Ogrzewanie gazem

Data: 2010-11-30 21:34:49
Autor: Jan Werbinski
Ogrzewanie gazem
Dziś w Zielonej Górze -12, odczuwana -20.
Ewaukowano 6500 mieszkańców z powodu wzrostu ciśnienia gazu i wybuchów kuchenek.

http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/278995,Wybuchy-gazu-w-Zielonej-Gorze-Ewakuacja-mieszkancow

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2010-11-30 21:50:23
Autor: Panslavista
Ogrzewanie gazem

"Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> wrote in message news:4cf55ff7$0$22794$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Przebiło reduktory?

Data: 2010-11-30 21:56:55
Autor: Krzysztof 45
Ogrzewanie gazem
Panslavista napisał(a):
http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/278995,Wybuchy-gazu-w-Zielonej-Gorze-Ewakuacja-mieszkancow

Przebiło reduktory?
To jakiś kit, by pół miasta sie pozbyć i zrobić kipisz w chatach w poszukiwaniu Binladena :D
--
Krzysiek

Data: 2010-11-30 22:28:24
Autor: William Bonawentura
Ogrzewanie gazem
?
Uzytkownik "Panslavista" <prawusek@interia.pl> napisal w wiadomosci news:4cf56395$0$21007$65785112news.neostrada.pl...

[...]

O ile dobrze rozumiem na tym osiedlu jest siec niskiego cisnienia i zbiorcza, miejska stacja redukcji w którejs z jakichs powodów (mróz ?) zawiódl zarówno reduktor jak i zawory bezpieczenstwa. Tak czy inaczej jest to wynik zaniedbania w postaci utrzymywania "trupa".

Data: 2010-12-01 11:17:23
Autor: tarnus
Ogrzewanie gazem
Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości news:4cf55ff7$0$22794$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Eee tam gazem.
Z prądem też może być nieszczęście tak jak i z węglem czy drewnem.
Mnie zastanawia jednak, co się stanie z tym "wieżowcem". To chyba z wielkiej płyty .
Niedawno była dyskusja o wytrzymałości tego budownictwa.

Tu znalazłem materiały opisujące co się działo kiedyś w Łodzi.
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=50571459

"Najpierw eksplodował wieżowiec. Później część czteropiętrowego budynku złożyła się jak domek z kart. I zapanował strach. Który z kilkuset retkińskich bloków będzie następny?"

Marek

Data: 2010-12-01 19:50:34
Autor: Gupik
Ogrzewanie gazem
mam tu pytanie, na czyj koszt będą remontowane uszkodzone mieszkania ??

Data: 2010-12-02 22:40:47
Autor: William Bonawentura
Ogrzewanie gazem
?
Użytkownik "Gupik" <brudas25@NIE_CHCE_SPAMUinteria.pl> napisał w wiadomości news:id65ds$8bt$1node1.news.atman.pl...
mam tu pytanie, na czyj koszt będą remontowane uszkodzone mieszkania ??

Mój, twój.

Data: 2010-12-01 21:13:45
Autor: Maniek4
Ogrzewanie gazem

Użytkownik "tarnus" <marko1a@lycos.de> napisał w wiadomości news:4cf620b5$0$27047

[...]

Tylko ze ostatnie zdarzenie w Zielonej Gorze raczej obala mit o kiepskiej i zuzytej konstrukcji tego budownictwa. Znaczy wyrocznia Kogucik, oredownik wczesniejszej tezy moze sobie pluc w brode, ze za tanio sprzedal mieszkanie.

Pozdro.. TK

Data: 2010-12-02 08:22:42
Autor: tarnus
Ogrzewanie gazem
Użytkownik "Maniek4" <rysiozklanu@lod.pl> napisał w wiadomości news:id6a9r$viq$1news.onet.pl...

[...]

