Okres gwarancji

Data: 2009-07-17 20:13:48
Autor: rd
Okres gwarancji
Witam

Przed chwilą padła moja ps3 (juz drugi raz), i mam pytanie bo w necie
nigdzie nie moge poszukac a facet w sklepie nie był w stanie powiedziec
ile miesięcy wynosi okres gwarancyjny.
Proszę o odpowiedz.

Pozdrawiam

Data: 2009-07-17 20:29:51
Autor: KAM_
Okres gwarancji
rd pisze:

Przed chwilą padła moja ps3 (juz drugi raz), i mam pytanie bo w necie
nigdzie nie moge poszukac a facet w sklepie nie był w stanie powiedziec
ile miesięcy wynosi okres gwarancyjny.

Dwa lata rękojmi u sprzedawcy. Gwarancja chyba rok.

--

Kamil KAM_ Haczmerian
http://kamson.untergrund.net

Data: 2009-07-17 20:52:24
Autor: Mithos
Okres gwarancji
KAM_ pisze:
Dwa lata rękojmi u sprzedawcy. Gwarancja chyba rok.

Gwarancja wynosi tyle ile da gwarant. Równie dobrze może jej nie dać.

--
Mithos

Data: 2009-07-18 08:52:24
Autor: KAM_
Okres gwarancji
Mithos pisze:
KAM_ pisze:
Dwa lata rękojmi u sprzedawcy. Gwarancja chyba rok.

Gwarancja wynosi tyle ile da gwarant. Równie dobrze może jej nie dać.

Ale pytanie było o PS3.

--

Kamil KAM_ Haczmerian
http://kamson.untergrund.net

Data: 2009-07-18 16:42:07
Autor: Mithos
Okres gwarancji
KAM_ pisze:
Ale pytanie było o PS3.

No i co z tego ? Skąd wiesz gdzie było to PS3 zakupione ?

--
Mithos

Data: 2009-07-19 01:10:06
Autor: Mirek Ptak
Okres gwarancji
*Mithos* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

Ale pytanie było o PS3.

No i co z tego ? Skąd wiesz gdzie było to PS3 zakupione ?

Gwarancji udziela producent - uważasz, że miejsce zakupu ma tu znaczenie?

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2009-07-19 20:25:16
Autor: Mithos
Okres gwarancji
Mirek Ptak pisze:
Gwarancji udziela producent - uważasz, że miejsce zakupu ma tu znaczenie?

Nie ma ŻADNEGO obowiązku udzielania gwarancji. Producent może nic nie udzielać.

Jeśli producent nie udziela gwarancji, to może jej udzielić sprzedawca. MOŻE ale NIE MUSI.

Tak więc ma spore znaczenie kto jest gwarantem i czy w ogóle nim jest.

--
Mithos

Data: 2009-07-20 12:23:19
Autor: Mirek Ptak
Okres gwarancji
Dnia 2009-07-19 20:25,  *Mithos* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

No to jeszcze raz, bo widzę, że rozkojarzony jesteś:
====cyt===

> No i co z tego ? Skąd wiesz gdzie było to PS3 zakupione ?
======= reszta wyżej===

Czy w takim razie starasz się tu udowodnić, że PS3 produkowana jest przez różnych producentów? Wtedy rzeczywiście jeden by gwarancji mógł udzielić a inny nie - spoko. Jednak z moich informacji wynika (popraw jeśli się mylę), że producentem PS3 jest tylko firma SONY wobec czego gwarancja i jej okres nie zależy od tego, gdzie sprzęt był zakupiony - może jedynie być dłuższa, jeśli sprzedawca udziela swojej.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2009-07-20 15:47:16
Autor: KAM_
Okres gwarancji
Mithos pisze:
Mirek Ptak pisze:
[...]

Chłopie, ale o co ty walczysz? :) ZTCP Sony udziela na PS3 rocznej gwarancji, a w każdym sklepie masz standardowo 2 lata rękojmi (tudzież niezgodności z umową). Konkretne pytanie, konkretna odpowiedź.

No chyba, że chcesz się pochwalić znajomością prawa, to bardzo proszę. :) Ale nie wiem czy ta grupa to odpowiednie miejsce.

