Olej Mobil Delvac w osobówce?

Data: 2011-04-15 13:46:34
Autor: Kuba
Olej Mobil Delvac w osobówce?
Witam,
chciałem się znawców zapytać - czy s± jakie¶ przeciwwskazania do zalania oleju dedykowanego do samochodów ciężarowych (Mobil Delavac) w samochodzie osobowym?
Klasa ojelu (tak to się chyba nazywa?) ta sama - 10w40. Silnik w osobówce - 1.9sdi.
Na chłopski rozum wychodzi mi, że do ciężarowych powinien być lepszy jako¶ciowo olej, powinien wytrzymywać cięższe warunki więc powinien być lepszy ... jednak nie chciałbym aby za 50 tys. km okazało się, że jednak nie należało tego lać - ale teraz to już tylko remont silnika pozostał ...

pozdrawiam,
Kuba.

Data: 2011-04-15 17:24:30
Autor: Kuba \(aka cita\)
Olej Mobil Delvac w osobówce?

Użytkownik "Kuba" <k@k.pl> napisał w wiadomo¶ci news:io9b6b$iig$1inews.gazeta.pl...

http://www.auto-swiat.pl/1-jaki-olej-wlac

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl

Data: 2011-04-15 19:48:50
Autor: ..:maniek:..
Olej Mobil Delvac w osobówce?
Klasa ojelu (tak to się chyba nazywa?) ta sama - 10w40. Silnik w osobówce - 1.9sdi.

10w40 to tylko lepkosc i z klasa nie ma nic wspolnego! klase okresla m.in specyfikacja API ktora dla silnika diesla ma symbol C i druga litera im wyzej w alfabecie tym lepsza klasa. jesli wiec producent u ciebie zaleca np.API CD a delvac ma np.API CD lub API CF(tego nie wiem..zgaduje) i lepkosc tez ma zalecana to smialo mozesz zalac - a cala reszta to generalnie wsadz w marketing!
PS> w ciezarowkach mozna robic wieksze przebiegi bo tam zadko nastepuje rozruch na zimno - poprostu silnik wiekszosc czasu pracuje, nie ma rozruchow na sucho, czestej pracy na wzbogaconej mieszance itp,itd - stad dluza zywotnosc oleju.

pozdrawienia ..:Maniek:.. gg:841630
American dream 3,5V6 + 3,8V6=7300ccm w garazu :-)

Data: 2011-04-15 20:16:14
Autor: MarcinJM
Olej Mobil Delvac w osob�wce?
W dniu 2011-04-15 19:48, ..:maniek:.. pisze:
Klasa ojelu (tak to siĂŞ chyba nazywa?) ta sama - 10w40. Silnik w
osobĂłwce - 1.9sdi.

> [...]
na sucho, czestej pracy na wzbogaconej mieszance itp,itd - stad dluza

Wzbogacona mieszanka w dieslu... ciekawe

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl

Data: 2011-04-15 22:02:57
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Olej Mobil Delvac w osob�wce?
W dniu 2011-04-15 20:16, MarcinJM pisze:

Wzbogacona mieszanka w dieslu... ciekawe

Wzbogacona opałem, kwasem do jego odbarwienia... ;)

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-04-16 17:52:51
Autor: pm
Olej Mobil Delvac w osob�wce?

Wzbogacona mieszanka w dieslu... ciekawe

Wzbogacona opałem, kwasem do jego odbarwienia... ;)

a samo słowo "mieszanka" nie kłuje?
bo powinno
bardziej niĹĽ "wzbogacona"

jak juĹĽ tak siÄ™ mÄ…drzymy wspĂłlnie.

Data: 2011-04-30 22:31:30
Autor: ąćęłńóśźż
Olej Mobil Delvac w osob�wce?
To wytłumacz nam, dlaczego zimny silnik wysokoprężny pali więcej.

-- -- -