Data: 2012-07-08 19:32:21 | |
Autor: Vince | |
Ogumienie w teren i na szosę (rozmiar ''26) | |
Szukam fajnych opon 26'' . Raczej terenowe , ale takie, żeby się na szosie też dało jeĽdzić. My¶lałem nad Continentral Traffic, Race King, natomiast nie do końca wiem czego się po nich spodziewać i jakiego zachowania można się po nich spodziewać w okre¶lonych warunkach. Raczej nie nastawiam się na wydatek rzędu 50 zł/szt. Innymi słowy kilka pytań:
- po primo: jak Race King zachowuje się na szosie (czy nie zdziera się za szybko na asfalcie) - jak Traffic zachowuje się w terenie - czym różnie się Race King od X-King`a - czym różni± się powyższe oponki je¶li chodzi o materiał i technologię w jakiej s± wykonane - które rozwi±zanie będzie najbardziej optymalne (a może byłaby jakaa¶ ciekawa alternatywa?) Bardzo proszę o rady! Styl jazdy: raczej terenowa (również po górach), natomiast tytpowa jazda na szosie też się zdarza. Pozdrawiam, M. |
|
Data: 2012-07-08 20:30:51 | |
Autor: BoDro | |
Ogumienie w teren i na szosę (rozmiar ''26 ) | |
Dnia 08-07-2012 o 19:32:21 Vince <wujek_dobra_rada@o2.pl> napisał(a):
Bardzo proszę o rady! Styl jazdy: raczej terenowa (również po górach), natomiast tytpowa jazda na szosie też się zdarza. oprócz wymienionych w rankingu opon do wszystkiego wysoko stoi także Schwalbe Smart Sam, więc warto także te opony brać pod uwagę. -- Bogdan 53.659956 N, 17.347842 E bodro_malpa_wp.pl |
|
Data: 2012-07-09 12:25:50 | |
Autor: Pr0NET | |
Ogumienie w teren i na szosę (rozmiar ''26) | |
On Sunday, July 8, 2012 8:30:51 PM UTC+2, BoDro wrote:
Dnia 08-07-2012 o 19:32:21 Vince <wujek_dobra_rada@o2.pl> napisał(a): Mam Schwable SS niestety bardzo szybko się zużywaj±, po niecałych 2k tył już mam prawie bez bieżnika. Jeżdżę jakie¶ 60% po mie¶cie i 40% w terenie. |
|
Data: 2012-07-09 21:53:38 | |
Autor: BogdanS | |
Ogumienie w teren i na szosę (rozmiar ''26) | |
Dnia Mon, 9 Jul 2012 12:25:50 -0700 (PDT), Pr0NET napisał(a):
Mam Schwable SS niestety bardzo szybko się zużywaj±, po niecałych 2k tył już mam prawie bez bieżnika. Jeżdżę jakie¶ 60% po mie¶cie i 40% w terenie. Przejechane na oponach nieco ponad 1kkm, około 30% teren, 70% szosa, przód praktycznie jak nowy, tył ma lecitko przytarte klocki, ale na oko jeszcze powinien wytrzymać co najmniej 3 tys km. |
|
Data: 2012-07-10 01:15:21 | |
Autor: Pr0NET | |
Ogumienie w teren i na szosę (rozmiar ''26) | |
W dniu poniedziałek, 9 lipca 2012 21:53:38 UTC+2 użytkownik BogdanS napisał:
Dnia Mon, 9 Jul 2012 12:25:50 -0700 (PDT), Pr0NET napisał(a): Jak przełożysz. Niestety trwało¶ć ostatnio maleje, najtańsza Kenda ma lepsz± :D. |
|
Data: 2012-07-10 08:23:42 | |
Autor: Olgierd | |
Ogumienie w teren i na szosę (rozmiar ''26) | |
On Mon, 09 Jul 2012 21:53:38 +0200, BogdanS wrote:
Przejechane na oponach nieco ponad 1kkm, około 30% teren, 70% szosa, Ja też nie wiem jak można narzekać na Smart Sama w takich warunkach. Używam wersji zwijanej 26x2.1, przeleciałem już na nich dobre 2000 km (codziennie 10-15 km dom-praca-dom, plus weekendowe wypady raczej terenowe). Z tyłu ledwie zaczął znikać ten mikrobieżniczek na klockach, z przodu nadal jest wyraźnie dostrzegalny. Przez cały ten czas nie zaliczyłem ani jednego klejenia. Wydaje mi się, że przy takim użyciu taki zestaw lekką ręką starczy na 8000 km. -- pozdrawiam, Olgierd http://olgierd.rudak.org |
