Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Okr±głe ¶wiatła w Polonezie

Okr±głe ¶wiatła w Polonezie

Data: 2014-10-22 23:39:50
Autor: Tomasz Stiller
Okr±głe ¶wiatła w Polonezie
Cześć.

Mam pytanko odnoĹ›nie konfiguracji Ĺ›wiateĹ‚ w Polonezie z okrÄ…gĹ‚ymi reflektorami. Z tego co widzÄ™ na kaĹĽdą stronę przypadaĹ‚o po jednym reflektorze Ĺ›wiateĹ‚ mijania i drogowych. Oba byĹ‚y na ĹĽarĂłwki H4. Pytanie w jakiej konfiguracji te lampy Ĺ›wieciĹ‚y? W przypadku Ĺ›wiateĹ‚ krĂłtkich nie ma wÄ…tpliwoĹ›ci, tylko ĹĽarnik Ĺ›wiateĹ‚  krĂłtkich w reflektorze od krĂłtkich. Jak sprawa wyglÄ…daĹ‚a z dĹ‚ugimi? Czy po przeĹ‚Ä…czeniu na Ĺ›wiatĹ‚a drogowe reflektor od krĂłtkich gasĹ‚? Czy ĹĽarĂłwka z reflektora od krĂłtkich byĹ‚a przeĹ‚Ä…czana na pracę świateł drogowych plus dodatkowo zapalaĹ‚ się reflektor drogowy? Jak byĹ‚o w przypadku migniÄ™cia dĹ‚ugimi? ZapalaĹ‚y się tylko dedykowane reflektory do dĹ‚ugich?

Tomek

Data: 2014-10-23 04:07:57
Autor: J.F.
Okrągłe światła w Polonezie
UĹĽytkownik "Tomasz Stiller"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
Mam pytanko odnośnie konfiguracji świateł w Polonezie z okrągłymi
reflektorami. Z tego co widzę na każdą stronę przypadało po jednym
reflektorze świateł mijania i drogowych. Oba były na żarówki H4.

Pytanie w jakiej konfiguracji te lampy świeciły?

W przypadku świateł krótkich nie ma wątpliwości, tylko żarnik świateł
krótkich w reflektorze od krótkich. Jak sprawa wyglądała z długimi?

W poldku to nie wiem, ale w dacii - 4 zarniki od dlugich.

Jak było w przypadku mignięcia długimi? Zapalały się tylko dedykowane
reflektory do długich?

raczej 4 dlugie ... i pozostawaly krotkie.
Wlaczanie pojedynczych dlugich wymagaloby komplikacji ukladu, a przekazniki swoje kosztowaly ...

Schematy sa pewnie w sieci


J.

Data: 2014-10-23 10:07:25
Autor: Tomasz Pyra
Okrągłe światła w Polonezie
W dniu 2014-10-23 04:07, J.F. pisze:

Jak było w przypadku mignięcia długimi? Zapalały się tylko dedykowane
reflektory do długich?

raczej 4 dlugie ... i pozostawaly krotkie.
Wlaczanie pojedynczych dlugich wymagaloby komplikacji ukladu, a
przekazniki swoje kosztowaly ...

A w specyfikacji H4 wolno świecić dwoma żarnikami na raz?
Bo coś kojarzę żeby chyba nie bardzo - ze względu na przegrzewanie.

Dlatego we wszystkich (?) autach jak się zapala żarnik długich, to gaśnie żarnik mijania.
Czasami to się nie dzieje, ale tylko przy impulsie długimi.

Podłączenie nie będzie skomplikowane zakładając że i tak są osobne przekaźniki na mijania i długie. Przekaźnik mijania wystarczy zasilić przez normalnie połączony styk przekaźnika drogowych i już.

Data: 2014-10-23 08:44:20
Autor: Tomasz Stiller
Okr±głe ¶wiatła w Polonezie
On Thu, 23 Oct 2014 10:07:25 +0200, Tomasz Pyra wrote:
raczej 4 dlugie ... i pozostawaly krotkie.
Wlaczanie pojedynczych dlugich wymagaloby komplikacji ukladu, a
przekazniki swoje kosztowaly ...

