Olej 10W40 syntetyczny?

Data: 2016-06-14 13:01:40
Autor: J.F.
Olej 10W40 syntetyczny?
Użytkownik "Vlad The Ripper"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:575fddc7$0$654$65785112@news.neostrada.pl...
Czy występuje w przyrodzie coś takiego jak olej o parametrach 10W40 w pełni syntetyczny do silnika benzynowego? Jeśli tak to pod jaką nazwą szukać? Jest w ogóle w Polsce dostępny?
Na internetach niby coś się znajduje, ale jak poszedłem do 2 różnych sklepów to wpierają mi, że 10W40 to półsyntetyk i tyle.

Mozliwe ze nie ma.
Syntetyk pozwala na 5W40, to po co robic gorszy :-)

Mechanik poradził mi przejść na olej 10W40 z zastrzeżeniem, że musi być syntetyk. Ma to w założeniu zmniejszyć branie oleju. Stosowany był dotąd 5W30 syntetyk - na oko rzadkie siuśki, wolałbym coś gęstszego.

Amerykanie juz jezdza na 20 ... ciekawe na czym polega "dostosowanie silnika".

J.

Data: 2016-06-14 04:23:10
Autor: Marcin Kiciński
Olej 10W40 syntetyczny?
W dniu wtorek, 14 czerwca 2016 13:01:43 UTC+2 uzytkownik J.F. napisal:

Mozliwe ze nie ma.
Syntetyk pozwala na 5W40, to po co robic gorszy :-)

Jest, np. Motul 300V CHRONO 10W40.
Ale to olej do wyscigowek :)

Pozdrawiam
MK