Olej - czy tak można?

Data: 2015-11-03 19:02:55
Autor: Kazek
Olej - czy tak można?
Wtam,

Miałbym pytanie odnośnie oleju i problemów z tym związanych:

Dotychczas stosowałem Castrol Edge 5W-40 A3/B4, teraz w sprzedaży
jest Castrol Edge 5W-40 C3 - czy mogę zastosować C3?

P.S.
W książce auta jest, że ma być A1/B1, albo A3/B3, albo A5/B5

Pozdrawiam,
Kazek

Data: 2015-11-03 21:00:39
Autor: Budzik
Olej - czy tak mo¿na?
U¿ytkownik Kazek Kazek@dont.spam.pl ...

Mia³bym pytanie odno¶nie oleju i problemów z tym zwi±zanych:

Dotychczas stosowa³em Castrol Edge 5W-40 A3/B4, teraz w sprzeda¿y
jest Castrol Edge 5W-40 C3 - czy mogê zastosowaæ C3?

P.S.
W ksi±¿ce auta jest, ¿e ma byæ A1/B1, albo A3/B3, albo A5/B5

http://oleje.blox.pl/2011/02/Oznaczenia-i-normy-olejowe.html

Wychodzi ze c3 to to samo co A3/B3

Data: 2015-11-03 21:50:58
Autor: PiteR
Olej - czy tak mo¿na?

Wtam,

http://www.jakkupowac.pl/jaki-olej-silnikowy-kupic/

--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.

Data: 2015-11-03 22:15:03
Autor: Bolek
Olej - czy tak można?
W dniu 2015-11-03 o 19:02, Kazek pisze:

Dotychczas stosowałem Castrol Edge 5W-40 A3/B4, teraz w sprzedaży
jest Castrol Edge 5W-40 C3 - czy mogę zastosować C3?

P.S.
W książce auta jest, że ma być A1/B1, albo A3/B3, albo A5/B5

Cytat ze strony http://www.castrol.com/pl_pl/poland/products/cars/engine-oils/castrol-magnatec-brand/castrol-magnatec.html

"Odpowiedni do silników benzynowych i Diesla, gdzie producenci wymagają spełnienia norm jakościowych ACEA C3, API SN /CF lub wcześniejszych w lepkości SAE 5W-40. Może być wykorzystany w pojazdach wymagających normy ACEA A3/B3 i ACEA A3/B4 ale produkowanych do końca 2007 roku."

pozdrawiam
Bolek

Data: 2015-11-04 08:38:59
Autor: lleeoo
Olej - czy tak można?
[...]

Możesz, C3 to klasa wprowadzona w związku z EURO4. Jednak rozejrzyj się za czymś innym niż CASTROL.
Olejofilem nie jestem ale wystarczy porównać karty produktowi i widać że nie ma rewelacji za te pieniądze.
Jest dużo dobrych olei w rozsądnych pieniądzach FUCHS, SHELL, MOBIL, VALVOLINE, LIQUI MOLY itp ale nie CASTROL!

Data: 2015-11-04 09:23:22
Autor: Czesław Wiśniak
Olej - czy tak można?

[...]

nie ma rewelacji za te pieniÄ…dze.
Jest dużo dobrych olei w rozsądnych pieniądzach FUCHS, SHELL, MOBIL,
VALVOLINE, LIQUI MOLY itp ale nie CASTROL!

Ale co złego jest w tym Castrolu?:)

Data: 2015-11-04 00:58:31
Autor: AA
Olej - czy tak mo¿na?
W dniu ¶roda, 4 listopada 2015 09:23:29 UTC+1 u¿ytkownik Czes³aw Wi¶niak napisa³:

> Jest du¿o dobrych olei w rozs±dnych pieni±dzach FUCHS, SHELL, MOBIL,
> VALVOLINE, LIQUI MOLY itp ale nie CASTROL!

Ale co z³ego jest w tym Castrolu?:)

Niemodny w internecie. Niewa¿ne, ¿e je¼dzi pe³no aut z >500kkm nakulanych na
Castrolach bez problemów - wa¿ne, ¿e musi byæ Motul/Valvo/Fuchs, bo na forum VW tak napisali, a przecie¿ musz± siê znaæ.

Najzabawniejsze w tym wszystkim jest, ¿e na forach bobistheoilguy.com tzw.. tam "german Castrol" jest jednym z najlepiej wypadaj±cych w badaniach u¿ywanego oleju smarowide³ i jest przez to w amerykañskich krêgach "olejowych psychopatów" bardzo ceniony.

ot, ironia losu.

--
pozdr
AA

Data: 2015-11-04 09:52:17
Autor: sirapacz
Olej - czy tak można?
Ale co złego jest w tym Castrolu?:)

pewnie cena:)

Data: 2015-11-04 12:31:52
Autor: lleeoo
Olej - czy tak można?
W dniu 2015-11-04 o 09:23, Czesław Wiśniak pisze:

[...]

Castrol to najbardziej rozpoznawalna marka olejowa w europie a co za tym idzie najczęściej podrabiana.
Oglądałem na Niemieckim Sky program dokumentalny o tym jak Turcy rozlewają podróby Castrola w kosmicznych ilościach i zalewają tym rynek, a jak łatwo się domyśleć podróba nie spełnia deklarowanych wartości z etykiety. Rynek jest spory to i kasa do zgarnięcia spora.
Ja wole kopić cokolwiek innego i liczyć na to że np SHELLa nikt jeszcze nie podrabia na taką skalę.

Data: 2015-11-04 12:55:06
Autor: sirapacz
Olej - czy tak można?

Ja wole kopić cokolwiek innego i liczyć na to że np SHELLa nikt jeszcze
nie podrabia na takÄ… skalÄ™.
wez lotos, bedzie pewniej:)
ja juz nabylem ichniego oleju zapas i bede testowal;)

Data: 2015-11-04 13:33:01
Autor: Czesław Wiśniak
Olej - czy tak można?

[...]

Kupujesz olej na bazarze od turków?:)