Olej - ciśnienie co jest nie tak ? [film] i airbag

Data: 2011-05-31 21:09:35
Autor: Michał
Olej - ciśnienie co jest nie tak ? [film] i airbag
Witam,

Właśnie wsiadłem w Safrane 2.5 bo jutro mam zrobić nim 800km... i znowu się olej popsuł:

nagrałem kilka min temu 2 filmy z tym olejem:
http://www.youtube.com/watch?v=w6WEW3yVlqU
http://www.youtube.com/watch?v=PMGuO-KzuXg

Coś jest popsute ? (chyba go nie brakuje bo dolałem właśnie 0.5 litra i trochę czarne było wcześniej).

Czy dolać jeszcze i jechać ?
na filmie z klimą, bez klimy, i zależność od obrotów,
włączanie i po przejechaniu 3.6km.
Aha spalanie już nie 26.7l/100, tylko bardziej:
21l/100 "jazda miejska", i około 17l/100 "jazda bardzo sportowa".
teraz o tej godzinie po Krakowie.

Druga sprawa: gdzie się "wyłącza poduszkę" ? bo mi cholera kawał zrobili żebym nie popsuł (nie szalał)
i widzę że się świeci - chce włączyć spowrotem.

Pozdrawiam!

Data: 2011-05-31 23:21:58
Autor: scob
Olej - ciśnienie co jest nie tak ? [film] i airbag
W dniu 2011-05-31 23:09,  Michał pisze:

Ile to już wałkujesz, od kiedy kupiłeś? zrób wreszcie!

Mechanicznie może zdychać pompa oleju albo mogą być pozatykane kanały olejowe w silniku/głowicy - na wyższych obrotach jeszcze napompuje sensownie, na jałowych - takse. Tylko nie rozumiem wpływu obciążenia sprężarką klimy na reakcję ciśnienie oleju na obroty silnika..

albo elektrycznie - czujniki mogą się być popier***ić, skoro przy właściwym na bagnecie stanie, BC melduje niski stan oleju.

IMO: na autostradę powoli - spoko, ale w korkach bym się nim bał jeździć ;-)

Data: 2011-05-31 23:46:21
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-05-31 23:21, scob pisze:
[...]

Jak by się pozatykały, to ciśnienie oleju jedynie mogłoby rosnąć.
Spadek ciśnienia oleju raczej będzie spowodowany tym że gdzieś się zbytnio poprawił przepływ - pęknięcie, wypadła jakaś końcówka natryskująca olej itp.

Albo problem z pompą oleju - niewystarczająca jej wydajność (bo zawór jest w porządku skoro na wyższych obrotach ciśnienie rośnie poprawnie).

> Tylko nie rozumiem wpływu obciążenia
sprężarką klimy na reakcję ciśnienie oleju na obroty silnika..

To tam jakiś szum tylko - może silnik się dopiero nagrzewał?

albo elektrycznie - czujniki mogą się być popier***ić, skoro przy
właściwym na bagnecie stanie, BC melduje niski stan oleju.

Po pierwsze należy sprawdzić co ten wskaźnik pokazuje i jakie parametry są oczekiwane.
To że na wolnych obrotach ciśnienie oleju spada, to normalne.
Pytanie jeszcze jakiemu ciśnieniu oleju odpowiada początek skali - bo być może normalnemu dla wolnych obrotów?

Kolejna sprawa to diagnoza samego czujnika - należy podłączyć mechaniczny manometr i sprawdzić tym manometrem czy faktycznie ciśnienie spada, czy może to problem czujnika/wskaźnika.

Data: 2011-05-31 21:57:55
Autor: Michał
Tomasz Pyra <hellfire@spam.spam.spam> napisał(a):
> [...]

Kolejna sprawa to diagnoza samego czujnika - należy podłączyć mechaniczny manometr i sprawdzić tym manometrem czy faktycznie ciśnienie spada, czy może to problem czujnika/wskaźnika.

było naprawione :) tz. po wymianie filtra i dolaniu oleju było
od 1/4 do 3/4 skali (w zależności od obrotów), tylko "się popsuło".

Generalnie zaczął się konkurs: nie dołożyć nic do auta ;) na razie
koło 70pln dołożone (filtr i nowe dywaniki).

Tu są (chyba) 2 sprawy, tylko ja wsiadłem w to auto po ~2 tyg:

-chyba zjadło 1.5litra oleju w 500km, ale spaliny super czyste
 (raczej nie wykapał bo by była plama, tylko tam jest płyta to  może się wylewa z niej podczas jazdy).
 hmmmm może za mało dolałem ???

-ciśnienie w bardziej sprawnym safrane jest na środku skali
 i się mniej więcej trzyma równo, tutaj od "zera" do 3/4.

autostradą chciałem szybko jechać (można?), a w mieście co najwyżej nacisnę na gaz jak by spadło, klima pomaga bo trzyma obroty delikatnie wyżej.

pozdrawiam!

Data: 2011-06-01 02:39:37
Autor: marek
Olej - ciśnienie co jest nie tak ? [film] i airbag
nie masz 10-30 zl zeby jechac i dac do sprawdzenia manometrem ?
zreszta nie jedz nigdzie. jak sie zdupcy to przynajmniej beda nowe fajne posty na grupie.

Data: 2011-06-01 09:18:12
Autor: venioo
W dniu 2011-05-31 23:57,  Michał pisze:

Generalnie zaczął się konkurs: nie dołożyć nic do auta ;) na razie
koło 70pln dołożone (filtr i nowe dywaniki).

Generalnie zaczal sie konkurs: za ile dni Michal napisze posta w stylu "Safrane zatarl sie silnik" lub cos w podobnym stylu ;)

Ja obstawiam max 2tyg. :)

--
venioo

Data: 2011-06-01 11:26:08
Autor: Olo
[...]

nie wiem czy dobrze wyczuwam, ale wydaje mi się, że jesteś troszkę jakby to ująć hmmmm... upośledzony?

Data: 2011-06-01 08:46:59
Autor: scob
W dniu 2011-05-31 23:46, Tomasz Pyra pisze:

Jak by się pozatykały, to ciśnienie oleju jedynie mogłoby rosnąć.
a, to chyba będzie zależeć od lokalizacji czujnika ciśnienia względem potencjalnego zatoru? ;-)

Spadek ciśnienia oleju raczej będzie spowodowany tym że gdzieś się
zbytnio poprawił przepływ - pęknięcie, wypadła jakaś końcówka
natryskująca olej itp.
Brzmi logicznie ;)

Data: 2011-06-01 17:56:44
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2011-06-01 08:46, scob pisze:
W dniu 2011-05-31 23:46, Tomasz Pyra pisze:

Jak by się pozatykały, to ciśnienie oleju jedynie mogłoby rosnąć.
a, to chyba będzie zależeć od lokalizacji czujnika ciśnienia względem
potencjalnego zatoru? ;-)

Ale nikt chyba nie montuje czujników w innym miejscu niż za pompą oleju.

Data: 2011-06-01 07:29:14
Autor: news-gazeta
[...]

W safrane nie ma wyłącznika poduszki powietrznej.
Złącze pod fotelem kierowcy, albo sterownik w podlodze
pod siedzeniem pasazera.

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2011-06-01 08:11:35
Autor: news-gazeta
[...]

Tak jak chłopaki piszą, jedź do mechaniora, 30zł i sprawdzisz sobie ciśnienie oleju w silniku. Będziesz wiedział na czym stoisz. Ja stawiam na problem z czujnikiem, skoro AC podbija ciśnienie :)

Pozdrawiam - Darek.

Olej - ciśnienie co jest nie tak ? [film] i airbag