Ogrzewanie przedniej szyby

Data: 2016-12-21 10:05:36
Autor: J.F.
Ogrzewanie przedniej szyby
Użytkownik "Ghost"  napisał w wiadomości
Na ile skuteczniejsze od zwykłego nadmuchu klimą,

Klima ci szyby nie odmrozi, a prad tak.
Bardzo skuteczne (w mondeo) - odpalam silnik, wlaczam, skrobie boczne szyby, tylna, ... i przedniej juz skrobac nie trzeba, bo lod odchodzi platami.

i czy widać jakieś druty w szybie?

Praktycznie nie.
Jak sie przyjrzysz to widac, pod latatniami daja minimalne refleksy, ale praktycznie nie przeszkadzaja.

J.

Data: 2016-12-21 11:54:17
Autor: Chris
Ogrzewanie przedniej szyby
W dniu 2016-12-21 o 10:05, J.F. pisze:
Praktycznie nie.

Widać, ale jak masz na co dzień to zapominasz i tylko cieszysz się czystą szybą :)

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2016-12-21 12:12:13
Autor: J.F.
Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o3dn1f$sp1$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2016-12-21 o 10:05, J.F. pisze:
Praktycznie nie.

Widać, ale jak masz na co dzień to zapominasz i tylko cieszysz się czystą szybą :)

Sa bardzo cienkie (rzedu 0.1mm) i jak patrzysz daleko, to nie widac.
Jak sie uwaznie przyjrzysz szybie, to zobaczysz ... ale po co sie przygladac ?

I tylko przez te odbicia "czystosc szyby" juz nie jest taka idealna .... ale po przyjrzeniu to ja widze jakies drobne pecherzyki.
I mam wrazenie, ze to w folii miedzy szybami sa ... czyzby kiedys rosa sie na szybach zrobila, a potem sloneczko przygrzalo przez soczewki kropelek wody ?

J.

Data: 2016-12-21 12:23:16
Autor: Chris
W dniu 2016-12-21 o 12:12, J.F. pisze:
[...]

Mam szybę ogrzewaną i wiem jak to wygląda, w normalnym użytkowaniu nie zwracasz na to uwagi.

[...]

Na rantach szyby mogło tak być, wada fabryczna. Ale jak  masz na środku to nie wiem, ja nic takiego nie mam.

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2016-12-21 12:26:45
Autor: J.F.
Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o3donq$qoh$1@node2.news.atman.pl...
[...]

No wlasnie jak pisalem - praktycznie nie widac.
Musialbys skoncentrowac wzrok na szybie ... a po co ?

[...]

Na srodku. I raczej nie ma zwiazku z ogrzewaniem.

Moze uda mi sie zrobic fotke.

J.

Data: 2016-12-21 07:19:28
Autor: sczygiel
W dniu środa, 21 grudnia 2016 12:26:50 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

>Mam szybę ogrzewaną i wiem jak to wygląda, w normalnym użytkowaniu >nie zwracasz na to uwagi.

Ze tak sie ciutke wetkne w dyskusję:
Nie tylko ford/motorcraft robi takie szyby.
Ostatnio musiałem takową wymienić i okazało sie że dali mi jakas saloglas czy coś. I jej druciki wyglądają troche inaczej niż z tej fabrycznej.

Tak że warto zaznaczyć że wasze/nasze doświadczenia nie odnoszą się do jednego i tego samego przedmiotu bo takie szyby są robione pewnie w paru rodzajach w zależności od producenta..

Data: 2016-12-21 16:54:08
Autor: ąćęłńóśźż
Ogrzewanie przedniej szyby
W sumie to mnie ciekawi, dlaczego poza Fordami (w tym dostawczymi, spotkałem się z taką ze 25 lat temu w busiku Transicie) mało kto oferuje.
Patenty chyba by już wygasły?

-- -- -
Nie tylko ford/motorcraft robi takie szyby.

