Ogrzewanie przedniej szyby

Data: 2016-12-20 21:04:42
Autor: Ghost
Ogrzewanie przedniej szyby
Na ile skuteczniejsze od zwykłego nadmuchu klimą, i czy widać jakieś druty w szybie?

Data: 2016-12-20 21:08:28
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Tue, 20 Dec 2016 21:04:42 +0100, Ghost napisał(a):

Na ile skuteczniejsze od zwykłego nadmuchu klimą, i czy widać jakieś druty w szybie?

Dużo skuteczniejsze na początek, bo działa natychmiast.
A po rozgrzaniu silnika nawiew jest skuteczniejszy.

Druty trochę widać, ale nie są jakieś szczególnie przeszkadzające.
Musisz sam sobie wsiąść i zobaczyć.

Data: 2016-12-20 21:18:09
Autor: Ghost

Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:19jpg3leqiy9j$.1wh40jieg8l94$.dlg@40tude.net...

[...]

No ale klima nie potrzebuje nagrzac silnika. Wlasnie o porownanie z klima mi idzie, bo ja akurat nigdy nie czekam na silnik.

Musisz sam sobie wsiąść i zobaczyć.

W salonie to samo co np. w deszczu w nocy, albo w ostrym swietle

Data: 2016-12-20 21:35:27
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Tue, 20 Dec 2016 21:18:09 +0100, Ghost napisał(a):

[...]

Działa z grubsza tak jak tylna szyba ogrzewana.

Czyli po pierwsze działa na dwie strony, odmraża również szybę na zewnątrz
co pomaga rozluźnić lód.

Para schodzi myślę że szybciej niż z klimą. Zresztą moim zdaniem szyby
parują tylko w dziurawych samochodach do których leje się woda :)

Musisz sam sobie wsiąść i zobaczyć.

W salonie to samo co np. w deszczu w nocy, albo w ostrym swietle

No jak jeździłem kilka razy to wnerwiało mnie załamanie światła lamp
jadących z przeciwka.
Zwłaszcza jak kupujesz nowe auto, to ja np. bardzo lubię taką fajną nową
szybę której w ogóle nie widać.
Bo jak przejedziesz tym 100kkm to szyba będzie już pewnie na tyle
porysowana, że rysy będą Cię bardziej wnerwiać niż te druty.

Zresztą może zależy jakie auto?
Ja moje wspomnienia mam z Mondeo III.

Data: 2016-12-20 21:54:23
Autor: Irokez
W dniu 2016-12-20 o 21:35, Tomasz Pyra pisze:

[...]

Bardzo z grubsza ;) bo znacznie szybciej.
Jak włączałem grzanie szyby, to brałem się za skrobnięcie szybek po bokach. Jak je skończyłem to przednią taflę lodu w całości praktycznie zsuwałem z szyby :)
Tył to zaczynał odpuszczać po iluś tam kilometrach.

Pisze o lodzie, czyli nie takie jak teraz że szron złapał, tylko padało i zamarzło.

--
Irokez

Data: 2016-12-21 22:17:12
Autor: Mateusz Bogusz
Ogrzewanie przedniej szyby
Bo jak przejedziesz tym 100kkm to szyba będzie już pewnie na tyle
porysowana, że rysy będą Cię bardziej wnerwiać niż te druty.

Żartujesz chyba :-D Wymieniłem szybę (na polecanego wszędzie pilkintona czy jak to się tam pisze) i po pół roku wyglądała już tak samo jak wcześniejsza 6 letnia.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2016-12-21 22:35:27
Autor: Irokez
W dniu 2016-12-21 o 22:17, Mateusz Bogusz pisze:
[...]

Dobrze, że Nordglass nie masz. To dopiero jest dziadostwo. Takiego szrotu to powinni zabronić produkować.
Niby polski produkt, ale czemu polak polakowi takie świństwo robi.
Nie dość że zakrzywia nierówno obraz jak się patrzy w stronę pasażera, to po zimie była gorzej porysowana niż oryginalna 9-letnia szyba (oryginał był tylko bardziej wypiaskowany)

--
Irokez

Data: 2016-12-22 00:35:02
Autor: sczygiel
W dniu środa, 21 grudnia 2016 22:35:23 UTC+1 użytkownik Irokez napisał:

> [...]

Nie dość że zakrzywia nierówno obraz jak się patrzy w stronę pasażera, to po zimie była gorzej porysowana niż oryginalna 9-letnia szyba (oryginał był tylko bardziej wypiaskowany)

Cena, Panie, cena.
Jak wymieniałem te moja to nordglass mial chyba polowe tańsze niz ta którą wstawilem.
I cisnęli mocno bo jak zadzwonilem zapytac o cene to potem wydzwaniali pare razy gdzie i kiedy umówic wizyte.

Ale tanio mieli. Więc jak potrzebujesz szybko i tanio to u nich.

A jak dobrze to gdzie indziej.
Przy czym ten moj saloglas to ze trzy druciki ma dysfunkcyjne.
I nie grzeja równo.
Taki urok, dopiero po przyjrzeniu się wyszło że druciki maja szpare albo nie grzeją...

Ale nie boli za bardzo bo ogólnie działa ok.

Tak że technologia jest taka se wśród alternatyw...

Data: 2016-12-22 09:57:23
Autor: J.F.
Użytkownik "Irokez"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:585af597$0$15202$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

A to aby na pewno wina szyby ?
Szklo ma co prawda rozne gatunki, mozna hartowac lub nie, ale generalnie jest dosc twarde.
Nie wiem, co by musieli zrobic, zeby im "miekkie szklo" wyszlo.
Moze piaskownie w okolicy macie, albo plynu za malo..

Dobrze, że Nordglass nie masz. To dopiero jest dziadostwo. Takiego szrotu to powinni zabronić produkować.

Hm, ostatnia szybe zmienialem lata temu, ale nordglass byl wtedy przyzwoity.

Data: 2016-12-22 19:59:05
Autor: Irokez
W dniu 2016-12-22 o 09:57, J.F. pisze:

Dobrze, że Nordglass nie masz. To dopiero jest dziadostwo. Takiego
szrotu to powinni zabronić produkować.

Hm, ostatnia szybe zmienialem lata temu, ale nordglass byl wtedy
przyzwoity.

