Okulaty polaryzacyjne

Data: 2013-05-11 06:30:44
Autor: kogutek444
Okulaty polaryzacyjne
Byłem w kinie. Można było kupić okulary polaryzacyjne za 3 złote. W kinie fajnie. Założyłem w samochodzie. Rewelacja. Wszystko dużo ostrzejsze, praktycznie brak odblasków.

Data: 2013-05-11 15:08:12
Autor: tᴏ
Okulaty polaryzacyjne
kogutek444 wrote:

Byłem w kinie. Można było kupić okulary polaryzacyjne za 3 złote. W
kinie fajnie. Założyłem w samochodzie. Rewelacja. Wszystko dużo
ostrzejsze, praktycznie brak odblaskĂłw.

Chyba się w tym kinie po ciemku w coś głową pierdolnąłeś. :>

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-11 15:36:47
Autor: Ghost
Okulaty polaryzacyjne

Użytkownik <kogutek444@gmail.com> napisał w wiadomości news:643394e8-f629-4cc3-951d-a03e820b2423googlegroups.com...
Byłem w kinie. Można było kupić okulary polaryzacyjne za 3 złote. W kinie fajnie. Założyłem w samochodzie. >Rewelacja. Wszystko dużo ostrzejsze, praktycznie brak odblasków.

Ramki rózowe?

Data: 2013-05-11 06:51:38
Autor: kogutek444
Okulaty polaryzacyjne
W dniu sobota, 11 maja 2013 15:36:47 UTC+2 użytkownik Ghost napisał:
U�ytkownik <kogutek444@gmail.com> napisa� w wiadomo�ci news:643394e8-f629-4cc3-951d-a03e820b2423googlegroups.com...

>By�em w kinie. Mo�na by�o kupi� okulary polaryzacyjne za 3 z�ote. W kinie >fajnie. Za�o�y�em w samochodzie. >Rewelacja. Wszystko du�o ostrzejsze, >praktycznie brak odblask�w.

Ramki r�zowe?

Czarne. Różowe dziewczyny wybrały.

Data: 2013-05-11 16:01:01
Autor: BartekK
Okulaty polaryzacyjne
W dniu 2013-05-11 15:30, kogutek444@gmail.com pisze:
Byłem w kinie. Można było kupić okulary polaryzacyjne za 3 złote. W kinie fajnie. Założyłem w samochodzie. Rewelacja. Wszystko dużo ostrzejsze, praktycznie brak odblasków.

Cieszymy się. Ja sam używam polaryzacyjnych szkieł w okularach "leczniczych", i faktycznie efekt (przy dobrych szkłach) jest zadziwiający. Ale:
- sensowne szkło polaryzacyjne ściemnia o 50%. Nie zawsze jest to wygodne, a jak ściemnia mniej - to jest to ściema, a nie polaryzacja.
- sensowność polaryzacji niestety znacznie zużywa się z czasem, od czyszczenia szkieł i UV, nawet drogie fotograficzne filtry polaryzacyjne z czasem tracą ostrość/jakość.
- w (dobrych) szkłach polaryzacyjnych jest dość duży problem z widokiem ekranów LCD - kolorowe "mienią się" kolorami, mają plamy jasno-ciemne itp. W zależności od "przekręcenia" głowy efekt się zmienia, ale bywa ciężko używać np nawigacji.

Data: 2013-05-11 07:21:42
Autor: kogutek444
Okulaty polaryzacyjne
W dniu sobota, 11 maja 2013 16:01:01 UTC+2 użytkownik BartekK napisał:
> [...]

- w (dobrych) szkłach polaryzacyjnych jest dość duży problem z widokiem ekranów LCD - kolorowe "mienią się" kolorami, mają plamy jasno-ciemne itp. W zależności od "przekręcenia" głowy efekt się zmienia, ale bywa ciężko używać np nawigacji.

Ja też się cieszę. Polaryzacyjne są na 100% bo w kinie działały.. Ale przy okazji działają w samochodzie. Może nie tak jak dedykowane i drogie. Chociaż kto tam wie ile w specjalnych za 3 stówy jest reklamy a ile różnicy w stosunku do tych za 3 złote.

Data: 2013-05-11 17:16:11
Autor: J.F.
Okulaty polaryzacyjne
Dnia Sat, 11 May 2013 07:21:42 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
Ja też się cieszę. Polaryzacyjne są na 100% bo w kinie działały.

