Olej do 2T

Data: 2013-11-26 10:48:52
Autor: Iglo
Olej do 2T
Mam dwutakcika z dozownikiem, nie nowego, wiem jaki chcę olej do niego, a
zalany dozownik bóg wie czym.. Wyczytałem gdzieś w internetach, że oleje do
dwutaktów, chyba chodziło o minerale i syntetyki się ze sobą nie mieszają.
Czyli w sytuacji, że nie wiem co tam w dozowniku jeszcze zalega a chcę olej
syntetyczny to nie pozostaje mi nic innego tylko demontaż tego zbiorniczka,
rureczek i innych popierdułek i opróżnienie/wymycie przez zalaniem takiego
oleju jak sobie wymyśliłem?

Data: 2013-11-26 10:01:35
Autor: AZ
Olej do 2T
On 2013-11-26, Iglo <iglo77@o2.pl> wrote:
[...]
syntetyczny to nie pozostaje mi nic innego tylko demontaĹź tego zbiorniczka,
rureczek i innych popierdułek i opróżnienie/wymycie przez zalaniem takiego
oleju jak sobie wymyśliłem?
Jak sie nie mieszaja to jeszcze lepiej! Najpierw splynie ten co bedzie na dole
a pozniej nowy z wierzchu! ;-)

A tak serio to wlej co tam chcesz kupic i tyle. Jak nie bedziesz mogl
przez to spac to dla swietego spokoju oddesij ze zbiorniczka tak z grubsza stary olej i wlej nowy.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-26 11:10:51
Autor: Piotr Klimek
Olej do 2T
Dnia (Tue, 26 Nov 2013 10:48:52 +0100) ktos podajacy sie za Iglo
wyklawiaturowal co nastepuje:

[...]

Nigdy się tym nie przejmowałem i jak mi się kończył jeden olej to wlewałem
kolejny (nie mam dozownika). Moim zdaniem dla świętego spokoju możesz po
prostu dojeździć ten co masz w miarę do końca i zalać nowym.

Piotr Klimek
Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2013-11-26 12:45:18
Autor: Iglo
Olej do 2T
Dnia Tue, 26 Nov 2013 11:10:51 +0000 (UTC), Piotr Klimek napisał(a):

Nigdy się tym nie przejmowałem i jak mi się kończył jeden olej to wlewałem
kolejny (nie mam dozownika). Moim zdaniem dla świętego spokoju możesz po
prostu dojeździć ten co masz w miarę do końca i zalać nowym.

No właśnie w poprzednim pożyczaku był zalewany jakiś z biedronki olej a jak
się skończył to kupiłem jakiś syntetyczny i poza zmniejszeniem dymienia nic
się nie wydarzyło. Dzięki za odpowiedzi.

Data: 2013-12-01 15:42:45
Autor: Zakonspirowany
Olej do 2T
W dniu 26-11-2013 12:10, Piotr Klimek pisze:
Nigdy się tym nie przejmowałem i jak mi się kończył jeden olej to wlewałem
kolejny (nie mam dozownika). Moim zdaniem dla świętego spokoju możesz po
prostu dojeździć ten co masz w miarę do końca i zalać nowym.

Ja się przejmowałem jeszcze mniej. Lałem półsyntetyczny Motul za 40-45 zł. Zaczął się kończyć, na wachę brakowało, a co dopiero na olej, to wlałem olej Husqvarna do pilarki. Na chłopski rozum, powinien być chyba nawet lepszy, a jednak zaczęły się problemy. A właściwie jeden – toczydełko traciło moc, wręcz stawało i tylko przeczyszczenie świecy pomagało. Poszedłem po najmniejszej linii oporu, odłączyłem dozownik, do baku wlałem mieszankę i po problemie.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-12-01 16:04:32
Autor: J_K_K
Olej do 2T
W dniu 2013-12-01 15:42, Zakonspirowany pisze:

wlałem olej Husqvarna do pilarki. Na chłopski rozum, powinien być chyba
nawet lepszy, a jednak zaczęły się problemy.

A który olej wlałeś - do silnika pilarki, czy do łańcucha ?

Pzdr

JKK

Data: 2013-12-01 16:51:13
Autor: Zakonspirowany
Olej do 2T
W dniu 01-12-2013 16:04, J_K_K pisze:
[...]

Taki z napisem 2T i 1:50. Pewnie po prostu inna lepkość czy coś w tym stylu i dozownik podawał za dużo oleju. Po odłączeniu dozownika kilkakrotnie lałem mieszankę z tym olejem i było ok.

