Olej do 2T

Data: 2013-11-26 11:10:51
Autor: Piotr Klimek
Olej do 2T
Dnia (Tue, 26 Nov 2013 10:48:52 +0100) ktos podajacy sie za Iglo
wyklawiaturowal co nastepuje:

Mam dwutakcika z dozownikiem, nie nowego, wiem jaki chc olej do niego, a
zalany dozownik bg wie czym.. Wyczytaem gdzie w internetach, e oleje do
dwutaktw, chyba chodzio o minerale i syntetyki si ze sob nie mieszaj.
Czyli w sytuacji, e nie wiem co tam w dozowniku jeszcze zalega a chc olej
syntetyczny to nie pozostaje mi nic innego tylko demonta tego zbiorniczka,
rureczek i innych popierduek i oprnienie/wymycie przez zalaniem takiego
oleju jak sobie wymyliem?

Nigdy si tym nie przejmowaem i jak mi si koczy jeden olej to wlewaem
kolejny (nie mam dozownika). Moim zdaniem dla witego spokoju moesz po
prostu dojedzi ten co masz w miar do koca i zala nowym.

Piotr Klimek
Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2013-11-26 12:45:18
Autor: Iglo
Olej do 2T
Dnia Tue, 26 Nov 2013 11:10:51 +0000 (UTC), Piotr Klimek napisa(a):

Nigdy si tym nie przejmowaem i jak mi si koczy jeden olej to wlewaem
kolejny (nie mam dozownika). Moim zdaniem dla witego spokoju moesz po
prostu dojedzi ten co masz w miar do koca i zala nowym.

No wanie w poprzednim poyczaku by zalewany jaki z biedronki olej a jak
si skoczy to kupiem jaki syntetyczny i poza zmniejszeniem dymienia nic
si nie wydarzyo. Dziki za odpowiedzi.

Data: 2013-12-01 15:42:45
Autor: Zakonspirowany
Olej do 2T
W dniu 26-11-2013 12:10, Piotr Klimek pisze:
Nigdy się tym nie przejmowałem i jak mi się kończył jeden olej to wlewałem
kolejny (nie mam dozownika). Moim zdaniem dla świętego spokoju możesz po
prostu dojeździć ten co masz w miarę do końca i zalać nowym.

Ja się przejmowałem jeszcze mniej. Lałem półsyntetyczny Motul za 40-45 zł. Zaczął się kończyć, na wachę brakowało, a co dopiero na olej, to wlałem olej Husqvarna do pilarki. Na chłopski rozum, powinien być chyba nawet lepszy, a jednak zaczęły się problemy. A właściwie jeden – toczydełko traciło moc, wręcz stawało i tylko przeczyszczenie świecy pomagało. Poszedłem po najmniejszej linii oporu, odłączyłem dozownik, do baku wlałem mieszankę i po problemie.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-12-01 16:04:32
Autor: J_K_K
Olej do 2T
W dniu 2013-12-01 15:42, Zakonspirowany pisze:

wlałem olej Husqvarna do pilarki. Na chłopski rozum, powinien być chyba
nawet lepszy, a jednak zaczęły się problemy.

A który olej wlałeś - do silnika pilarki, czy do łańcucha ?

Pzdr

JKK

Data: 2013-12-01 16:51:13
Autor: Zakonspirowany
Olej do 2T
W dniu 01-12-2013 16:04, J_K_K pisze:
[...]

Taki z napisem 2T i 1:50. Pewnie po prostu inna lepkość czy coś w tym stylu i dozownik podawał za dużo oleju. Po odłączeniu dozownika kilkakrotnie lałem mieszankę z tym olejem i było ok.

A tak bardziej w temacie: krążyła/krąży opinia, że syntetyczny można zmienić na mineralny, lecz gdy od początku używa się mineralnego i silnik ma już za sobą połowę swego zakładanego żywota (do pierwszego remontu), to zamiana na syntetyk spowoduje wymycie nagarów, rozszczelnienie i spadek mocy (ze względu na właściwości myjące syntetyków). Ile w tym prawdy – nie mam pojęcia.

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-12-02 00:12:30
Autor: Iglo
Olej do 2T
Dnia Sun, 01 Dec 2013 16:51:13 +0100, Zakonspirowany napisał(a):

[...]

I tego właśnie bardziej się można obawiać. Skuter ma 12kkm przebiegu i
czort wie czy coś wymieniane. Chyba zdecyduję się na mineralny, tylko jakiś
markowy, bo widziałem w jakimś dykoncie po 10zł/l marki "olej do dwusówa".

Data: 2013-12-02 08:17:49
Autor: AZ
Olej do 2T
On 2013-12-01, Iglo <iglo77@o2.pl> wrote:

[...]

Bez przesady... Lej syntetyk i sie niczym nie przejmuj, dwusuw jednak
potrzebuje dobrego smarowania.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-12-02 09:10:21
Autor: Zakonspirowany
Olej do 2T
W dniu 02-12-2013 00:12, Iglo pisze:
Skuter ma 12kkm przebiegu i
czort wie czy coś wymieniane.

Jaki silnik? Minarelli chłodzone cieczą spokojnie kręcą do 25 kkm bez żadnych ingerencji. Mogą wykręcić nawet więcej, ale po takim przebiegu, według znawcy, wystarcza zwykle wymiana pierścieni i można śmigać dalej.
Ja mam właśnie taki silnik. Jeździłem nawet na ołowiowej, gdy mi się dostała beczka leżakowanej ok. 10 lat w baku ciężarówki (mieliśmy taką 6x6 benzynę, więc stała).

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-12-02 09:44:03
Autor: Kuczu
Olej do 2T
W dniu 2013-12-02 09:10, Zakonspirowany pisze:
[...]

Ale co ma benzyna olowiowa do dwusuwa ?

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2013-12-02 10:16:09
Autor: Zakonspirowany
Olej do 2T
W dniu 02-12-2013 09:44, Kuczu pisze:
[...]

Nie tyle, że ołowiowa, co przestana w baku ciężarówki min. 10 lat. Przefiltrowana przez szmatkę, bo w beczce nie prezentowała się ciekawie.
Czy naklejka przy wlewie z przekreślonym "Pb" była tam tylko ze względu na środowisko?

--
╯(⌐■_■)╯ ︵ ┻━┻

Data: 2013-12-02 17:34:18
Autor: TaDzik
Olej do 2T
[...]

Jako, że osobnik "Zakonspirowany" to "Szejk laha szah" więc u niego różne rzeczy się z ołowiem w jego minarelli dzieją :)
Na szczęście po przefiltrowaniu tej benzyny przez frotke wszystko wróciło do normy.

--
Pozdro
tadzik

Data: 2013-12-02 11:17:41
Autor: Iglo
Olej do 2T
Dnia Mon, 02 Dec 2013 09:10:21 +0100, Zakonspirowany napisa(a):

Jaki silnik? Minarelli chodzone ciecz spokojnie krc do 25 kkm bez adnych ingerencji. Mog wykrci nawet wicej, ale po takim przebiegu, wedug znawcy, wystarcza zwykle wymiana piercieni i mona miga dalej.
Ja mam wanie taki silnik. Jedziem nawet na oowiowej, gdy mi si dostaa beczka leakowanej ok. 10 lat w baku ciarwki (mielimy tak 6x6 benzyn, wic staa).

Silnik Piaggio, chodzony ciecz. adnie pracuje:

http://www.youtube.com/watch?v=753zXyQ2cA4

Olej do 2T