Olej co lepsze przy ma艂ych przebiegach miasto

Data: 2014-08-08 14:07:37
Autor: WOJO
Olej co lepsze przy ma艂ych przebiegach miasto
Co lepsze:  co roku zmieni膰 olej 10w40 czy co dwa lata 5w40 przy przebiegach 7tys /rok?
A dlaczego nie 5W-40 co np. 10 tysi臋cy przebiegu? Jest jaka艣 magiczna data, w kt贸rej musisz si臋 zmie艣ci膰 z wymian膮?
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-08-08 15:30:27
Autor: fifak
W dniu 2014-08-08 14:07, WOJO pisze:
Co lepsze:  co roku zmieni膰 olej 10w40 czy co dwa lata 5w40 przy
przebiegach 7tys /rok?
A dlaczego nie 5W-40 co np. 10 tysi臋cy przebiegu? Jest jaka艣 magiczna
data, w kt贸rej musisz si臋 zmie艣ci膰 z wymian膮?

tak, magiczna data to wakacje, bo mam czas i miejsce osiedlowy parking, olej zmieniam sam, nie b臋d臋 tego robi艂 w styczniu

Data: 2014-08-08 16:51:37
Autor: Lewis
W dniu 2014-08-08 15:30, fifak pisze:
[...]

Zdajesz sobie spraw臋 偶e wi臋kszo艣膰 warsztat贸w robi wymian臋 za free jak kupisz u nich olej i filtr?
Ewentualnie za jakie艣 20z艂 jak przywieziesz swoje graty?
Spuszczony olej i filtr przekazujesz do utylizacji?

Lewis

Data: 2014-08-10 00:33:10
Autor: Maciek
W dniu 2014-08-08 16:51, Lewis pisze:
Zdajesz sobie spraw臋 偶e wi臋kszo艣膰 warsztat贸w robi wymian臋 za free jak kupisz u nich olej i filtr?
No bez jaj. Za jakie free??? Po prostu olej kosztuje u nich te 2-3 dychy
wi臋cej ni偶 np. w necie :-)

Maciek

Data: 2014-08-10 15:21:58
Autor: Lewis
W dniu 2014-08-10 00:33, Maciek pisze:
[...]

Maj膮tek co nie? :)

Lewis

Data: 2014-08-08 18:06:07
Autor: WOJO
Olej co lepsze przy ma艂ych przebiegach miasto
tak, magiczna data to wakacje, bo mam czas i miejsce osiedlowy parking, olej zmieniam sam, nie b臋d臋 tego robi艂 w styczniu
Jakbym czyta艂 siebie sprzed kilku lat...
Nie martw si臋 - przejdzie Ci. :)
A tak powa偶nie, jak 10 ty艣. przebiegu stuknie w styczniu, to samoch贸d nie przestanie je藕dzi膰, spokojnie. Jak poczekasz do wiosny i b臋dzie 12 ty艣. to te偶 si臋 nic z艂ego nie stanie. Oczywi艣cie powinienem namawia膰 Ci臋 do wymiany przy 7 ty艣 - w ko艅cu 艂a艅cuszek producent/hurtownik/sprzedawca musz膮 z czego艣 偶y膰... :)
Wymie艅, kiedy Ci pasuje na dobrej jako艣ci syntetyk na wiosn臋 i nie przejmuj si臋 tak.
Pozdrawiam.
WOJO