Data: 2016-12-21 17:06:26
Autor: J.F.
Użytkownik " ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o3e8n7$b0c$1@node2.news.atman.pl...
W sumie to mnie ciekawi, dlaczego poza Fordami (w tym dostawczymi, spotkałem się z taką ze 25 lat temu w busiku Transicie) mało kto oferuje.
Patenty chyba by już wygasły?

Renault jeszcze oferowal.

A patenty ... nawet nie wiem czy byly, a jak byly, to czy forda.

J.

Data: 2016-12-23 10:19:35
Autor: T.
W dniu 2016-12-21 o 16:54,  ąćęłńóśźż pisze:
[...]

Mają to auta koncernu VW (VW, skoda, seat, itp.).
T.

Data: 2016-12-23 11:37:52
Autor: ąćęłńóśźż
Ogrzewanie przedniej szyby
Dlaczego nie mają Ople, Volvo, Saaby (grzana szyba to ideał na skandynawskie warunki), Fiaty, BMW, Mercedesy, co tam jeszcze?
O Ameryce skutej sniegiem i mrozem nawet nie na Alasce to juz nie piszę, choć gdyby były takie szyby do Cadillaca Catera, to bym może sprowadził i założył do Omesi ;-))

-- -- -
Mają to auta koncernu VW

Data: 2016-12-21 21:19:20
Autor: Tomasz Gorbaczuk
W dniu .12.2016 o 10:05 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:

Klima ci szyby nie odmrozi, a prad tak.

Klima z elektrycznym podgrzewaczem robi to równie dobrze co druty w szybie.
W największe mrozy max 5 min i szyba czysta, zazwyczaj wystarczą 2-3 min.

TG

Data: 2016-12-21 22:36:15
Autor: Adam
W dniu 2016-12-21 o 21:19, Tomasz Gorbaczuk pisze:
[...]

Tu bym polemizował.

Druty oporowe (lub folia!) siedzą w środku szyby.
Natomiast nadmuch nie dość, że działa pośrednio, to jeszcze musi "przegrzać" całą grubość szyby.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2016-12-22 08:40:10
Autor: Chris
[...]

Tylko u mnie robi to w mniej niż minutę :) do tego te twoje ciepłe powietrze skądś musi się brać czyli musisz mieć dodatkową nagrzewnicę/farelka. A przy okazji to klima w takie mrozy nie działa :)

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2016-12-22 08:48:11
Autor: Ghost

Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o3g01g$7va$1@node1.news.atman.pl...

A przy okazji to klima w takie mrozy nie działa :)

Dobrze, że moje auto o tym nie wie.

Data: 2016-12-22 00:38:17
Autor: sczygiel
W dniu czwartek, 22 grudnia 2016 08:48:15 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:
Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o3g01g$7va$1@node1.news.atman.pl...

>A przy okazji to klima w takie mrozy nie działa :)

Dobrze, że moje auto o tym nie wie.

Dobrze że wszyscy mają jednakową definicję słowa klimatyzacja i u wszystkich milcząco założone jest że klima to z grubsza sprężarka i parownik plus wiatraczek.

Niedobrze że niektórzy milczaco zakładają że każda klima ma również grzałki.

Data: 2016-12-22 10:40:43
Autor: Ghost

Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5ea2b843-d84b-4381-8558-248eaa4eb03c@googlegroups.com...

> [...]

Dobrze że wszyscy mają jednakową definicję słowa klimatyzacja i u wszystkich milcząco założone jest że klima to z grubsza sprężarka i parownik plus wiatraczek.

no
https://pl.wikipedia.org/wiki/Klimatyzacja

Niedobrze że niektórzy milczaco zakładają że każda klima ma również grzałki.

którzy to?

Data: 2016-12-22 02:52:42
Autor: sczygiel
W dniu czwartek, 22 grudnia 2016 10:40:47 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:
> [...]

>Dobrze że wszyscy mają jednakową definicję słowa klimatyzacja i u >wszystkich milcząco założone jest że klima to z grubsza sprężarka i >parownik plus wiatraczek.