Mojej właśnie się trzecia zima zaczyna
Wymiana w ramach ubezpieczenia "autoszyba" była. Szkoda że nie wiedziałem że Nordglass to taki kompletny syf. Szyba o chyba na wyrost powiedziane skoro trójkątna skrobaczka plastikowa ją porysowała.
Staram się teraz używać tylko i wyłącznie gumy bo to miękkie jak plastelina. Ale już mi zaczynają przeszkadzać odbłyski po licznych dziurkach - ten efekt piaskowania który miałem w 9 letnim oryginale.
Jak można takie guano robić, miękkie i zniekształcające obraz? Dedykacja producenta do "Teraz polska" czy jak?

--
Irokez

Data: 2016-12-22 12:45:00
Autor: WS
On Thursday, December 22, 2016 at 7:58:58 PM UTC+1, Irokez wrote:
 Szkoda że nie
wiedziałem że Nordglass to taki kompletny syf. Szyba o chyba na wyrost powiedziane skoro trójkątna skrobaczka plastikowa ją porysowała.

Mosiezna skrobaczka jest znacznie lepsza, te miekie z gumy/tworzywa sa badziewne, bo piasek sie w nie wbija i rysuje szyby

WS

Data: 2016-12-22 21:39:11
Autor: Budzik
Ogrzewanie przedniej szyby
Użytkownik WS LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl ...

[...]

Własnie patrzyłem ostatnio na taka w jakims markecie i jakos nie mogłem sie przemoc majac wrazenie ze własnie mosiezna porysuje szybę.
Może na próbe jednak kupie :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Demokracja prowadzi do dyktatury"

Data: 2016-12-22 23:54:07
Autor: WS
On Thursday, December 22, 2016 at 10:39:12 PM UTC+1, Budzik wrote:

Własnie patrzyłem ostatnio na taka w jakims markecie i jakos nie mogłem sie przemoc majac wrazenie ze własnie mosiezna porysuje szybę.
Może na próbe jednak kupie :)

Ja od dobrych kilku(nastu?) lat uzywam skrobaczki Murska (za grosze na  alledrogo), jest OK

WS

Data: 2016-12-23 14:35:38
Autor: Budzik
Ogrzewanie przedniej szyby
Użytkownik WS LipnyAdresDlaSpamerow@chello.pl ...

Ja od dobrych kilku(nastu?) lat uzywam skrobaczki Murska (za grosze na
 alledrogo), jest OK

No to własnie taka widziałem.
:)

--
Pozdrawia... Budzik
Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi są pouczajace.

Data: 2016-12-22 22:02:53
Autor: ąćęłńóśźż
Vereiste Autoscheibe: Ein paar eisfreie Loecher reichen nicht
Data: 2016-12-21 23:09:01
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Wed, 21 Dec 2016 22:17:12 +0100, Mateusz Bogusz napisał(a):

[...]

A wiesz może jak to jest z tymi szybami?

Bo to mojego auta (Vectra C) jest 18 modeli samego Pilkingtona.
Czy poza tym że różnią się one opcjami wyposażenia (miejsce na czujnik
deszczu, kolor, atermiczna, różne gradienty itp.), to może różnią się też
jakością powłok szyby zewnętrznej, twardością itp?

Bo ja moją szybą przejechałem 300kkm i prawdę mówiąc przestaję powoli
widzieć drogę ;)
Pewnie drugiego tyle przejeżdżać już nie będę, ale też nie chciałbym kupić
czegoś co po roku będzie wyglądało gorzej niż to co mam.

Data: 2016-12-22 00:42:34
Autor: sczygiel
W dniu środa, 21 grudnia 2016 23:12:15 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

> [...]

Pewnie drugiego tyle przejeżdżać już nie będę, ale też nie chciałbym kupić
czegoś co po roku będzie wyglądało gorzej niż to co mam.

Wymień na piklingtona i będzie dobrze.
I nie skrob tej szyby.
Kup odmrażacz w fukaczu i gumową ściągaczkę i tym zestawem czyśc szybe.
Widzialem że ludzie również korzystają z folii nakładanych na szybe. Takich metalizowanych.
Szkło jest twarde i byle co go nie porysuje ale piasek rysuje :)

Data: 2016-12-22 01:04:58
Autor: re
Ogrzewanie przedniej szyby

Użytkownik "Tomasz Pyra"

[...]

-- -
Nie możesz tej szyby po prostu wypolerować ?

Data: 2016-12-24 11:38:23
Autor: Mateusz Bogusz
[...]

Znawcą od szyb nie jestem, ale ja stojąc przed wyborem szyby miałem podobny dylemat jak Ty. Wybrałem tylko wśród opcji - jak wymieniasz - i jestem zadowolony.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2016-12-22 08:09:18
Autor: cef
[...]

Zła technika skrobania.
W poprzednim aucie dojechałem szybą do 260tys
  i faktycznie była cała zarysowana. Teraz  nie używam skrobaczki
  z przodu. Tylko gumka albo same wycieraczki i czyścić podszybie
z liści i piachu często.

Data: 2016-12-22 01:11:12
Autor: AA
W dniu wtorek, 20 grudnia 2016 21:38:08 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

Bo jak przejedziesz tym 100kkm to szyba będzie już pewnie na tyle
porysowana, że rysy będą Cię bardziej wnerwiać niż te druty.

może i OT, ale wspomnę, że tlenkiem ceru rysy można wypolerować tak, żeby nie wnerwiały. Zostają tylko ślady po kamyczkach (takie mikrokratery) - są za głębokie, poza tym nie przeszkadzają.

pozdro
AA

Data: 2016-12-20 21:59:58
Autor: ąćęłńóśźż
Ogrzewanie przedniej szyby
Jest bardzo skuteczna (Ford).
Druciki widać jak o nich wiesz ;-)
Potrafi się błyszczeć w szczególnych warunkach , ale bardziej przeszkadza zwykła niefirmowa szyba kiepskiej jakości.
Podobno zasięg fal radiowych (GPS, WiFi, GSM) mniejszy pod szybą, bo trochę ekranują, ale głębiej nie badałem.
Bardzo żałuję, że w drugim (z klimą!) nie mam, w zimie grzania przedniej szyby brakuje - bardzo ułatwia szybkie odskrobanie sniegu i lodu..
Jak możesz, to bierz.