A w specyfikacji H4 wolno świecić dwoma żarnikami na raz?
Bo coś kojarzę żeby chyba nie bardzo - ze względu na przegrzewanie.

No właśnie nie wolno. Żarówa się przegrzewa.
Dlatego we wszystkich (?) autach jak się zapala żarnik długich, to
gaśnie żarnik mijania.
Czasami to się nie dzieje, ale tylko przy impulsie długimi.

Otóż to. Do "migania" zazwyczaj nie używa się obwodu przekaźnika. Prąd roboczy idzie przez manetkę. Pytam, ponieważ zastanawiam się jak to wtedy świeciło. Te reflektory mają stosunkowo wysoką liczbę cechowania dla H4 a w połączeniu z czterema żarówkami światła drogowe usiały bardzo dobrze świecić. Inna sprawa, że układ był projektowany na R2 i dopiero później przeszli na H4 a tam sprawa miała się zupełnie inaczej i takie posunięcie było uzasadnione. Tomek

Data: 2014-10-23 20:00:22
Autor: J.F.
Okrągłe światła w Polonezie
UĹĽytkownik "Tomasz Pyra"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
W dniu 2014-10-23 04:07, J.F. pisze:
Jak było w przypadku mignięcia długimi? Zapalały się tylko dedykowane
reflektory do długich?

raczej 4 dlugie ... i pozostawaly krotkie.
Wlaczanie pojedynczych dlugich wymagaloby komplikacji ukladu, a
przekazniki swoje kosztowaly ...

A w specyfikacji H4 wolno świecić dwoma żarnikami na raz?
Bo coś kojarzę żeby chyba nie bardzo - ze względu na przegrzewanie.

Ale my tu o krotkim mignieciu, wiec przegrzewanie nam nie grozi :-)

Podłączenie nie będzie skomplikowane zakładając że i tak są osobne przekaźniki na mijania i długie. Przekaźnik mijania wystarczy zasilić przez normalnie połączony styk przekaźnika drogowych i już.

Ale jest jeden przekaznik na wszystkie 4 dlugie, a wlaczanie na stale 4 a przy mignieciu tylko 2 wymaga dodatkowego i dodatkowych kabli.

No chyba ze z uwagi na obciazalnosc i tak sa dwa przekazniki na dlugie.

J.

Data: 2014-10-23 19:04:37
Autor: Tomasz Stiller
Okr±głe ¶wiatła w Polonezie
On Thu, 23 Oct 2014 20:00:22 +0200, J.F. wrote:
Ale jest jeden przekaznik na wszystkie 4 dlugie, a wlaczanie na stale 4
a przy mignieciu tylko 2 wymaga dodatkowego i dodatkowych kabli.

No chyba ze z uwagi na obciazalnosc i tak sa dwa przekazniki na dlugie.


220W z 12V to prawie 20A, ryzykowne na jednym przekaĹşniku.

Tomek

Data: 2014-10-24 00:32:51
Autor: J.F.
Okrągłe światła w Polonezie
UĹĽytkownik "Tomasz Stiller"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci
On Thu, 23 Oct 2014 20:00:22 +0200, J.F. wrote:
Ale jest jeden przekaznik na wszystkie 4 dlugie, a wlaczanie na stale 4
a przy mignieciu tylko 2 wymaga dodatkowego i dodatkowych kabli.

No chyba ze z uwagi na obciazalnosc i tak sa dwa przekazniki na dlugie.


220W z 12V to prawie 20A, ryzykowne na jednym przekaĹşniku.

http://sklep.avt.pl/przekaznik-samochodowy-12vdc-30a.html

Myslisz ze te 30A to rownie chinskie jak cena ?

J.