A tak bardziej w temacie: krążyła/krąży opinia, że syntetyczny można zmienić na mineralny, lecz gdy od początku używa się mineralnego i silnik ma już za sobą połowę swego zakładanego żywota (do pierwszego remontu), to zamiana na syntetyk spowoduje wymycie nagarów, rozszczelnienie i spadek mocy (ze względu na właściwości myjące syntetyków). Ile w tym prawdy – nie mam pojęcia.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-12-02 00:12:30
Autor: Iglo
Olej do 2T
Dnia Sun, 01 Dec 2013 16:51:13 +0100, Zakonspirowany napisał(a):

[...]

I tego właśnie bardziej się można obawiać. Skuter ma 12kkm przebiegu i
czort wie czy coś wymieniane. Chyba zdecyduję się na mineralny, tylko jakiś
markowy, bo widziałem w jakimś dykoncie po 10zł/l marki "olej do dwusówa".

Data: 2013-12-02 08:17:49
Autor: AZ
Olej do 2T
On 2013-12-01, Iglo <iglo77@o2.pl> wrote:

[...]

Bez przesady... Lej syntetyk i sie niczym nie przejmuj, dwusuw jednak
potrzebuje dobrego smarowania.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-12-02 09:10:21
Autor: Zakonspirowany
Olej do 2T
W dniu 02-12-2013 00:12, Iglo pisze:
Skuter ma 12kkm przebiegu i
czort wie czy coś wymieniane.

Jaki silnik? Minarelli chłodzone cieczą spokojnie kręcą do 25 kkm bez żadnych ingerencji. Mogą wykręcić nawet więcej, ale po takim przebiegu, według znawcy, wystarcza zwykle wymiana pierścieni i można śmigać dalej.
Ja mam właśnie taki silnik. Jeździłem nawet na ołowiowej, gdy mi się dostała beczka leżakowanej ok. 10 lat w baku ciężarówki (mieliśmy taką 6x6 benzynę, więc stała).

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-12-02 09:44:03
Autor: Kuczu
Olej do 2T
W dniu 2013-12-02 09:10, Zakonspirowany pisze:
[...]

Ale co ma benzyna olowiowa do dwusuwa ?

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2013-12-02 10:16:09
Autor: Zakonspirowany
Olej do 2T
W dniu 02-12-2013 09:44, Kuczu pisze:
[...]

Nie tyle, że ołowiowa, co przestana w baku ciężarówki min. 10 lat. Przefiltrowana przez szmatkę, bo w beczce nie prezentowała się ciekawie.
Czy naklejka przy wlewie z przekreślonym "Pb" była tam tylko ze względu na środowisko?

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-12-02 17:34:18
Autor: TaDzik
Olej do 2T
[...]

Jako, że osobnik "Zakonspirowany" to "Szejk laha szah" więc u niego różne rzeczy się z ołowiem w jego minarelli dzieją :)
Na szczęście po przefiltrowaniu tej benzyny przez frotke wszystko wróciło do normy.

--
Pozdro
tadzik

Data: 2013-12-02 11:17:41
Autor: Iglo
Olej do 2T
Dnia Mon, 02 Dec 2013 09:10:21 +0100, Zakonspirowany napisał(a):

[...]

Silnik Piaggio, chłodzony cieczą. Ładnie pracuje:

http://www.youtube.com/watch?v=753zXyQ2cA4

Data: 2013-11-26 16:55:07
Autor: Jacek
Olej do 2T
W dniu 2013-11-26 10:48, Iglo pisze:
[...]
Jak nie, jak tak ;-)
Jeszcze się nie spotkałem, żeby olej z olejem się nie mieszał, ani, żeby mieszanina miała gorsze właściwości od każdego z olejów osobno.
W PRL chodziła legenda o pienieniu się zmieszanych olejów silnikowych, ale nikt tego nie widział na własne oczy.
Jacek

Data: 2013-11-26 17:11:32
Autor: MarcinJM
Olej do 2T
W dniu 2013-11-26 16:55, Jacek pisze:
[...]

No wiesz, w PRLu nowy olej w butelce wygladal tak, jakby wlasnie mial przed soba tylko droge do utylizacji (czyt. wylania do dziury w ziemi)
;)
Chociaż mixol jeszcze jako tako sie prezentowal, lalem do wartburga.