-- -- -

Data: 2016-12-20 22:07:46
Autor: Irokez
W dniu 2016-12-20 o 21:59,  ąćęłńóśźż pisze:

No ale klima nie potrzebuje nagrzac silnika.
Wlasnie o porownanie z klima mi idzie, bo ja akurat nigdy nie czekam na silnik.

Tego nie rozumiem, masz webasto które dostarcza klimie od razu ciepło, konieczne do ogrzania szyby aby lód odszedł bez pracy silnika?

--
Irokez

Data: 2016-12-21 08:38:16
Autor: ToMasz
W dniu 20.12.2016 o 22:07, Irokez pisze:
[...]

domyślam się że pytasz o druciki, bo chcesz miec odmrożoną szybę, a nie druciki? Więc tak. widać je, ale we własnym aucie Twój mózg przestanie rejestrować ich obecność bardzo szybko. Więc się nie przejmuj. Ale po co się wtrącam? LAtem robiłem zamówienie na częsci do auta. sprzedawca miał nowe, nie używane nagrzewnice elektryczne za 15zł. kupiłem - tak z ciekawości. Teraz zimą żona mówi montuj(bo dziecko marznie). nie wiedziałem czy jest miejsce, czy są kable, jak rozebrać pół wewnętrznej konsoli... Więc zrobiłem uchwyt między siedzeniami, dokleiłem dwa wentylatory z PC i podłączyłem do 12V. Grzeje jak farelek. (farelka) Ja widziałem kiedyś w działaniu takie grzałeczki 120W za 19.99 z marketu. To nawet włożone pod kurtkę nie chciało wytwarzać ciepła. dmuchało tylko. natomiast moja grzała na kablach grubości długopisu - poprostu grzeje skutecznie. pasażerów na tylnej kanapie. gdyby była fabrycznie zamontowana z przodu, a jej wydmuch dałoby się skierowac na szybę, byłaby równie skuteczna jak wewnętrzne ogrzewanie przedniej szyby.
Reasumując. jeśli wybierasz nowe auto, albo szukasz jakiegoś z systemem odmrażania przedniej szyby, nie tylko "druciki" pomogą. webasto albo ogrzewanie elektryczne też. tyle ze szyba z drucikami w wypadku pęknięcia uszkodzenia jest bardzo droga, webasto też, a moja grzała (citroen/peugeot) kosztowała 15zł.

ToMasz

Data: 2016-12-21 10:57:06
Autor: Ghost

Użytkownik "Irokez"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:58599d9d$0$641$65785112@news.neostrada.pl...

W dniu 2016-12-20 o 21:59,  ąćęłńóśźż pisze:

No ale klima nie potrzebuje nagrzac silnika.
Wlasnie o porownanie z klima mi idzie, bo ja akurat nigdy nie czekam na silnik.

Źle zacytowałeś.

Tego nie rozumiem, masz webasto które dostarcza klimie od razu ciepło, konieczne do ogrzania szyby aby lód odszedł bez pracy silnika?

Klima produkuje ciepło z momentu obrotowego silnika (podobnie chłodzi), a nie z jego ciepła, więc nie czeka aż się silnik nagrzeje.

Data: 2016-12-21 11:28:42
Autor: viktorius
W dniu 2016-12-21 o 10:57, Ghost pisze:

Klima produkuje ciepło z momentu obrotowego silnika (podobnie chłodzi),
a nie z jego ciepła, więc nie czeka aż się silnik nagrzeje.

O ile wiem, to sprężarka pobiera moc z silnika paskiem klinowym w celu sprężenia gazu.
Sprężony gaz jest ochładzany w chłodnicy z przodu pojazdu, a rozprężany w kabinie, w parowniku. Przez parownik przepływa powietrze do kabiny, masz wtedy zimniejsze powietrze niż wlotowe do pojazdu. Zasada działania dokładnie jak lodówka no-frost (z wentylatorem)

To jak ma grzać?
Rozwiń temat sposobu przetwarzania momentu obrotowego na ciepło.

--
viktorius

Data: 2016-12-21 11:40:05
Autor: J.F.
Użytkownik "viktorius"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o3dlgp$qrg$1@news.chmurka.net...
[...]

Przy odpowiedniej konstrukcji moglaby pompowac w druga strone i grzac.
Sa takie klimatyzatory ... domowe, bo w samochodzie to nie slyszalem.

Klimy sie uzywa do odraszania szyby - przy okazji chlodzenia parownik wykrapla wode, wiec leci suchsze powietrze.
Co prawda ono ma wtedy 100% wilgotnosci,  ale jak je troche podrzac, to sie robi np 30% i "para" znika.

Tylko czym podgrzac, jak silnik jeszcze zimny ? Elektryczna grzalka ?

Tak czy inaczej - elekrycznie podgrzewana szyba lepsza jest.
I pomaga takze na lod.

J.

Data: 2016-12-21 11:58:13
Autor: viktorius
W dniu 2016-12-21 o 11:40, J.F. pisze:
[...]

Stacjonarne owszem, ale w samochodzie raczej nie, skoro jest w pobliżu dosyć spore źródło ogrzanej cieczy, czyli silnik.

[...]

Tak, włączenia klimy pomaga w szybszym pozbyciu się pary z wewnętrznej części szyby.

Tylko czym podgrzac, jak silnik jeszcze zimny ? Elektryczna grzalka ?

Można pomóc silnikowi się rozgrzać, czyli grzałka elektryczna w bloku, albo "farelka" jako dodatkowa elektryczna nagrzewnica, gdy ta z wodą silnikową jeszcze zimna.
Jeszcze webasto, czyli grzejemy "w piecyku" ciecz chłodzącą silnik, mamy niezależną od silnika pompę wody, wykorzystujemy istniejącą nagrzewnicę.
Przy czym webasto włącza się zwykle bez uruchamiania silnika, czyli nie bedzie mandatu za prace powyżej minuty ;)

Tak czy inaczej - elekrycznie podgrzewana szyba lepsza jest.
I pomaga takze na lod.