W tym temacie nie uogólniałbym. Wybuch wybuchowi nie równy tak jak konstrukcja jednego budynku do drugiego. Ekipa Zenka przykładała się i izolowała porządnie spawy a Józek chciał zrobić 1500% normy to i jego budynek  się zawalił.
Zauważ że to co się działo w Łodzi miało miejsce kilkadziesiąt lat temu, więc to były w miarę świeże budynki. Od wybuchu wieżowiec jako taki nie ucierpiał ale sąsiedni blok złożył się jak domek z kart.
Tu w ZG wybuch miał miejsce na wysokiej kondygnacji. Kto wie co by było gdyby wypieprzyło parter?

Marek

Data: 2010-12-03 12:02:49
Autor: jagr
Ogrzewanie gazem
[...]

W Szczecinie na ul. Matejki w 11-piętrowcu wypieprzyło parter.
Budynek nadal stoi. I zamieszkały.

Data: 2010-12-03 02:41:19
Autor: kogutek
Ogrzewanie gazem

U&#191;ytkownik "tarnus" <marko1a@lycos.de> napisa&#179; w wiadomo&#182;ci news:4cf620b5$0$27047

> [...]
> http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=50571459
>
> "Najpierw eksplodowa&#179; wie&#191;owiec. Pó&#188;niej cz&#234;&#182;&#230; czteropi&#234;trowego budynku > z&#179;o&#191;y&#179;a si&#234; jak domek z kart. I zapanowa&#179; strach. Który z kilkuset > retki&#241;skich bloków b&#234;dzie nast&#234;pny?"

Tylko ze ostatnie zdarzenie w Zielonej Gorze raczej obala mit o kiepskiej i zuzytej konstrukcji tego budownictwa. Znaczy wyrocznia Kogucik, oredownik wczesniejszej tezy moze sobie pluc w brode, ze za tanio sprzedal mieszkanie.

Naiwnie chwalisz dzien przed zachodem Slonca. Tam bedzie robiona ekspertyza. To
ze w tej chwili jeszcze stoi nie znaczy ze po ekspertyzie nie zostanie zburzony.
A nawet jak go dopuszczą do eksploatacji to bedzie to dopuszczenie warunkowe.
Nikt normalny nie podpisze się pod kwitem ze blok po wybuchu gazu jest w 100
procentach sprawny. Tam będzie jak byk że trzeba będzie co jakiś czas robić
kolejne ekspertyzy. Proba sprzedania mieszkania w takim bloku, lekko bitym po
palacym wlascicielu będzie kończyła się niepowodzeniem. Nie wykluczone że firma
ubezpieczajaca gazownię zrobi wszystko zeby się okazalo ze budynek jest w
lepszym stanie niz jak był nowy. W sumie ryzykują że beda musieli zaplacic za
nowy budynek - amortyzacja. Jak ludzie kupowali na wolnym rynku mieszkania w tym
budynku to placili pelna stawke nie pomniejszona o amortyzacje. W najlepszej
sytuacji są ci co nie wykupili mieszkań. W razie rozebrania bydynku nie poniosa
zadnych kosztow i dostana mieszkania. Ci co mieli wykupione albo odkupili mogą
sobie w dupe mikser wsadzic. Bo doznanie z mikserem to będzie czysta
przyjemnoscia w stosunku do tego co ich w niedalekiej przyszlosci czeka. Teraz o
tym w tv glosno. To bardzo medialne zdarzenie. Premier wspolczuje, Opozycja
twierdzi ze to rzad razem z Rosjanami jest odpowiedzialny. Miejscowa wladza
stanela na wysokosci zadania. Caritas da wierzacym pare starych ubran. Wszyscy
co mają gozrej niż chlop w kieleckim się ucieszyli ze ktos ma jeszcze gorzej.
Jak za try miechy beda wyburzali ten budynek to zrobia to bez swiatel
reflektorow. Na dwa dni przed rozbiorka ktos powiesi na klatkach kartki z
czerwonymi pieczątkami że zabierać graty i spier. Miejscowa gazeta wydrukuje na
przedostaniej stronie informację ze to dla dobra ludzi i w obawie o ich
bezpieczenstwo wyburzają. A nawet jak by nie zburzyli. Kupil byś mieszkanie w
tym bloku z perspektywa mieszkania przez najblizsze 50 lat? Nie piej z zachwytu,
od piania to ja tutaj jestem. --

Ogrzewanie gazem