Ogumienie w teren i na szosę (rozmiar ''26)

Data: 2012-07-08 19:32:21
Autor: Vince
Ogumienie w teren i na szosę (rozmiar ''26)
Szukam fajnych opon 26'' . Raczej terenowe , ale takie, żeby się na szosie też dało jeĽdzić. My¶lałem nad Continentral Traffic, Race King, natomiast nie do końca wiem czego się po nich spodziewać i jakiego zachowania można się po nich spodziewać w okre¶lonych warunkach. Raczej nie nastawiam się na wydatek rzędu 50 zł/szt. Innymi słowy kilka pytań:

- po primo: jak Race King zachowuje się na szosie (czy nie zdziera się za szybko na asfalcie)
- jak Traffic zachowuje się w terenie
- czym różnie się Race King od X-King`a
- czym różni± się powyższe oponki je¶li chodzi o materiał i technologię w jakiej s± wykonane
- które rozwi±zanie będzie najbardziej optymalne (a może byłaby jakaa¶ ciekawa alternatywa?)

Bardzo proszę o rady! Styl jazdy: raczej terenowa (również po górach), natomiast tytpowa jazda na szosie też się zdarza.

Pozdrawiam, M.

Data: 2012-07-08 20:30:51
Autor: BoDro
Dnia 08-07-2012 o 19:32:21 Vince <wujek_dobra_rada@o2.pl> napisał(a):

Bardzo proszę o rady! Styl jazdy: raczej terenowa (również po górach),  natomiast tytpowa jazda na szosie też się zdarza.

oprócz wymienionych w rankingu opon do wszystkiego wysoko stoi także  Schwalbe Smart Sam, więc warto także te opony brać pod uwagę.

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2012-07-09 12:25:50
Autor: Pr0NET
On Sunday, July 8, 2012 8:30:51 PM UTC+2, BoDro wrote:
> [...]

oprócz wymienionych w rankingu opon do wszystkiego wysoko stoi także  Schwalbe Smart Sam, więc warto także te opony brać pod uwagę.

Mam Schwable SS niestety bardzo szybko się zużywaj±, po niecałych 2k tył już mam prawie bez bieżnika. Jeżdżę jakie¶ 60% po mie¶cie i 40% w terenie.

Data: 2012-07-09 21:53:38
Autor: BogdanS
Dnia Mon, 9 Jul 2012 12:25:50 -0700 (PDT), Pr0NET napisał(a):

Mam Schwable SS niestety bardzo szybko się zużywaj±, po niecałych 2k tył już mam prawie bez bieżnika. Jeżdżę jakie¶ 60% po mie¶cie i 40% w terenie.

Przejechane na oponach nieco ponad 1kkm,  około 30% teren, 70% szosa, przód
praktycznie jak nowy, tył ma lecitko przytarte klocki, ale na oko jeszcze
powinien wytrzymać co najmniej 3 tys km.

Data: 2012-07-10 01:15:21
Autor: Pr0NET
W dniu poniedziałek, 9 lipca 2012 21:53:38 UTC+2 użytkownik BogdanS napisał:
Dnia Mon, 9 Jul 2012 12:25:50 -0700 (PDT), Pr0NET napisał(a):

&gt; Mam Schwable SS niestety bardzo szybko się zużywaj±, po niecałych 2k tył już mam prawie bez bieżnika. Jeżdżę jakie¶ 60% po mie¶cie i 40% w terenie.

Przejechane na oponach nieco ponad 1kkm,  około 30% teren, 70% szosa, przód
praktycznie jak nowy, tył ma lecitko przytarte klocki, ale na oko jeszcze
powinien wytrzymać co najmniej 3 tys km.

Jak przełożysz. Niestety trwało¶ć ostatnio maleje, najtańsza Kenda ma lepsz± :D.

Data: 2012-07-10 08:23:42
Autor: Olgierd
Ogumienie w teren i na szosę (rozmiar ''26)
On Mon, 09 Jul 2012 21:53:38 +0200, BogdanS wrote:

Przejechane na oponach nieco ponad 1kkm,  okoĹ‚o 30% teren, 70% szosa,
przód praktycznie jak nowy, tył ma lecitko przytarte klocki, ale na oko
jeszcze powinien wytrzymać co najmniej 3 tys km.

Ja też nie wiem jak można narzekać na Smart Sama w takich warunkach.

Używam wersji zwijanej 26x2.1, przeleciałem już na nich dobre 2000 km (codziennie 10-15 km dom-praca-dom, plus weekendowe wypady raczej terenowe). Z tyłu ledwie zaczął znikać ten mikrobieżniczek na klockach, z przodu nadal jest wyraźnie dostrzegalny. Przez cały ten czas nie zaliczyłem ani jednego klejenia.

