Okap - pochłaniacz - ktore parametry istotne?

Data: 2009-11-22 15:16:49
Autor: Maverick
Okap - pochłaniacz - ktore parametry istotne?
NotBear pisze:
Uklad wentylacji w moim mieszkaniu uniemozliwia zamontowanie okapu tloczacego powietrze bezposrednio do pionu wentylacyjnego. Wiedze na temat okapow mam mizerna, a mnogosc typow przytlacza.

Mam aneks kuchenny, gotuje w domu niewiele. Glownym zadaniem okapu mialoby byc ograniczanie rozprzestrzeniania sie po mieszkaniu ciezkich zapachow typu ryba, kapusta.

Wygrzebalem w jednym sklepie internetowym specjalne "zestawy do recyrkulacji". Z kolei opisy niektorych okapow mowia, ze dany model moze pracowac jako pochlaniacz w obiegu zamknietym.

Zwyczajny filtr weglowy - wymieniany raz na XX czasu (roznie od producenta i typu, ok kilku miesiecy). Wtedy powietrze jest zasysane przez okap i kierowane na filtr weglowy - a nastepnie wydmuchiwane "gdzies" (do tego samoego pomieszczenia najczesciej - ale juz lekko oczyszczone).

Ja to sie sprawuje - zalezy glownie od klasy filtra - lepszy producent i czestsza wymiana - bedzie ok. Ofc jest to raczej rozwiazanie zastepcze - bo jak masz mozliwosc - wypychaj to do kratki wentywacyjnej...

Czy te rozwiazania sie  uzupelniaja, wykluczaja, pelnia ta sama role? Ktore z nich najlepiej sie sprawdzi w moim przypadku? A moze po prostu zamontowac zwykly okap, rure skierowac w strone kratki wentylacyjnej i liczyc, ze ciag w wentylacji zalatwi sprawe?

Wiekszosc filtrow moze pracowac na dwa sposoby - albo wkladasz filtr weglowy i wydech na pokoj, albo bez filtra (bez - bo po co ponosic koszty) do wentylacji.

--
Filcowisko
http://daffodilum.blogspot.com/

Okap - pochłaniacz - ktore parametry istotne?