Data: 2014-10-23 23:10:29
Autor: Tomasz Stiller
Okr±głe ¶wiatła w Polonezie
On Fri, 24 Oct 2014 00:32:51 +0200, J.F. wrote:
220W z 12V to prawie 20A, ryzykowne na jednym przekaĹşniku.

http://sklep.avt.pl/przekaznik-samochodowy-12vdc-30a.html

Myslisz ze te 30A to rownie chinskie jak cena ?

Myślę, że ponad 20 lat temu mogły być problemy z dostępnością. Tomek

Data: 2014-10-23 08:15:59
Autor: masti
Okr±głe ¶wiatła w Polonezie
Tomasz Stiller wrote:

Cze¶ć.

Mam pytanko odno¶nie konfiguracji ¶wiateł w Polonezie z okr±głymi reflektorami. Z tego co widzę na każd± stronę przypadało po jednym reflektorze ¶wiateł mijania i drogowych. Oba były na żarówki H4. Pytanie w jakiej konfiguracji te lampy ¶wieciły? W przypadku ¶wiateł krótkich nie ma w±tpliwo¶ci, tylko żarnik ¶wiateł  krótkich w reflektorze od krótkich. Jak sprawa wygl±dała z długimi? Czy po przeł±czeniu na ¶wiatła drogowe reflektor od krótkich gasł? Czy żarówka z reflektora od krótkich była przeł±czana na pracę ¶wiateł drogowych plus dodatkowo zapalał się reflektor drogowy? Jak było w przypadku mignięcia długimi? Zapalały się tylko dedykowane reflektory do długich?

nie wiem jak w Poldku ale pewnie tak samo jak w kanciaku:
krótkie: lampy od krótkich 2szt.
długie: 4 reflektory
--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-10-23 17:06:07
Autor: m
Okr±głe ¶wiatła w Polonezie
W dniu 23.10.2014 10:15, masti pisze:
Tomasz Stiller wrote:

>Cze¶ć.
>
>Mam pytanko odno¶nie konfiguracji ¶wiateł w Polonezie z okr±głymi
>reflektorami. Z tego co widzę na każd± stronę przypadało po jednym
>reflektorze ¶wiateł mijania i drogowych. Oba były na żarówki H4.
>
>Pytanie w jakiej konfiguracji te lampy ¶wieciły?
>
>W przypadku ¶wiateł krótkich nie ma w±tpliwo¶ci, tylko żarnik ¶wiateł
>krótkich w reflektorze od krótkich. Jak sprawa wygl±dała z długimi?
>
>Czy po przeł±czeniu na ¶wiatła drogowe reflektor od krótkich gasł? Czy
>żarówka z reflektora od krótkich była przeł±czana na
>pracę ¶wiateł drogowych plus dodatkowo zapalał się reflektor drogowy? Jak
>było w przypadku mignięcia długimi? Zapalały się tylko dedykowane
>reflektory do długich?
nie wiem jak w Poldku ale pewnie tak samo jak w kanciaku:
krótkie: lampy od krótkich 2szt.
długie: 4 reflektory

Jeżeli kanciak to duży fiat, to pamiętam inaczej:

krótkie: 2szt
długie: 2szt
mrugnięcie: 4szt.

Pacjent to FSO 1500  (w więc nie do końca duży fiat) jeżeli to ma znaczenie.

p. m.

Data: 2014-10-23 15:18:39
Autor: masti
Okr±głe ¶wiatła w Polonezie
m wrote:

W dniu 23.10.2014 10:15, masti pisze:
Tomasz Stiller wrote:

