Data: 2014-10-22 23:39:50 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Okr±głe ¶wiatła w Polonezie | |
Cześć.
Mam pytanko odnośnie konfiguracji świateł w Polonezie z okrągłymi reflektorami. Z tego co widzę na każdą stronę przypadało po jednym reflektorze świateł mijania i drogowych. Oba były na żarówki H4. Pytanie w jakiej konfiguracji te lampy świeciły? W przypadku świateł krótkich nie ma wątpliwości, tylko żarnik świateł krótkich w reflektorze od krótkich. Jak sprawa wyglądała z długimi? Czy po przełączeniu na światła drogowe reflektor od krótkich gasł? Czy żarówka z reflektora od krótkich była przełączana na pracę świateł drogowych plus dodatkowo zapalał się reflektor drogowy? Jak było w przypadku mignięcia długimi? Zapalały się tylko dedykowane reflektory do długich? Tomek |
|
Data: 2014-10-23 04:07:57 | |
Autor: J.F. | |
Okrągłe światła w Polonezie | |
Użytkownik "Tomasz Stiller" napisał w wiadomości
Mam pytanko odnośnie konfiguracji świateł w Polonezie z okrągłymi Pytanie w jakiej konfiguracji te lampy świeciły? W przypadku świateł krótkich nie ma wątpliwości, tylko żarnik świateł W poldku to nie wiem, ale w dacii - 4 zarniki od dlugich. Jak było w przypadku mignięcia długimi? Zapalały się tylko dedykowane raczej 4 dlugie ... i pozostawaly krotkie. Wlaczanie pojedynczych dlugich wymagaloby komplikacji ukladu, a przekazniki swoje kosztowaly ... Schematy sa pewnie w sieci J. |
|
Data: 2014-10-23 10:07:25 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Okrągłe światła w Polonezie | |
W dniu 2014-10-23 04:07, J.F. pisze:
Jak było w przypadku mignięcia długimi? Zapalały się tylko dedykowane A w specyfikacji H4 wolno świecić dwoma żarnikami na raz? Bo coś kojarzę żeby chyba nie bardzo - ze względu na przegrzewanie. Dlatego we wszystkich (?) autach jak się zapala żarnik długich, to gaśnie żarnik mijania. Czasami to się nie dzieje, ale tylko przy impulsie długimi. Podłączenie nie będzie skomplikowane zakładając że i tak są osobne przekaźniki na mijania i długie. Przekaźnik mijania wystarczy zasilić przez normalnie połączony styk przekaźnika drogowych i już. |
|
Data: 2014-10-23 08:44:20 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Okr±głe ¶wiatła w Polonezie | |
On Thu, 23 Oct 2014 10:07:25 +0200, Tomasz Pyra wrote:
raczej 4 dlugie ... i pozostawaly krotkie. No właśnie nie wolno. Żarówa się przegrzewa. Dlatego we wszystkich (?) autach jak się zapala żarnik długich, to Otóż to. Do "migania" zazwyczaj nie używa się obwodu przekaźnika. Prąd roboczy idzie przez manetkę. Pytam, ponieważ zastanawiam się jak to wtedy świeciło. Te reflektory mają stosunkowo wysoką liczbę cechowania dla H4 a w połączeniu z czterema żarówkami światła drogowe usiały bardzo dobrze świecić. Inna sprawa, że układ był projektowany na R2 i dopiero później przeszli na H4 a tam sprawa miała się zupełnie inaczej i takie posunięcie było uzasadnione. Tomek |
|
Data: 2014-10-23 20:00:22 | |
Autor: J.F. | |
Okrągłe światła w Polonezie | |
Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości
W dniu 2014-10-23 04:07, J.F. pisze: Jak było w przypadku mignięcia długimi? Zapalały się tylko dedykowane A w specyfikacji H4 wolno świecić dwoma żarnikami na raz? Ale my tu o krotkim mignieciu, wiec przegrzewanie nam nie grozi :-) Podłączenie nie będzie skomplikowane zakładając że i tak są osobne przekaźniki na mijania i długie. Przekaźnik mijania wystarczy zasilić przez normalnie połączony styk przekaźnika drogowych i już. Ale jest jeden przekaznik na wszystkie 4 dlugie, a wlaczanie na stale 4 a przy mignieciu tylko 2 wymaga dodatkowego i dodatkowych kabli. No chyba ze z uwagi na obciazalnosc i tak sa dwa przekazniki na dlugie. J. |