Jak sam widzisz, nawet wiki wskazuje ze definicje są różne. Przy czym sugeruje że są definicje lepsze i gorsze.

>Niedobrze że niektórzy milczaco zakładają że każda klima ma również >grzałki.

którzy to?

No jak widać ty należysz do tych co milcząco zakładają że coś co producenci samochodów nazywają klimatyzacją zawsze zawiera elektryczną grzałkę kiedy to nie jest prawda. I nie jest winą ludka że nazywa klimatyzacją cos co nazwane jest tak przez producenta samochodu.

Ergo: Twoje założenie że każda klima ma grzałkę i twój rozmówca ma te sama definicje jest błędne i prowadzi do płytkich przekomarzań w internecie.

Data: 2016-12-22 12:12:52
Autor: Ghost

Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:d92b9b3b-fc0c-43fb-a830-2f1b68fc2d93@googlegroups.com...

> [...]

Jak sam widzisz, nawet wiki wskazuje ze definicje są różne. Przy czym sugeruje że są definicje lepsze i gorsze.

Jak sam widzę nie radzisz sobie z czytaniem, definicja z wiki:"Klimatyzacja - proces wymiany powietrza w pomieszczeniu, mający na celu utrzymywanie zadanych warunków klimatycznych"

> [...]

No jak widać ty należysz do tych co milcząco zakładają że coś co producenci samochodów nazywają klimatyzacją zawsze zawiera elektryczną grzałkę kiedy to nie jest prawda.

Wskażesz gdzie tak uważam?

Ergo: Twoje założenie że każda klima ma grzałkę

Ergo: masz poważne problemy z rozumieniem słowa pisanego.

Data: 2016-12-22 12:26:39
Autor: sczygiel
W dniu czwartek, 22 grudnia 2016 12:12:56 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:
> [...]

Wskażesz gdzie tak uważam?

>Ergo: Twoje założenie że każda klima ma grzałkę

Ergo: masz poważne problemy z rozumieniem słowa pisanego.

LOL.
o3e5e7$sh$1@news.chmurka.net.
Tu sie zaczęło Twoje niezrozumienie tematu.

Ujmę to tak: Zmuś klimatyzacje w moim aucie aby grzała nie korzystając z ciepła silnika. Tylko aby grzała napędzana samym napędem mechanicznym. Albo przeczytaj ze zrozumieniem kawał tego watka.

Alternatywnie, udowodnij że samochody które mogą grzać klimatyzacją są relatywnie popularne, powiedzmy powyżej 50% populacji aut z klimą.

Z mojej strony EOT.

Data: 2016-12-22 23:06:42
Autor: Ghost

Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:b6525d36-55c1-4851-859a-d7ec79a07250@googlegroups.com...

W dniu czwartek, 22 grudnia 2016 12:12:56 UTC+1 użytkownik Ghost napisał:

Ujmę to tak: Zmuś klimatyzacje w moim aucie aby grzała nie korzystając z ciepła silnika. Tylko aby grzała napędzana samym napędem mechanicznym.

Właśnie tak działa defrost, misiu.

udowodnij że samochody które mogą grzać klimatyzacją są relatywnie popularne, powiedzmy powyżej 50% populacji aut z klimą.

Czyli jednak istnieją? Zdecyduj się misiu, co chcesz napisać.

Z mojej strony EOT.

pl.misc.samochody ciągle w czołówce nasycenia analfabetami nie trzymającymi kupy z własnymi wypowiedziami :-)

Data: 2016-12-22 13:19:40
Autor: Chris
W dniu 2016-12-22 o 11:52, sczygiel@gmail.com pisze:
Ergo: Twoje założenie że każda klima ma grzałkę i twój rozmówca ma te sama definicje jest błędne i prowadzi do płytkich przekomarzań w internecie.