Data: 2014-08-10 00:43:16
Autor: Maciek
W dniu 2014-08-08 18:06, WOJO pisze:
tak, magiczna data to wakacje, bo mam czas i miejsce osiedlowy parking, olej zmieniam sam, nie b臋d臋 tego robi艂 w styczniu
Jakbym czyta艂 siebie sprzed kilku lat...
Nie martw si臋 - przejdzie Ci. :)
Mi nie przesz艂o. No dobra - w艂a艣ciwie prawie zawsze je藕dzi艂em na
wymian臋, bo akurat z olejem nie chcia艂o mi si臋 babra膰. Ale. Jak co艣 przy
samochodzie robi臋 sam, to wiem, 偶e b臋d臋 mia艂 zrobione dobrze. A nawet
tak prost膮 czynno艣膰 jak wymiana oleju mo偶na spieprzy膰, albo przynajmniej
zniesmaczy膰. Przyk艂ad z ostatniej mojej wymiany: mechanik upierdziela
艣rub臋 mocuj膮c膮 spodni膮 os艂on臋 silnika. Pomijam ju偶, 偶e ja bym jej pewnie
nie upierdzieli艂, bo lubi臋 se 艣rubki prysn膮膰 czym艣 kompatybilnym z wd40
przed kr臋ceniem, no ale spec lubi艂 wida膰 na sucho :-> Nie wa偶ne. 艢rubka
wkr臋cana w obejm臋, wi臋c w艂a艣ciwie ca艂o艣膰 mo偶na wywali膰 i za艂o偶y膰 nowe.
No ale co robi mechanior?? Wierci k* dziur臋 obok i wp* blachowkr臋t,
chyba od ojca dekarza po偶yczony, bo d艂ugi jak ch*. No i teraz sterczy mi
takie g贸wno z na艂o偶onym pierdyliardem podk艂adek. Je艣li jaki艣 kot planuje
rzuca膰 mi si臋 pod ko艂a, to niech sier艣ciuch nie liczy, 偶e przyklei si臋
do asfaltu i prze偶yje - gwarantuj臋, 偶e 艂eb b臋dzie mia艂 rozorany moim
nowym systemem podtrzymywania os艂ony ;-)

Maciek

Data: 2014-08-10 10:25:09
Autor: WOJO
[...]
Ty si臋 nie martw o kota, Ty si臋 zacznij martwi膰 o w艂azy studzienek kanalizacyjnych, kt贸rych spora cz臋艣膰 nigdy nie mo偶e by膰 prawid艂owo osadzona. :)
A co do Twojego podej艣cia, to popieram w ca艂ej rozci膮g艂o艣ci.
Ju偶 tu kiedy艣 pisa艂em, ale si臋 powt贸rz臋.
Jestem posiadaczem takich zabawek:
http://www.promotorlublin.pl/?2310,klucz-wpust.-1-2-tx70-x-58-s07h470
http://www.promotorlublin.pl/?2832,miska-do-zlewania-oleju-qs60224
http://www.promotorlublin.pl/?2101,klucz-do-filtra-oleju-nasadka-68mm-14-katow-hc-68-14
Olej kupuj臋 samodzielnie, filtry tak偶e.
Wymiana zajmuje mi mniej ni偶 30 minut, a satysfakcja z samodzielnego grzebania zostaje na d艂ugo.
Dla ekolog贸w - tak mam gdzie odda膰 zu偶yty olej. :)
A jak pomy艣l臋 o tych wszystkich spiesz膮cych si臋 mechanikach, to sam wol臋 na spokojnie zaj膮膰 si臋 np. hamulcami, dbaj膮c o w艂asne bezpiecze艅stwo.
Oczywi艣cie "czas" w portfelu jest niemniej wa偶ny.
Jak ostatnio us艂ysza艂em, 偶e regulacja zawor贸w (zwyk艂e 艣rubki, bez potrzeby wyci膮gania silnika) kosztowa膰 ma 800 z艂, to mnie trafi艂o.
Nie wiem, czy ja tak wygl膮dam, czy jest jaki艣 inny pow贸d dla kt贸rego mechanicy pr贸buj膮 mnie tak or偶n膮膰.
Godzina pracy wyceniona na 300 z艂 (komplet oryginalnych uszczelek w ASO 200z艂)
Takie post臋powanie zmusza mnie do ci膮g艂ego dokszta艂cania si臋 tak偶e z dziedziny mechaniki... :)
Pozdrawiam.
WOJO

Olej co lepsze przy ma艂ych przebiegach miasto