MarcinJM        gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'ów, nadwozi rajdówek
przeróbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

Data: 2013-11-26 19:22:59
Autor: Hinek
Olej do 2T
Użytkownik "MarcinJM"  napisał

No wiesz, w PRLu nowy olej w butelce wygladal tak, jakby wlasnie mial przed soba tylko droge do utylizacji

Olej wyglądał jak olej. Są tu tacy co pamiętają :]

--
Hinek

Data: 2013-11-26 19:29:38
Autor: MarcinJM
Olej do 2T
W dniu 2013-11-26 19:22, Hinek pisze:
Użytkownik "MarcinJM"  napisał

No wiesz, w PRLu nowy olej w butelce wygladal tak, jakby wlasnie mial
przed soba tylko droge do utylizacji

Olej wyglądał jak olej. Są tu tacy co pamiętają :]

Tak? Taki byl czysciutki, zolciotki?
Chyba w Pewexie..

Data: 2013-11-26 20:14:46
Autor: Hinek
Olej do 2T
Użytkownik "MarcinJM"

Tak? Taki byl czysciutki, zolciotki?
Chyba w Pewexie..

A o który olej konkretnie Ci chodzi? Mixol, Lux dw, zwykłego Luxa?

--
Hinek

Data: 2013-11-26 22:46:15
Autor: Yorick
Olej do 2T
Dnia 26 - 11 - 2013 (wtorek) o godzinie 20:14, Hinek napisał(a):

A o który olej konkretnie Ci chodzi? Mixol, Lux dw, zwykłego Luxa?

Wygląda, że niektórym to się kiedyś powodziło :-) Ze stolicy jesteś, czy
jak? Bo u mnie, w latach siedemdziesiątych, na tzw. "ziemiach odzyskanych",
to do kupienia na jedynym w okolicy CPN-ie, był tylko Mixol...  I szczerze
mówiąc, za cholerę nie mogę sobie po trzydziestu paru latach przypomnieć,
jaki miał kolor...  --
Yorick
MG Nevada 750,

Data: 2013-11-27 07:42:14
Autor: Jacek
Olej do 2T
W dniu 2013-11-26 22:46, Yorick pisze:
to do kupienia na jedynym w okolicy CPN-ie, był tylko Mixol...  I szczerze
mówiąc, za cholerę nie mogę sobie po trzydziestu paru latach przypomnieć,
jaki miał kolor...
Faktem jest, że z kupnem oleju w PRL nie zawsze było łatwo (Selektol spod lady). Olej butelkowany zawsze jednak wyglądał jak olej. Nawet do niedawna miałem wiekowy Lux 10, który używałem głównie do smarowania łańcucha (piły) i mimo lat i swojej historii wyglądał i działał, jak olej. W tamtych czasach trzeba było unikać oleju luzem, bo tu inwencja sprzedawców była duża ;-)
Jacek

Data: 2013-11-27 08:06:58
Autor: J_K_K
Olej do 2T
[...]

No to mieliście dobre zaopatrzenie, bo z tej trójki najlepszy był właśnie mixol :)
Jak sama nazwa wskazuje, mieszał się (jakoby) z paliwem "sam z siebie",
podczas gdy pozostałe trzeba było potraktować mieszadłem z ryjkiem
i kwadratem w środku ;)

Wydaje mi się, że był ciut jaśniejszy od Luxa dw (od - dw-usów ;) )
i oba ciemniejsze od np. obecnego półsyntetyka Orlenu.

Pzdr

JKK

Data: 2013-11-27 09:02:59
Autor: Monster
Olej do 2T
W dniu 2013-11-27 08:06, J_K_K pisze:

Jak sama nazwa wskazuje, mieszał się (jakoby) z paliwem "sam z siebie",
podczas gdy pozostałe trzeba było potraktować mieszadłem z ryjkiem
i kwadratem w środku ;)
  Na początku lat 90 na jakiejś stacji na głębokim zadupiu gość nie przyjmował do wiadomości że motocykl
może być czterotaktem i z wielkim uporem wciskał mi tą bańkę powołując się na stosowne wymyślone przepisy"Motocykle tankuje się tylko z mieszalnika":-)

--
Tomek

Ducati 900SS
Dniepr z wozem
BMW R1100S

Data: 2013-11-27 10:06:04
Autor: krak
Olej do 2T
W dniu 2013-11-26 22:46, Yorick pisze:
jaki miał kolor...

http://allegro.pl/olej-mixol-s-stary-cpn-prl-komar-syrena-wsk-125-i3636091469.html
:)

Data: 2013-11-27 10:18:01
Autor: Jacot
Olej do 2T
krak <ssanie@gazeta.pl> wrote:

http://allegro.pl/olej-mixol-s-stary-cpn-prl-komar-syrena-wsk-125-i3636091469.html

Kolor jak kolor, no przeciez tam nie ma litra? Wyparowal?