Jest jeszcze system Dolby, niepolaryzacyjny.

J.

Data: 2013-05-11 18:11:34
Autor: Ghost
Okulaty polaryzacyjne

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:19puqt5nwdpsu.khjbsd87lvqj$.dlg40tude.net...
Dnia Sat, 11 May 2013 07:21:42 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
Ja też się cieszę. Polaryzacyjne są na 100% bo w kinie działały.

Jest jeszcze system Dolby, niepolaryzacyjny.

Cena wskaze ci wersje. Poza tym pare prostych sposobow technicznych na odroznienie.

Data: 2013-05-11 17:54:21
Autor: neoniusz
Okulaty polaryzacyjne
W dniu 11.05.2013 16:01, BartekK pisze:
itp. W zależności od "przekręcenia" głowy efekt się zmienia, ale bywa
ciężko używać np nawigacji.

Zalezy w jakim aucie. U mnie nawigacja jest pod takim katem, ze widac wszystko idealnie.

Data: 2013-05-11 19:19:11
Autor: gobo
Okulaty polaryzacyjne
Hej,
Nie tylko ekrany LCD mienią się kolorami w okularach polaryzacyjnych - sporo latam i zawsze staram się coś focić podczas lotu. Kiedyś z rozpędu nie zdjąłem filtra polaryzacyjnego z obiektywu i efekt podczas fotografowania przez okno był taki jak z LCD -pojawiły się kolorowe odblaski.
Pozdrawiam
Piotr

Data: 2013-05-11 23:03:25
Autor: Marek Dyjor
Okulaty polaryzacyjne
BartekK wrote:
[...]

od dawna uĹźywam polarĂłw  (teraz Ray BanĂłw) i nie miałem problemĂłw...

większość samochodow ma LCD dostosowane do obsługi z okularami Polar.

Data: 2013-05-11 21:40:02
Autor: Robert Rędziak
Okulaty polaryzacyjne
On Sat, 11 May 2013 23:03:25 +0200, Marek Dyjor
<mdyjor@poczta.onet.pl> wrote:

większość samochodow ma LCD dostosowane do obsługi z okularami Polar.

 To ja ciągle trafiam na tę mniejszość.

 RR.
robert rędziak  e36/5 323ti  na-6  mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2013-05-12 10:18:02
Autor: BartekK
Okulaty polaryzacyjne
W dniu 2013-05-11 23:03, Marek Dyjor pisze:
większość samochodow ma LCD dostosowane do obsługi z okularami Polar.
Na czym ma to dostosowanie polegać? Chyba każdy lcd (tft, ips) używa światła spolaryzowanego, bo bez tego by nie działał. Jakaś matówka od przodu załatwia sprawę? (oled raczej odpada, w zastosowaniach motoryzacyjnych nie spotka się)

Data: 2013-05-12 09:08:54
Autor: tᴏ
Okulaty polaryzacyjne
BartekK wrote:

[...]

Może on ma po prostu okulary w których te LCD akurat wisi? Bawiąc się polaryzacyjnym filtrem kołowym można uzyskać zarówno takie efekt, że zawartość LCD widać jak i że nie widać.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-12 12:47:59
Autor: J.F.
Okulaty polaryzacyjne
Dnia Sun, 12 May 2013 10:18:02 +0200, BartekK napisał(a):
[...]

Cwiercfalowka ;-)
wychodzi swiatlo spolaryzowane kolowo i przez kazdy polaryzator
liniowy przechodzi.

A jako ze okulary eliminuja skladowa pozioma, to moze wystarczy
ustawic pionowo. Czeste jest tez ustawienie pod katem 45 stopni.

J.

Data: 2013-05-21 18:23:44
Autor: Marek Dyjor
Okulaty polaryzacyjne
BartekK wrote:
[...]

na właściowym doborze kąta polaryzacji ekranów.

Data: 2013-05-11 16:49:44
Autor: J.F.
Okulaty polaryzacyjne
Dnia Sat, 11 May 2013 06:30:44 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
Byłem w kinie. Można było kupić okulary polaryzacyjne za 3 złote. W kinie fajnie. Założyłem w samochodzie. Rewelacja. Wszystko dużo
ostrzejsze, praktycznie brak odblasków.