--

Kamil KAM_ Haczmerian
http://kamson.untergrund.net

Data: 2009-08-26 00:04:11
Autor: rickroll_usenet
Okres gwarancji

[...]

witam, pozwolicie że dolacze do dyskusji,otóż u mnie również się
pojawiła żółta dioda... konsola jest już po gwarancji ale teraz Kamilu
słuchaj, nie wiem skąd masz informacje że sony udziela gwarancji na rok???
zacznij się mądrzyć w momencie kiedy bedziesz miał potwierdzone
informacje... otóż sony udziela gwarancji na 2 lata z reszta takie są
normy UE...pozdrawiam ironia :D
*dodano*________________

[...]

jeszcze jedna ważna sprawa niektóre konsole nawet po okresie gwarancji
zostały naprawione przez sony bezpłatnie :)

--
ironia
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Data: 2009-08-26 10:09:02
Autor: KAM_
Okres gwarancji
rickroll_usenet pisze:

[...]

Przecież wyraźnie napisałem "ZTCP"! I od razu dopisałem, że tak, czy inaczej ma 2 lata w sklepie.

otóż sony udziela gwarancji na 2 lata z reszta takie są
normy UE...

Ciekaw jestem co to za normy, bo akurat Mithos ma rację sugerując, że producent jak będzie miał humor, to nawet 30 sekund gwarancji może Ci udzielić.

--

Kamil KAM_ Haczmerian
http://kamson.untergrund.net

Data: 2009-08-26 14:33:07
Autor: Robin
Okres gwarancji
Witam :)

Użytkownik "KAM_" <karpath@wp.pl.SRAMNASPAM> napisał w wiadomości news:h72qj1$c1l$1inews.gazeta.pl...

Ciekaw jestem co to za normy, bo akurat Mithos ma rację sugerując, że producent jak będzie miał humor, to nawet 30 sekund gwarancji może Ci udzielić.

Tiam. Na tej samej zasadzie 'moze' w przyplywie dobrego humoru ustalic cene na niebotycznym poziomie (bo kto mu zabroni?). Zarowno w przypadku 30 sekundowej gwarancji, jak nierynkowej ceny nikt tego nie kupi, wiec mozliwosc jest czysto teoretyczna.

Robin

Data: 2009-08-26 15:08:20
Autor: KAM_
Okres gwarancji
Robin pisze:

Zarowno w przypadku 30 sekundowej gwarancji, jak nierynkowej ceny nikt tego nie kupi, wiec mozliwosc jest czysto teoretyczna.

Prawo jest prawo. :)

--

Kamil KAM_ Haczmerian
http://kamson.untergrund.net

Data: 2009-07-17 22:33:08
Autor: rd
Okres gwarancji
Tak z ciekawości miał ktoś tak, że przy włączeniu konsoli  przez ok 2 sek,
jest zielona dioda, później ja na ułamek sek, robi się żółta a później
migająca czerwona?

Data: 2009-07-19 08:05:04
Autor: andrzej71
Okres gwarancji

A mowili mi ze czas zycia kosoli to 15 lat
Jak tu wierzyc.

1andy1

Data: 2009-07-20 00:06:18
Autor: sialala
Okres gwarancji
On Jul 17, 7:13 pm, "rd" <dawrap...@poczta.onet.pl> wrote:
Witam

Przed chwilą padła moja ps3 (juz drugi raz),

wspolczuje. a ta pierwsza to Ci naprawiali, czy dali nowa konsole?

Data: 2009-07-20 19:35:30
Autor: rd
Okres gwarancji

wspolczuje. a ta pierwsza to Ci naprawiali, czy dali nowa konsole?

Dali, nową. Mam pytanie odnośnie danych znajdujących się
na niedziałającej konsoli hdd, w jaki sposób mogę je odzyskać np. save'y?
Wystarczy przełożyć dysk do innej konsoli i zgrać na pendrive?

Data: 2009-07-20 20:15:31
Autor: Piotr KUCHARSKI
Okres gwarancji
rd <dawraptor@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Tak. Acz nie wszystko (oprócz save'ów) się da w ten sposób przełożyć.

p.

Data: 2009-07-21 00:40:49
Autor: sialala
Okres gwarancji
On Jul 20, 9:15 pm, Piotr KUCHARSKI <cho...@sgh.waw.pl> wrote:
> [...]
> Wystarczy przełożyć dysk do innej konsoli i zgrać na pendrive?