|
Data: 2014-10-23 19:04:37 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Okr±głe ¶wiatła w Polonezie | |
On Thu, 23 Oct 2014 20:00:22 +0200, J.F. wrote:
Ale jest jeden przekaznik na wszystkie 4 dlugie, a wlaczanie na stale 4 220W z 12V to prawie 20A, ryzykowne na jednym przekaĹşniku. Tomek |
|
Data: 2014-10-24 00:32:51 | |
Autor: J.F. | |
Okrągłe światła w Polonezie | |
Użytkownik "Tomasz Stiller" napisał w wiadomości
On Thu, 23 Oct 2014 20:00:22 +0200, J.F. wrote: Ale jest jeden przekaznik na wszystkie 4 dlugie, a wlaczanie na stale 4 220W z 12V to prawie 20A, ryzykowne na jednym przekaĹşniku. http://sklep.avt.pl/przekaznik-samochodowy-12vdc-30a.html Myslisz ze te 30A to rownie chinskie jak cena ? J. |
|
Data: 2014-10-23 23:10:29 | |
Autor: Tomasz Stiller | |
Okr±głe ¶wiatła w Polonezie | |
On Fri, 24 Oct 2014 00:32:51 +0200, J.F. wrote:
220W z 12V to prawie 20A, ryzykowne na jednym przekaźniku. Myślę, że ponad 20 lat temu mogły być problemy z dostępnością. Tomek |
|
Data: 2014-10-23 08:15:59 | |
Autor: masti | |
Okr±głe ¶wiatła w Polonezie | |
Tomasz Stiller wrote:
Cze¶ć. nie wiem jak w Poldku ale pewnie tak samo jak w kanciaku: krótkie: lampy od krótkich 2szt. długie: 4 reflektory -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-10-23 17:06:07 | |
Autor: m | |
Okr±głe ¶wiatła w Polonezie | |
W dniu 23.10.2014 10:15, masti pisze:
Tomasz Stiller wrote: Jeżeli kanciak to duży fiat, to pamiętam inaczej: krótkie: 2szt długie: 2szt mrugnięcie: 4szt. Pacjent to FSO 1500 (w więc nie do końca duży fiat) jeżeli to ma znaczenie. p. m. |
|
Data: 2014-10-23 15:18:39 | |
Autor: masti | |
Okr±głe ¶wiatła w Polonezie | |
m wrote:
W dniu 23.10.2014 10:15, masti pisze: w moich 125p było 2/4. poczwórne długie parę razy mi dupę ratowały w nocy :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2014-10-24 01:47:52 | |
Autor: Jacek | |
Okr±głe ¶wiatła w Polonezie | |
W dniu 2014-10-23 o 17:06, m pisze:
Jeżeli kanciak to duży fiat, to pamiętam inaczej: ¬le pamiętasz: krótkie 2 szt. długie 4 szt. mrugnięcie 2 + 4 Jacek |
|
Data: 2014-10-23 08:40:19 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
Okrągłe światła w Polonezie | |
Czy po przełączeniu na światła drogowe reflektor od krótkich gasł? Nie. Czy Cholera już dokładnie nie pamiętam, ale raczej tak. Jak Nie. |
|
Data: 2014-10-23 08:52:02 | |
Autor: Jacek | |
Okrągłe światła w Polonezie | |
W dniu 2014-10-23 o 01:39, Tomasz Stiller pisze:
Cześć.Światła mijania były tylko w reflektorach zewnętrznych, miały one osłonę żarówki, a żarówki były Bilux ewentualnie H4. Światła drogowe były we wszystkich czterech reflektorach. Reflektory wewnętrzne miały podłączenie tylko świateł drogowych. Przy przełączeniu na drogowe światła mijania gasły, ale przy mignięciu długimi przez pociągnięcie dźwigni do siebie świeciły i jedne i drugie. Jacek |
|
Data: 2014-10-23 14:23:06 | |
Autor: Grzegorz Tomczyk | |
Okr±głe ¶wiatła w Polonezie | |
Dnia Wed, 22 Oct 2014 23:39:50 +0000, Tomasz Stiller napisał(a):
Pytanie w jakiej konfiguracji te lampy świeciły? Że tak spytam, nigdy czołówki serialu "07 zgłoś się" nie widziałeś? :) Tam jest, co prawda, duży fiat, ale reflektory identyczne. -- Grzegorz Tomczyk |