Ojciec Tadeusz jak Prometeusz

Data: 2012-01-28 16:24:24
Autor: abc
Ojciec Tadeusz jak Prometeusz
Przytoczę fragment wywiadu z dr. inż. Feliksem Bronisławem Pieczką,
przewodniczącym Społecznego Komitetu Ratowania Stoczni Gdańskiej i Przemysłu
Okrętowego opublikowany w Naszym Dzienniku:

- Dlaczego więc teraz mają czelność kłamać, że to Ojciec Dyrektor
zdefraudował pieniądze przeznaczone na ratowanie stoczni?

- Prokuratura dwukrotnie umarzała postępowanie w sprawie pieniędzy
przekazanych na ratowanie Stoczni Gdańskiej. Raz było to za rządów AWS,
drugi - za rządów Millera, a trudno przecież go posądzać o jakąkolwiek
życzliwość w stosunku do Ojca Dyrektora i Radia Maryja.

Gdyby tylko była jakaś podstawa, żeby wszcząć postępowanie jeszcze raz, to
by zostało ono na pewno przeprowadzone. Takie zażalenie o popełnieniu
przestępstwa złożył do prokuratury cytowany przez "Gazetę Wyborczą"
Bronisław Jachym. Otrzymał odpowiedź, że sprawa została rozpatrzona i nie ma
absolutnie żadnych podstaw prawnych, żeby wszcząć proces. Sprawa została
umorzona.

Od momentu przejęcia Stoczni Gdańskiej przez Stocznię Gdynia powstał
problem, co zrobić z pieniędzmi zgromadzonymi na ratowanie stoczni. Na
antenie Radia Maryja ogłaszano komunikat informujący darczyńców o
zaistniałej całkowicie nowej sytuacji.

Informowano, że darczyńcy sami powinni zdecydować o swoich pieniądzach.
Każdy z darczyńców, który ma dokument potwierdzający wpłatę, mógł otrzymać
zwrot zdeponowanych pieniędzy. Wielu ludzi taki zwrot otrzymało.

Kolejna część osób zadeklarowała przeznaczenie swoich pieniężnych darów na
inne, równie chwalebne cele, upoważniając do tego Ojca Dyrektora. Ktokolwiek
śmie posądzać toruńskiego kapłana, tak dziś poniewieranego, o jakieś
szalbierstwa, jest po prostu człowiekiem niegodziwym.

Data: 2012-01-28 16:37:07
Autor: Marek Czaplicki
Ojciec Tadeusz jak Prometeusz

Zmieniłeś wyznanie?

Data: 2012-01-28 16:39:43
Autor: abc
Ojciec Tadeusz jak Prometeusz
Zmieniłeś wyznanie?

Nie.

Data: 2012-01-28 16:42:42
Autor: Marek Czaplicki
Ojciec Tadeusz jak Prometeusz
abc pisze na pl.soc.polityka w dniu sobota 28 styczeń 2012 16:39:

Zmieniłeś wyznanie?

Nie.

To po kiego piszesz o jednym z tytanów; bohaterów mitów greckich?

Data: 2012-01-28 16:47:48
Autor: abc
Ojciec Tadeusz jak Prometeusz
To po kiego piszesz o jednym z tytanów; bohaterów mitów greckich?

Bo w naszej kulturze mityczny Prometeusz jest symbolem poświęcenia dla
ludzkości.

Data: 2012-01-28 16:53:29
Autor: Przemysław W
Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości news:4f2418dd$0$1224$65785112news.neostrada.pl...
To po kiego piszesz o jednym z tytanów; bohaterów mitów greckich?

Bo w naszej kulturze mityczny Prometeusz jest symbolem poświęcenia dla
ludzkości.

I dlatego porównujesz Rydzyka do Prometeusza? Ciebie już całkowicie porąbało psycholu.

