinno być średnio około 3,5  kW - oczywiście zalezy głównie od usytuowania lokalu i wentylacji.

-- -- -

Data: 2014-01-05 08:21:52
Autor: kogutek444
Ogrzewanie elektryczne koszty?
W dniu niedziela, 5 stycznia 2014 08:27:00 UTC+1 użytkownik  666 napisał:
To jakieďż˝ bardzo maďż˝e zuďż˝ycie, przy mieszkaniu tej wielkoďż˝ci powinno byďż˝ ďż˝rednio okoďż˝o 3,5  kW - oczywiďż˝cie zalezy g��wnie od usytuowania lokalu i wentylacji.

-- -- -

>  Mieszkam w mieszkaniu 80m2.

> Grzej� pompa ciep�a 1kW.

> Do tej pory cz�ciej nie pracuje ni� pracuje.

> Szczytowo mog� z niej wydusi� przy sprzyjaj�cych warunkach do 3,5kW ciep�a.

Ostania kondygnacja. Nade mną 25 centymetrów styropianu. Grzanie od spodu przez sąsiada. Pompa ciepła odzyskuje ciepło z wentylacji. Przydała by mi się jeszcze jedna pompa ciepła. Taka o mocy 200-300W. Teraz jak duża nie pracuje to cieple powietrze z wentylacji grzeje atmosferę.

Data: 2014-01-08 19:08:40
Autor: 666
Ogrzewanie elektryczne koszty?
No tak, w niektórych budynkach to na ostatnich kondygnacjach lokatorzy wręcz zakręcają instalację (mój znajomy na przykład).

-- -- -