Drucików nie widać, na tej samej zasadzie, co nie widzimy własnego nosa.
Włączasz silnik, grzałkę w szybie, skrobiesz boczne, przednia automagicznie sama przerabia szron w wode, albo masz łatwo zdejmowalną warstwę lodu.
Fordy fajna sprawa ;)

--
viktorius

Data: 2016-12-21 15:51:24
Autor: ąćęłńóśźż
Ogrzewanie przedniej szyby
No i klima nie działa przy mrozie (ryzyko uszkodzenia sprężarki i całego układu).
Choć w moim włączenie klimy (Opel klimatronik, nie wiadomo jakie algorytmy w elektronice siedzą) nawet przy mrozie powoduje szysze osuszenie szyby przedniej od wewnątrz niż przy samym nawiewie na szybę.
Generalnie to powoli idzie, od dołu, a przy drucikach w szybie nawet bez klimy (Ford ręczna, nie włączy się w mróz) lód ustępuje błyskawicznie.
Bierz tę ogrzewaną szybę, skoro można (no chyba, ze parkujesz wyłącznie w garażach)!
Ciepło do nadmuchu tu i tu pochodzi z układu chłodzenia silnika.

-- -- -
Klimy sie uzywa do odraszania szyby - przy okazji chlodzenia parownik wykrapla wode, wiec leci suchsze powietrze.

Data: 2016-12-21 16:09:29
Autor: Chris
W dniu 2016-12-21 o 15:51,  ąćęłńóśźż pisze:
[...]

A nie masz wbudowanego farelka jako wyposażenie dodatkowe?

Ja mam coś takiego:
http://archiwum.allegro.pl/oferta/nagrzewnica-elektryczna-grzalka-ford-s-max-s-max-i4309468034.html

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2016-12-21 15:21:21
Autor: Ghost
[...]

Tak jak każdy klimatyzator.

Data: 2016-12-21 15:36:53
Autor: viktorius
W dniu 2016-12-21 o 15:21, Ghost pisze:

[...]

Ja mam ręczną klimę w samochodzie, ni cholery po jej uruchomieniu nie chce iść ciepłe powietrze na zimnym silniku.

Kto ma klimatronika, niech sprawdzi, czy chłodnica klimy z przodu robi się kiedykolwiek zimna zamiast gorącej, wtedy uwierzę, że klimatyzacja w samochodzie potrafi pracować w odwróconym trybie.

Poza tym coś musiałoby ogrzewać tę chłodnice na zewnątrz, bo po chwili by zamarzła i nici z grzania kabiny.

--
viktorius

Data: 2016-12-21 15:45:51
Autor: Ghost

Użytkownik "viktorius"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o3e424$dt$1@news.chmurka.net...

[...]

Bo nie masz odmrażacza. Ja już 2001 miałem takie coś.

Kto ma klimatronika, niech sprawdzi, czy chłodnica klimy z przodu robi się kiedykolwiek zimna zamiast gorącej, wtedy uwierzę, że klimatyzacja w samochodzie potrafi pracować w odwróconym trybie.

Ależ twoja wiara wcale nie jest obowiązkowa.

Poza tym coś musiałoby ogrzewać tę chłodnice na zewnątrz, bo po chwili by zamarzła i nici z grzania kabiny.

To jest dobre :-)

Data: 2016-12-21 16:00:23
Autor: viktorius
W dniu 2016-12-21 o 15:45, Ghost pisze:

[...]

I pewnie ciepło brało się z elektrycznej grzałki w układzie nawiewu.

[...]

A jakie prawdziwe.

Hint:  pompa ciepła, z jednej strony gorące, z drugiej zimne. Jak z tej zimnej strony będzie za zimno, to się oblodzi i oszroni blokując przepływ powietrza, obniżając swoją sprawność.
Zwykle za taką chłodnica jest ta od silnika, brak przepływu powietrza to ryzyko zagotowania wody. Który producent samochodu poszedłby na to ryzyko?

--
viktorius

Data: 2016-12-22 08:32:24
Autor: Ghost

Użytkownik "viktorius"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o3e5e7$sh$1@news.chmurka.net...

[...]

Ta, "pewnie", "na pewno", "myślę, że" - bierze się z klimy, twoje wymysły nic tu nie zmienią. Weź sobie poszperaj w sieci, a nie zawracasz dupę. Jak ja uwielbiam takich misiów, coś se ubzdura i na pewno tak jest jak mu się w główce zmyśliło.

Poza tym coś musiałoby ogrzewać tę chłodnice na zewnątrz, bo po chwili
by zamarzła i nici z grzania kabiny.

To jest dobre :-)

A jakie prawdziwe.

Wyjątkowo głupie.

Hint:  pompa ciepła, z jednej strony gorące, z drugiej zimne. Jak z tej zimnej strony będzie za zimno, to się oblodzi i oszroni blokując przepływ powietrza, obniżając swoją sprawność.

Dobrze, że mój klimatyzator o tym nie wie i mimo grzania nim w domu zimą jeszcze się nie zepsuł.

Data: 2016-12-22 08:47:34
Autor: viktorius
W dniu 2016-12-22 o 08:32, Ghost pisze:

[...]

pierwsze z brzegu z wujka googla:

http://www.a6klub.pl/-all-climatronik-odmrazanie-przedniej-szyby-jak-to-dzial-vt51877.htm

A czym jeździsz, to nie wiem, szklana kula mi sie zepsuła, może pod choinkę dostanę nową.

[...]

No i masz zimną część wysoko na elewacji, to i dobrze działa. Ogrzewana przepływającym powietrzem z wentylatora.
W samochodzie jest nisko, narażone na natrysk wody z kałuzy albo wodną mgiełkę z poprzedzającego pojazdu. Zamarznie w mgnieniu oka.

--
viktorius

Data: 2016-12-22 09:06:04
Autor: Ghost

Użytkownik "viktorius"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o3g0el$nfl$1@news.chmurka.net...

[...]

Szukaj dalej. Spróbuj anglojęzycznego.

[...]

Ale wiesz, że porządny klimatyzator może grzać, przy -25 na zewnątrz?

W samochodzie jest nisko, narażone na natrysk wody z kałuzy albo wodną mgiełkę z poprzedzającego pojazdu. Zamarznie w mgnieniu oka.

Rzeco???

Data: 2016-12-22 09:41:20
Autor: viktorius
W dniu 2016-12-22 o 09:06, Ghost pisze:

[...]

A to angielski gugiel wie czym jeżdzisz?