Tak. Acz nie wszystko (oprócz save'ów) się da w ten sposób przełożyć.

nie.
po przelozeniu dysku do innej konsoli, ta "inna konsola" danych z tego
dysku nie odczyta. konieczny bedzie format dysku. jesli nie mozesz
zrzucic rzeczy z dysku na pendrive'a teraz (bo konsola sie w ogole nie
wlacza), to mozesz sie z zapisanymi danymi pozegnac. mi tez sie to
kiedys przytrafilo - ponad 90% pucharkow w Ferrari Challenge mi sie
wtedy poszlo walic, bo konsoli nie mialem podpietej do netu. myslalem,
ze jak przeloze dysk do nowej to wszystko bedzie hulac, ale okazalo
sie, ze nadzieja jest matka...

Data: 2009-07-23 09:01:41
Autor: rd
Okres gwarancji
[...]

Ok, jeszcze jedna sprawa? A co z kontem PSN?
Czy na nowej konsoli będę mógł pościągać
wszystkie kupie dotychczas gry?

Data: 2009-07-23 00:34:55
Autor: sialala
Okres gwarancji
On Jul 23, 8:01 am, "rd" <dawrap...@poczta.onet.pl> wrote:

Ok, jeszcze jedna sprawa? A co z kontem PSN?
Czy na nowej konsoli będę mógł pościągać
wszystkie kupie dotychczas gry?

jesli nie dales/sprzedales dostepu do konta znajomym, to tak.
jesli bawiles sie w sprzedaz gier, to lepiej deaktywuj system zanim
oddasz konsole do naprawy.
aha - piosenki z SingStara tez nie beda dzialac - bedziesz musial
zadzwonic juz po otrzymaniu nowej konsoli na infolinie i wyjasnic co i
jak, zeby Ci je aktywowali na nowym systemie.

Data: 2009-07-23 12:29:18
Autor: Piotr KUCHARSKI
Okres gwarancji
sialala <mariuszborkiet@gmail.com> wrote:
[...]

I co da taka deaktywacja? Licznik ściągnięć powiększy o 1? Szkoda, że
o tym nigdzie nie mówią... :/

p.

Data: 2009-08-27 14:22:41
Autor: sialala
Okres gwarancji

Piotr KUCHARSKI wrote:
I co da taka deaktywacja? Licznik ściągnięć powiększy o 1?

dokladnie tak.

Data: 2009-08-27 08:56:25
Autor: Mithos
Okres gwarancji
sialala pisze:
[...]

Serio jest to aż takie żenujące ? Czyli upada jedyna zaleta cyfrowej dystrybucji jak dla mnie : bezproblemowe odzyskane gier w przypadku utraty konsoli.

--
Mithos

Data: 2009-08-27 10:49:07
Autor: Piotr KUCHARSKI
Okres gwarancji
Mithos <fake@adres.pl> wrote:
[...]

Z płytek się "odzyskuje" zupełnie bez problemów...

p.

Data: 2009-08-27 17:45:33
Autor: Mithos
Okres gwarancji
Piotr KUCHARSKI pisze:
Z płytek się "odzyskuje" zupełnie bez problemów...

Chodzi o to, że np biorę na wyjazd ze sobą PSP i 3 gry. Wszystko mi kradną z hotelu. Normalnie powinno być tak, że jak kupie kolejne PSP to gry ściągnę ze swojego loginu na swoją nową konsolę (w końcu i tak ściągnięcie jest zabezpieczone loginem i hasłem).

Jak widać nie jest to takie proste.

Cała ta cyfrowa dystrybucja to jedno wielkie g*wno. Nie dosyć, Ĺźe gry są   droĹźsze niĹź normalne, jest ich mniej, to jeszcze takie Sony niweluje jedne z nielicznych zalet tego całego przedsięwzięcia.