A wiesz co to jest efekt placebo ? To, co wlasnie na sobie doswiadczasz ... bo te z kina nie pomoga w
samochodzie. No chyba ze czas odwiedzic okuliste - jedno oko ci szwankuje ..

J.

Data: 2013-05-11 08:01:01
Autor: kogutek444
Okulaty polaryzacyjne
W dniu sobota, 11 maja 2013 16:49:44 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Dnia Sat, 11 May 2013 06:30:44 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com > By�em w kinie. Mo�na by�o kupi� okulary polaryzacyjne za 3 z�ote. >W kinie fajnie. Za�o�y�em w samochodzie. Rewelacja. Wszystko du�o

> [...]

samochodzie. No chyba ze czas odwiedzic okuliste - jedno oko ci szwankuje ..

Co tam jedno oko. Tobie mózg szwankuje i do lekarza nie idziesz.

Data: 2013-05-11 15:05:38
Autor: tᴏ
Okulaty polaryzacyjne
kogutek444 wrote:

Co tam jedno oko. Tobie mĂłzg szwankuje i do lekarza nie idziesz.

A Tobie muzg.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-11 17:23:03
Autor: Michoo
Okulaty polaryzacyjne
On 11.05.2013 17:01, kogutek444@gmail.com wrote:

[...]

Ale zdajesz sobie sprawę, że te okulary z kina mają polaryzację pod kątem 90 stopni?

Tak więc jeżeli poprawiły ci "ogół" widoku to sugestia, że jedno oko jest słabsze i mózg je "wykorygował" jest całkiem sensowna - ja bym się przebadał, bo trochę głupio nie wiedzieć, że się nie widzi na jedno ko.

Michoo

Data: 2013-05-11 08:48:53
Autor: kogutek444
Okulaty polaryzacyjne
W dniu sobota, 11 maja 2013 17:23:03 UTC+2 użytkownik Michoo napisał:

> Co tam jedno oko. Tobie m�zg szwankuje i do lekarza nie idziesz..

Ale zdajesz sobie spraw�, �e te okulary z kina maj� polaryzacj� pod k�tem 90 stopni?

Tak wi�c je�eli poprawi�y ci "og�" widoku to sugestia, �e jedno oko jest s�absze i m�zg je "wykorygowa�" jest ca�kiem sensowna - ja bym si� przebada�, bo troch� g�upio nie wiedzie�, �e si� nie widzi na jedno ko.

-- Pozdrawiam

Michoo

Byś się zdziwił z tymi dziewięćdziesięcioma stopniami. Kup takie okulary i sprawdź.

Data: 2013-05-11 17:56:54
Autor: J.F.
Okulaty polaryzacyjne
Dnia Sat, 11 May 2013 08:48:53 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
Ale zdajesz sobie spraw�, �e te okulary z kina maj� polaryzacj� pod k�tem 90 stopni?
Michoo

Byś się zdziwił z tymi dziewięćdziesięcioma stopniami. Kup takie okulary i sprawdź.

Bym sie nie zdziwil. Jest 90 stopni ... w jednym z trzech systemow.
W pozostalych nie.

Tak czy inaczej - zaden nie zlikwiduje odblaskow.

No chyba ze je odwrotnie zalozyles.

J.

Data: 2013-05-11 18:24:44
Autor: Michoo
Okulaty polaryzacyjne
On 11.05.2013 17:56, J.F. wrote:
[...]

Kojarzę jeszcze polaryzację kołową w przeciwnych kierunkach. Co jeszcze jest stosowane?

Tak czy inaczej - zaden nie zlikwiduje odblaskow.

No teoretycznie jedno szkło z polaryzacją kołową mogło by coś pomóc.

Michoo

Data: 2013-05-11 21:49:19
Autor: J.F.
Okulaty polaryzacyjne
Dnia Sat, 11 May 2013 18:24:44 +0200, Michoo napisał(a):
On 11.05.2013 17:56, J.F. wrote:
Bym sie nie zdziwil. Jest 90 stopni ... w jednym z trzech systemow.
W pozostalych nie.
Kojarzę jeszcze polaryzację kołową w przeciwnych kierunkach. Co jeszcze jest stosowane?

Dolby - filtry czestotliwosciowe - jedne przepuszczaja, inne nie, dosc
gesto, wiec koloru nie zmieniaja, a obraz trafia tylko do jednego oka.