Fizyka panie

--
viktorius

Data: 2016-12-22 10:37:57
Autor: Ghost

Użytkownik "viktorius"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o3g3jf$ohv$1@news.chmurka.net...

[...]

Jaką szkołę kończyłeś?

Data: 2016-12-22 20:03:57
Autor: Irokez
W dniu 2016-12-22 o 08:47, viktorius pisze:

[...]

No daj spokój victorius albo się doucz.
Znajdź mi klimę w samochodzie bez czujnika oszronienia, który wyłącza po prostu sprężarkę poniżej pewnej temperatury (np. w Lagunie II robi to przy 2 stopniach a załącza przy 6 stopniach).

--
Irokez

Data: 2016-12-23 10:19:31
Autor: viktorius
W dniu 2016-12-22 o 20:03, Irokez pisze:

[...]

Tak, ale tu mówimy o odwróconej roli, czyli ciepły parownik, zimna chłodnica. Bo ma przecież grzać, nie chłodzić.
Na chłodnicy z przodu też jest czujnik oszronienia?

Nie robię przy tym, więc może za bardzo teoretyzuję, ale od tego sa grupy dyskusyjne, żeby dyskutować ;)

--
viktorius

Data: 2016-12-21 20:07:52
Autor: J.F.
[...]

Po chwili to silnik sie robi goracy i grzanie chlodnicy przestaje byc konieczne :-)

No ale to tez powod, zeby nie komplikowac sobie zycia odwracaniami :-)

J.

Data: 2016-12-21 09:00:02
Autor: T.
[...]

Wożę czasem telefon w charakterze gpsa położony na licznikach (sytuacja awaryjna - czekam na zamówiony uchwyt), miałem uchwyt na szybie, na kratce nawiewu, a czasem kładłem na siedzenie pasażera - w żadnym przypadku nie miałem problemów z sygnałem gps, nawet ze starymi telefonami (np. HTC sprzed 8 lat). Szyba ogrzewana z przodu jest.
T.

Data: 2016-12-21 15:49:36
Autor: Ghost

Użytkownik " ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o3c63v$amr$1@node2.news.atman.pl...

Podobno zasięg fal radiowych (GPS, WiFi, GSM) mniejszy pod szybą, bo trochę ekranują, ale głębiej nie badałem.

Chyba pomyliło ci się z szybami "przeciwsłonecznymi".

Data: 2016-12-21 15:54:03
Autor: ąćęłńóśźż
Ogrzewanie przedniej szyby
Poczytaj, co to jest klatka Faraday'a.

-- -- -
Chyba pomyliło ci się z szybami "przeciwsłonecznymi".

Data: 2016-12-21 17:32:07
Autor: J.F.
Użytkownik " ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o3e52h$78c$1@node2.news.atman.pl...
Poczytaj, co to jest klatka Faraday'a.
-- -- -
Chyba pomyliło ci się z szybami "przeciwsłonecznymi".

Wzialbys i porzadnie cytowal.

Powiem tak ... GPS nadaja w polaryzacji kolowej.
Ale w odbiorniku jest np "patch antenna"

Jak na zlosc z wiki zniknal dobry rysunek, albo przeszla na wyzszy poziom rozwoju - slajd 10
http://www.slideshare.net/aymenalobaidi/design-and-simulation-microstrip-patch-antenna-using-cst-microwave-studio
albo tu
https://www.youtube.com/watch?v=D1loJnLvj2w

Rzut oka ... nie widac tu jakiejs wiekszej kolowosci. To odbiera skladowe liniowe.

A jesli jest za szyba z paskami, to jeden kierunek liniowy jest blokowany.

I faktycznie - wystarczy obrocic odbiornik, a sila sygnalu z roznych satelitow sie zmienia.

Dla utrudnienia - w fordzie paski sa pionowe, ale tak naprawde zygzakowate - po pare mm w bok.
To troche pogarsza dzialanie polaryzatora.

J.

Data: 2016-12-21 19:40:01
Autor: Irokez
W dniu 2016-12-21 o 15:54,  ąćęłńóśźż pisze:
Poczytaj, co to jest klatka Faraday'a.

a Ty teraz za karę oblicz maksymalną odległość między drucikami dla 1.5GHz aby ta Twoja "klatka" zaczęła działać w samochodzie.

--
Irokez

Data: 2016-12-22 08:34:05
Autor: Ghost
[...]

juz mnie oczy bolą od tego miszcza cytowania

PLONK

Data: 2016-12-20 21:26:03
Autor: Irokez
W dniu 2016-12-20 o 21:04, Ghost pisze:
Na ile skuteczniejsze od zwykłego nadmuchu klimą, i czy widać jakieś
druty w szybie?

Skuteczne jak diabli
Widać nocą jak "iskrzą" kiedy świecą w nie reflektory mijanego auta. Ale trzeba się wpatrzeć.
Poza tym zajebista sprawa. Miałem w Renault Megane, teraz mam w Avensis tylko podgrzewane pole pod piórami wycieraczek. Niestety Japońce nie potrafią skonstruować szyby grzanej.

--
Irokez

Data: 2016-12-21 09:17:39
Autor: szerszen
Ogrzewanie przedniej szyby
On Tue, 20 Dec 2016 21:04:42 +0100
"Ghost" <na@drzewo.pl> wrote:

Na ile skuteczniejsze od zwykłego nadmuchu klimą, i czy widać jakieś druty w szybie?

Jeśli chodzi o zamrożenie to skuteczne tylko przy niskich temperaturach, tak do około -5, potem coraz gorzej, aż pałeczkę przejmuje nawiew.

Natomiast bardzo skuteczne przy parowaniu szyb jak nielubisz nadużywać klimy, to super sprawa. Co do widoczności ja na codzień nie zauważam, dopiero jak zaczynasz się przyglądać i ogniskować wzrok na szybie to zaczynasz zauważać. --
pozdrawiam
szerszeń

Data: 2016-12-21 10:05:36
Autor: J.F.
Użytkownik "Ghost"  napisał w wiadomości
Na ile skuteczniejsze od zwykłego nadmuchu klimą,

Klima ci szyby nie odmrozi, a prad tak.
Bardzo skuteczne (w mondeo) - odpalam silnik, wlaczam, skrobie boczne szyby, tylna, ... i przedniej juz skrobac nie trzeba, bo lod odchodzi platami.

i czy widać jakieś druty w szybie?

