Okradziony przez mbank lub ingdibi - uwaga na korzystanie z obcych bankomatow!!!

Data: 2010-07-24 19:34:01
Autor: sunwick
Okradziony przez mbank lub ingdibi - uwaga na korzystanie z obcych bankomatow!!!
wyobrazam to sobie i mialem identyczna sytuacje w polskim pko bp i
jego wlasnym bankomacie! poplynalem na 100zl i ani pieniedzy ani
pozytywnie rozpatrzonej reklamacji nie dostalem!!! moze ktos za sciana
stal i poprostu ta stowe sobie wzial...?

Data: 2010-07-25 15:00:01
Autor: kashmiri
Okradziony przez mbank lub ingdibi - uwaga na korzystanie z obcych bankomatow!!!
sunwick <sunwoj@WYMAZTO.op.pl> dared to write:
[...]

Cos mi sie przypomina, ze lata temu ktos mi mówil o takich metodach - crackerzy wlamuja sie do sieci i w jakis sposób "kradna" autoryzacje celem natychmiastowego wyplacenia sobie gotówki w innym bankomacie. Myslalem, ze to przeszlosc, ale jak widac...

k.

Data: 2010-07-25 16:34:57
Autor: Krzysztof Halasa
"kashmiri" <nie.ma@nigdzie.com> writes:

[...]

.... sa to bajki.

Przeciez to nie mialoby zadnego sensu. Autoryzacja nie jest "na
okaziciela".

Natomiast przypadki takie jak opisane, w ktorych bankomat nie wyplaca
pieniedzy piszac o bledzie, a reklamacja obciazenia jest odrzucana, to
jest po prostu oszustwo. Moze to byc oszustwo dokonane przez wydawce
karty, moze byc dokonane przez wlasciciela bankomatu (pracownikow itp).
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-07-26 22:55:55
Autor: kashmiri
Okradziony przez mbank lub ingdibi - uwaga na korzystanie z obcych bankomatow!!!
Krzysztof Halasa <khc@pm.waw.pl> dared to write:
[...]

Słyszałeś o atakach "man in the middle"?

Poczytaj definicjÄ™ "oszustwa".

Data: 2010-07-27 23:33:53
Autor: Krzysztof Halasa
[...]

W ciagu ostatnich XX lat zajmowania sie bezpieczenstwem sieci
komputerowych? No owszem. Nawet nie tylko slyszalem, ale wiem jak
dzialaja. I wiem (aczkolwiek juz nie tak szczegolowo zapewne) jak dziala
autoryzacja kart.

To teraz napisz jak wyobrazasz sobie owe "kradzieze" autoryzacji.

[...]

Wystarczy mi powszechnie uzywana, w ktorej sprawca swiadomie wprowadza
ofiare w blad. BTW skad sie bierze taka oficjalna definicje?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-07-28 00:35:00
Autor: Jarek Andrzejewski
On 27 Lip, 23:33, Krzysztof Halasa <k...@pm.waw.pl> wrote:

> Poczytaj definicjê "oszustwa".

Wystarczy mi powszechnie uzywana, w ktorej sprawca swiadomie wprowadza
ofiare w blad. BTW skad sie bierze taka oficjalna definicje?

Art. 286 (Kodeksu Karnego). § 1. Kto, w celu osi±gniêcia korzy¶ci
maj±tkowej, doprowadza inn± osobê do niekorzystnego rozporz±dzenia
w³asnym lub cudzym mieniem za pomoc± wprowadzenia jej w b³±d albo
wyzyskania b³êdu lub niezdolno¶ci do nale¿ytego pojmowania
przedsiêbranego dzia³ania,

podlega karze pozbawienia wolno¶ci od 6 miesiêcy do lat 8.

§ 2. Tej samej karze podlega, kto ¿±da korzy¶ci maj±tkowej w zamian za
zwrot bezprawnie zabranej rzeczy.

§ 3. W wypadku mniejszej wagi, sprawca

podlega grzywnie, karze ograniczenia wolno¶ci albo pozbawienia
wolno¶ci do lat 2.

§ 4. Je¿eli czyn okre¶lony w § 1-3 pope³niono na szkodê osoby
najbli¿szej, ¶ciganie nastêpuje na wniosek pokrzywdzonego.

Data: 2010-07-28 09:38:05
Autor: Liwiusz
Jarek Andrzejewski pisze:
[...]

   Gdzie tam jest napisane, ¿e jest to "oszustwo"?

--
Liwiusz

Data: 2010-07-28 02:47:03
Autor: Jarek Andrzejewski
On 28 Lip, 09:38, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Jarek Andrzejewski pisze:

> Art. 286 (Kodeksu Karnego). § 1. Kto, w celu osi±gniêcia korzy¶ci

   Gdzie tam jest napisane, ¿e jest to "oszustwo"?

jak widaæ - nie jest. W KK takie pojêcie nie wystêpuje (my¶lê, ¿e nie
jest to potrzebne).

Mo¿na wtedy skorzystaæ, je¶li komu¶ zale¿y, z "wyk³adni jêzykowej":
http://sjp.pwn.pl/slownik/2496853/oszustwo

oszustwo <<¶wiadome wprowadzenie kogo¶ w b³±d lub wykorzystanie
czyjego¶ b³êdu dla w³asnej korzy¶ci>>

Uff, teraz ju¿ chyba mamy komplet? :-)

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-07-28 06:43:27
Autor: xbartx
Dnia Tue, 27 Jul 2010 23:33:53 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

[...]

Też mi się wydaje, że jest to technicznie ciężkie do zrealizowania czy w ogóle niemożliwe - chodzi mi oczywiście o samą realizację wykradzionej autoryzacji.

--
xbartx

Okradziony przez mbank lub ingdibi - uwaga na korzystanie z obcych bankomatow!!!