Data: 2018-04-28 07:34:59 | |
Autor: sczygiel | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
A jeszcze niedawno mantra brzmiala: "nie masz zimowek tos dupek, glupek i samobojca".
https://autokult.pl/31206,test-opon-calorocznych-adac-ogumienie-w-rozmiarze-175-65-r14 cytat a artykulu: Hamowanie od 80 km/h do 0 km/h na suchej nawierzchni przy temp. Od 30 do 36 stopni Celsjusza Najlepsza z testowanych opon całorocznych (Michelin): 27,3 m Najgorsza z testowanych opon całorocznych (Firestone): 31 m Dobrej jakości opona letnia: 25,9 m Dobrej jakości opona zimowa: 31 m Hamowanie od 80 km/h do 0 km/h na mokrej nawierzchni przy temp. powyżej 15 stopni Celsjusza i poniżej 10 stopni Celsjusza Najlepsza z testowanych opon całorocznych (Goodyear): 37,6 m Najgorsza z testowanych opon całorocznych (Firestone): 48,2 m Dobrej jakości opona letnia przy temp. poniżej 10 st. Celsjusza: 42,7 m Dobrej jakości opona letnia przy temp. powyżej 15 st. Celsjusza: 37,6 m Dobrej jakości opona zimowa przy temp. poniżej 10 st. Celsjusza: 36,2 m Dobrej jakości opona zimowa przy temp. powyżej 15 st. Celsjusza: 41 m Hamowanie od prędkości 50 km/h do 0 km/h na śniegu przy temp.. -3 stopni Celsjusza Najlepsza z testowanych opon całorocznych (Nokian): 29,4 m Najgorsza z testowanych opon całorocznych (Michelin): 35,5 m Dobrej jakości opona letnia: 63,1 m Dobrej jakości opona zimowa: 29,1 m |
|
Data: 2018-04-28 18:36:29 | |
Autor: Marek S | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu 2018-04-28 o 16:34, sczygiel@gmail.com pisze:
A jeszcze niedawno mantra brzmiala: "nie masz zimowek tos dupek, glupek i samobojca". Całkiem niedawno była o tym dyskusja tutaj. Jak dla mnie to nic odkrywczego w kontekście własnych doświadczeń. Na zimówkach jeżdżę tylko wtedy, gdy już inaczej się nie da. Zło konieczne. Gdy jest śnieg lub błoto po nim, to letnie kompletnie się nie nadają do jazdy po czymś takim. Z kolei gdy są jakiekolwiek inne warunki przy temperaturze 0+, to dobra letnia jest o klasę lepsza od jakiejkolwiek zimowej. Przy czym im cięższe auto (osobowe) tym te różnice są drastyczniejsze. Korzystam z dwóch aut (1200kg i 1800kg). Zwykle modele letnich i zimowych opon są odpowiednio te same w obu autach choć rozmiary inne (obserwacja może być zatem zafałszowana). Powiem tak, lżejsze na zimówkach i na letnich w zasadzie jeździ prawie tak samo gdy jest ciepło. W cięższym aucie na zimówkach praktycznie w każdej porze jeździ się fatalnie. Długa droga hamowania, na zakrętach wynosi, że jest niebezpiecznie. Trzeba mocno zwalniać, trzymać wielkie odstępy itd. Gaz do dechy = zawsze poślizg mimo napędu 4x4. Jazda z duszą na ramieniu. Natomiast letnie opony latem (w tych samych rozmiarach co zimówki, odpowiednio dla obu aut) - cięższe trzyma się drogi jak przyssane do asfaltu. Nie da się ruszyć z paleniem gumy. Dlatego twierdzę, że na zimę nie ma co się szarpać na super-oponę. Będzie ona niewiele lepsza od średniej klasy. Założysz całoroczną na zimę - będzie tak samo. Oczywiście nie należy popadać w skrajne oszczędności i kupować jakiś Firestonów. Mowa o średniej klasie (choć zdarzają się wpadki każdej firmie przy jakiś modelach - niezależnie od ceny). Kumaty, praktykujący oponiarz potrafi doradzić i uzasadnić wybór. Natomiast latem różnice bywają między oponami letnimi zdumiewające. I tak jak powiedziałem - im cięższe auto, tym bardziej będą one dostrzegalne. -- Pozdrawiam, Marek |
|
Data: 2018-04-29 08:35:01 | |
Autor: ToMasz | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu 28.04.2018 o 18:36, Marek S pisze:
W dniu 2018-04-28 o 16:34, sczygiel@gmail.com pisze: nie wiem czy Ty czytasz coś innego czy ja coś innego widzę. Z tego co tam wycztałem wynika: akapit 1: jak jest gorąco to marna letnia hamuje jak dobra zimówka (czyli można jeździć na zimówkach latem) Akapit2 w okolicach 10-15 stopni różnice pomiędzy zimówkami i letnimi się zacierają, a wielosezonowe - zależy od jakości. mogą być podobne lub mocno gorsze. akapit 3 zimą - tylko zimówki ciekawostka dotycząca opon CAŁOROCZNYCH: jak jest ciepło - wygrywa michelin. jak jest zima - michelin jest najgorsza. czy nie jest to jakaś dziwna prawidłowość? przerobili oponę letnią z lekką modyfikacją składu gumy w kierunku zimy? Jest taki gościu na YT który opisuje swoje przygody z zimówkami w lecie. twierdzi że nie zauważa różnicy. szkoda że nikt nie zrobił profesjonalnych, długoterminowych badań, jak się latem jeździ na zimówkach. ale po doświadczeniach wspomnianego gościa i tym teście, uważam że lepiej się sprawdzą dobre zimówki w lecie, niż marne całoroczne zimą. (ewentualnie takie całoroczne, które lepiej spisują się zimą) ToMasz |
|
Data: 2018-04-29 09:06:58 | |
Autor: Cavallino | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu 29-04-2018 o 08:35, ToMasz pisze:
ciekawostka dotycząca opon CAŁOROCZNYCH: Nie. Opony całoroczne bardziej letnie niż zimowe będą lepsze latem, bardziej zimowe niż letnie będą lepsze zimą. Zwykły związek skutku z przyczyną. |
|
Data: 2018-04-29 12:59:46 | |
Autor: Budzik | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ...
Pytanie jest inne: czy zima lepsza bedzie nowa zimowka czy wielosezonowa jezdzona przez całe lato?ciekawostka dotycząca opon CAŁOROCZNYCH: Wydaje sie, ze jednak nowa zimowa. Dlatego ja jezdze zima na nowej, latem ja dojezdzam a na zime zakładam nowa zimowa. No chyba ze dla kogos ma znaczenia roznica w drodze hamowania rzedu 10% bo co chwila zdarzaja mu sie awaryjne hamowania a w kazdy zakret wchodzi z maksymalna mozliwa predkoscia - wtedy jak najlepsze i maks co 10kkm nowe! -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Bóg ukrył piekło w samym sercu raju, abyśmy nieustannie pozostali czujni." - Paulo Coelho |
|
Data: 2018-04-29 06:35:57 | |
Autor: sczygiel | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu niedziela, 29 kwietnia 2018 07:59:49 UTC-5 użytkownik Budzik napisał:
Użytkownik Cavallino cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl ... Problem jest bardziej fikusny. Bo kazda zimowka nie jest jednaka. Jedne maja jakies tam mozliwosci odprowadzania wody lub blota a inne maja te ceche minimalna. W efekcie jadac po bialym obie sa ok i porownywalne ale jadac po wodzie/blocie ta bez odprowadzania wody bedzie duzo gorsza od tej ktora choc troche te wode odprowadza a diametralnie gorsza od calorocznej. W tym artykule co wkleilem troche brakuje testow na mokrym. Wtedy dopiero dostaje sie zagwozdke :) |
|
Data: 2018-04-29 19:34:50 | |
Autor: Marek S | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu 2018-04-29 o 08:35, ToMasz pisze:
nie wiem czy Ty czytasz coś innego czy ja coś innego widzę. Z tego co tam wycztałem wynika: hahaha Można pójść dalej i kupować marne zimówki na cały rok bo wyjdzie, że mają najlepszy przelicznik ceny do jakości :-D Coś źle czytasz - głównie moje wypowiedzi. Ja nie kwestionuję testów w artykule lecz uzupełniam je moimi obserwacjami. W dużej mierze się z nimi zgadzam ale zaznaczyłem iż nie są one kompletne. A teraz konkretnie. Czy ja gdziekolwiek wspominałem o marnej letniej lub zimowej oponie? Czy zachęcałem do ich stosowania??? Dlaczego więc wspominasz o marnych oponach w kontekście mojej wypowiedzi? Napisałem dokładnie odwrotnie: że latem istnieją DRASTYCZNE różnice pomiędzy marną, a nawet średniej jakości letnią oponą a dobrą letnią oponą. Zimą natomiast te różnice się zacierają w zimowych oponach i średniej jakości zimówka nie będzie raczej gorsza od topowej. Nie wiem po co mam to powtarzać skoro jest napisane. Co do jazdy latem to jest też w artykule napisane: Hamowanie od 80 km/h do 0 km/h na suchej nawierzchni przy temp. Od 30 do 36 stopni Celsjusza: Najlepsza z testowanych opon całorocznych (Michelin): 27,3 m Najgorsza z testowanych opon całorocznych (Firestone): 31 m Dobrej jakości opona letnia: 25,9 m Dobrej jakości opona zimowa: 31 m Ewidentnie widać, że autorzy testów mają podobne spostrzeżenia co do letnich warunków jazdy. Nie testowałem "na sobie" całorocznej ale i tak z tego testu wynika, że latem dobra letnia jest (zdecydowanie) najlepsza. Jest jeszcze jedna rzecz, o której nie napisano, a która w/g mnie jest bardzo ważna - jak zachowuje się opona na zakrętach czy gwałtownych manewrach unikowych. Z moich doświadczeń wynika, że najlepsza zimówka w żadnych warunkach atmosferycznych (powyżej 0 i bez śniegu/błota pośniegowego) nie poradzi sobie tak jak dobra letnia. Napisałem też, że przy lekkich autach faktycznie różnice się szybko zacierają między letnią i zimową. Akapit2 Znów nie doczytałeś mojej wypowiedzi. Kompletnie się nie zgadzam z tą tezą w przypadku cięższego auta. Przy lekkim wsio ryba. ciekawostka dotycząca opon CAŁOROCZNYCH: Też zauważyłem. Niedawno któryś z kolegów na forum też takie spostrzeżenia zebrał dla ich letnich opon. Tam chodziło o to, że chyba na mokrym drastycznie traciły do konkurencji. Coś z Michelinem się stało niedobrego. uważam że lepiej się sprawdzą dobre zimówki w lecie, niż marne całoroczne zimą. (ewentualnie takie całoroczne, które lepiej spisują się zimą) Twierdzenie - jak zaznaczyłem na wstępie - mocno wyszukane, a nawet absurdalne. Bo zaraz będziemy debatować, czy dobra opona letnia ze zjechanym do połowy bieżnikiem jest lepsza niż zimowa składowana na boku 3 lata zimówka w warunkach gdy kropi jesienny deszcz o poranku poprzedzonym wieczorną mgłą. :-D -- Pozdrawiam, Marek |
|
Data: 2018-04-28 22:57:52 | |
Autor: Kaczin | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
Te dane potwierdzają, że warto dopasować oponę do sezonu.