>Cze¶ć.
>
>Mam pytanko odno¶nie konfiguracji ¶wiateł w Polonezie z okr±głymi
>reflektorami. Z tego co widzę na każd± stronę przypadało po jednym
>reflektorze ¶wiateł mijania i drogowych. Oba były na żarówki H4.
>
>Pytanie w jakiej konfiguracji te lampy ¶wieciły?
>
>W przypadku ¶wiateł krótkich nie ma w±tpliwo¶ci, tylko żarnik ¶wiateł
>krótkich w reflektorze od krótkich. Jak sprawa wygl±dała z długimi?
>
>Czy po przeł±czeniu na ¶wiatła drogowe reflektor od krótkich gasł? Czy
>żarówka z reflektora od krótkich była przeł±czana na
>pracę ¶wiateł drogowych plus dodatkowo zapalał się reflektor drogowy? Jak
>było w przypadku mignięcia długimi? Zapalały się tylko dedykowane
>reflektory do długich?
nie wiem jak w Poldku ale pewnie tak samo jak w kanciaku:
krótkie: lampy od krótkich 2szt.
długie: 4 reflektory

Jeżeli kanciak to duży fiat, to pamiętam inaczej:

krótkie: 2szt
długie: 2szt
mrugnięcie: 4szt.

Pacjent to FSO 1500  (w więc nie do końca duży fiat) jeżeli to ma znaczenie.

w moich 125p było 2/4. poczwórne długie parę razy mi dupę ratowały w
nocy :)

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2014-10-24 01:47:52
Autor: Jacek
Okr±głe ¶wiatła w Polonezie
W dniu 2014-10-23 o 17:06, m pisze:

Jeżeli kanciak to duży fiat, to pamiętam inaczej:

krótkie: 2szt
długie: 2szt
mrugnięcie: 4szt.

  ¬le pamiętasz:
krótkie 2 szt.
długie 4 szt.
mrugnięcie 2 + 4
Jacek

Data: 2014-10-23 08:40:19
Autor: Czesław Wiśniak
Okrągłe światła w Polonezie
Czy po przełączeniu na światła drogowe reflektor od krótkich gasł?

Nie.

Czy
żarówka z reflektora od krótkich była przełączana na
pracę świateł drogowych plus dodatkowo zapalał się reflektor drogowy?

Cholera już dokładnie nie pamiętam, ale raczej tak.

Jak
było w przypadku mignięcia długimi? Zapalały się tylko dedykowane
reflektory do długich?

Nie.

Data: 2014-10-23 08:52:02
Autor: Jacek
Okrągłe światła w Polonezie
W dniu 2014-10-23 o 01:39, Tomasz Stiller pisze:
Cześć.

Mam pytanko odnośnie konfiguracji świateł w Polonezie z okrągłymi
reflektorami. Z tego co widzę na każdą stronę przypadało po jednym
reflektorze świateł mijania i drogowych. Oba były na żarówki H4.

Pytanie w jakiej konfiguracji te lampy świeciły?

W przypadku świateł krótkich nie ma wątpliwości, tylko żarnik świateł
krótkich w reflektorze od krótkich. Jak sprawa wyglądała z długimi?

Czy po przełączeniu na światła drogowe reflektor od krótkich gasł? Czy
żarówka z reflektora od krótkich była przełączana na
pracę świateł drogowych plus dodatkowo zapalał się reflektor drogowy? Jak
było w przypadku mignięcia długimi? Zapalały się tylko dedykowane
reflektory do długich?
Światła mijania były tylko w reflektorach zewnętrznych, miały one osłonę żarówki, a żarówki były Bilux ewentualnie H4.
Światła drogowe były we wszystkich czterech reflektorach. Reflektory wewnętrzne miały podłączenie tylko świateł drogowych.
Przy przełączeniu na drogowe światła mijania gasły, ale przy mignięciu długimi przez pociągnięcie dźwigni do siebie świeciły i jedne i drugie.
Jacek

Data: 2014-10-23 14:23:06
Autor: Grzegorz Tomczyk
Okr±głe ¶wiatła w Polonezie
Dnia Wed, 22 Oct 2014 23:39:50 +0000, Tomasz Stiller napisał(a):

Pytanie w jakiej konfiguracji te lampy świeciły?

Że tak spytam, nigdy czołówki serialu "07 zgłoś się" nie widziałeś? :)
Tam jest, co prawda, duĹĽy fiat, ale reflektory identyczne.

--
Grzegorz Tomczyk

Okr±głe ¶wiatła w Polonezie

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona