Okna - wycinanie uszczelek

Data: 2009-09-16 17:47:58
Autor: AA
Okna - wycinanie uszczelek
Jeśli ktoś z Was już ten temat przerabiał, prosiłbym o wskazówki.

Przerabiałem to.

Zastanawiam się nad nast. problemami.
1. W którym miejscu okna najlepiej to zrobić, na górze, dole, a może z boku?

Ja zrobiłem na górze. Zimne powietrze nim opadnie w kierunku parapetu przemiesza się z ciepłym.
Gdybym wyciął na dole, przy parapecie byłoby stosunkowo zimno.

2. Na jakiej długości je usunąć, aby już było OK, ale nie za zimno?

Usunąłem 10-15cm (zależało od kubatury pomieszczenia, przeznaczenia - kuchnia, pokój)

3. W jednym miejscu, a może w dwu, kilku miejscach?

Zrobiłem w jednym, ale 2 uszczelki - w futrynie oraz ramie okna.

4. Jak to praktycznie zrobić, przeciąć w dwóch miejscach i je na tym
odcinku całkowicie wyjąć?

U mnie u góry wypadało łączenie, więc wyjąłem, odciąłem, koniuszek włożyłem w rame. Odcięta cześć do pudełka, gdyby trzeba było uzupełnić. Odcięty kawałek całkiem ładnie dało się włożyć z powrotem.

Jak to się praktycznie sprawdza? Może jednak lepiej wywalić 200 - 300 zl
na nawiewnik?

Po tych wszystkich operacjach z wycinaniem skończyłem na nawiewnikach...   Czasem chciałem bardziej rozszczelnić, niekiedy przymknąć, w wietrzne dni wiało.

Teraz można przymknąć w pokojach, zostawiać rozszczelnienie w kuchni - jest cug na drodze kuchnia/lazienka, nie wieje przez pokoje.
Dodatkowo w czesci zewnetrznej nawiewnika jest klapka, ktora reguluje przeplyw gdy jest duza roznica cisnien.
Dopiero czekam na 1-sza zime z nawiewnikami, ale sa u rodzicow i u nich pomogly (wilgotnosc powietrza, prawidlowa wentylacja, kierunek ciagu kominowego).

AA

Data: 2009-09-18 09:45:39
Autor: c1798201
Okna - wycinanie uszczelek
[...]

A możesz podac jakieś linki albo przynajmniej nazwy tych nawiewników?
I czy sam je montowałeś czy wynajołeś fachowców? Trzeba wiercić dziury w murach? Na dole czy na gorze okna?

Data: 2009-09-18 17:26:47
Autor: AA
Okna - wycinanie uszczelek
A możesz podac jakieś linki albo przynajmniej nazwy tych nawiewników?
I czy sam je montowałeś czy wynajołeś fachowców?

Nie wiem jaka firma, nie wiem jaka cena - u mnie zrobila to spoldzielnia mieszkaniowa w ramach walki z kiepskim ciagiem. Oczywiscie nie poszlo tak gladko - kilka upomnien, kilka przytruc tlenkiem wegla w okolicy.

Ale po wygladzie wnioskuje, ze to firma Aereco.

Trzeba wiercić dziury w murach? Na dole czy na gorze okna?

U gory ramy okiennej wycina sie otwory - szczeliny dlugie na kikanascie cm, szerokie na 5mm, od srodka i na zewnatrz. Bylem przerazony, ale ekipa wiedziala co robi. Po zalozeniu nawiewnikow wyglada to bardzo estetycznie i zupelnie nie zwraca uwagi. Obok nawiewnika jest galka, ktora mozna podregulowac przeplyw, az do zamkniecia.

Problem moze byc wtedy, gdy rama (futryna) okna jest przyslonieta przez mur, zaszpachlowana - ale wystarcz 2...3cm, zeby sie dalo zalozyc.

Jak chcesz - dzwon do firm, ktore sie tym zajmuja, powinni zrobic bezplatny pomiar.

AA

Data: 2009-09-21 12:01:02
Autor: Lagoda
Okna - wycinanie uszczelek
Problem moze byc wtedy, gdy rama (futryna) okna jest przyslonieta przez mur, zaszpachlowana - ale wystarcz 2...3cm, zeby sie dalo zalozyc.

Nawet tego nie trzeba, bo element zewnętzny nawiewnika (czerpnia) zasysa od dołu-to jest taki elemnt kontowy- więc można w skrajnych sytuacjach podkuć mur i nawiewnika od zewnątrz wogóle nie widać.
--

Okna - wycinanie uszczelek