Przemek

--

"Jarosław Kaczyński w 2011 roku przegrał wszystko co było do przegrania. Po raz szósty z rzędu Polacy wybrali ciepłą wodę w kranie serwowaną przez Donalda Tuska zamiast IV RP obiecywanej przez prezesa PiS. Mało tego - od prezesa odeszli najwierniejsi z wiernych: Zbigniew Ziobro, Jacek Kurski, Beata Kempa. Przez 12 miesięcy PiS w żadnym sondażu nie wyprzedziło Platformy Obywatelskiej."

Data: 2012-01-28 16:53:33
Autor: Marek Czaplicki
abc pisze na pl.soc.polityka w dniu sobota 28 styczeń 2012 16:47:

To po kiego piszesz o jednym z tytanów; bohaterów mitów greckich?

Bo w naszej kulturze mityczny Prometeusz jest symbolem poświęcenia dla
ludzkości.

To mam rozumieć, że w ewentualnej konstytucji europejskiej powinno być odwołanie do Zeusa. Bez jaj. Ojciec Tadeusz nie naruszył swym działaniem żadnego przepisu prawa, naruszył coś bardziej fundamentalnego. Etykę, jaka powinna być jego drogowskazem. To coś ulotnego i nie dającego się zawrzeć w paragrafach i nie można mu wytoczyć sprawy  w sądzie, o czym wie prokuratura. Ale jest i nic tego nie zmieni, żadne tłumaczenia i oskarżenia rzucane na ewentualnych krytyków.

Data: 2012-01-28 16:48:21
Autor: Przemysław W
[...]

Tak długo jak nie zostanie publicznie ogłoszone ile osób wpłaciło, ile zebrano pieniędzy, ile osób i na jaką kwotę otrzymało zwrot pieniędzy, ile osób i na jaką kwotę z określeniem przeznaczenia zdedklarowało pieniądze na inne cele, co stało się z pieniędzmi, których nikt nie odebrał i nie zadeklarował na inne cele, Rydzyk będzie oszustem w oczach bardzo wielu ludzi. I słusznie, bo gdyby sprawa była transparentna to już dawno rozliczenie byłoby ogłoszone.

Przemek

Data: 2012-01-28 11:42:53
Autor: brat_olin
On 28 Jan, 16:48, PrzemysĹ aw W <Brońmy RP przed pisem@...pl> wrote:
Użytkownik "abc" <a...@wp.pl> napisał

> [...]

zadeklarował na inne cele, Rydzyk będzie oszustem w oczach bardzo wielu
ludzi. I słusznie, bo gdyby sprawa była transparentna to już dawno

BEZ SENSU.  Kazdy kto chcial zwrotu pieniedzy,
ten zwrot dostal, znaczy byle mial kwit, ze wplacil.
A funkcjonariusze z GWna by chcieli tak na krzywy ryj
zarobic?

I po drugie - co z tym katarskim inwestorem, i kto
te jego pieniadze zdefraudowal?

--
Smart questions to stupid answers

Data: 2012-01-28 16:51:47
Autor: abc
Ojciec Tadeusz jak Prometeusz
Rydzyk będzie oszustem w oczach bardzo wielu ludzi.

W oczach bardzo wielu idiotów, notorycznych czytelników żydowskiej gazety
dla Polaków.

Data: 2012-01-28 16:58:18
Autor: Przemysław W

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości news:4f2419cc$0$1217$65785112news.neostrada.pl...
Rydzyk będzie oszustem w oczach bardzo wielu ludzi.

W oczach bardzo wielu idiotów, notorycznych czytelników żydowskiej gazety
dla Polaków.

Na pewno nie w oczach kretynów czytających antypolski wasz nocnik.

Przemek

Data: 2012-01-28 20:25:17
Autor: pluton
Ojciec Tadeusz jak Prometeusz
- Dlaczego więc teraz mają czelność kłamać, że to Ojciec Dyrektor
zdefraudował pieniądze przeznaczone na ratowanie stoczni?

Kto tak bezczelnie klamie ? Przeciez Wielebny Ojciec Ksiadz Dyrektor
co do grosika przekazal zebrane pieniadz, stocznia zostala uratowana,
pelna para produkuje statki po ktore nabywcy ustawiaja sie w dlugich
kolejkach.

Nullification

Ojciec Tadeusz jak Prometeusz