Okno w ostrej granicy

Data: 2011-01-03 13:28:08
Autor: ar
Okno w ostrej granicy
Witam,
Istnieje budynek stojący w ostrej granicy. W jednej ze ścian tego budynku będącego jednocześnie granicą działki, zostało wykute okno z kilkadziesiąt lat do tyłu, okna tego nie ma w żadnym projekcie ani dokumencie. Okno to było aż do tego lata zarośnięte krzewami. Po uprzątnięciu terenu okno to zostało odkryte, potem znowu zarosło - doszło do tego że sąsiad sam bezprawnie wkroczył na teren mojej działki i wyciął krzewy które tam rosły, bo mu zasłaniały widok na mój ogród.
Okno to narusza moją prywatność - wychodzi na ogród w którym może będę chciał się opalać czy robić przyjęcia a nie chcę żeby ktoś widział, być może zostały też naruszone przepisy przeciwpożarowe.
  W chwili obecnej chciałbym aby to okno zostało zamurowane przez sąsiada, co musiałbym zrobić i na jakie przepisy/paragrafy się powołać aby wszystko zrobić zgodnie z prawem ?
pzdr.

Data: 2011-01-03 14:15:37
Autor: Andrzej Lawa
Okno w ostrej granicy
W dniu 03.01.2011 13:28, ar pisze:

doszło do tego że sąsiad sam bezprawnie wkroczył na teren mojej działki
i wyciął krzewy które tam rosły, bo mu zasłaniały widok na mój ogród.

Przelazł przez ogrodzenie/wyłamał zamek?

[ciach]

 W chwili obecnej chciałbym aby to okno zostało zamurowane przez
sąsiada, co musiałbym zrobić i na jakie przepisy/paragrafy się powołać
aby wszystko zrobić zgodnie z prawem ?

Wszelkie samowolki budowlane zgłaszasz do PINB.

Data: 2011-01-03 17:41:53
Autor: Icek
Okno w ostrej granicy
> [...]

> aby wszystko zrobić zgodnie z prawem ?

Wszelkie samowolki budowlane zgłaszasz do PINB.

zaraz po policji i straszy miejskiej/wiejskiej to jest najgorzej działająca
instytucja (przynajmniej we wro).

Zgłoszeniem z kwietnia 2008 roku zajęli się w marcu 2010.

Generalnie sam fakt, że ktoś ma okno i przez nie patrzy chyba nie jest
przestępstwem. A jakby miał tam trawnik i sobie stawał i patrzył to byłoby
OK ?

Bardziej bym się tym krzakom przyglądną i szybko:

1. złożył zawiadomienie do zieleni miejskiej
2. zasadził drzwo

Icek

Data: 2011-01-03 20:43:54
Autor: Robert Tomasik
Okno w ostrej granicy

Samo wycięcie krzaków, to po prostu uszkodzenie mienia. Jesli w artość krzaków ne przekracza 250 zł, to wykroczenie. Jesli w celu ich wycięcia wdarł sie na teren ogrodzonej działki, to popełnił przestępstwo.

Data: 2011-01-04 00:25:12
Autor: Gotfryd Smolik news
Okno w ostrej granicy
On Mon, 3 Jan 2011, Robert Tomasik wrote:

[...]

  Łykamy.

Jesli w celu ich wycięcia wdarł sie
na teren ogrodzonej działki, to popełnił przestępstwo.

  Weź przestań :]
  Wyjście przez *właśne okno* jest "wdarciem się"?
  Za tym oknem jak rozumiem *nie ma* płotu?
(nawet jakby był, to włamanie samo w sobie chyba "wdarcia" nie
przesądza).

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-04 17:53:20
Autor: Robert Tomasik
Okno w ostrej granicy
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1101040022470.1836quad...
[...]

Od tego, czy tam doszło do wdarcia, czy nie jest postępowanie, a nie grupa dyskusyjna. Twoje argumenty zresztą niespecjalnie mnie przekonuję. Czy jeśli złodziej wejdzie przez okno przy użyciu własnej drabiny, to nie będzie to włamanie, a jedynie kradzież? Bo mniej więcej to podobny argument. Jesli działka, na której jest krzak jest ogrodzona, to wejście na jej teren stanowi wdarcie się w rozumieniu kodeksu karnego i to, do kogo należy płot, mur, ściana, w mojej ocenie znaczenia nie ma żadnego.

Data: 2011-01-04 10:14:13
Autor: kam
Okno w ostrej granicy
W dniu 2011-01-03 13:28, ar pisze:
W chwili obecnej chciałbym aby to okno zostało zamurowane przez sąsiada,
co musiałbym zrobić i na jakie przepisy/paragrafy się powołać aby
wszystko zrobić zgodnie z prawem ?

zasiedzenie służebności okna...?

KG

Okno w ostrej granicy