W szczególności to: > Hamowanie od prędkości 50 km/h do 0 km/h na śniegu przy temp. -3 stopni Celsjusza > Dobrej jakości opona letnia: 63,1 m > Dobrej jakości opona zimowa: 29,1 m -- Kaczin |
|
Data: 2018-04-28 21:27:34 | |
Autor: sczygiel | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu sobota, 28 kwietnia 2018 15:57:54 UTC-5 użytkownik Kaczin napisał:
Te dane potwierdzają, że warto dopasować oponę do sezonu.To w szczegolnosci uwidacznia roznice miedzy letnia a zimowa. W przypadku calorocznej juz tak dramatycznych roznic nie ma. W tym zestawieniu brakuje np. hamowania w wodzie lub blocie posniegowym. A to duzo bardziej problematyczne warunki niz sam suchy asfalt lub bialy snieg. |
|
Data: 2018-04-29 19:42:16 | |
Autor: Marek S | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu 2018-04-29 o 06:27, sczygiel@gmail.com pisze:
To w szczegolnosci uwidacznia roznice miedzy letnia a zimowa. W Przy wielosezonówkach nie mam doświadczeń. ALe jak gadałem z kumatym oponiarzem, to czuję się zachęcony do używania ich jako zimowe. O zimowych jestem jak najgorszego zdania (przy ciężkim aucie). Poza specyficznymi warunkami: śnieg / błoto, są wręcz niebezpieczne. W tym zestawieniu brakuje np. hamowania w wodzie lub blocie Nie tylko tego brakuje. Test powinien zawierać jeszcze kryteria ciężkie / lekkie auto oraz trzymanie w zakrętach (mam na myśli głównie uniki). Ograniczanie się do hamowania na wprost to trywialny przypadek zaledwie. -- Pozdrawiam, Marek |
|
Data: 2018-04-29 11:29:57 | |
Autor: sczygiel | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu niedziela, 29 kwietnia 2018 12:42:31 UTC-5 użytkownik Marek S napisał:
W dniu 2018-04-29 o 06:27, sczygiel@gmail.com pisze: Ja na calorocznych zrobilem dobre 100kkm ostatnio. I byly ok, tylko raz sie zdziwilem ich zachowaniem ale mysle ze tam to kazda opona by polegla. Przy czym widzialem pare razy ze ktos jechal przedemna i slimaka na ekspresowce ladnie wybral w czasie deszczu podczas gdy ja jechalem wolniej i czulem ze przyczepnosc sie na tym zakrecie mi konczy. Czyli byly jakies opony lepsze od moich. > W tym zestawieniu brakuje np. hamowania w wodzie lub blocie Oj, oczywiscie :) ale ile by wtedy bylo sprzeczek gdyby te informacje probowac zinterpretowac :) |
|
Data: 2018-04-30 21:59:03 | |
Autor: Marek S | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu 2018-04-29 o 20:29, sczygiel@gmail.com pisze:
No tak, ale z drugiej strony kosztowne jest eksperymentowanie na sobie i sprzedawanie opon po pół roku używania, co mi się przytrafiło. Faktem natomiast jest, że klasa przyczepności w różnych warunkach jest obecnie niezdefiniowana. Każdy producent po swojemu może oznaczenia nanosić. Dopóki UE tego nie uporządkuje (a zrobią to), to też te kryteria są słabe. -- Pozdrawiam, Marek |
|
Data: 2018-04-29 16:16:34 | |
Autor: J.F. | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
Użytkownik "Kaczin" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pc2n8e$q7e$1@gioia.aioe.org...
Te dane potwierdzają, że warto dopasować oponę do sezonu.stopni Celsjusza Dobrej jakości opona letnia: 63,1 m To jest "stara prawda", o ktorej nie wszyscy wiedza - ze niektore letnie opony kompletnie sobie nie radza na sniegu. A inne calkiem dobrze. Szczegolnie te "dobrej jakosci" moga sobie nie radzic ... - nie musza, przeciez producent wyraznie napisal, ze letnie sa, a cena wysoka, bo sa bardzo dobre ... ale latem. Jak widac - nie ma jednak problemu zrobic caloroczne opony. Jeszcze ze 30 lat opony nie mialy typu, ot - uniwersalne byly. A potem nagle wybuchla w Europie moda i byly tylko letnie i zimowa. W tym samym czasie w USA producenci oferowali nadal uniwersalne. Od paru lat widac jednak mode na caloroczne w Europie - chyba kazdy producent ma w ofercie... J. |
|
Data: 2018-04-29 07:46:41 | |
Autor: sczygiel | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu niedziela, 29 kwietnia 2018 09:16:39 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
Użytkownik "Kaczin" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pc2n8e$q7e$1@gioia.aioe.org... U kanadyjcow nie ma obowiazku zmieniania opon na zimowe. Wazne coby na letnich w zimie nie jezdzic. Polnocne stany ameryki tez maja podobne podejscie. Ale u nich to nawet przegladow nie trzeba robic. Takie foty mi sie przypomnialy: https://imgur.com/cgx9EBz https://imgur.com/wyi40YP Te auta sa uzywane regularnie. I ciekawostka: licznik na osi naczepy: https://imgur.com/9QNGaUL |
|
Data: 2018-04-29 19:07:50 | |
Autor: J.F. | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:f0428daa-6e28-4548-8edf-cfc36cd1a247@googlegroups.com...