Praktycznie nie.
Jak sie przyjrzysz to widac, pod latatniami daja minimalne refleksy, ale praktycznie nie przeszkadzaja.

J.

Data: 2016-12-21 11:54:17
Autor: Chris
Ogrzewanie przedniej szyby
W dniu 2016-12-21 o 10:05, J.F. pisze:
Praktycznie nie.

Widać, ale jak masz na co dzień to zapominasz i tylko cieszysz się czystą szybą :)

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2016-12-21 12:12:13
Autor: J.F.
Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o3dn1f$sp1$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2016-12-21 o 10:05, J.F. pisze:
Praktycznie nie.

Widać, ale jak masz na co dzień to zapominasz i tylko cieszysz się czystą szybą :)

Sa bardzo cienkie (rzedu 0.1mm) i jak patrzysz daleko, to nie widac.
Jak sie uwaznie przyjrzysz szybie, to zobaczysz ... ale po co sie przygladac ?

I tylko przez te odbicia "czystosc szyby" juz nie jest taka idealna .... ale po przyjrzeniu to ja widze jakies drobne pecherzyki.
I mam wrazenie, ze to w folii miedzy szybami sa ... czyzby kiedys rosa sie na szybach zrobila, a potem sloneczko przygrzalo przez soczewki kropelek wody ?

J.

Data: 2016-12-21 12:23:16
Autor: Chris
W dniu 2016-12-21 o 12:12, J.F. pisze:
[...]

Mam szybę ogrzewaną i wiem jak to wygląda, w normalnym użytkowaniu nie zwracasz na to uwagi.

[...]

Na rantach szyby mogło tak być, wada fabryczna. Ale jak  masz na środku to nie wiem, ja nic takiego nie mam.

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2016-12-21 12:26:45
Autor: J.F.
Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o3donq$qoh$1@node2.news.atman.pl...
[...]

No wlasnie jak pisalem - praktycznie nie widac.
Musialbys skoncentrowac wzrok na szybie ... a po co ?

[...]

Na srodku. I raczej nie ma zwiazku z ogrzewaniem.

Moze uda mi sie zrobic fotke.

J.

Data: 2016-12-21 07:19:28
Autor: sczygiel
W dniu środa, 21 grudnia 2016 12:26:50 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

>Mam szybę ogrzewaną i wiem jak to wygląda, w normalnym użytkowaniu >nie zwracasz na to uwagi.

Ze tak sie ciutke wetkne w dyskusję:
Nie tylko ford/motorcraft robi takie szyby.
Ostatnio musiałem takową wymienić i okazało sie że dali mi jakas saloglas czy coś. I jej druciki wyglądają troche inaczej niż z tej fabrycznej.

Tak że warto zaznaczyć że wasze/nasze doświadczenia nie odnoszą się do jednego i tego samego przedmiotu bo takie szyby są robione pewnie w paru rodzajach w zależności od producenta..

Data: 2016-12-21 16:54:08
Autor: ąćęłńóśźż
Ogrzewanie przedniej szyby
W sumie to mnie ciekawi, dlaczego poza Fordami (w tym dostawczymi, spotkałem się z taką ze 25 lat temu w busiku Transicie) mało kto oferuje.
Patenty chyba by już wygasły?

-- -- -
Nie tylko ford/motorcraft robi takie szyby.

Data: 2016-12-21 17:06:26
Autor: J.F.
Użytkownik " ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o3e8n7$b0c$1@node2.news.atman.pl...
W sumie to mnie ciekawi, dlaczego poza Fordami (w tym dostawczymi, spotkałem się z taką ze 25 lat temu w busiku Transicie) mało kto oferuje.
Patenty chyba by już wygasły?

Renault jeszcze oferowal.

A patenty ... nawet nie wiem czy byly, a jak byly, to czy forda.

J.

Data: 2016-12-23 10:19:35
Autor: T.
W dniu 2016-12-21 o 16:54,  ąćęłńóśźż pisze:
[...]

Mają to auta koncernu VW (VW, skoda, seat, itp.).
T.

Data: 2016-12-23 11:37:52
Autor: ąćęłńóśźż
Ogrzewanie przedniej szyby
Dlaczego nie mają Ople, Volvo, Saaby (grzana szyba to ideał na skandynawskie warunki), Fiaty, BMW, Mercedesy, co tam jeszcze?
O Ameryce skutej sniegiem i mrozem nawet nie na Alasce to juz nie piszę, choć gdyby były takie szyby do Cadillaca Catera, to bym może sprowadził i założył do Omesi ;-))

-- -- -
Mają to auta koncernu VW

Data: 2016-12-21 21:19:20
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .12.2016 o 10:05 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

Klima ci szyby nie odmrozi, a prad tak.

Klima z elektrycznym podgrzewaczem robi to równie dobrze co druty w szybie.
W największe mrozy max 5 min i szyba czysta, zazwyczaj wystarczą 2-3 min.

TG

Data: 2016-12-21 22:36:15
Autor: Adam
W dniu 2016-12-21 o 21:19, Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...]

Tu bym polemizował.

Druty oporowe (lub folia!) siedzą w środku szyby.
Natomiast nadmuch nie dość, że działa pośrednio, to jeszcze musi "przegrzać" całą grubość szyby.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-12-22 08:40:10
Autor: Chris
[...]

Tylko u mnie robi to w mniej niż minutę :) do tego te twoje ciepłe powietrze skądś musi się brać czyli musisz mieć dodatkową nagrzewnicę/farelka. A przy okazji to klima w takie mrozy nie działa :)

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2016-12-22 08:48:11
Autor: Ghost

Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o3g01g$7va$1@node1.news.atman.pl...

A przy okazji to klima w takie mrozy nie działa :)

Dobrze, że moje auto o tym nie wie.

Data: 2016-12-22 00:38:17
Autor: sczygiel
W dniu czwartek, 22 grudnia 2016 08:48:15 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:
Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o3g01g$7va$1@node1.news.atman.pl...

>A przy okazji to klima w takie mrozy nie działa :)

Dobrze, że moje auto o tym nie wie.

Dobrze że wszyscy mają jednakową definicję słowa klimatyzacja i u wszystkich milcząco założone jest że klima to z grubsza sprężarka i parownik plus wiatraczek.