Od razu mówię że technicznie się na tym nie znam, przedstawiam tylko swoje wrażenia z auta oraz to co wyczytałem w necie.

ps. Mam dogrzewanie elektryczne w aucie, climatronic który czuć że się odpala po jakimś czasie (nagły wzrost ciepłego powietrza, dodatkowe odgłosy z przodu auta, jak dla mnie to wtedy odpala się dopiero klima)

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2016-12-22 09:14:25
Autor: Chris
W dniu 2016-12-22 o 08:48, Ghost pisze:

Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup

A przy okazji to klima w takie mrozy nie działa :)

Dobrze, że moje auto o tym nie wie.

No właśnie sam nie wiem jak to jest, bo piszą różnie:

"W niektórych, zwłaszcza nowszych, samochodach producenci stosują mechanizm uniemożliwiający włączenie klimatyzacji jeśli temperatura spada poniżej 5 stopni Celsjusza. Ma to zapobiec oblodzeniu parownika."

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2016-12-22 10:39:27
Autor: Ghost

Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o3g21n$agg$1@node1.news.atman.pl...

[...]

A nie mylisz klimatyzacji ze schładzaniem, czasem?

Data: 2016-12-22 13:15:55
Autor: Chris
W dniu 2016-12-22 o 10:39, Ghost pisze:

[...]

Mam climatronic i zawsze jest ON, jedyne co widzę to nagły skok temperatury (słychać że klima się odpala) dopiero po przejechaniu paru km. Wcześniej działa farelek i robi się ciepło ale to nie klima.

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2016-12-22 13:47:35
Autor: Ghost

Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o3gg6i$ouo$1@node1.news.atman.pl...

[...]

ON nie wystarczy, cza wlaczyc defrosta. Jak sie ma :-)

Data: 2016-12-22 13:52:04
Autor: Chris
W dniu 2016-12-22 o 13:47, Ghost pisze:

A nie mylisz klimatyzacji ze schładzaniem, czasem?

Mam climatronic i zawsze jest ON

ON nie wystarczy, cza wlaczyc defrosta. Jak sie ma :-)

A dokładniej :)
http://oge-market.com/Img.ashx?Id=3482
Mam taki, jak by co :)

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2016-12-22 16:01:54
Autor: Ghost

Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o3giaa$r3d$1@node1.news.atman.pl...

[...]

co sie dzieje jak nacisniesz w zamrozonym aucie tego maxa? sprezarka sie nie wlacza?

Data: 2016-12-22 18:21:00
Autor: Chris
W dniu 22.12.2016 o 16:01, Ghost pisze:

[...]

Nie wiem, wentylatory na maxa, nagrzewnica elektryczna działa, szyby przód i tył są włączone na grzanie i zdecydowanie szybciej grzeje a czy sprężarka działa? bardzo możliwe że tak bo w 5 min jest ciepło w aucie.

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2016-12-22 20:30:34
Autor: Chris
[...]

Z instrukcji obsługi:

Odmrażanie i odparowywanie
szyby przedniej

Naciśnij przycisk odmrażania i
odparowywania szyby przedniej.
Powietrze z zewnątrz będzie
wprowadzane do wnętrza pojazdu.
Klimatyzacja jest włączana automatycznie.
Dopóki rozprowadzanie powietrza będzie
ustawione w tym położeniu, nie można
wybrać recyrkulacji powietrza.
Prędkość dmuchawy i temperatura
regulowane są automatycznie i nie można
ich ustawić ręcznie. Dmuchawa jest
ustawiona na wysoką prędkość a
temperatura na HI.
Gdy wybrane jest odmrażanie i
odparowywanie szyby przedniej,
ogrzewanie szyb automatycznie się włączy
i po krótkim czasie wyłączy.
Aby powrócić do trybu auto, naciśnij
przycisk AUTO.

I już wiemy jak to wszystko działa.

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2016-12-22 23:11:10
Autor: Ghost

Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o3h9kl$jkf$2@node1.news.atman.pl...

W dniu 22.12.2016 o 16:01, Ghost pisze:

I już wiemy jak to wszystko działa.

