Olej co lepsze przy małych przebiegach mia sto

Data: 2014-08-08 14:39:02
Autor: Tomisk
Olej co lepsze przy małych przebiegach mia sto
W dniu 2014-08-08 13:26, fifak pisze:
Co lepsze:  co roku zmienić olej 10w40 czy co dwa lata 5w40 przy przebiegach 7tys /rok?

Po pierwsze co to za furmanka a po drugie co zaleca producent ?

Data: 2014-08-08 15:17:00
Autor: fifak
W dniu 2014-08-08 14:39, Tomisk pisze:
W dniu 2014-08-08 13:26, fifak pisze:
Co lepsze:  co roku zmienić olej 10w40 czy co dwa lata 5w40 przy
przebiegach 7tys /rok?

Po pierwsze co to za furmanka a po drugie co zaleca producent ?

fiacik
i zaleca standard selenia 20K(10W40) a preferowane selenia K(5W40)

coś mi się zdaje że olej mineralny ma mniejszą trwałość leżakowania?

a ponieważ syntetyk droższy a przebiegowo w rok nie będzie więcej jak 7k więc co dwa lata wymiana

tylko czy jest sens, kosztowo to wypada podobnie

dlatego pytam co lepsze dla silnika Waszym zdaniem:)

Data: 2014-08-08 17:19:28
Autor: Czesław Wiśniak
Olej co lepsze przy małych przebiegach miasto
fiacik

 A ile to ma przebiegu jesli da sie okreslic i na czym bylo jezdzone ?

Data: 2014-08-08 18:08:01
Autor: fifak
W dniu 2014-08-08 17:19, Czesław Wiśniak pisze:
fiacik

A ile to ma przebiegu jesli da sie okreslic i na czym bylo jezdzone ?

no własnie na fabrycznym i takim jak dają w ASO fiata, nie wiem, w książce serwisowej przy wymianach napisane jest "selenia"

przebieg 27tys

Data: 2014-08-08 18:48:51
Autor: Czesław Wiśniak
Olej co lepsze przy małych przebiegach miasto
no własnie na fabrycznym i takim jak dają w ASO fiata, nie wiem, w książce serwisowej przy wymianach napisane jest "selenia"

przebieg 27tys

To kup najtanszy 5W40 np: Total Quartz 9000 Energy

http://oryginalneoleje.pl/produkt/12/1165-total-quartz-9000-energy-5w-40-5l.html

Data: 2014-08-09 00:57:54
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2014-08-08 15:17, fifak pisze:
[...]

Ja wiem że to nie przystoi mężczyźnie, ale jak w instrukcji zalecają 5W40, to może lać 5W40? I wymieniać też co tyle co w instrukcji napisali? ;)

Olej co lepsze przy małych przebiegach mia sto