Chciałbym aby PSP Go okazało się niewypałem stulecia :) Chociaż biorąc pod uwagę, że takie WII będące najgorszą konsolą jaka kiedykolwiek powstała robi TAKĄ karierę to pewnie jest to mało prawdopodobne :/

--
Mithos

Data: 2009-08-28 04:58:48
Autor: sialala
Okres gwarancji
On Aug 27, 4:45 pm, Mithos <f...@adres.pl> wrote:

[...]

no i tak dokladnie jest - jesli zlodziej nie zna Twojego hasla (a
raczej nie ma prawa, zeby je znac), to kupujesz nowe PSP, sciagasz na
nie gry, korzystajac z loginu i hasla, ktore miales wczesniej,
aktywujesz nowy system (nowa konsolke) i Ty sobie grasz, a na konsoli
kolesia, ktory Ci stare PSP z grami ukradl gry przestana dzialac w
momencie, gdy bedzie chcial sie zalogowac do PSNu korzystajac z Twoich
danych. i to nie tylko, jak uda mu sie zalogowac (bo nie zmienisz
hasla), ale takze gdy mu sie to nie uda - konsola polaczy sie z PSN,
dowie sie, ze haslo jest nieprawidlowe, ze gry na karcie pamieci
zostaly aktywowane na innym systemie i przestanie te gry odpalac. zeby
je ponownie odpalic, zlodziej bedzie musial znac Twoje haslo i
aktywowac system - a tego raczej nie uda mu sie dokonac.
inna sprawa to to, ze zlodziej raczej nie bedzie mial skurpulow przed
zlamaniem konsolki i odpalaniem na niej piratow, zamiast bawic sie w
oryginaly z PSNu ;-)
no, chyba ze zlodziej nie bedzie sie laczyl z internetem po kradziezy
konsoli - wtedy gry beda mu nadal dzialac.

Data: 2009-07-23 12:30:18
Autor: Piotr KUCHARSKI
Okres gwarancji
> [...]
nie.
po przelozeniu dysku do innej konsoli, ta "inna konsola" danych z tego

Hmm. Zapewne masz rację, ja to już dawno temu robiłem i istotnie możliwe,
że nie przekładałem dysku, tylko zrobiłem backup obok. Trochę słabo.

p.

Data: 2009-07-23 14:36:15
Autor: boruva
Okres gwarancji
sialala pisze:

[...]

Jakis rok temu przekladalem dysk 20GB z zepsutej Premium do nowe Arcade - wszystkie dane bez problemu wskoczyly, profile tez, musialem tylko sciagnac znow kodeki na nowy profilu (kwestia poruszana nawet przeze mnie na grupie).

Albo cos poszlo u Ciebie nie tak, albo ja zle zrozumialem Twoj przypadek...

Data: 2009-07-23 14:48:17
Autor: domin
Okres gwarancji

Albo cos poszlo u Ciebie nie tak, albo ja zle zrozumialem Twoj przypadek...

oczywiscie, ze zle zrozumiales, piszesz o xboxie a on o ps3

Data: 2009-07-24 08:47:08
Autor: boruva
Okres gwarancji
domin pisze:

Albo cos poszlo u Ciebie nie tak, albo ja zle zrozumialem Twoj przypadek...

oczywiscie, ze zle zrozumiales, piszesz o xboxie a on o ps3

A to sorki, rzeczywiscie - domyslnie zalozylem, ze to z padnietych x'ow zazwyczaj sie przeklada dyski ;]

Data: 2009-07-24 12:26:13
Autor: Paweł Tyll
Okres gwarancji
On Fri, 24 Jul 2009 08:47:08 +0200, boruva <boruvaUSUN@plusnet.pl> wrote:
A to sorki, rzeczywiscie - domyslnie zalozylem, ze to z padnietych x'ow  zazwyczaj sie przeklada dyski ;]
W PS3 się nie da, bo dysk jest szyfrowany indywidualnym kluczem konsoli.

Data: 2009-07-20 09:46:28
Autor: kamil
Okres gwarancji

"rd" <dawraptor@poczta.onet.pl> wrote in message news:h3qf1d$9n7$1news.onet.pl...
Witam

Przed chwilą padła moja ps3 (juz drugi raz), i mam pytanie bo w necie
nigdzie nie moge poszukac a facet w sklepie nie był w stanie powiedziec
ile miesięcy wynosi okres gwarancyjny.

To niemozliwe. Tylko X360 sie psuja. Klamiesz.

Pozdrawiam
Kamil

Okres gwarancji