Niekoniecznie w liczbie mnogiej, bo ja wiem, nie jestem przekonany czy Ty wiesz :-)

Data: 2016-12-22 16:29:41
Autor: J.F.
Użytkownik "Ghost"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:585b9f51$0$15210$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Nie myli.
W samochodach ogrzewanie mial nawet maluch, a za klimatyzacje trzeba doplacic.
Klimatyzacja w samochodzie sluzy do chlodzenia.

Moze jak juz elektryki powstana, to sie zmieni, choc patrzac na ten norweski boom Tesli to nie szybko - samochod ogrzewanie ma w standardzie, wszyscy o tym wiedza :-)

J.

Data: 2016-12-23 08:43:04
Autor: Chris
W dniu 2016-12-22 o 16:29, J.F. pisze:
[...]

Mój nie miał :)

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2016-12-23 08:47:57
Autor: Ghost

Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o3ikiu$tj0$1@node1.news.atman.pl...

[...]

Co to ma do rzeczy?

Mój nie miał :)

Zadziwiające skąd lokator mojego KF wie, czy Tobie się coś myli.

Data: 2016-12-22 20:29:13
Autor: Chris
W dniu 22.12.2016 o 08:48, Ghost pisze:

Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup

A przy okazji to klima w takie mrozy nie działa :)

Dobrze, że moje auto o tym nie wie.

Z instrukcji obsługi auta:

Klimatyzacja
Wskazówka: Układ klimatyzacji działa
wyłącznie wówczas, gdy temperatura
otoczenia jest wyższa niż 4°C

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2016-12-22 23:07:56
Autor: Ghost

Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o3h9i4$jkf$1@node1.news.atman.pl...

W dniu 22.12.2016 o 08:48, Ghost pisze:

Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup

A przy okazji to klima w takie mrozy nie działa :)

Dobrze, że moje auto o tym nie wie.

Z instrukcji obsługi auta:

Mojego?

Klimatyzacja
Wskazówka: Układ klimatyzacji działa
wyłącznie wówczas, gdy temperatura
otoczenia jest wyższa niż 4°C

No i masz sprzeczność wewnętrzną w instrukcji, porównaj z drugim cytatem jaki w wątku podałeś.

Data: 2016-12-23 08:45:10
Autor: Chris
W dniu 2016-12-22 o 23:07, Ghost pisze:
[...]

Nie, po prostu opcja MAX wymusza włączenie klimatyzacji a w normalnym użytkowaniu klimatyzacja jest OFF w temperaturze mniejszej niż 4 stopnie.

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2016-12-23 08:55:56
Autor: Ghost

Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o3ikmr$tj0$2@node1.news.atman.pl...

[...]

"klimatyzacji działa wyłącznie", dla mnie to jednoznaczne - jednakowoż nie mam ufności czy autor instrukcji wiedział co pisze w sensie literalnym

Data: 2016-12-23 11:04:23
Autor: Chris
W dniu 2016-12-23 o 08:55, Ghost pisze:

[...]

Powiem to inaczej kończąc temat, g... mie to obchodzi jak to działa, ważne że w parę min mam ciepło w aucie i szyb nie trzeba było skrobać.

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2016-12-23 19:45:16
Autor: Ghost

Użytkownik "Chris"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:o3isrs$qnv$1@node2.news.atman.pl...

[...]

Buhahahaha, pohuj wiec sie udzielasz i dopytujesz?

Uwielbiam tą grupę :-)

Data: 2016-12-22 10:24:15
Autor: J.F.
Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:op.yst72izdg01fvf@l-089.harvard.local...
[...]

Po 5 minutach to moj silnik ma 70 stopni. No dobra - w najwieksze mrozy to moze dluzej.

Elektryczna szyba zaczyna dzialac juz po ok minuty.

Elektryczna grzalka w nawiewie tez w sumie moze byc szybka - ale musi byc.

J.

Ogrzewanie przedniej szyby