Niedobrze że niektórzy milczaco zakładają że każda klima ma również grzałki.

Data: 2016-12-22 10:40:43
Autor: Ghost

Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ea2b843-d84b-4381-8558-248eaa4eb03c@googlegroups.com...

> [...]

Dobrze że wszyscy mają jednakową definicję słowa klimatyzacja i u wszystkich milcząco założone jest że klima to z grubsza sprężarka i parownik plus wiatraczek.

no
https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja

Niedobrze że niektórzy milczaco zakładają że każda klima ma również grzałki.

którzy to?

Data: 2016-12-22 02:52:42
Autor: sczygiel
W dniu czwartek, 22 grudnia 2016 10:40:47 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:
> [...]

>Dobrze że wszyscy mają jednakową definicję słowa klimatyzacja i u >wszystkich milcząco założone jest że klima to z grubsza sprężarka i >parownik plus wiatraczek.

Jak sam widzisz, nawet wiki wskazuje ze definicje są różne. Przy czym sugeruje że są definicje lepsze i gorsze.

>Niedobrze że niektórzy milczaco zakładają że każda klima ma również >grzałki.

którzy to?

No jak widać ty należysz do tych co milcząco zakładają że coś co producenci samochodów nazywają klimatyzacją zawsze zawiera elektryczną grzałkę kiedy to nie jest prawda. I nie jest winą ludka że nazywa klimatyzacją cos co nazwane jest tak przez producenta samochodu.

Ergo: Twoje założenie że każda klima ma grzałkę i twój rozmówca ma te sama definicje jest błędne i prowadzi do płytkich przekomarzań w internecie.

Data: 2016-12-22 12:12:52
Autor: Ghost

Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:d92b9b3b-fc0c-43fb-a830-2f1b68fc2d93@googlegroups.com...

> [...]

Jak sam widzisz, nawet wiki wskazuje ze definicje są różne. Przy czym sugeruje że są definicje lepsze i gorsze.

Jak sam widzę nie radzisz sobie z czytaniem, definicja z wiki:"Klimatyzacja - proces wymiany powietrza w pomieszczeniu, mający na celu utrzymywanie zadanych warunków klimatycznych"

> [...]

No jak widać ty należysz do tych co milcząco zakładają że coś co producenci samochodów nazywają klimatyzacją zawsze zawiera elektryczną grzałkę kiedy to nie jest prawda.

Wskażesz gdzie tak uważam?

Ergo: Twoje założenie że każda klima ma grzałkę

Ergo: masz poważne problemy z rozumieniem słowa pisanego.

Data: 2016-12-22 12:26:39
Autor: sczygiel
W dniu czwartek, 22 grudnia 2016 12:12:56 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:
> [...]

Wskażesz gdzie tak uważam?

>Ergo: Twoje założenie że każda klima ma grzałkę

Ergo: masz poważne problemy z rozumieniem słowa pisanego.

LOL.
o3e5e7$sh$1@news.chmurka.net.
Tu sie zaczęło Twoje niezrozumienie tematu.

Ujmę to tak: Zmuś klimatyzacje w moim aucie aby grzała nie korzystając z ciepła silnika. Tylko aby grzała napędzana samym napędem mechanicznym. Albo przeczytaj ze zrozumieniem kawał tego watka.

Alternatywnie, udowodnij że samochody które mogą grzać klimatyzacją są relatywnie popularne, powiedzmy powyżej 50% populacji aut z klimą.

Z mojej strony EOT.

Data: 2016-12-22 23:06:42
Autor: Ghost

Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:b6525d36-55c1-4851-859a-d7ec79a07250@googlegroups.com...

W dniu czwartek, 22 grudnia 2016 12:12:56 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

Ujmę to tak: Zmuś klimatyzacje w moim aucie aby grzała nie korzystając z ciepła silnika. Tylko aby grzała napędzana samym napędem mechanicznym.

Właśnie tak działa defrost, misiu.

udowodnij że samochody które mogą grzać klimatyzacją są relatywnie popularne, powiedzmy powyżej 50% populacji aut z klimą.

Czyli jednak istnieją? Zdecyduj się misiu, co chcesz napisać.

Z mojej strony EOT.

pl.misc.samochody ciągle w czołówce nasycenia analfabetami nie trzymającymi kupy z własnymi wypowiedziami :-)

Data: 2016-12-22 13:19:40
Autor: Chris
W dniu 2016-12-22 o 11:52, sczygiel@gmail.com pisze:
Ergo: Twoje założenie że każda klima ma grzałkę i twój rozmówca ma te sama definicje jest błędne i prowadzi do płytkich przekomarzań w internecie.

Od razu mówię że technicznie się na tym nie znam, przedstawiam tylko swoje wrażenia z auta oraz to co wyczytałem w necie.

ps. Mam dogrzewanie elektryczne w aucie, climatronic który czuć że się odpala po jakimś czasie (nagły wzrost ciepłego powietrza, dodatkowe odgłosy z przodu auta, jak dla mnie to wtedy odpala się dopiero klima)

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2016-12-22 09:14:25
Autor: Chris
W dniu 2016-12-22 o 08:48, Ghost pisze:

Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup

A przy okazji to klima w takie mrozy nie działa :)

Dobrze, że moje auto o tym nie wie.

No właśnie sam nie wiem jak to jest, bo piszą różnie:

"W niektórych, zwłaszcza nowszych, samochodach producenci stosują mechanizm uniemożliwiający włączenie klimatyzacji jeśli temperatura spada poniżej 5 stopni Celsjusza. Ma to zapobiec oblodzeniu parownika."

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2016-12-22 10:39:27
Autor: Ghost

Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o3g21n$agg$1@node1.news.atman.pl...

[...]

A nie mylisz klimatyzacji ze schładzaniem, czasem?

Data: 2016-12-22 13:15:55
Autor: Chris
W dniu 2016-12-22 o 10:39, Ghost pisze:

[...]

Mam climatronic i zawsze jest ON, jedyne co widzę to nagły skok temperatury (słychać że klima się odpala) dopiero po przejechaniu paru km. Wcześniej działa farelek i robi się ciepło ale to nie klima.

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2016-12-22 13:47:35
Autor: Ghost

Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o3gg6i$ouo$1@node1.news.atman.pl...

