Okablowanie - pytanie

Data: 2009-02-21 10:29:38
Autor: MAYKY
Okablowanie - pytanie
Witam
Koledzy podpowiedzcie mi w takiej kwestii
Kablówka cyfrowa do niej dekoder CV-5000 CINX iL
podpięte po kablu euro do LCD Bravia , sygnał lepszy niz na łączu analogowym ale nie żeby kosmiczna róznica i tutaj moje pytanie
Czy biorąc dekoder HD ( nie mowie o kodowaniu programow HDkowych) i łącząc wtedy dobrym kablem HD , efekt będzie lepszy czy nie bedzie miało to znaczenia ????

pozdrawiam
MAYKY

Data: 2009-02-21 10:51:27
Autor: Gienek
Okablowanie - pytanie
MAYKY pisze:
[...]

Połącz dekoder zwykłym kablem HDMI. Cena nie wpływa na jakość. Programy nadawane w HD będziesz miał w bardzo dobrej jakości. Zwykłe tak jak teraz.

Data: 2009-02-21 11:00:51
Autor: MAYKY
Okablowanie - pytanie

Połącz dekoder zwykłym kablem HDMI. Cena nie wpływa na jakość. Programy nadawane w HD będziesz miał w bardzo dobrej jakości. Zwykłe tak jak teraz.

No własnie chodzi o to ze ten dekoder ktory mam nie ma wyjscia HDMI tylko zwykle scart / analog/ wyjscia audio i pytam czy jak wymienie dekoder na HD ktory ma wyjscie HDMI będzie lepszy efekt ???
Ale jak Cie rozumie nie bedzie roznicy na kanałach NIE HD
czyli nie warto doplacac

MAYKY

Data: 2009-02-21 11:19:00
Autor: pawell32
Okablowanie - pytanie
MAYKY pisze:

[...]

myślę, że warto. to zależy od Ciebie, ile masz za to zapłacić i ile będziesz miał kanałów HD. jeżeli chodzi o mnie to szkoda tv bez kanałow HD. łacząc po kablu cyfrowym hdmi lub component zawsze będzie lepiej niż
po analogowym euro, nie zawsze dobrze widoczna, pomijasz jeden konwerter
cyfra - analog. teraz z tego co widzę obraz Ci odpowiada, zobacz zatem jak wygląda HD :-)

pawell

Data: 2009-02-21 11:33:43
Autor: Wiewior
Okablowanie - pytanie
Użytkownik "pawell32" <pahat@wp.pl> napisał w wiadomości news:499fd4f5$1news.home.net.pl...
[...]

No tak, przy komponencie też pomijasz jedną konwersję C/A :)))

A do MAYKY - jak masz połączenie RGB, to daj sobie spokój. Gra nie warta świeczki w przypadku SD.

--
     Wiewior
jvrjvbe@tnmrgn.cy

Data: 2009-02-21 13:14:42
Autor: pawell32
Okablowanie - pytanie
Wiewior pisze:
[...]

no tak, component też analog, miałem się odnieść tylko do hdmi.

pawell

Data: 2009-02-21 12:01:51
Autor: Cavallino
Okablowanie - pytanie
Użytkownik "MAYKY" <mayky@ceti.pl> napisał w wiadomości news:gnojce$hj6$1alfa.ceti.pl...

[...]

Nieprawda.
Różnica będzie.
Acz niezbyt duża.

czyli nie warto doplacac

Dla SD IMO nie warto.

Data: 2009-02-21 13:57:25
Autor: sesam
Okablowanie - pytanie

Użytkownik "Cavallino" <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał w wiadomości news:gnomuv$qm4$1news.onet.pl...
[...]

Zależy jaki TV. Na Samsungach LCD obraz SD z N jest o niebo lepszy po HDMI niż po RGB.
Podłączając DVD też ta systuacja występuje. Widocznie tor video jest lepszy w Samsungu po HDMI.