|
Data: 2012-07-10 11:34:58 | |
Autor: BoDro | |
Ogumienie w teren i na szosę (rozmiar ''26 ) | |
Dnia 10-07-2012 o 10:23:42 Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> napisał(a):
Wydaje mi się, że przy takim użyciu taki zestaw lekk± ręk± starczy na tak wygl±da drutowy Sam po przebiegu 11tys. km: http://img13.imageshack.us/img13/5366/samic.jpg 70% teren, 30% asfalt. Opona z przodu, waga "jeĽdĽca" ok. 60kg. Widać jeszcze nacięcia na górnych klockach. -- Bogdan 53.659956 N, 17.347842 E bodro_malpa_wp.pl |
|
Data: 2012-07-10 12:24:59 | |
Autor: Marcin Gryszkalis | |
Ogumienie w teren i na szosÄ™ (rozmiar ''26) | |
Dnia 10.07.2012 o 11:34 BoDro <bolek@lolek.pl> napisał(a):
tak wygląda drutowy Sam po przebiegu 11tys. km: Jak widać - waga ma tutaj znaczenie krytyczne, moje Racing Ralphy po 5kkm są mocno starte, ale waga 90kg+ pozdrawiam -- Marcin Gryszkalis, PGP 0x9F183FA3 jabber jid:mg@fork.pl, gg:2532994 |
|
Data: 2012-07-10 10:58:24 | |
Autor: Olgierd | |
Ogumienie w teren i na szosę (rozmiar ''26) | |
On Tue, 10 Jul 2012 12:24:59 +0200, Marcin Gryszkalis wrote:
70% teren, 30% asfalt. Opona z przodu, waga "jeźdźca" ok. 60kg. Widać Wyścigowy Ralf to raczej oponka typu "masełko", Smart Sam ma renomę b. pancernego ogumienia. -- pozdrawiam, Olgierd http://olgierd.rudak.org |
|
Data: 2012-07-10 17:03:19 | |
Autor: Vince | |
Ogumienie w teren i na szosę (rozmiar ''26) | |
tak wygl±da drutowy Sam po przebiegu 11tys. km: Muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem, chociaż w moim przypadku waga też może mieć znaczenie (ok 90 kg). Natomiast rzeczywi¶cie nie powiedziałbym, że może mieć 11 ty¶. km. W takim razie przejdĽmy do kwestii nr 2. Gdzie można j± dostać po względnie przystępnej cenie ;) Pozdrawiam, M. |
|
Data: 2012-07-10 19:19:25 | |
Autor: Olgierd | |
Ogumienie w teren i na szosę (rozmiar ''26) | |
On Tue, 10 Jul 2012 17:03:19 +0200, Vince wrote:
W takim razie przejdźmy do kwestii nr 2. Gdzie można ją dostać po http://allegro.pl/listing.php/search?string=smart+sam+26 Dodam, że osobiście mam 26x2,1 -- ale teraz brałbym raczej 2,25 bo ma super balony ;-) -- pozdrawiam, Olgierd http://olgierd.rudak.org |
|
Data: 2012-07-11 21:08:05 | |
Autor: rmikke | |
Ogumienie w teren i na szosÄ™ (rozmiar ''26) | |
Olgierd napisał:
http://allegro.pl/listing.php/search?string=smart+sam+26 Jak ta opona zachowuje się na asfalcie, głośno chodzi? Na teren ma dość agresywny bieżnik boczny? Jest drutowana? |
|
Data: 2012-07-11 12:48:49 | |
Autor: rmikke | |
Ogumienie w teren i na szosę (rozmiar ''26) | |
On Wednesday, July 11, 2012 9:08:05 PM UTC+2, rmikke wrote:
Olgierd napisał: Ale ja bardzo grzecznie proszę, żeby się pode mnie nie podszywać. Nie ja pisałem powyższego posta, co można łatwo sprawdzić, porównuj±c nagłówki. |
|
Data: 2012-07-12 06:37:38 | |
Autor: Olgierd | |
Ogumienie w teren i na szosę (rozmiar ''26) | |
On Wed, 11 Jul 2012 12:48:49 -0700, rmikke wrote:
Ale ja bardzo grzecznie proszę, żeby się pode mnie nie podszywać. Chyba masz jakieś alter-ego ;-) To w sumie byłby pierwszy przypadek, kiedy owe alter-ego nie sra ;-) -- pozdrawiam, Olgierd http://olgierd.rudak.org |
|
Data: 2012-07-11 19:30:03 | |
Autor: PK | |
Ogumienie w teren i na szosÄ™ (rozmiar ''26) | |
