Data: 2014-10-23 04:07:57 | |
Autor: J.F. | |
Okrągłe światła w Polonezie | |
Użytkownik "Tomasz Stiller" napisał w wiadomości
Mam pytanko odnośnie konfiguracji świateł w Polonezie z okrągłymi Pytanie w jakiej konfiguracji te lampy świeciły? W przypadku świateł krótkich nie ma wątpliwości, tylko żarnik świateł W poldku to nie wiem, ale w dacii - 4 zarniki od dlugich. Jak było w przypadku mignięcia długimi? Zapalały się tylko dedykowane raczej 4 dlugie ... i pozostawaly krotkie. Wlaczanie pojedynczych dlugich wymagaloby komplikacji ukladu, a przekazniki swoje kosztowaly ... Schematy sa pewnie w sieci J. |
|
Data: 2014-10-23 10:07:25 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Okrągłe światła w Polonezie | |
W dniu 2014-10-23 04:07, J.F. pisze:
Jak było w przypadku mignięcia długimi? Zapalały się tylko dedykowane A w specyfikacji H4 wolno świecić dwoma żarnikami na raz? Bo coś kojarzę żeby chyba nie bardzo - ze względu na przegrzewanie. Dlatego we wszystkich (?) autach jak się zapala żarnik długich, to gaśnie żarnik mijania. Czasami to się nie dzieje, ale tylko przy impulsie długimi. Podłączenie nie będzie skomplikowane zakładając że i tak są osobne przekaźniki na mijania i długie. Przekaźnik mijania wystarczy zasilić przez normalnie połączony styk przekaźnika drogowych i już. |
|
Data: 2014-10-23 08:44:20 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Okr±g³e ¶wiat³a w Polonezie | |
On Thu, 23 Oct 2014 10:07:25 +0200, Tomasz Pyra wrote:
raczej 4 dlugie ... i pozostawaly krotkie. No właśnie nie wolno. Żarówa się przegrzewa. Dlatego we wszystkich (?) autach jak się zapala żarnik długich, to Otóż to. Do "migania" zazwyczaj nie używa się obwodu przekaźnika. Prąd roboczy idzie przez manetkę. Pytam, ponieważ zastanawiam się jak to wtedy świeciło. Te reflektory mają stosunkowo wysoką liczbę cechowania dla H4 a w połączeniu z czterema żarówkami światła drogowe usiały bardzo dobrze świecić. Inna sprawa, że układ był projektowany na R2 i dopiero później przeszli na H4 a tam sprawa miała się zupełnie inaczej i takie posunięcie było uzasadnione. Tomek |
|
Data: 2014-10-23 20:00:22 | |
Autor: J.F. | |
Okrągłe światła w Polonezie | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości
W dniu 2014-10-23 04:07, J.F. pisze: Jak było w przypadku mignięcia długimi? Zapalały się tylko dedykowane A w specyfikacji H4 wolno świecić dwoma żarnikami na raz? Ale my tu o krotkim mignieciu, wiec przegrzewanie nam nie grozi :-) Podłączenie nie będzie skomplikowane zakładając że i tak są osobne przekaźniki na mijania i długie. Przekaźnik mijania wystarczy zasilić przez normalnie połączony styk przekaźnika drogowych i już. Ale jest jeden przekaznik na wszystkie 4 dlugie, a wlaczanie na stale 4 a przy mignieciu tylko 2 wymaga dodatkowego i dodatkowych kabli. No chyba ze z uwagi na obciazalnosc i tak sa dwa przekazniki na dlugie. J. |
|
Data: 2014-10-23 19:04:37 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Okr±g³e ¶wiat³a w Polonezie | |
On Thu, 23 Oct 2014 20:00:22 +0200, J.F. wrote:
Ale jest jeden przekaznik na wszystkie 4 dlugie, a wlaczanie na stale 4 220W z 12V to prawie 20A, ryzykowne na jednym przekaźniku. Tomek |
|
Data: 2014-10-24 00:32:51 | |
Autor: J.F. | |
Okrągłe światła w Polonezie | |
Użytkownik "Tomasz Stiller" napisał w wiadomości
On Thu, 23 Oct 2014 20:00:22 +0200, J.F. wrote: Ale jest jeden przekaznik na wszystkie 4 dlugie, a wlaczanie na stale 4 220W z 12V to prawie 20A, ryzykowne na jednym przekaźniku. http://sklep.avt.pl/przekaznik-samochodowy-12vdc-30a.html Myslisz ze te 30A to rownie chinskie jak cena ? J. |
|
Data: 2014-10-23 23:10:29 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Okr±g³e ¶wiat³a w Polonezie | |
On Fri, 24 Oct 2014 00:32:51 +0200, J.F. wrote:
220W z 12V to prawie 20A, ryzykowne na jednym przekaźniku. Myślę, że ponad 20 lat temu mogły być problemy z dostępnością. Tomek |
|