Krzysiek

Data: 2009-02-21 21:09:27
Autor: Marek Dyjor
Okablowanie - pytanie
sesam wrote:
[...]

a na innych TV też tak jest, może to dekoder do Nki ma paściate wyjście RGB (bylejakie przetworniki D/A)

Data: 2009-02-21 21:08:14
Autor: Marek Dyjor
Okablowanie - pytanie
Cavallino wrote:
[...]

imho jeśli ten dekoder nie jest jakąś kompletną paścią a kabel scart jest dobrej jakosci to okiem się nie zobaczy różnicy

czyli nie warto doplacac

Dla SD IMO nie warto.

tak

Data: 2009-02-25 21:12:38
Autor: MAYKY
Okablowanie - pytanie

Jeśli by komuś miało pomóc to
dzisiaj właśnie spiąłem dekoderem HD i po kablach HDMI
obraz jest o wiele lepszy niz zwykly dekoder i zlacze euro.
Piszę cały czas o programach NIE HD tylko zwykłej sieczce

pozdrawiam

MAYKY

Data: 2009-02-25 21:46:23
Autor: Wiewior
Okablowanie - pytanie
Użytkownik "MAYKY" <mayky@ceti.pl> napisał w wiadomości news:go48nl$1vqg$1alfa.ceti.pl...

Jeśli by komuś miało pomóc to
dzisiaj właśnie spiąłem dekoderem HD i po kablach HDMI
obraz jest o wiele lepszy niz zwykly dekoder i zlacze euro.
Piszę cały czas o programach NIE HD tylko zwykłej sieczce

A co w przypadku dekodera HD i eurozłącza? I jesteś pewny, że w eurozłączu wykorzystywałeś RGB, a nie kompozyt?

Data: 2009-02-26 07:53:55
Autor: MAYKY
Okablowanie - pytanie

A co w przypadku dekodera HD i eurozłącza?
jest tak jak było ze zwykłym dekoderem

mam zreszta teraz wpiete i euro i HDMI
i jak TV jest na torze AV czyli przez euro to jest wyraznie gozej niz jak TV przełączę na odbior z wejscia HD

I jesteś pewny, że w eurozłączu wykorzystywałeś RGB, a nie kompozyt?
przełączałem i tak i tak i rownie zle bylo

Mayky

Data: 2009-02-26 08:39:09
Autor: pawell32
Okablowanie - pytanie
MAYKY pisze:

[...]

wydaje mi się, że dużo zależy od dekodera i tv.
U mnie rażącej różnicy nie ma.

pawell

Data: 2009-02-26 09:19:34
Autor: MAYKY
Okablowanie - pytanie

wydaje mi się, że dużo zależy od dekodera i tv.
U mnie rażącej różnicy nie ma.

Pewnie masz racje , wiele czynników sie tu będzie składać na to
Opisuje z pozycji zwykłego oglądacza tylko własne obserwacje być może komuś sie to przyda.

Jeśli już mówimy o kablach , to w jaki kabel HDMI warto zainwestować
pytam o rozsądną granicę cenową .
Chodzi o spięcie PS3 wlaśnie z bravia ??
za link będę wdzięczny

pozdrawiam
MAYKY

pawell

Data: 2009-02-26 09:25:03
Autor: pawell32
Okablowanie - pytanie
MAYKY pisze:

[...]

ja bym nie szalał, kupując kable hdmi wybieram te po środku (1,5m ok 30zł), patrze ja końcówki, kilka razy miałem tak, że wtyk mi został
w dekoderze :-)

pawell

Data: 2009-02-26 19:20:15
Autor: Wiewior
Okablowanie - pytanie
Użytkownik "MAYKY" <mayky@ceti.pl> napisał w wiadomości news:go5ea2$2o0l$1alfa.ceti.pl...
I jesteś pewny, że w eurozłączu wykorzystywałeś RGB, a nie kompozyt?
przełączałem i tak i tak i rownie zle bylo

Jeżeli nie ma różnicy między kompozyt i RGB, to jest to co najmniej zastanawiające.