W dniu niedziela, 29 kwietnia 2018 09:16:39 UTC-5 użytkownik J.F. napisał: Użytkownik "Kaczin" napisał w wiadomości grup Spodziewam sie, ze u nich te "zwykle opony" to uniwersalne/caloroczne sa. Maja w ogole "letnie" ? https://www.michelin.ca/CA/en/tires/Toyota/Camry/2012/LE/1008407035.html Polnocne stany ameryki tez maja podobne podejscie. Te "polnocne stany", z wyjatkiem Alaski, to na poludnie od Zakopanego leza :-) Ale snieg potrafi im sypnac, albo zima zmrozic ... Ale u nich to nawet przegladow nie trzeba robic. Ford, po rdzy poznaje :-) I ciekawostka: licznik na osi naczepy: Ciekawe ... wlasnie do pilnowania opon ? Czy jakis test ? J. |
|
Data: 2018-04-29 10:18:57 | |
Autor: sczygiel | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu niedziela, 29 kwietnia 2018 12:07:56 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:f0428daa-6e28-4548-8edf-cfc36cd1a247@googlegroups.com...Tak, caloroczne. Maja w ogole "letnie" ?Maja, wiesz, to hameryka, zaplacisz to na glowie stana aby ci sprzedac :) Ale i letnie i zimowe i caloroczne maja. Przy czym hameryka jest bardziej konserwatywna niz europa. Europejczykom latwiej jest wcisnac nowinke i tak jak sie to robilo pare lat temu z zimowkami u nas tak nie udalo sie zbytnio na amerykanski rynek wplynac. >Polnocne stany ameryki tez maja podobne podejscie. Ano. Klimat nieco inny. Jak sie pokapowalem ze nowy jork to na mapie na wysokosci grecji jest to sie nieco zdziwilem. Zawsze mi sie wydawalo ze jakos tak kompatybilnie z nami jest - ergo na wysokosci warszawy czy wiednia. A tu zonk... >Ale u nich to nawet przegladow nie trzeba robic. Co ciekawe mazdy nie gnija strasznie. Moze to ze u nas gnija to dlatego ze z japonii w kontenerach miesiace plynely? >I ciekawostka: licznik na osi naczepy:Nie mam pojecia, na jednej osi byl, z drugiej strony nawet nie wiem czy tez dali. Fote machlem jako pieszy na skrzyzowaniu Wiec nie bylo czasu na jakiekolwiek badanie tematu :) |
|
Data: 2018-04-29 12:12:54 | |
Autor: sczygiel | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu niedziela, 29 kwietnia 2018 13:48:41 UTC-5 użytkownik J.F. napisał:
>Przy czym hameryka jest bardziej konserwatywna niz europa.Pragmatyczna tez, tyle ze u nich ten pragmatyzm to raczej z konserwatyzmu sie bierze. Maja czasem jakis sposob dzialania i trzymaja sie go bo jest dobry. W sensie ze sie sprawdza. Ale nie zawsze sie odwazaja na uzycie czegos nowego. Np. Linuxa i opensource odkrywaja dopiero teraz. W sensie ze kiedy u nas kazde korpo korzysta z przynajmniej kilku rozwiazan opensource a np. http apache od wielu lat o tyle amerykanie w popularnym strumieniu to nadal rozwiazania MS i taki IIS plus jakies .net. A ci co zabieraja sie za linuxa mowia ze fajny i ich rozwiazania lepiej dzialaja na nim ale klient ma windowsy i linuxa nie chce. A klient z usa. Ale to chyba juz offtop i takie sobie gderanie. Wracajac do tematu: Opony zimowe sa tu znane i nie traktowane jako dziwnosc ale raczej jako niepotrzebny zbytek. I to nawet u kanadyjczykow zimowki nie sa jakos specjalnie stosowane. Warto pamietac ze kanada tez nie jest taka zimna jak sie wydaje. W vancouver nie ma odsniezarek, toronto tez jakos strasznie zasniezone nie jest, prowincje atlantyckie niby zimne sa ale jednak raczej cierpia na zimne wiatry i wilgoc plus lod a nie na grube opady sniegu. Snieg trzyma dlugo w srodkowej czesci. Taki klin od alberty az po ontario ale z czubkiem gdzies w nebrasce. I co ciekawe chyba nawet nie maja az tak duzo mniej tych cykli zamarzania odmarzania. Bo o ile zima jest ponizej zera o tyle wiosna jest pi*oko -20 w nocy i +10 w dzien. Oczywiscie nie caly czas az tyle ale generalnie taki jest wzorzec. Wiec powierzchnia drog zmienia sie dosyc dramatycznie z rana do popoludnia. I jakie wtedy opony wybrac? Zalozmy ze w nocy lekko popruszylo na suchy asfalt. Rano lezy snieg, nieduzo, moze centymetr. Puchaty taki. Ale juz kolo 12 jest wszystko rozjezdzone, stopione a w okolicy 16-tej asfalt jest suchy i moze nawet ciutke cieply w dotyku. Niby zimowki chyba lepsze :) ale co jak na zakrecie jest kaluza o rozmiarze dwu czy trzech suvow? Zimowka poplynie na poduszcze wodnej jak kajak Co lepsze? Hint: Noga z gazu ;) |
|
Data: 2018-04-29 20:48:35 | |
Autor: J.F. | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:8d9e7bbe-7472-44d8-8981-445de290776a@googlegroups.com...
W dniu niedziela, 29 kwietnia 2018 12:07:56 UTC-5 użytkownik J.F. napisał: Użytkownik sczygiel napisał w wiadomości grupTak, caloroczne. Maja w ogole "letnie" ? No wlasnie, w katalogu letnie maja, a jak wpisalem przykladowy samochod do wyszukiwarki - to dla niego letnich nie znajduje ... Przy czym hameryka jest bardziej konserwatywna niz europa. Moze "pragmatyczna" ? Jeszcze w USA jest pelno stanow, gdzie o snieg trudno, ale Kanada to chyba na brak zimy nie moze narzekac ? >Polnocne stany ameryki tez maja podobne podejscie. Ano. Klimat nieco inny. Jak sie pokapowalem ze nowy jork to na mapie na wysokosci grecji jest to sie nieco zdziwilem. NY nad oceanem, klimat w miare umiarkowany, ale glebiej ... niestety - upalne lata, mrzne zimy. J. |
|
Data: 2018-04-29 10:24:39 | |
Autor: J.F. | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
Użytkownik napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:6b1354b2-dec8-444e-9cad-629195c972f7@googlegroups.com...
A jeszcze niedawno mantra brzmiala: "nie masz zimowek tos dupek, glupek i samobojca". No nie tak calkiem, bo jednak od lat ADAC testowal. Ciekawe co spowodowalo zmiany u producentow ... klienci zaczeli odchodzic i kupowac u konkurencji ? Szczegolnie odkad pojawil sie wymog zimowek ? https://autokult.pl/31206,test-opon-calorocznych-adac-ogumienie-w-rozmiarze-175-65-r14 Hamowanie od 80 km/h do 0 km/h na suchej nawierzchni przy temp. Od 30 do 36 stopni Celsjusza Hamowanie od 80 km/h do 0 km/h na mokrej nawierzchni przy temp. powyżej 15 stopni Celsjusza i poniżej 10 stopni Celsjusza Jest tu maly niuans ... przeciez nie po to kupuje caloroczne, zeby zmieniac Nokiany na GY i potem na Michelina :-) Najgorsza z testowanych opon całorocznych (Firestone): 48,2 m Znaczy sie Firestone nie .. Dobrej jakości opona letnia przy temp. poniżej 10 st. Celsjusza: 42,7 m A to mnie ciekawi. Skad takie roznice ? Miekkosc gumy az taki wplyw ma ? Na mokrym ? Czy wlasnie dlatego, ze na mokrym ? Hamowanie od prędkości 50 km/h do 0 km/h na śniegu przy temp. -3 stopni Celsjusza Takie dobre to te Crossclimate nie sa ... Dobrej jakości opona zimowa: 29,1 m Taaa, "dobrej jakosci". Tak swoja droga - Nokian WR zniosly lato bardzo dobrze i bez ekscesow. W USA sa sprzedawane jako caloroczne/bezprzymiotnikowe ... ale moze to inne opony, niz te w Europie. J. |
|
Data: 2018-04-29 14:16:24 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu .04.2018 o 16:34 <sczygiel@gmail.com> pisze:
A jeszcze niedawno mantra brzmiala: "nie masz zimowek tos dupek, glupek i samobojca". Ale przecież to co pokazujesz potwierdza, że w zimie trzeba mieć dobre zimówki, w lecie dobre letnie. Wielosezonowe to g..wno - że czasami różnica wynosi kilka metrów? - nawet dwa metry mogą zdecydować o życiu lub śmierci. Dla mnie te badania potwierdzają to co wiem od dawna - jak coś jest "do wszystkiego" to tak naprawdę jest "do niczego". Opony to podstawa w każdym aucie. Tu nie powinno się iść na żadne "kompromisy" typu: mało jeżdżę, to mi się nie opłaca itp. TG |
|
Data: 2018-04-29 06:32:16 | |
Autor: sczygiel | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu niedziela, 29 kwietnia 2018 07:16:26 UTC-5 użytkownik Tomasz Gorbaczuk napisał:
W dniu .04.2018 o 16:34 <sczygiel@gmail.com> pisze: Sprawa sie rozbija o to ze od pewnego czasu to my zimy nie mamy. Bo w tych testach zima - bialy snieg. A takich warunkow to trudno szukac nawet na wioskach bo miasta sa posolone, trasy tez a wioski jak nie posola to szybko sie robi lod z tego bialego sniegu. Efekt jest taki ze warunkow gdzie te zimowki sa dobre trudno znalezc. Wiec przyoblekajac gumy zimowe na warunki jakie mamy de facto zakladamy gorsze niz powinnismy miec (zachowanie na wodzie i blocie). To stanowczo zmienia sytuacje. |
|
Data: 2018-04-29 09:56:44 | |
Autor: sczygiel | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu niedziela, 29 kwietnia 2018 10:25:21 UTC-5 użytkownik Pawel "O'Pajak" napisał:
Powitanko, A widzisz, jak mialem mozliwosc sledzenia ilosci zglaszanych szkod komunikacyjnych to w takie dni ilosc wypadkow byla mniejsza. I to dosyc wyraznie. tydzien do tygodnia roznice byly na poziomie 10-20% przy zwyklej fluktuacji na poziomie 5%. Pociesze cie jednak. Sa kraje gdzie wogole tak sie jezdzi zawsze. Zobacz sobie pogromcow mitow gdzie probowali sprawdzic czy zmiana pasa sie oplaca czy lepiej jechac jednym non stop. Testowali to kijowo i ich wnioski sa do dupy ale tam ladnie bylo widac roznice miedzy jazda w usa i u nas. W usa bys cierpial _zawsze_,_codziennie_ a u nas tylko jak pada :) Wiec z jednej strony sie zgodze ze u nas kierowcy nie maja pojecia ile zapasu kontroli maja wogolnosci a szczegolnie podczas trudnych warunkow, z drugiej jednak sa nauczeni aby trzymac sie prawej strony i pozwolic jechac szybszym po lewej przynajmniej relatywnie czesto. PS. Szczytem glupoty jaki widzialem byl gostek ktory jechal jak pizda, lewym skrajnym pasem ktory konczyl sie za jakies 2-5km zjazdem i wszyscy go wyprzedzali a on sie napuszal jaki to jest madry bo nie stoi w korku tylko sie toczy a wokol wszyscy go objezdzaja powodujac korek a wcale duzo nie zyskuja. Nie pojmowal ze to on jest czescia problemu a komentatorzy zza oceanu jeszcze mu przyklaskiwali. Zupelnie inna mentalnosc niz u nas... |
|
Data: 2018-04-29 17:24:48 | |
Autor: Pawel \"O'Pajak\" | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
Powitanko, W dniu 2018-04-29 o 15:32, sczygiel@gmail.com pisze: Efekt jest taki ze warunkow gdzie te zimowki sa dobre trudno znalezc. Nie wiem, czy to z takiego myślenia wynika, ale jak w DC spadnie parę płatków śniegu, to wszyscy jadą jak cipy spacerowe. Ci, co chcieliby pojechać normalnie, nie mogą, bo cipuny okupują wszystkie pasy. Pozdroofka, Pawel Chorzempa -- "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną? -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek) ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE: moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com |
|
Data: 2018-04-30 10:59:53 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
Sun, 29 Apr 2018 14:16:24 +0200, w <op.zh8e1m2lg01fvf@l-259.harvard.local>,
"Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał(-a): Wielosezonowe to g..wno - że czasami różnica wynosi kilka metrów? - nawet dwa metry mogą zdecydować o życiu lub śmierci. Bzdura i czysty populizm. Rozumiem, że na lato kupujesz wyścigowe-prawie slicki, gdy popada w garażu zmieniasz na deszczówki, a na śnieg najlepsze zimówki (a gdy kilka dni nie ma śniegu zmieniasz na inne). No wiesz, 2 metry spokojnie na takim rotowaniu zyskasz, a to sprawa życia i śmierci... |
|
Data: 2018-04-30 13:01:04 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu .04.2018 o 10:59 radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> pisze:
Bzdura i czysty populizm. Jaki populizm jak potwierdzają to statystyki? Każdy ma jakiś sposób na życie - ja wolę się maksymalnie zabezpieczać niż później płakać: "a mogłem dołożyć parę stówek...", "a mogłem kupić lepszą polisę...", "a mogłem zrobić przegląd komina", "a mogłem ..." Uwierz mi, wiele razy słyszałem takie "a mogłem" u znajomych i rodziny. TG |
|
Data: 2018-04-30 13:44:08 | |
Autor: Shrek | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu 30.04.2018 o 13:01, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .04.2018 o 10:59 radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> pisze: A mógł kupić kamaza... Radek z kąta ma rację (co należy podkreślić, bo rzadko mu się zdarza), to co forsujesz jest czystym populizmem. Dobór opon prawie zawsze będzie kompromisem. A ci co ich zupełnie nie interesuje ile to kosztuje zapewne nie mają pojęcia jakie są opony w ich autach:P Shrek |
|
Data: 2018-04-30 15:15:08 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
Mon, 30 Apr 2018 13:01:04 +0200, w <op.zh9572rsg01fvf@l-259.harvard.local>,
"Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał(-a): W dniu .04.2018 o 10:59 radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> pisze: Czyli rozumiem, że postępujesz wg moich wskazówek, które wyciąłeś? "Rozumiem, że na lato kupujesz wyścigowe-prawie slicki, gdy popada w garażu zmieniasz na deszczówki, a na śnieg najlepsze zimówki (a gdy kilka dni nie ma śniegu zmieniasz na inne). No wiesz, 2 metry spokojnie na takim rotowaniu zyskasz, a to sprawa życia i śmierci..." |
|
Data: 2018-04-30 15:29:18 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu .04.2018 o 15:15 radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> pisze:
"Rozumiem, że na lato kupujesz wyścigowe-prawie slicki, gdy popada w garażu Nie kupuję wyścigówek, kupuję najlepsze opony na jakie mnie stać w momencie ich zakupu. Na lato kupuję wg powyższej zasady letnie, na zimę zimowe.. Jesteś czwartą czy piątą osobą, która się przyczepiła do mnie w tym wątku. Napiszesz w dwóch jasnych zdaniach co Cię tak ubodło w moim poście, że postanowiłeś się odezwać? - będę miał nauczkę na przyszłość aby inaczej formułować zdania... TG |
|
Data: 2018-04-30 17:01:13 | |
Autor: RadoslawF | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu 2018-04-30 o 15:29, Tomasz Gorbaczuk pisze:
"Rozumiem, że na lato kupujesz wyścigowe-prawie slicki, gdy popada w garażu To że od wielu lat nie ma zim do których potrzeba by zimówek. Naprawdę tak źle znosisz krytykę że tego nie doczytałeś? Pozdrawiam |
|
Data: 2018-04-30 20:04:42 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu .04.2018 o 17:01 RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze:
To że od wielu lat nie ma zim do których potrzeba by zimówek. Powiedz to tym wszystkim, którzy w tym roku leżeli w rowach lub nie mogli wyjechać z osiedlowej uliczki przy Puławskiej w Warszawie. Tak, wiem na te trzy dni w roku można zostawić auto. Cały szkopuł w tym, że Ci którzy tak robią to promil. Pozostali jadą 30 tam gdzie spokojnie można pojechać 70km/h, no i tych dni wcale nie ma klika a raczej kilkanaście w sezonie - ale to nie sezon na ten wątek :-) TG |
|
Data: 2018-04-30 20:13:31 | |
Autor: Cavallino | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu 30-04-2018 o 20:04, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .04.2018 o 17:01 RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> pisze: Ale nie dlatego że jechali na całorocznych prawda? Jak Ty źle zmienisz na/z z zimówek to i Ciebie to może spotkać. A największy plus całorocznych jest taki, że jesteś przed tym problemem zabezpieczony zawsze. |
|
Data: 2018-04-30 20:26:07 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu .04.2018 o 20:13 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:
Ale nie dlatego że jechali na całorocznych prawda? Przed tym problemem tak (to jedyna zaleta całorocznych). Ale w awaryjnych sytuacjach, jak pokazują te statystyki lepiej mieć opony odpowiednie do sezonu. Teraz jeszcze do mnie dotarło (po ponownym przeczytaniu pierwszego posta), że statystyki mogą być bardziej skrajne: tam jest napisane "Najlepsza z testowanych opon całorocznych" i "Dobrej jakości opona letnia/zimowa". Czyli testowane letnie/zimowe wcale nie były najlepsze - ale "dobrej jakości". Gdyby do testów użyli "najlepszych" zimowych/letnich (pod warunkiem, że wiadomo jakie to modele) to różnice na niekorzyść całorocznych byłyby większe. TG |
|
Data: 2018-04-30 20:31:40 | |
Autor: Cavallino | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu 30-04-2018 o 20:26, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .04.2018 o 20:13 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze: To chyba je źle czytasz. Te statystyki pokazują głównie, że takim ogumieniem są całoroczne. Bo statystycznie dni zimowych zimą jest tak może 1%. A we wszystkich innych warunkach zimowe będą GORSZE. Zwłaszcza gdy mieszkasz w centrum kraju, albo na jego północy, a nie w górach. |
|
Data: 2018-04-30 20:57:54 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu .04.2018 o 20:31 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:
To chyba je źle czytasz. "Operuję" w PL głownie na wschód od A1. Poznań, Wrocław może ze dwa razy w zimie. Statystycznych dni zimowych w zimie mam na pewno więcej jak 20%. Albo nie jeździsz codziennie (i dlatego takie masz wrażenie) albo na zachodzie jest sporo cieplej. TG |
|
Data: 2018-04-30 22:48:20 | |
Autor: J.F. | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
Dnia Mon, 30 Apr 2018 20:57:54 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
W dniu .04.2018 o 20:31 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze: Jest cieplej. Czy tak sporo ... http://www.pogodynka.pl/polska/daneklimatyczne/ srednia temperatura: sty -0.7, luty 0.3, marzec 4.0 - Wroclaw -2.9, -2.0, marzec 1.9 - Lublin Niby niewielkie, ale przy 0.3C snieg sie topi, a przy -2.0 nie .. Opady podobne ... ale przy 0.3 mamy deszcz, a przy -2.0 - snieg lub gololedz. J. |
|
Data: 2018-05-01 05:38:58 | |
Autor: Cavallino | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu 30-04-2018 o 20:57, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .04.2018 o 20:31 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze: To drugie nie ulega żadnych wątpliwości, czasem mam wrażenie że to inna strefa klimatyczna. Bardziej oceaniczna niż kontynentalna. |
|
Data: 2018-05-01 09:00:03 | |
Autor: Budzik | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
Użytkownik Tomasz Gorbaczuk gorbi@adres.pl ...