Tak czy inaczej - zaden nie zlikwiduje odblaskow.
No teoretycznie jedno szkło z polaryzacją kołową mogło by coś pomóc.

Hm, nie pomoze ... czy sie myle ?

Odwrotnie jakby je zalozyc, to owszem.

J.

Data: 2013-05-11 17:02:36
Autor: Lisciasty
Okulaty polaryzacyjne
On 11 Maj, 15:30, kogutek...@gmail.com wrote:
Byłem w kinie. Można było kupić okulary polaryzacyjne za 3 złote. W kinie fajnie. Założyłem w samochodzie. Rewelacja. Wszystko dużo ostrzejsze, praktycznie brak odblasków.

Aż się prosi, żeby pojechać Masztalskim :P

"Babcia dostała paczkę z zagranicy. Otwiera ją, a w paczce okulary.
- No tak, wreszcie będę porządnie widzieć - mówi wkładając okulary na
nos. - No tak, teraz widzę! No, wszystko ostre.
O, i list jest od Ireny. Cóż ona tam pisze: "Mamo, w tej paczce
wysyłam ci oprawki, w następnej wyślę szkła"... "

L.

Data: 2013-05-11 17:53:36
Autor: neoniusz
Okulaty polaryzacyjne
W dniu 11.05.2013 15:30, kogutek444@gmail.com pisze:
Byłem w kinie. Można było kupić okulary polaryzacyjne za 3 złote.

Kupic? Znaczy ze ukradles, tak?

Data: 2013-05-11 18:02:27
Autor: Cavallino
Okulaty polaryzacyjne

Użytkownik "neoniusz" <neon@joemonster.org> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kmlpi2$h7$2@node2.news.atman.pl...
W dniu 11.05.2013 15:30, kogutek444@gmail.com pisze:
Byłem w kinie. Można było kupić okulary polaryzacyjne za 3 złote.

Kupic?

Tak dokładnie.

Znaczy ze ukradles, tak?

Myślisz że niewiedza upoważnia do oszczerstw, a może jeszcze, że je usprawiedliwia?

Data: 2013-05-12 00:30:30
Autor: neoniusz
Okulaty polaryzacyjne
W dniu 11.05.2013 18:02, Cavallino pisze:
Myślisz że niewiedza upoważnia do oszczerstw, a może jeszcze, że je
usprawiedliwia?

Myslisz, ze bycie koniem upowaznia cie do bronienia drobiu?

Data: 2013-05-11 15:33:51
Autor: kogutek444
Okulaty polaryzacyjne
W dniu niedziela, 12 maja 2013 00:30:30 UTC+2 użytkownik neoniusz napisał:
W dniu 11.05.2013 18:02, Cavallino pisze:

> My�lisz �e niewiedza upowa�nia do oszczerstw, a mo�e jeszcze, �e je

> usprawiedliwia?

Myslisz, ze bycie koniem upowaznia cie do bronienia drobiu?

Masz coś konkretnego na myśli onaniuszu czy tylko znalazłeś nowy sposób brandzlowania.

Data: 2013-05-11 23:19:41
Autor: tᴏ
Okulaty polaryzacyjne
kogutek444 wrote:

Masz coś konkretnego na myśli onaniuszu czy tylko znalazłeś nowy sposób
brandzlowania.

Wracaj do kurnika. :>

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-12 11:18:33
Autor: Uncle Pete
Okulaty polaryzacyjne
On 2013-05-11 15:30, kogutek444@gmail.com wrote:
Byłem w kinie. Można było kupić okulary polaryzacyjne za 3 złote. W kinie fajnie. Założyłem w samochodzie. Rewelacja. Wszystko dużo ostrzejsze, praktycznie brak odblasków.

W tych okularach z kina polaryzacja prawego i lewego szkła jest ustawiona pod kątem 90 stopni względem siebie. Czyli eliminacja odblasków w prawym i lewym oku będzie różna i prędzej czy późnej dostaniesz oczopląsu ;)

Okulary dla kierowców mają tak ustawiony kierunek polaryzacji (jednakowy dla obu oczu), aby eliminować odblaski z poziomych powierzchni. Mam takie okulary (dałem za nie aż 20 zł) i bardzo sobię chwalę.

Piotr

Okulaty polaryzacyjne