Okulaty polaryzacyjne

Data: 2013-05-11 16:01:01
Autor: BartekK
Okulaty polaryzacyjne
W dniu 2013-05-11 15:30, kogutek444@gmail.com pisze:
Byłem w kinie. Można było kupić okulary polaryzacyjne za 3 złote. W kinie fajnie. Założyłem w samochodzie. Rewelacja. Wszystko dużo ostrzejsze, praktycznie brak odblasków.

Cieszymy się. Ja sam używam polaryzacyjnych szkieł w okularach "leczniczych", i faktycznie efekt (przy dobrych szkłach) jest zadziwiający. Ale:
- sensowne szkło polaryzacyjne ściemnia o 50%. Nie zawsze jest to wygodne, a jak ściemnia mniej - to jest to ściema, a nie polaryzacja.
- sensowność polaryzacji niestety znacznie zużywa się z czasem, od czyszczenia szkieł i UV, nawet drogie fotograficzne filtry polaryzacyjne z czasem tracą ostrość/jakość.
- w (dobrych) szkłach polaryzacyjnych jest dość duży problem z widokiem ekranów LCD - kolorowe "mienią się" kolorami, mają plamy jasno-ciemne itp. W zależności od "przekręcenia" głowy efekt się zmienia, ale bywa ciężko używać np nawigacji.

Data: 2013-05-11 07:21:42
Autor: kogutek444
Okulaty polaryzacyjne
W dniu sobota, 11 maja 2013 16:01:01 UTC+2 uytkownik BartekK napisa:
W dniu 2013-05-11 15:30, kogutek444@gmail.com pisze:

> Byem w kinie. Mona byo kupi okulary polaryzacyjne za 3 zote. W kinie fajnie. Zaoyem w samochodzie. Rewelacja. Wszystko duo ostrzejsze, praktycznie brak odblaskw.

Cieszymy si. Ja sam uywam polaryzacyjnych szkie w okularach "leczniczych", i faktycznie efekt (przy dobrych szkach) jest zadziwiajcy. Ale:

- sensowne szko polaryzacyjne ciemnia o 50%. Nie zawsze jest to wygodne, a jak ciemnia mniej - to jest to ciema, a nie polaryzacja.

- sensowno polaryzacji niestety znacznie zuywa si z czasem, od czyszczenia szkie i UV, nawet drogie fotograficzne filtry polaryzacyjne z czasem trac ostro/jako.

- w (dobrych) szkach polaryzacyjnych jest do duy problem z widokiem ekranw LCD - kolorowe "mieni si" kolorami, maj plamy jasno-ciemne itp. W zalenoci od "przekrcenia" gowy efekt si zmienia, ale bywa ciko uywa np nawigacji.

-- | Bartomiej Kuniewski

Ja te si ciesz. Polaryzacyjne s na 100% bo w kinie dziaay.. Ale przy okazji dziaaj w samochodzie. Moe nie tak jak dedykowane i drogie. Chocia kto tam wie ile w specjalnych za 3 stwy jest reklamy a ile rnicy w stosunku do tych za 3 zote.

Data: 2013-05-11 17:16:11
Autor: J.F.
Okulaty polaryzacyjne
Dnia Sat, 11 May 2013 07:21:42 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
Ja te si ciesz. Polaryzacyjne s na 100% bo w kinie dziaay.

Jest jeszcze system Dolby, niepolaryzacyjny.

J.

Data: 2013-05-11 18:11:34
Autor: Ghost
Okulaty polaryzacyjne

Uytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisa w wiadomoci news:19puqt5nwdpsu.khjbsd87lvqj$.dlg40tude.net...
Dnia Sat, 11 May 2013 07:21:42 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
Ja te si ciesz. Polaryzacyjne s na 100% bo w kinie dziaay.

Jest jeszcze system Dolby, niepolaryzacyjny.

Cena wskaze ci wersje. Poza tym pare prostych sposobow technicznych na odroznienie.

Data: 2013-05-11 17:54:21
Autor: neoniusz
Okulaty polaryzacyjne
W dniu 11.05.2013 16:01, BartekK pisze:
itp. W zależności od "przekręcenia" głowy efekt się zmienia, ale bywa
ciężko używać np nawigacji.

Zalezy w jakim aucie. U mnie nawigacja jest pod takim katem, ze widac wszystko idealnie.

Data: 2013-05-11 19:19:11
Autor: gobo
Okulaty polaryzacyjne
Hej,
Nie tylko ekrany LCD mienią się kolorami w okularach polaryzacyjnych - sporo latam i zawsze staram się coś focić podczas lotu. Kiedyś z rozpędu nie zdjąłem filtra polaryzacyjnego z obiektywu i efekt podczas fotografowania przez okno był taki jak z LCD -pojawiły się kolorowe odblaski.
Pozdrawiam
Piotr

Data: 2013-05-11 23:03:25
Autor: Marek Dyjor
Okulaty polaryzacyjne
BartekK wrote:
[...]

od dawna używam polarów  (teraz Ray Banów) i nie miałem problemów...

większość samochodow ma LCD dostosowane do obsługi z okularami Polar.

Data: 2013-05-11 21:40:02
Autor: Robert Rędziak
Okulaty polaryzacyjne
On Sat, 11 May 2013 23:03:25 +0200, Marek Dyjor
<mdyjor@poczta.onet.pl> wrote:

wikszo samochodow ma LCD dostosowane do obsugi z okularami Polar.

 To ja cigle trafiam na t mniejszo.

 RR.
robert rdziak  e36/5 323ti  na-6  mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2013-05-12 10:18:02
Autor: BartekK
Okulaty polaryzacyjne
W dniu 2013-05-11 23:03, Marek Dyjor pisze:
większość samochodow ma LCD dostosowane do obsługi z okularami Polar.
Na czym ma to dostosowanie polegać? Chyba każdy lcd (tft, ips) używa światła spolaryzowanego, bo bez tego by nie działał. Jakaś matówka od przodu załatwia sprawę? (oled raczej odpada, w zastosowaniach motoryzacyjnych nie spotka się)

Data: 2013-05-12 09:08:54
Autor: tᴏ
Okulaty polaryzacyjne
BartekK wrote:

[...]

Może on ma po prostu okulary w których te LCD akurat wisi? Bawiąc się polaryzacyjnym filtrem kołowym można uzyskać zarówno takie efekt, że zawartość LCD widać jak i że nie widać.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

Data: 2013-05-12 12:47:59
Autor: J.F.
Okulaty polaryzacyjne
Dnia Sun, 12 May 2013 10:18:02 +0200, BartekK napisa(a):
W dniu 2013-05-11 23:03, Marek Dyjor pisze:
wikszo samochodow ma LCD dostosowane do obsugi z okularami Polar.
Na czym ma to dostosowanie polega? Chyba kady lcd (tft, ips) uywa wiata spolaryzowanego, bo bez tego by nie dziaa. Jaka matwka od przodu zaatwia spraw?

Cwiercfalowka ;-)
wychodzi swiatlo spolaryzowane kolowo i przez kazdy polaryzator
liniowy przechodzi.

A jako ze okulary eliminuja skladowa pozioma, to moze wystarczy
ustawic pionowo. Czeste jest tez ustawienie pod katem 45 stopni.

J.

Data: 2013-05-21 18:23:44
Autor: Marek Dyjor
Okulaty polaryzacyjne
BartekK wrote:
[...]

na właściowym doborze kąta polaryzacji ekranów.

Okulaty polaryzacyjne