Co rozumiecie przez warunki zimowe?To chyba je źle czytasz. W zimie ogólnie najtrudniejsze warunki zimowe sa wtedy jak jest wilgotno i temperatura w okolicach zera a takich dni jest całkiem sporo... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Błąd łatwiej można dostrzec niż prawdę, bo błąd leży na wierzchu, a prawda w głębi" |
|
Data: 2018-05-01 11:39:45 | |
Autor: J.F. | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
Dnia 01 May 2018 09:00:03 GMT, Budzik napisał(a):
Użytkownik Tomasz Gorbaczuk gorbi@adres.pl ... Znaczy sie gololedz wisi i grozi ? Na to nawet zimowki nie pomoga. Za to sól pomaga. Za to spadnie snieg i co - pojedziesz taksowka ? J. |
|
Data: 2018-05-01 11:56:57 | |
Autor: Shrek | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu 01.05.2018 o 11:39, J.F. pisze:
Znaczy sie gololedz wisi i grozi ? U nas jak śnieg spadnie, to najlepiej tramwajem czy metrem, bo wszystko inne stoi w korku. I tak - jest to jedna ze słuszniejszych koncepcji;) Shrek |
|
Data: 2018-05-01 18:00:02 | |
Autor: Budzik | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...
"Operuję" w PL głownie na wschód od A1. Poznań, Wrocław może zeCo rozumiecie przez warunki zimowe? Nie musi byc gołoledz, wystarczy ze jest troche wilgoci i robi sie bardziej slisko, nie musi byc od razu szklanki. Ja, ja jezdze zima na mozliwie nowych zimowkach wiec sniegu sie nie boje. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Jestem mały Talibanek, mam granatów cały dzbanek, nuklearną walizeczkę i wąglika probóweczkę. Raz, dwa, trzy, dziś Allacha spotkasz Ty ! |
|
Data: 2018-05-01 21:21:52 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu .05.2018 o 11:00 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> pisze:
Co rozumiecie przez warunki zimowe? Dobre pytanie. Ale - jak masz dobre zimówki to żadne warunki zimowe Ci niestraszne :-) A tak na poważnie - w warunkach zimowych najważniejsze jest doświadczenie zdobyte podczas jazdy w warunkach zimowych. Gdy masz doświadczenie, potrafisz ocenić przyczepność obserwując mgiełkę wydobywająca się spod kół poprzedzającego pojazdu, zauważysz, że to dziwne myszkowanie auta to nie słabe amorki ale lód na jezdni, wiesz, że pod tym świeżym śniegiem może być lód itp. TG |
|
Data: 2018-04-30 21:46:01 | |
Autor: Shrek | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu 30.04.2018 o 20:26, Tomasz Gorbaczuk pisze:
Przed tym problemem tak (to jedyna zaleta całorocznych). Ale w awaryjnych sytuacjach, jak pokazują te statystyki lepiej mieć opony odpowiednie do sezonu.Nieprawda. W mieście (a podajesz przykład Warszawy) najlepiej mieć letnie w lato i całoroczne w zimę. Zimówki będą lepsze tylko przez kilka godzin w okresie od jesieni do wiosny kiedy jeżdzisz po śniegu. W całej reszcie tego okresu lepsze będą całoroczne, bo lepiej sprawdzaja sie w deszczu i błocie pośniegowym, a kto wie czy nawet przez większość zimy nie będą lepsze letnie (ale to już ryzykowna teza, więc ze sporym znakiem zapytania). Ponadto należy sobie zadać pytanie jak dobrych opon potrzebujesz, żeby dynamicznie stać w korku;) Do miasta zimówki to zbytek i wcale nie najlepsza opcja. Bardziej mnie martwi, że w lato oddstają od dobrych letnich. Shrek |
|
Data: 2018-04-30 22:26:51 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu .04.2018 o 21:46 Shrek <1@wp.pl> pisze:
W dniu 30.04.2018 o 20:26, Tomasz Gorbaczuk pisze: Ja odnoszę się do statystyk z pierwszego postu, a Ty? Tam stoi: Hamowanie od 80 km/h do 0 km/h na mokrej nawierzchni przy temp. powyżej 15 stopni Celsjusza i poniżej 10 stopni Celsjusza Najlepsza z testowanych opon całorocznych (Goodyear): 37,6 m Dobrej jakości opona zimowa przy temp. poniżej 10 st. Celsjusza: 36,2 m Dobrej jakości opona letnia przy temp. poniżej 10 st. Celsjusza: 42,7 m Hamowanie od prędkości 50 km/h do 0 km/h na śniegu przy temp. -3 stopni Celsjusza Najlepsza z testowanych opon całorocznych (Nokian): 29,4 m Dobrej jakości opona zimowa: 29,1 m Dobrej jakości opona letnia: 63,1 m Do miasta zimówki to zbytek i wcale nie najlepsza opcja. Może i zbytek - ale czemu nie najlepsza opcja? Kluczowe jest to co Budzik napisał: "Pytanie jest inne: czy zima lepsza bedzie nowa zimowka czy wielosezonowa jezdzona przez całe lato? Wydaje sie, ze jednak nowa zimowa." I drugie pytanie - czy "dobrej jakości opona letnia/zimowa" oznacza, że testowano dobre opony ale nie najlepsze? - bo "Najlepsza z testowanych opon całorocznych" sugeruje, że lepszych całorocznych nie ma. Jak weźmiemy "najlepszą" oponę zimową/letnią to te statystyki będą jeszcze bardziej wykazywały wyższość zimowych/letnich nad całorocznymi. TG |
|
Data: 2018-05-01 05:43:38 | |
Autor: Cavallino | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu 30-04-2018 o 22:26, Tomasz Gorbaczuk pisze:
I drugie pytanie - czy "dobrej jakości opona letnia/zimowa" oznacza, że testowano dobre opony ale nie najlepsze? - bo "Najlepsza z testowanych opon całorocznych" sugeruje, że lepszych całorocznych nie ma. Nie. Sugeruje że chodzi o najlepszą z testowanych. Aczkolwiek może faktycznie były to najlepsze opony całoroczne, ale bez testów wszystkich tego nie wiadomo. |
|
Data: 2018-05-01 07:05:42 | |
Autor: Shrek | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu 30.04.2018 o 22:26, Tomasz Gorbaczuk pisze:
Ja odnoszę się do statystyk z pierwszego postu, a Ty? Zdefiniuj "mokra nawierzchnia". Według mojego (być może subiektywnego) odczucia całoroczne o wiele lepiej sprawują się na mokrym niż zimówki. Dziwne te nowe testy w zeszłorocznych było to na ogół widać;) Hamowanie od prędkości 50 km/h do 0 km/h na śniegu przy temp. -3 stopni Celsjusza Aż dziwne, że taka mała różnica. Do miasta zimówki to zbytek i wcale nie najlepsza opcja. Bo jest IMHO lepsza na mokrym i nie zaskoczy cię lato na zimówkach i zima na letnich. Kluczowe jest to co Budzik napisał: Takie średnio kluczowe, chyba że wymieniniasz buty co sezon. > I drugie pytanie - czy "dobrej jakości opona letnia/zimowa" oznacza, że testowano dobre opony ale nie najlepsze? NIe wiem co testowano. Dlatego takie testy traktuje z przymróżeniem oka. - bo "Najlepsza z testowanych opon całorocznych" sugeruje, że lepszych całorocznych nie ma. To które są najlepsze? Jak weźmiemy "najlepszą" oponę zimową/letnią to te statystyki będą jeszcze bardziej wykazywały wyższość zimowych/letnich nad całorocznymi. Jak weźmiesz "najlepszą zimową" w kategorii jazda po śniegu, to będzie odstawać od każdej praktycznie całorocznej w warunkach bezsnieżnych. Shrek |
|
Data: 2018-05-03 14:41:24 | |
Autor: J.F. | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
Dnia Tue, 1 May 2018 07:05:42 +0200, Shrek napisał(a):
W dniu 30.04.2018 o 22:26, Tomasz Gorbaczuk pisze: Dawno temu ADAC zdarzalo sie przetestowac caloroczne z zimowymi, i o ile pamietam, to bywaly zimowki dobre na mokrym. Ostatnio cos nie chce ... sa dwa testy calorocznych https://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2018_ganzjahresreifen_175_65_r14.aspx?ComponentId=318639&SourcePageId=31821 https://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/winterreifen/2016_ganzjahresreifen_205_55_r16.aspx?ComponentId=273586&SourcePageId=31821 ale wynika z nich tylko, ze dobra zimowa opona na deszczu jest dobra. A caloroczne ... roznie bywa. No i jest etykieta energetyczna. Starsze modele Debicy Navigator mialy na mokro klase E, czyli kiepska ... a subiektywnie tego nie odczulem. Hamowanie od prędkości 50 km/h do 0 km/h na śniegu przy temp. -3 stopni Celsjusza W/w Navigatory jak byly nowe, to IMO na sniegu byly bardzo dobre. J. |
|
Data: 2018-04-30 20:22:02 | |
Autor: RadoslawF | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu 2018-04-30 o 20:04, Tomasz Gorbaczuk pisze:
To że od wielu lat nie ma zim do których potrzeba by zimówek. Kretynizm ludzi nie zna granic. A wystarczy zamiast letnich założyć całoroczne i jeździć spokojnie cały rok, na Puławską w wawie również. A może wzorem USA dla tych nie myślących wprowadzić obowiązek sprzedaży nowych aut z oponami całorocznymi? Co do wolnej jazdy to nie tylko zimą, ostatnio zaobserwowałem że lekki deszcz i nagle wszyscy jadą dwadzieścia kilometrów wolniej. Mądry człowiek jedzie jak inni, głupi robi slalom na pasach i wcześniej czy później nie dojedzie. Pozdrawiam |
|
Data: 2018-04-30 23:12:48 | |
Autor: J.F. | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
Dnia Mon, 30 Apr 2018 20:22:02 +0200, RadoslawF napisał(a):
Kretynizm ludzi nie zna granic. A wystarczy zamiast letnich A chcecie, zebysmy u was zainwestowali w nowa fabryke ? :-) Co do wolnej jazdy to nie tylko zimą, ostatnio zaobserwowałem Ale to w zasadzie pozytywny zwyczaj. Co mi u Szkopow przeszkadza - deszcz wcale nie lekki, a oni nadal zap* 140. No ale wypadkow nie widac - moze oni maja racje ? J. |
|
Data: 2018-04-30 23:22:13 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu .04.2018 o 23:12 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:
Ale to w zasadzie pozytywny zwyczaj. Na ich betonówkach nie ma kolein, spadki też spore - woda nie zalega to i zap* można. Jedynie dystans do poprzednika trzeba zwiększyć.. Inna sprawa, że te ich "bei nasse" też nie jest jakieś drastyczne - o 10-20km/h mniej niż dopuszczalna. TG |
|
Data: 2018-05-03 14:44:17 | |
Autor: J.F. | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
Dnia Mon, 30 Apr 2018 23:22:13 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał(a):
W dniu .04.2018 o 23:12 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze: Nie zwiekszaja. Inna sprawa, że te ich "bei nasse" też nie jest jakieś drastyczne - o 10-20km/h mniej niż dopuszczalna. dopu... co ? Nie ma dopuszczalnej. Bei Nasse 120 .. J. |
|
Data: 2018-05-04 08:30:41 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu .05.2018 o 14:44 J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:
Nie zwiekszaja. Zwiększają. dopu... co ? Zależy gdzie, jak jest ograniczenie to przeważnie jest 130 i Bei Nasse 120 km/h TG |
|
Data: 2018-05-04 08:49:55 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu .05.2018 o 08:30 Tomasz Gorbaczuk <gorbi@adres.pl> pisze:
Zależy gdzie, jak jest ograniczenie to przeważnie jest 130 i Bei Nasse 120 km/h korekta - jak dopuszczalna jest 130 to w deszczu przeważnie 110. TG |
|
Data: 2018-04-30 18:51:37 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
Mon, 30 Apr 2018 15:29:18 +0200, w <op.ziac24yfg01fvf@l-259.harvard.local>,
"Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał(-a): W dniu .04.2018 o 15:15 radekp@konto.pl <radekp@konto.pl> pisze: To stanowisz zagrożenie, bo zimówka w zimie obecnie ma marginalne zastosowanie. Co więcej -- wielosezonówki są obecnie niewiele gorsze od letnich/zimówek (a nawet lepsze -- zależy jakie opony porównamy), więc wcale nie jesteś lepiej "obuty". Ba - tak wyśmiewane Micheliny Crossclimate w zimie w ~90% przypadków będą lepsze od Twoich opon. Jeżeli chciałbyś mieć lepsze opony, to zimówki powinieneś zakładać tylko w przypadku jazdy po śniegu. Rozumiem, że od teraz tak będziesz robił, w końcu 2m to sprawa życia i śmierci :P |
|
Data: 2018-04-30 11:59:59 | |
Autor: Budzik | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
Użytkownik Tomasz Gorbaczuk gorbi@adres.pl ...
dwa metry mogą zdecydować o życiu lub śmierci. :) Jak z takim podejsciem wyjsc z domu? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Albo głosisz swoje poglądy i ponosisz wszelkie konsekwencje, albo milczysz." Nina Liedtke |
|
Data: 2018-04-30 14:09:20 | |
Autor: Shrek | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu 30.04.2018 o 13:59, Budzik pisze:
dwa metry mogą zdecydować o życiu lub śmierci. Jak najprędzej! Większość wypadków zdarza się w domu:P Shrek |
|
Data: 2018-04-30 14:10:20 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu .04.2018 o 13:59 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> pisze:
Użytkownik Tomasz Gorbaczuk gorbi@adres.pl ... Można. Co Ci w tym zdaniu nie pasuje? - nie ma takich sytuacji? - nie warto dążyć do minimalizacji ryzyka? TG |
|
Data: 2018-04-30 15:05:30 | |
Autor: elmer radi radisson | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
On 2018-04-30 14:10, Tomasz Gorbaczuk wrote:
Co Ci w tym zdaniu nie pasuje? - nie ma takich sytuacji? - nie warto dążyć do minimalizacji ryzyka? Tak z ciekawosci, napiszesz jakie w tym momencie masz opony? Ciekawe jak ten model wypadl w testach drogi hamowania. -- memento lorem ipsum |
|
Data: 2018-04-30 15:21:42 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu .04.2018 o 15:05 elmer radi radisson <radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org> pisze:
Tak z ciekawosci, napiszesz jakie w tym momencie masz opony? Ciekawe jak Mam świeże auto - na kołach jeszcze fabryczne hankooki. Ale, wiem chyba do czego zmierzasz - wykażesz, że mógłbym do nowego auta kupić przecież lepsze niż fabryczne opony, które mają o 2m lepszą drogę hamowania. Taka nasza polska czysta złośliwość, aby tylko dopier...lić. Jeśli jednak nie było to Twoją intencją - z góry przepraszam. Uważam, że gdy mnie stać na coś lepszego - nawet jeśli to będzie najlepsza rzecz z najniższej półki, to warto dopłacić aby później nie pluć sobie w brodę "a mogłem.." Jak nie mam na klasę premium to przynajmniej wiem, że zrobiłem wszystko co byłem w stanie, aby w danym momencie zminimalizować ryzyko. Tyle tylko chciałem w tym wątku przekazać. TG |
|
Data: 2018-04-30 17:27:56 | |
Autor: Shrek | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu 30.04.2018 o 15:21, Tomasz Gorbaczuk pisze:
Mam świeże auto - na kołach jeszcze fabryczne hankooki. No ale przecież nie on zaczął. Wyluzuj. Po prostu za ostro postawiłeś kwantyfikator, że w kwestii opon nie ma kompromisów, a on ci w najprostszy możliwy sposób udowodnił, że nawet ty sam idziesz na kompromisy. Jeśli jednak nie było to Twoją intencją - z góry przepraszam. Ale zawsze to będzie kwestia kompromisu. Masz ileś tam PLN - musisz je rozdzielić między opony, klocki, tarcze, klasę samochodu a co za tym idzie ilośc poduszek i trzyliterowych skrótów, szkolenie na płycie poślizgowej. A i to jest kompromisem, bo co jak wydałeś wszystko na samochód i dostałeś raka jelita grubego od kiepskiego żarcia, na którym oszczędzałeś żeby mieć zajebiste opony? :P Jak nie mam na klasę premium to przynajmniej wiem, że zrobiłem wszystko co byłem w stanie, aby w danym momencie zminimalizować ryzyko. Tyle tylko chciałem w tym wątku przekazać. Tylko przedstawiłeś to trochę bardziej bezkompromisowo;) Shrek |
|
Data: 2018-04-30 20:06:54 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu .04.2018 o 17:27 Shrek <1@wp.pl> pisze:
Jak nie mam na klasę premium to przynajmniej wiem, że zrobiłem wszystko co byłem w stanie, aby w danym momencie zminimalizować ryzyko. Tyle tylko chciałem w tym wątku przekazać. Masz rację, za mocno to napisałem. Dzięki, pozdrawiam TG |
|
Data: 2018-04-30 21:49:36 | |
Autor: Shrek | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu 30.04.2018 o 20:06, Tomasz Gorbaczuk pisze:
Masz rację, za mocno to napisałem. Spoko - nie ma się co unosić, to tylko grupa _dyskusyjna_ ;) Shrek |
|
Data: 2018-04-30 20:02:01 | |
Autor: Cavallino | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu 30-04-2018 o 15:21, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .04.2018 o 15:05 elmer radi radisson <radi@spam-spam-spam-eggs-bacon-and.spam.wireland.org> pisze: No ale nie zrobiłeś. I mówię Ci to jako posiadacz fabrycznych Hankooków i letnich i zimowych. O wiele bardziej wolałbym auto na uniwersalnych. |
|
Data: 2018-04-30 15:59:58 | |
Autor: Budzik | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
Użytkownik Tomasz Gorbaczuk gorbi@adres.pl ...