[...]

ON nie wystarczy, cza wlaczyc defrosta. Jak sie ma :-)

Data: 2016-12-22 13:52:04
Autor: Chris
W dniu 2016-12-22 o 13:47, Ghost pisze:

A nie mylisz klimatyzacji ze schładzaniem, czasem?

Mam climatronic i zawsze jest ON

ON nie wystarczy, cza wlaczyc defrosta. Jak sie ma :-)

A dokładniej :)
http://oge-market.com/Img.ashx?Id=3482
Mam taki, jak by co :)

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2016-12-22 16:01:54
Autor: Ghost

Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o3giaa$r3d$1@node1.news.atman.pl...

[...]

co sie dzieje jak nacisniesz w zamrozonym aucie tego maxa? sprezarka sie nie wlacza?

Data: 2016-12-22 18:21:00
Autor: Chris
W dniu 22.12.2016 o 16:01, Ghost pisze:

[...]

Nie wiem, wentylatory na maxa, nagrzewnica elektryczna działa, szyby przód i tył są włączone na grzanie i zdecydowanie szybciej grzeje a czy sprężarka działa? bardzo możliwe że tak bo w 5 min jest ciepło w aucie.

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2016-12-22 20:30:34
Autor: Chris
[...]

Z instrukcji obsługi:

Odmrażanie i odparowywanie
szyby przedniej

Naciśnij przycisk odmrażania i
odparowywania szyby przedniej.
Powietrze z zewnątrz będzie
wprowadzane do wnętrza pojazdu.
Klimatyzacja jest włączana automatycznie.
Dopóki rozprowadzanie powietrza będzie
ustawione w tym położeniu, nie można
wybrać recyrkulacji powietrza.
Prędkość dmuchawy i temperatura
regulowane są automatycznie i nie można
ich ustawić ręcznie. Dmuchawa jest
ustawiona na wysoką prędkość a
temperatura na HI.
Gdy wybrane jest odmrażanie i
odparowywanie szyby przedniej,
ogrzewanie szyb automatycznie się włączy
i po krótkim czasie wyłączy.
Aby powrócić do trybu auto, naciśnij
przycisk AUTO.

I już wiemy jak to wszystko działa.

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2016-12-22 23:11:10
Autor: Ghost

Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o3h9kl$jkf$2@node1.news.atman.pl...

W dniu 22.12.2016 o 16:01, Ghost pisze:

I już wiemy jak to wszystko działa.

Niekoniecznie w liczbie mnogiej, bo ja wiem, nie jestem przekonany czy Ty wiesz :-)

Data: 2016-12-22 16:29:41
Autor: J.F.
Użytkownik "Ghost"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:585b9f51$0$15210$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Nie myli.
W samochodach ogrzewanie mial nawet maluch, a za klimatyzacje trzeba doplacic.
Klimatyzacja w samochodzie sluzy do chlodzenia.

Moze jak juz elektryki powstana, to sie zmieni, choc patrzac na ten norweski boom Tesli to nie szybko - samochod ogrzewanie ma w standardzie, wszyscy o tym wiedza :-)

J.

Data: 2016-12-23 08:43:04
Autor: Chris
W dniu 2016-12-22 o 16:29, J.F. pisze:
[...]

Mój nie miał :)

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2016-12-23 08:47:57
Autor: Ghost

Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o3ikiu$tj0$1@node1.news.atman.pl...

[...]

Co to ma do rzeczy?

Mój nie miał :)

Zadziwiające skąd lokator mojego KF wie, czy Tobie się coś myli.

Data: 2016-12-22 20:29:13
Autor: Chris
W dniu 22.12.2016 o 08:48, Ghost pisze:

Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup

A przy okazji to klima w takie mrozy nie działa :)

Dobrze, że moje auto o tym nie wie.

Z instrukcji obsługi auta:

Klimatyzacja
Wskazówka: Układ klimatyzacji działa
wyłącznie wówczas, gdy temperatura
otoczenia jest wyższa niż 4°C

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2016-12-22 23:07:56
Autor: Ghost

Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o3h9i4$jkf$1@node1.news.atman.pl...

W dniu 22.12.2016 o 08:48, Ghost pisze:

Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup

A przy okazji to klima w takie mrozy nie działa :)

Dobrze, że moje auto o tym nie wie.

Z instrukcji obsługi auta:

Mojego?

Klimatyzacja
Wskazówka: Układ klimatyzacji działa
wyłącznie wówczas, gdy temperatura
otoczenia jest wyższa niż 4°C

No i masz sprzeczność wewnętrzną w instrukcji, porównaj z drugim cytatem jaki w wątku podałeś.

Data: 2016-12-23 08:45:10
Autor: Chris
W dniu 2016-12-22 o 23:07, Ghost pisze:
[...]

Nie, po prostu opcja MAX wymusza włączenie klimatyzacji a w normalnym użytkowaniu klimatyzacja jest OFF w temperaturze mniejszej niż 4 stopnie.

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2016-12-23 08:55:56
Autor: Ghost

Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o3ikmr$tj0$2@node1.news.atman.pl...

[...]

"klimatyzacji działa wyłącznie", dla mnie to jednoznaczne - jednakowoż nie mam ufności czy autor instrukcji wiedział co pisze w sensie literalnym

Data: 2016-12-23 11:04:23
Autor: Chris
W dniu 2016-12-23 o 08:55, Ghost pisze:

[...]

Powiem to inaczej kończąc temat, g... mie to obchodzi jak to działa, ważne że w parę min mam ciepło w aucie i szyb nie trzeba było skrobać.

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2016-12-23 19:45:16
Autor: Ghost

Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o3isrs$qnv$1@node2.news.atman.pl...

[...]

Buhahahaha, pohuj wiec sie udzielasz i dopytujesz?

Uwielbiam tą grupę :-)

Data: 2016-12-22 10:24:15
Autor: J.F.
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.yst72izdg01fvf@l-089.harvard.local...
[...]

Po 5 minutach to moj silnik ma 70 stopni. No dobra - w najwieksze mrozy to moze dluzej.

Elektryczna szyba zaczyna dzialac juz po ok minuty.

Elektryczna grzalka w nawiewie tez w sumie moze byc szybka - ale musi byc.

J.

Ogrzewanie przedniej szyby