--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2013-11-27 10:07:51
Autor: Jacot
Olej do 2T
Jacek <spaammmm@o2.pl> wrote:

W PRL chodziła legenda o pienieniu się zmieszanych olejów silnikowych, ale nikt tego nie widział na własne oczy.

Moze nie tyle legenda co oficjalna informacja CPN przestrzegajaca
mieszania olejow typu regular z olejami HD, poniewaz tym ostatnim
wszelkie obce domieszki mialy bardzo szkodzic na wlasnosci smarne.
Z pienieniem to  nie mialo zwiazku, Ponadprzecietnie pienil sie tylko
Mixol, moze ciut ciut Ludwika dodawali dla polepszenia wlasnosci
pioracych?
--
Pozdrowionka
Jacot M10

Data: 2013-12-04 15:50:07
Autor: maverik
Olej do 2T
tak bez cytatu, bo nie w temacie, ale zalewaj tylko tym, jeśli chcesz aby długo jeździło
http://www.quakerstate.com/#/products/small-engine-lubricants/universal-2-cycle-engine-oil

Data: 2013-12-04 14:53:59
Autor: AZ
Olej do 2T
On 2013-12-04, maverik <biuro_aerograf@o2.pl> wrote:
tak bez cytatu, bo nie w temacie, ale zalewaj tylko tym, jeśli chcesz aby długo jeździło
http://www.quakerstate.com/#/products/small-engine-lubricants/universal-2-cycle-engine-oil
Pytanie czy koszt zakupu + import tego oleju przez powiedzmy 25 kkm nie
przekroczy ceny remontu (tlok, cylinder, wal).

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-12-04 16:28:38
Autor: maverik
Olej do 2T

Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:l7nfm7$e0v$2node2.news.atman.pl...
On 2013-12-04, maverik <biuro_aerograf@o2.pl> wrote:
[...]

gdy jeździłem 2t był dostępny w pl, nawet na stacjach bp, ale jakość nieporównywalna do motuli itp

Data: 2013-12-05 07:16:36
Autor: Piotr Klimek
Olej do 2T
Dnia (Wed, 4 Dec 2013 16:28:38 +0100) ktos podajacy sie za maverik
[...]

Zawsze mnie ciekawi w jaki sposób w warunkach domowych porównuje się oleje
między sobą. Miałeś dwa identyczne silniki, jeździłeś na dwóch różnych
olejach i po przejechaniu 10kkm rozebrałeś je żeby zmierzyć zużycie?

Data: 2013-12-09 21:18:09
Autor: maverik
Olej do 2T

Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w wiadomości

Zawsze mnie ciekawi w jaki sposób w warunkach domowych porównuje się oleje
między sobą. Miałeś dwa identyczne silniki, jeździłeś na dwóch różnych
olejach i po przejechaniu 10kkm rozebrałeś je żeby zmierzyć zużycie?

a ile przejechał 2t że się tak mądrzy?

Data: 2013-12-10 08:47:09
Autor: Piotr Klimek
Olej do 2T
Dnia (Mon, 9 Dec 2013 21:18:09 +0100) ktos podajacy sie za maverik
[...]

Dwa remonty :)

Data: 2013-12-12 12:18:30
Autor: maverik
Olej do 2T
Dwa remonty :)

no tak, na tym quejkerstejt po prostu silnik inaczej pracuje, a i jak mialem yamahe rd to miala juz z 40 kkm na nominale i nic jej nie bolalo

pozdr.

Data: 2013-12-05 08:55:07
Autor: Iglo
Olej do 2T
Dnia Wed, 4 Dec 2013 14:53:59 +0000 (UTC), AZ napisał(a):

Pytanie czy koszt zakupu + import tego oleju przez powiedzmy 25 kkm nie
przekroczy ceny remontu (tlok, cylinder, wal).

Remont 50ccm LC Piaggio na rozsądnych częściach to poniżej 700zł. Nie mało
mając na uwadze wartość sprzęta, ale i tragedii nie ma.

Olej do 2T