Przejechałem w zyciu ponad milion km i uwazam, ze mmowienie ze 2 metry ratuja zycie i te dwa metry to jakosc opon to bzdury.dwa metry mogą zdecydować o życiu lub śmierci. Ale potrafie sobie wyobrazic kierowce ktory moze tak jezdzic ze rzeczywiscie margines bezpieczenstwa jest tak mały. W jego przypadku jednak operowałbym oponami jak w f1 - inne na deszcz, inne na suche itp. W koncu kazde 2 metry maja znaczenie. W cywilnej jezdzie nie ma to praktycznie zadnego znaczenia. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz." Frank Herbert |
|
Data: 2018-04-30 19:47:06 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu .04.2018 o 17:59 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> pisze:
W cywilnej jezdzie nie ma to praktycznie zadnego znaczenia. W awaryjnej sytuacji, każda "pierdoła" ma znaczenie i może zadecydować o czyimś życiu lub śmierci. Mówienie, że dwa metry podczas awaryjnego hamowania nie mają znaczenia jest trochę niepoważne. Powiedz to tym wszystkim, którzy zginęli lub zostali ranni na przejściach dla pieszych. TG |
|
Data: 2018-04-30 20:02:57 | |
Autor: Cavallino | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu 30-04-2018 o 19:47, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .04.2018 o 17:59 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> pisze: Tym którzy jechali w marcu przy +15 na zimówkach? Być może - ale Ty sam tak właśnie robisz. |
|
Data: 2018-04-30 20:19:20 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu .04.2018 o 20:02 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:
Tym którzy jechali w marcu przy +15 na zimówkach? Ja sam sobie przekładam koła. Od nowego roku letnie zakładałem już dwa razy. Także, ja tak nie robię :-) |
|
Data: 2018-04-30 20:29:08 | |
Autor: Cavallino | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu 30-04-2018 o 20:19, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .04.2018 o 20:02 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze: I jesteś gotów na codzienne zmiany? Zwłaszcza jak 16 marca, dzień po tym jak zmieniłeś opony na letnie, się obudzisz i zobaczysz za oknem śnieg? Jakoś nie wierzę.... |
|
Data: 2018-04-30 20:41:28 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu .04.2018 o 20:29 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze:
I jesteś gotów na codzienne zmiany? Prognozy pogody co prawda są kiepskie, ale jakiś trend da się wyłapać. Skrajnymi przykładami starasz się mi udowodnić... no właśnie, co? Że robię głupotę kupując nowe zimówki/letnie? - lepiej wg Ciebie by było jakbym jeździł na całorocznych? TG |
|
Data: 2018-04-30 20:47:26 | |
Autor: Cavallino | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu 30-04-2018 o 20:41, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .04.2018 o 20:29 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze: To znaczy co, jak 15 marca będzie prognozowane +15, a 16 deszcz to nie zmienisz? Ale zimowych na letnie, czy letnich na zimowe? Przecież 2 m decyduje o życiu, a Ty ryzykujesz 20 metrami różnicy.... Skrajnymi przykładami To nie są skrajne przykłady, tylko czysta praktyka. Skrajne przykłady to są warunki, o których piszesz Ty. Czyli takie, w których całoroczna sobie nie poradzi, a zimowa czy letnia tak. Zdarzają się u nas na tyle rzadko, że można ich w ogóle nie brać pod uwagę. |
|
Data: 2018-04-30 20:41:47 | |
Autor: radekp@konto.pl | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
Mon, 30 Apr 2018 20:19:20 +0200, w <op.ziaqiiang01fvf@l-259.harvard.local>,
"Tomasz Gorbaczuk" <gorbi@adres.pl> napisał(-a): W dniu .04.2018 o 20:02 Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> pisze: I czym się kierujesz? Bo jeżeli bezpieczeństwiem, to na zimowe powinieneś zmieniać tylko gdy leży śnieg. Rozumiem, że studiujesz codziennie prognozę pogody, a gdy w nocy pada śnieg budzisz się 1h wcześniej i zmieniasz. No bo 2m to sprawa życia... |
|
Data: 2018-05-01 09:00:03 | |
Autor: Budzik | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
Użytkownik Tomasz Gorbaczuk gorbi@adres.pl ...
W awaryjnych sytuacjach najwazniejsze jest to zeby do nich nie doprowadzac... Czesto ci sie zdarzaja?W cywilnej jezdzie nie ma to praktycznie zadnego znaczenia. Bo przyznaje ze głupków u nas jest sporo ale zeby nie dało się ich odpowiednio wczesniej wyfiltrowac i zapobiec? Czesto zdarza ci sie naprawde awaryjnie hamowac? Bo ja jezdze czasami i 100kkm rocznie a w sumie nie pamietam takiej sytuacji zebym naprawde awaryjnie musiał depnąc... Ale ja juz pytałem wczesniej i nie dostałem odpowiedzi - która opona bedzie lepsza na zime, nawet niech bedzie ze na suchą zimę: - nowa zimowka, nawet chinczyc - zimowka która ma juz drugi trzeci sezon - wielosezonówka która ma juz sezon dwa i ma powiedzmy 30-40% bieznika. Ja stwierdziłem jakis czas temu ze nowa to nowa i wysoki bieznik robi swoje i dlatego na zime kupuje nowki a latek dojezdzam to co mam. Ale ja to jestem z tych co to sprzetowi ufają o tyle o ile a za najwazniejszy w samochodzie uwazam czynnik białkowy a nie gumowy... -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu 1 godziny inaczej nie będziesz miał w nowym roku SEXU!!!" |
|
Data: 2018-05-01 11:51:48 | |
Autor: J.F. | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
Dnia 01 May 2018 09:00:03 GMT, Budzik napisał(a):
Użytkownik Tomasz Gorbaczuk gorbi@adres.pl ... Ale widzisz - nowa letnia na sniegu sobie nie radzi. (tzn niektore sobie nie radza). I nawet nie pomaga niska temperstura, ktora powinna zamienic gume w twarde kolce. Wiec to nie kwestia bieznika. Dlatego w chinskie zimowki niezbyt wierze. Moze dobre ... ale niech inni przetestuja. Zimowki kilkuletnie jakos sobie radza. ADAC co prawda ostrzega, ze 3-letnie, nawet nieuzywane, potrafia byc mierzalnie gorsze od nowych, ale kto ich tam wie kto sponsorowal badania. caloroczna ... przyjdzie tak moment, ze cie zima zastanie z takimi 40% :-) Na razie mam mieszane uczucia co do takich calorocznych, ale zycie nie dalo mozliwosci dokladnie sprawdzic. A teraz jeszcze jest etykieta energetyczna i na niej skutecznosc opony na mokrej jezdni .. J. |
|
Data: 2018-05-01 18:00:03 | |
Autor: Budzik | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...
