Okna akustyczne

Data: 2013-09-29 14:22:18
Autor: Piotr
Okna akustyczne
Jeszcze tak dodam, zeby bylo jasne. Chodzi mi o halas z ulicy, czyli samochody. Dokladnie ruch samochodow. W dzien jest calkiem spory ruch. W nocy wiadomo mniejszy, ale szybko smigaja te auta. (nie chodzi mi o ewentualne sporadyczne klaksony, czy ze ktos czasami po pijaku cos tam krzyczy). Pisze to, bo wiem, ze sa rozne parametry wyciszenia.

Widze oficjalne dane, ze niedaleko mnie zmieszone jest: min(dB): 55,2, maks (dB): 93,3.

Pozdrawiam

Data: 2013-09-29 15:19:08
Autor: Grzegorz
Okna akustyczne

U偶ytkownik "Piotr" <brak@brak.pl>
napisa艂 w wiadomo艣ci
[...]

R贸wnie偶 jestem zainteresowany.
A jest jaka艣 zasada kt贸r膮 si臋 trzeba
kierowa膰 czy polega膰 tylko na
zapewnieniu
producenta?
Okna z potr贸jnymi szybami?
Brak ramy-konstrukcja okna samono艣na
(drewniane)?
Spos贸b wprawiania?

Moim skromnym zdaniem nale偶y przy okazji
rozwa偶y膰 jeszcze inne czynniki,
takie jak wyciszenie mieszkania od
zewn膮trz. Mam na my艣li docieplenie
budynku ale na to wp艂ywu nie mamy. I
izolacja akustyczna od wewn膮trz,
szczeg贸lnie 艣cian zewn臋trznych.
Tyle co pami臋tam ze szko艂y to takie
izolacje akustyczne musz膮 si臋 sk艂ada膰
z warstw materia艂贸w ch艂on膮cych i
odbijaj膮cych d藕wi臋k

Kiedy艣 mieszka艂em w takim budynku przy
ruchliwym skrzy偶owaniu.
Po dociepleniu budynku i wymianie okien
by艂o znacznie lepiej ale
ha艂as przenosi艂 si臋 nadal przez
konstrukcj臋 no艣n膮 i co ciekawe
 - przez komin wentylacyjny.
g.

Data: 2013-09-29 21:35:00
Autor: uzytkownik
Okna akustyczne
U偶ytkownik "Grzegorz" <nie_spamuj@gazeta.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:l299cr$7k2$1news.dialog.net.pl...

[...]

Ja ok. 7 lat temu wymienia艂em okna na okna przywo偶one z Niemiec.
To by艂a specjalna wersja okien produkowanych pono膰 dla potrzeb lotnictwa tzn. do monta偶u w budynkach na lotniskach.
Okna posiada艂y szyb臋 jedn膮 szyb臋 anyw艂amaniow膮, a drug膮 specjaln膮 szyb臋 d藕wi臋koch艂onn膮.
Szyba d藕wi臋koch艂onna by艂a zbudowana z 2 warstw szk艂a, pomi臋dzy kt贸rymi znajdowa艂a si臋 warstwa ok 2-3mm jakiego艣 藕elu o konsystencji ki艣lu.
Skuteczno艣膰 d藕wi臋koch艂onna tych okien by艂a tak du偶a, 偶e przeje偶d偶aj膮cych samochod贸w ok. 6-7m od okien prawie nie by艂o s艂ycha膰. Po drugiej stronie drogi znajdowa艂a si臋 knajpa, gdzie ka偶dego wieczora i ka偶dej nocy gra艂a muzyka z szaf graj膮cych i s艂ycha膰 by艂o krzyki ludzi. Wcze艣niej nie da艂o si臋 spa膰, bo taki dochodzi艂 ha艂as z knajpy.
Po zamontowaniu okien, krzyk贸w w og贸le nie by艂o s艂ycha膰, a z muzyki dochodzi艂y tylko niewielkie odg艂osy basu.
Niestety nie mam kontakt贸w do firmy, od kt贸rej kupowa艂em te okna. Znala艂em t膮 firm臋 w internecie. Niestety producenta okien tak偶e nie podam, bo dom, w kt贸rym by艂y zamontowane te okna sprzeda艂em.

Data: 2013-11-18 15:47:16
Autor: 666
Okna akustyczne
Okna oknami (im grubsze szyby w sensie grubszego szk艂a, tym lepsze), ale ich osadzenie w o艣cie偶ach musi by膰 bardzo solidne.
Najlepsze b臋d膮 okna aluminiowe.
Przy bardzo dobrych oknach prawie nie us艂yszysz samochod贸w.
No ale takie okna b臋d膮 mia艂y swoj膮 cen臋.
I powtarzam, nie mog膮 ich montowa膰 partacze.

Okna akustyczne