Ojciec Święty patrzy, czyli przez przełęcz Kac zyńską ku Bliźniakom

Data: 2009-07-25 07:34:48
Autor: Tomek D
Ojciec Święty patrzy, czyli przez przełęcz Kac zyńską ku Bliźniakom
Zapraszam do przeczytania pierwszej części skromnej foto relacji z wycieczek w Beskid Mały.

http://blogprzewodnika.blogspot.com/2009/07/ojciec-swiety-patrzy-czyli-przez.html

gdyby się połamało:
http://tinyurl.com/OSpatrzy

Pzdr.
Tomek D
--
Mój adres: http://cerbermail.com/?z2zDEcPbJl
http://got.tutor.waw.pl http://blogprzewodnika.blogspot.com/

Data: 2009-07-26 23:16:08
Autor: serak
Ojciec Święty patrzy, czyli przez przełęcz K aczyńską ku Bliźniakom
"Uważam, że naprawdę nie ma różnicy między nazywaniem wierzchołków,
posiadających już nazwę Groniem JP II czy Szczytem Stalina (tak w
latach 50-tych nazywał się Gerlach)."
 - tak piszesz w relacji. Pomijajac niezasadnośc zmian nazw
istniejacych i przyjetych, to jednak róznice w tych przykładach widzę..

Data: 2009-07-29 14:50:50
Autor: Tomasz Dygała
serak <serak@poczta.onet.pl> napisał(a):
[...]

Zastrzegam na wstępie, że nie chcę wywoływać tematu "krzyże w górach", chociaż może by to rozruszało trochę senną ostatnio grupę ;-)

Dla mnie, tak jak napisałem w tekście, nie ma różnicy:
- góra do tej pory miała swoją tradycyjną nazwę
- wprowadzono nazwę sztuczną zamiast naturalnej
- nazwa ma podłoże ideologiczne i nie jest obojętna światopoglądowo, wręcz została wprowadzona na bazie jakiejś politycznej koniunktury.

Co innego nazywanie miejsc bezimiennych w dodatku nazwami o charakterze neutralnym, vide stosunkowo nowa nazwa w Bieszczadach: Przełęcz Goprowska.

pzdr.
Tomek D

--
http://gotfaq.republika.pl

Data: 2009-07-29 23:52:42
Autor: serak
Ojciec Święty patrzy, czyli przez przełęcz K aczyńską ku Bliźniakom
100% zgody w tym co napisałeś w drugim poście. Tylko wydało mi sie
niezręcznym zestawienie JPII i Stalina w kontekście braku różnicy.

Ojciec Święty patrzy, czyli przez przełęcz Kac zyńską ku Bliźniakom