Wydaje mi się, że przy takim użyciu taki zestaw lekką ręką starczy na 8000 km.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-07-10 11:34:58
Autor: BoDro
Ogumienie w teren i na szosę (rozmiar ''26 )
Dnia 10-07-2012 o 10:23:42 Olgierd <no.email.no.spam@no.problem>  napisał(a):

Wydaje mi się, że przy takim użyciu taki zestaw lekk± ręk± starczy na
8000 km.

tak wygl±da drutowy Sam po przebiegu 11tys. km:

http://img13.imageshack.us/img13/5366/samic.jpg

70% teren, 30% asfalt. Opona z przodu, waga "jeĽdĽca" ok. 60kg. Widać  jeszcze nacięcia na górnych klockach.

--
Bogdan
53.659956 N, 17.347842 E

Data: 2012-07-10 12:24:59
Autor: Marcin Gryszkalis
Ogumienie w teren i na szosÄ™ (rozmiar ''26)
Dnia 10.07.2012 o 11:34 BoDro <bolek@lolek.pl> napisał(a):
tak wyglÄ…da drutowy Sam po przebiegu 11tys. km:
70% teren, 30% asfalt. Opona z przodu, waga "jeĹşdĹşca" ok. 60kg. Widać  jeszcze naciÄ™cia na gĂłrnych klockach.

Jak widać - waga ma tutaj znaczenie krytyczne, moje Racing Ralphy po 5kkm  sÄ… mocno starte, ale waga 90kg+

Marcin Gryszkalis, PGP 0x9F183FA3
jabber jid:mg@fork.pl, gg:2532994

Data: 2012-07-10 10:58:24
Autor: Olgierd
Ogumienie w teren i na szosę (rozmiar ''26)
On Tue, 10 Jul 2012 12:24:59 +0200, Marcin Gryszkalis wrote:

70% teren, 30% asfalt. Opona z przodu, waga "jeźdźca" ok. 60kg. Widać
jeszcze nacięcia na górnych klockach.

Jak widać - waga ma tutaj znaczenie krytyczne, moje Racing Ralphy po
5kkm sÄ… mocno starte, ale waga 90kg+

Wyścigowy Ralf to raczej oponka typu "masełko", Smart Sam ma renomę b. pancernego ogumienia.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-07-10 17:03:19
Autor: Vince
Ogumienie w teren i na szosę (rozmiar ''26)
tak wygl±da drutowy Sam po przebiegu 11tys. km:

http://img13.imageshack.us/img13/5366/samic.jpg

Muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem, chociaż w moim przypadku waga też może mieć znaczenie (ok 90 kg). Natomiast rzeczywi¶cie nie powiedziałbym, że może mieć 11 ty¶. km. W takim razie przejdĽmy do kwestii nr 2. Gdzie można j± dostać po względnie przystępnej cenie ;)

Pozdrawiam, M.

Data: 2012-07-10 19:19:25
Autor: Olgierd
Ogumienie w teren i na szosę (rozmiar ''26)
On Tue, 10 Jul 2012 17:03:19 +0200, Vince wrote:

W takim razie przejdźmy do kwestii nr 2. Gdzie można ją dostać po
względnie przystępnej cenie

http://allegro.pl/listing.php/search?string=smart+sam+26

Dodam, że osobiście mam 26x2,1 -- ale teraz brałbym raczej 2,25 bo ma super balony ;-) --
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-07-11 21:08:05
Autor: rmikke
Olgierd napisał:
http://allegro.pl/listing.php/search?string=smart+sam+26

Dodam, że osobiście mam 26x2,1 -- ale teraz brałbym
raczej 2,25 bo ma super balony ;-)

Jak ta opona zachowuje się na asfalcie, głośno chodzi?
Na teren ma dość agresywny bieżnik boczny?
Jest drutowana?

Data: 2012-07-11 12:48:49
Autor: rmikke
Ogumienie w teren i na szosę (rozmiar ''26)
On Wednesday, July 11, 2012 9:08:05 PM UTC+2, rmikke wrote:
Olgierd napisał:
&gt; http://allegro.pl/listing.php/search?string=smart+sam+26
&gt;
&gt; Dodam, że osobi¶cie mam 26x2,1 -- ale teraz brałbym
&gt; raczej 2,25 bo ma super balony ;-)

Jak ta opona zachowuje się na asfalcie, gło¶no chodzi?
Na teren ma do¶ć agresywny bieżnik boczny?
Jest drutowana?

Ale ja bardzo grzecznie proszę, żeby się pode mnie nie podszywać.
Nie ja pisałem powyższego posta, co można łatwo sprawdzić, porównuj±c nagłówki.