Ale ja juz pytałem wczesniej i nie dostałem odpowiedzi - która Ja nie proponuje letnich na zime wiec nie wiem z czyją argumentacją rozmawiasz... Ja na zime kupuje zimowe nowki! To nie jest kwestia wiary, jezdze i nic sie złego nei dzieje. Ba, najlepsza zimowka jaka ujezdzałem to była nalewka ale niestety czesto ulegaja uszkodzeniom wiec z nalewek zrezygnowałem. Zimowki kilkuletnie jakos sobie radza. ADAC co prawda ostrzega, zeNo ale to przeciez jasne i klarowne. Skoro zjechałes polowe bieznika to chyba nie sadzisz, ze opona nadal działa tak jak nowa? caloroczna ... przyjdzie tak moment, ze cie zima zastanie z takimi No własnie mnie nie zastanie bo na zime staram sie zawsze zakładac nowe albo prawie nowe. :-)Opona zimowa na mokrym jest bez watpienia gorsza. W F1 to z pewnoscia miałoby duze znaczenie :) -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie, jak pisze się słowo właściwe." Julian Tuwim |
|
Data: 2018-05-01 20:19:05 | |
Autor: J.F. | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
Dnia 01 May 2018 18:00:03 GMT, Budzik napisał(a):
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ... Ale nowa letnia ma wysoki bieznik ... i jakos to za malo. Dlatego w chinskie zimowki niezbyt wierze. Moze dobre ... ale niechTo nie jest kwestia wiary, jezdze i nic sie złego nei dzieje. To jest kwestia wiary ... ze Chinczyki daly gume zimowa, a nie letnia :-) Oczywiscie mozna kupic i przetestowac, ale przed testem to kwestia wiary :-) Zimowki kilkuletnie jakos sobie radza. ADAC co prawda ostrzega, zeNo ale to przeciez jasne i klarowne. stare NIEUZYWANE. Bieznik jak nowy, guma dobra, ale sie zestarzala. Co do bieznika, to kiedys sie pojawil pomysl "odwrotne Y" Taki ksztalt mialy naciecia/lamelki. poki klocek wysoki, to jezdzisz na dolnej kresce, jak sie zuzyje, to sie pojawiaja dwa naciecia. A teraz jeszcze jest etykieta energetyczna i na niej skutecznoscOpona zimowa na mokrym jest bez watpienia gorsza. Sa z kategoria od E do A. J. |
|
Data: 2018-05-03 08:23:56 | |
Autor: Budzik | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...
Ale ja letniej nie proponowałem - powtorze jeszcze raz...Ale ja juz pytałem wczesniej i nie dostałem odpowiedzi - która Cóż, nic na siłe. Ja jezdze i nic złego sie nie dzieje.Dlatego w chinskie zimowki niezbyt wierze. Moze dobre ... ale niechTo nie jest kwestia wiary, jezdze i nic sie złego nei dzieje. Wiesz, ludzie jednak najczesciej mają kłopot z tym ze opona sie zuzywa podczas jazdy.Zimowki kilkuletnie jakos sobie radza. ADAC co prawda ostrzega, zeNo ale to przeciez jasne i klarowne. Co do bieznika, to kiedys sie pojawil pomysl "odwrotne Y"No i?
-- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz." Frank Herbert |
|
Data: 2018-05-03 12:04:41 | |
Autor: J.F. | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
Dnia 03 May 2018 08:23:56 GMT, Budzik napisał(a):
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...[...] Ale nowa letnia ma wysoki bieznik ... i jakos to za malo.Ale ja letniej nie proponowałem - powtorze jeszcze raz... A ja powtorze - letnia dowodzi, ze wysokosc bieznika nie gra roli :-) Na sniegu. Cóż, nic na siłe. Ja jezdze i nic złego sie nie dzieje.Dlatego w chinskie zimowki niezbyt wierze. Moze dobre ... ale niechTo nie jest kwestia wiary, jezdze i nic sie złego nei dzieje. I to jest cenne ... dzieki za przetestowanie. Ale chyba poczekam na wiecej testerow :-) Wiesz, ludzie jednak najczesciej mają kłopot z tym ze opona sie zuzywa podczas jazdy.Zimowki kilkuletnie jakos sobie radza. ADAC co prawda ostrzega, zeNo ale to przeciez jasne i klarowne. Jak sie malo jezdzi i zmienia opony, to sie tak duzo nie zuzywa. I po paru latach powstaje problem - wierzyc ADAC, czy nie wierzyc :-) Co do bieznika, to kiedys sie pojawil pomysl "odwrotne Y"No i? No i mimo zuzycia dobrze trzymaja. Na sniegu. J. |
|
Data: 2018-05-03 12:00:05 | |
Autor: Budzik | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ...
Sugerujesz zeby jezdzic na zimowych z bieznikiem 2mm tak samo jak na nowych zimowych? Odwaznie...[...]Ale ja juz pytałem wczesniej i nie dostałem odpowiedzi - która Alez prosze bardzo - sprzedaje sie tego całkiem sporo na oponeo.Cóż, nic na siłe. Ja jezdze i nic złego sie nie dzieje.Dlatego w chinskie zimowki niezbyt wierze. Moze dobre ... aleTo nie jest kwestia wiary, jezdze i nic sie złego nei dzieje. Ja testowałem ostatnio zeetexy - bardzo przyzwoite zarówno zimowe jak i letnie. No to oczywiscie kazdy musi odniesc do swoich kilometrów i swojego zuzycia.Wiesz, ludzie jednak najczesciej mają kłopot z tym ze opona sieZimowki kilkuletnie jakos sobie radza. ADAC co prawda ostrzega,No ale to przeciez jasne i klarowne. Jak ktos jezdzi 5kkm rocznie to opony bedzie zmieniał ze wzgleud na wiek a nie zuzycie bieznika. Postulujesz zmienianie opon po kazdorazowym spadnieciu sniegu?Co do bieznika, to kiedys sie pojawil pomysl "odwrotne Y"No i? Czy jednak jakis kompromis ktory bedzie pozwalał jezdzic w kazdych warunkach? -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") Przepis na dziecko: 25dag miłości, 25dag namiętności, 2 jajka, 4 kolana. Ubijać do rana aż powstanie piana. Odstawić na 9 miesięcy i kupic wózek dziecięcy. ;-) |
|
Data: 2018-05-03 15:44:53 | |
Autor: J.F. | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
Dnia 03 May 2018 12:00:05 GMT, Budzik napisał(a):
Użytkownik J.F. jfox_xnospamx@poczta.onet.pl ... No wiesz - dopuszczaja 4mm. Te lamelki jakas glebokosc maja i 2mm to pewnie za malo. Aquaplaning tez wisi i grozi ... ale w letnich dopuszczaja 1.6mm Ale jak czasem buksuje w sniegu, to sie zastanawiam, co ten bieznik daje. Jakby nic ... choc na 2mm nie probowalem :-) Alez prosze bardzo - sprzedaje sie tego całkiem sporo na oponeo.To jest kwestia wiary ... ze Chinczyki daly gume zimowa, a nieCóż, nic na siłe. Ja jezdze i nic złego sie nie dzieje. Byc moze, ale ja sie troche boje :-) P.S. Firma nie calkiem chinska ... wrecz malo chinska https://www.oponeo.pl/artykul/historia-opon-zeetex Na w/w oponeo malo zimowych Zeetex zostalo ... ciekawe - klienci wykupili, czy malo zamowili. No to oczywiscie kazdy musi odniesc do swoich kilometrów i swojego zuzycia.Wiesz, ludzie jednak najczesciej mają kłopot z tym ze opona sieZimowki kilkuletnie jakos sobie radza. ADAC co prawda ostrzega,No ale to przeciez jasne i klarowne. A tu widzisz - jak ktos jezdzi 15kkm rocznie, z czego polowa na zimowkach ... to sie latwo moze doczekac tego rzekomego pogorszenia. Postulujesz zmienianie opon po kazdorazowym spadnieciu sniegu?Co do bieznika, to kiedys sie pojawil pomysl "odwrotne Y"No i? Oczywiscie kompromis. Ale zimowki sa przede wszystkim na snieg, na suchym to kazda sobie poradzi :-) J. |
|
Data: 2018-04-30 20:00:37 | |
Autor: Cavallino | |
Oho! Zmiana kierunku. Opiniotfurcy przemowili. Ale przynajmniej dali wyniki pomiarow. | |
W dniu 30-04-2018 o 14:10, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .04.2018 o 13:59 Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> pisze: Można. Ale prędzej zrobisz to wielosezonówką niż parą letnia/zimowa. Zwłaszcza w klimacie umiarkowanym, takim jak Polska, gdzie przez pół roku masz na przemian warunki z lata i zimy. Więc tym co robisz teraz, ryzyko powiększasz a nie minimalizujesz. |