On 2012-07-11, rmikke <> wrote:
Jak ta opona zachowuje się na asfalcie, głośno chodzi? I drut i kevlar. Zresztą Schwalbe ma zawsze tyle wariantów swoich opon, że ja się po prostu gubię. Gorzej, że i sprzedawcy miewają problem :). Ja właśnie zajeździłem parę ulubionych opon (Corratec) i muszę kupić coś, co będzie w zasadzie miejskie poza (dość częstymi) momentami, gdy znajdę się blisko lasu i postanowię zboczyć... Smart Sam wyglądają bardzo dobrze. Cena ok. Masa ok. Szerokość... wolałbym 1.9, ale dla zgodności dam ok :). Ciekawe tylko ile wytrzymają pod moimi ~80 kilogramami. pozdrawiam, PK |
|
Data: 2012-07-09 21:44:41 | |
Autor: BogdanS | |
Ogumienie w teren i na szosę (rozmiar ''26 ) | |
Dnia Sun, 08 Jul 2012 20:30:51 +0200, BoDro napisał(a):
Bardzo proszę o rady! Styl jazdy: raczej terenowa (również po górach), natomiast tytpowa jazda na szosie też się zdarza. oprócz wymienionych w rankingu opon do wszystkiego wysoko stoi także Schwalbe Smart Sam, więc warto także te opony brać pod uwagę. Potwierdzam, założyłem miesi±c temu Schwalbe Smart Sam (drutowe) i jestem mile zaskoczony. Przejechałem na nich dwa maratony, i na asfalcie też tocz± się nadspodziewanie lekko. Nie jeĽdziłem jeszcze na nich w dużym błocie, i s±dzę że takich warunkach mog± się spisywać nieco słabiej. Ale i tak stosunek ceny do jako¶ci jest IMHO bardzo satysfakcjonuj±cy. Pozdrawiam, bees. |
|
Data: 2012-07-09 08:58:43 | |
Autor: Maciek | |
Ogumienie w teren i na szosę (rozmiar ''26) | |
My¶lałem nad Continentral Traffic, Race King, natomiast Co prawda nie miałem żadnej z tych opon, ale miałem opony Continental Explorer. Powiem Ci, że jeżeli wymienione przez Ciebie opony maj± mieszankę gumy tak± sam± jak Explorery to szczerze odradzam, na mokrym ¶liska jak cholera, (na asfalcie, kostce, kamieniach) szybko znikał bieżnik. Mieszanka gumy opon fatalna, minęły 2 lata parciała i odrywała się od drutów opony "płatami". Continentala już nie kupię zraziłem się ;-) kiepski stosunek ceny do oferowanej jako¶ci. Za to ze Schwalbe-iego jestem bardzo zadowolony i ja bym u nich szukał oponek ;-) |
|
Data: 2012-07-09 16:48:34 | |
Autor: Vince | |
Ogumienie w teren i na szosę (rozmiar ''26) | |
Powiem Ci, że jeżeli wymienione przez Ciebie opony maj± mieszankę gumy Otóż to! Na pierwszy rzut oka widać, że nawet pomimo być może niezłej mieszanki gumy bieżnik może do¶ć szybko znikać (w tradycyjnych warunkach drogowych). Natomiast z tego, co widże Smart Sam to ok 60 zł/szt. Wolałbym zmie¶cić się w miarę możliwo¶ci w 50 zł/szt. No i oczywi¶cie mie¶ spokój przynajmniej na kilka lat. Pozdrawiam, M. BTW: Jest jeszcze jedna kwestia. Wytrzymało¶ć na ci¶nienie rzędu 2,8-3,2 atm. Z własnego do¶wiadczenia wiem, że niektóre też s± na to szczególnie wrażliwe. Jak w tej kwesti spradza się Smart Sam (a jak Continental). No i być może można je gdzie¶ dostać w szczególnie przystępnej cenie |
|
Data: 2012-07-09 11:00:51 | |
Autor: rmikke | |
Ogumienie w teren i na szosę (rozmiar ''26) | |
On Monday, July 9, 2012 4:48:34 PM UTC+2, Vince wrote:
> Powiem Ci, że jeżeli wymienione przez Ciebie opony maj± mieszankę gumy Mnie zaskoczyła dobrym zachowaniem na asfalcie opona Bontrager Connection Trail. Z tym, że teraz zamiast niej robi± http://u.42.pl/2IMz i tak na oko to już nie będzie tak gładko po asfalcie lecieć... |
|