Data: 2012-07-12 06:37:38
Autor: Olgierd
On Wed, 11 Jul 2012 12:48:49 -0700, rmikke wrote:

Ale ja bardzo grzecznie proszę, żeby się pode mnie nie podszywać.
Nie ja pisałem powyższego posta, co można łatwo sprawdzić, porównując
nagłówki.

Chyba masz jakieś alter-ego ;-) To w sumie byłby pierwszy przypadek, kiedy owe alter-ego nie sra ;-)

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-07-11 19:30:03
Autor: PK
On 2012-07-11, rmikke <> wrote:
Jak ta opona zachowuje się na asfalcie, głośno chodzi?
Na teren ma dość agresywny bieżnik boczny?
Jest drutowana?

I drut i kevlar. ZresztÄ… Schwalbe ma zawsze tyle wariantĂłw swoich opon,
ĹĽe ja siÄ™ po prostu gubiÄ™. Gorzej, ĹĽe i sprzedawcy miewajÄ… problem :).

Ja właśnie zajeździłem parę ulubionych opon (Corratec) i muszę kupić
coś, co będzie w zasadzie miejskie poza (dość częstymi) momentami, gdy
znajdę się blisko lasu i postanowię zboczyć...

Smart Sam wyglądają bardzo dobrze. Cena ok. Masa ok. Szerokość...
wolałbym 1.9, ale dla zgodności dam ok :). Ciekawe tylko ile wytrzymają
pod moimi ~80 kilogramami.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-07-09 21:44:41
Autor: BogdanS
Dnia Sun, 08 Jul 2012 20:30:51 +0200, BoDro napisał(a):

[...]

Potwierdzam, założyłem miesi±c temu Schwalbe Smart Sam (drutowe) i jestem
mile zaskoczony. Przejechałem na nich dwa maratony, i na asfalcie też tocz±
się nadspodziewanie lekko. Nie jeĽdziłem jeszcze na nich w dużym błocie, i
s±dzę że takich warunkach mog± się spisywać nieco słabiej. Ale i tak
stosunek ceny do jako¶ci jest IMHO bardzo satysfakcjonuj±cy.

Pozdrawiam, bees.

Data: 2012-07-09 08:58:43
Autor: Maciek
[...]

Co prawda nie miałem żadnej z tych opon, ale miałem opony Continental Explorer.
Powiem Ci, że jeżeli wymienione przez Ciebie opony maj± mieszankę gumy
tak± sam±  jak Explorery to szczerze odradzam, na mokrym ¶liska jak cholera,
(na asfalcie, kostce, kamieniach) szybko znikał bieżnik. Mieszanka gumy opon fatalna, minęły 2 lata parciała i odrywała się od drutów opony "płatami".
Continentala już nie kupię zraziłem się ;-) kiepski stosunek ceny
do oferowanej jako¶ci. Za to ze Schwalbe-iego jestem bardzo zadowolony i ja bym u nich szukał oponek ;-)

Data: 2012-07-09 16:48:34
Autor: Vince
[...]

Otóż to! Na pierwszy rzut oka widać, że nawet pomimo być może niezłej mieszanki gumy bieżnik może do¶ć szybko znikać (w tradycyjnych warunkach drogowych). Natomiast z tego, co widże Smart Sam to ok 60 zł/szt. Wolałbym zmie¶cić się w miarę możliwo¶ci w 50 zł/szt. No i oczywi¶cie mie¶ spokój przynajmniej na kilka lat.

Pozdrawiam, M.

BTW: Jest jeszcze jedna kwestia. Wytrzymało¶ć na ci¶nienie rzędu 2,8-3,2 atm. Z własnego do¶wiadczenia wiem, że niektóre też s± na to szczególnie wrażliwe. Jak w tej kwesti spradza się Smart Sam (a jak Continental). No i być może można je gdzie¶ dostać w szczególnie przystępnej cenie

Data: 2012-07-09 11:00:51
Autor: rmikke
On Monday, July 9, 2012 4:48:34 PM UTC+2, Vince wrote:
> [...]

BTW: Jest jeszcze jedna kwestia. Wytrzymało¶ć na ci¶nienie rzędu 2,8-3,2 atm. Z własnego do¶wiadczenia wiem, że niektóre też s± na to szczególnie wrażliwe. Jak w tej kwesti spradza się Smart Sam (a jak Continental). No i być może można je gdzie¶ dostać w szczególnie przystępnej cenie

Mnie zaskoczyła dobrym zachowaniem na asfalcie opona Bontrager Connection Trail.
Z tym, że teraz zamiast niej robi± http://u.42.pl/2IMz i tak na oko to
już nie będzie tak gładko po asfalcie lecieć...

Ogumienie w teren i na szosę (rozmiar ''26)