Okulary ze szkłami fotochromatycznymi w MTB

Data: 2012-12-05 22:15:09
Autor: J.F.
Okulary ze szkłami fotochromatycznymi w MTB
Dnia Wed, 05 Dec 2012 21:27:17 +0100, biodarek napisał(a):
Czy okulary ze szkłami fotochromatycznymi, które samoczynnie dostosowuj± kolor szkła do natężenia ¶wiatła, sprawdz± się w jeĽdzie terenowej? Czyli w warunkach kiedy często zmienia się natężenie ¶wiatła: chwila w ciemnym lesie a zaraz mała polana zalana słońcem. Czy takie szkła "nad±ż±" z dostosowaniem się?

One czas reakcji maja liczony minutach i to wielu, wiec nie tyle nadaza, co
przyjma jakis w miare staly poziom ... i to zasadniczo wystarcza.

Ja uzywalem na nartach, to w grudniu czasem narzekalem - przychodzi godzina
16:00, sloneczko blyskawicznie zachodzi, wyciag wylaczaja, trzeba zjechac
przez las ... a okulary czarne.

Dot±d jeĽdziłem w zwykłych, prawie w 100% przepuszczalnych plus filtr UV i jedyny kontakt jaki miałem z fotochromami, to reklama w Eurosporcie ;) Podejrzewam, że takie szkła nadaj± się tylko na szosę. Mylę się?

skoro swoich nie sciagales co chwila, to i te sie nadadza. O tyle dobre ze wystarcza jedne i dostosuja sie do srednich warunkow.

Plastikowe fotochromy niestety drogie.

J.

Data: 2012-12-05 13:20:19
Autor: rmikke
Okulary ze szkłami fotochromatycznymi w MTB
W dniu ¶roda, 5 grudnia 2012 22:15:09 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
Dnia Wed, 05 Dec 2012 21:27:17 +0100, biodarek napisaďż˝(a):

> [...]

16:00, sloneczko blyskawicznie zachodzi, wyciag wylaczaja, trzeba zjechac

Masz... Znaczy, chyba pamięć mi szwankuje, bo podpowiada znacznie krótsze czasy.

Data: 2012-12-05 23:50:02
Autor: szufla
Okulary ze szkłami fotochromatycznymi w MTB
Masz... Znaczy, chyba pamięć mi szwankuje, bo podpowiada znacznie krótsze czasy.

Obecnie bardzo szybko, wrecz natychmiast w przypadku plastikowych.
Nalezy pamietac, ze fotochromy sciemniaja sie pod wplywem UV, wiec w dni pochmurne nie beda idealnie przezroczyste, za to w samochodzie zawsze.

sz.

Data: 2012-12-05 23:57:07
Autor: J.F.
Dnia Wed, 5 Dec 2012 23:50:02 +0100, szufla napisał(a):
[...]

Zwykle fotochromy nie tak calkiem przezroczyste, ale sa i niezwykle
http://www.jzo.com.pl/pages/content/566.html

Z tym ze kolega pisal na rower a nie do samochodu.

J.

Data: 2012-12-06 00:10:07
Autor: szufla
Okulary ze szkłami fotochromatycznymi w MTB
http://www.jzo.com.pl/pages/content/566.html

Fajne, wszystko idzie do przodu. Ciekawe ile kosztuja ?

sz.

Data: 2012-12-06 16:27:43
Autor: biodarek
W dniu 2012-12-05 22:15, J.F. pisze:
Dnia Wed, 05 Dec 2012 21:27:17 +0100, biodarek napisał(a):
Czy okulary ze szkłami fotochromatycznymi, które samoczynnie dostosowują
kolor szkła do natężenia światła, sprawdzą się w jeździe terenowej?
Czyli w warunkach kiedy często zmienia się natężenie światła: chwila w
ciemnym lesie a zaraz mała polana zalana słońcem. Czy takie szkła
"nadÄ…ĹĽÄ…" z dostosowaniem siÄ™?

[...]

O, to w takim razie jednak nie zdecyduję się. Podejrzewałem, że tak może właśnie być. Dzięki.

--
biodarek

Data: 2012-12-06 21:47:49
Autor: J.F.
Dnia Thu, 06 Dec 2012 16:27:43 +0100, biodarek napisał(a):
[...]

O, to w takim razie jednak nie zdecyduję się. Podejrzewałem, że tak może wła¶nie być. Dzięki.

A jak sobie radzisz obecnie ? Zdejmujesz ciemne ? Bo ja mimo wszystko jednak zachecam - to wygoda takie okularki z
"automatyka", dobre na kazda pogode. Nie trzeba wozic kilku sztuk i
dobierac. Ale szybkie to one nie sa..

http://www.youtube.com/watch?v=B0oQrlPP59U
"in a matter of seconds". Hm ... 60 seconds :-)
ACzkolwiek ... juz po ok 15s sa juz wyraznie sciemnione.

Szkoda ze nie pokazuje jak szybko sie rozjasniaja :-)

Ha, a moze nie docenialem
http://www.youtube.com/watch?v=qhMbJkULxbw

J.

Data: 2012-12-06 23:05:15
Autor: biodarek
W dniu 2012-12-06 21:47, J.F. pisze:
[...]

Jeżdżę w przejrzystych, bezbarwnych. Mają lekko tylko ściemniony pas u góry. Lekkie lustro i UV. Brendy. Mam inne ciemne, typowo przeciwsłoneczne, ale nie używam ich. Jak dotąd, ilość światła reguluję źrenicami :)

Bo ja mimo wszystko jednak zachecam - to wygoda takie okularki z
"automatyka", dobre na kazda pogode. Nie trzeba wozic kilku sztuk i
dobierac. Ale szybkie to one nie sa..

Nie mogę ryzykować wjazdu do ciemnego wąwozu i nie widzieć drogi przed kołem. Poza tym pewnie cena okularów Transition jest innego rzędu, niż te wspomniane przeze mnie wcześniej Shimano za ~270pln.

--
biodarek

Okulary ze szkłami fotochromatycznymi w MTB