Olej Transalp

Data: 2009-04-06 09:32:55
Autor: Scyzoryk
Olej Transalp
Mam teraz zalany silnik takim olejem (przez poprzedniego właściciela)

http://www.skuterykrakow.pl/agip-15w50-p-2070.html

nie moge znalezc o nim za duzo informacji. Moze ktos go zna?? To jest półsyntetyk??

Chce przejsc na jakis bardziej typowy olej, nadal półsyntetyk, tylko jaki lepiej 10w40 czy 10w50 ??Skłaniam się do zakupu Midlanda (były Quaker State) chyba że ktoś mi go odradzi z jakiś powodów.

Z góry dzięki za podpowiedzi.

--
Pozdr
Scyzoryk

Data: 2009-04-06 09:06:26
Autor: Jasio
Olej Transalp

Użytkownik "Scyzoryk" <gradon_mWYWAL_TO@interia.pl> napisał w wiadomości news:49d9b220$0$29456$f69f905mamut2.aster.pl...
Mam teraz zalany silnik takim olejem (przez poprzedniego właściciela)

http://www.skuterykrakow.pl/agip-15w50-p-2070.html

nie moge znalezc o nim za duzo informacji. Moze ktos go zna?? To jest półsyntetyk??

Wpisałem "agip tec 15w50" i jeden z pierwszych wyników:

http://www.niewiadow.strefa.pl/sklep/index.php?products=product&prod_id=561&PHPSESSID=cabc5f488a7e8e23ee27a67d02e9e2e0

"Półsyntetyczny olej przygotowany dla silników czterosuwowych z zaworami najnowszej generacji. Ten najwyższej jakości produkt jest opracowany specjalnie, by wyjść naprzeciw osiągnięciom na wysokim poziomie technicznym. Dzięki swojemu wyjątkowemu składowi, jest w stanie znieść największe obciążenia, którym są poddawane silniki motocykli sportowych.
Specyfikacja:

API GL4; MB 235.1; MIL-L -2105 level; MAN 341; ZF TE-ML 02,08, 17A
Cechy:

    * Lepkość 40o C [mm/s]: 128,0
    * Lepkość 100o C [mm/s]: 17,6
    * Wsk. lepkości: 150
    * Temp. zapłonu [o C]: 230
    * Temp. płynięcia[o C]: -33
    * Gęstość 15o C [kg/m]: 875

AGIP - założony został w 1926 roku, jest dziś jedną z marek koncernu energetycznego ENI, zajmującego się głównie wydobyciem gazu ziemnego, produkcją energii elektrycznej, oraz wydobyciem, przetwarzaniem i dystrybucją ropy naftowej. Ta ostatnia część daje ENI piątą lokatę wśród największych światowych koncernów petrochemicznych na świecie. Akcje koncernu Eni notowane są na giełdach w Mediolanie oraz Nowym Jorku

    * Rafineryjna część AGIPA zasłużenie cieszy się opinią jednej z najbardziej innowacyjnych firm w tym sektorze. To właśnie AGIP stworzył pierwszy na świecie olej półsyntetyczny.
    * Produkty AGIP mają aprobaty wszystkich wiodących koncernów motoryzacyjnych, producentów maszyn przemysłowych, jak również wojskowe aprobaty NATO
    * Od 2003 roku wyłącznym przedstawicielem Agip na terenie Polski jest firma BP Techem SA. Wszystkie dystrybuowane produkty są oryginalne - wyprodukowane w rafineriach Agipa we Włoszech i w Holandii, tam na miejscu są rozlewane i plombowane, by w takim stanie trafić do polskiego klienta, tak aby miał on pewność, iż otrzymuje produkt najwyższej jakości - oleje i smary AGIP produkowane są bowiem z utrzymaniem wysokich norm, wyłącznie z wysokogatunkowej ropy naftowej pochodzącej z Morza Północnego i Zatoki Perskiej.

Źródło: Opracowanie sklepu Netcar na podstawie materiałów producenta"

Koniec cytatu.
"Olej wyprodukowany z wysokogatunkowej ropy naftowej z Morza Północnego i Zatoki Perskiej" - nawet tego się można dowiedzieć, jak użyje się googla.

Chce przejsc na jakis bardziej typowy olej, nadal półsyntetyk, tylko jaki lepiej 10w40 czy 10w50 ??Skłaniam się do zakupu Midlanda (były Quaker State) chyba że ktoś mi go odradzi z jakiś powodów.

Jak chcesz typowy to z jakich względów? Dlatego, że można go kupić na pobliskiej stacji? To chyba Midland też odpada.

--
Jasio
vfr vx etz

Data: 2009-04-06 10:21:12
Autor: Scyzoryk
Olej Transalp
<ciach>

dzięki za powyższe

Jak chcesz typowy to z jakich względów? Dlatego, że można go kupić na pobliskiej stacji? To chyba Midland też odpada.

musze kupic olej do środy bo wtedy jestem umówiony w serwisie. Midland jest dostępny w moim sklepiku motocyklowym. Wspomnianyego Agipa nie znalazłem w żadnym znanym mi sklepie a zamówienie przez net to oczekiwanie 7-14 dni.

Więc kupować Midlanda czy zdecydowanie lepiej kupic coś bardziej znanego (automatycznie droższego) czyli Castrol, Valvoline, Mobil ?? Jakoś strasznie nie szukam oszczędności ale jeśli nie widać różnicy po co przepłacać ;)

--
Pozdr
Scyzoryk

Data: 2009-04-06 10:34:40

[...]