Olej do Tico

Data: 2010-02-03 01:30:47
Autor: Michał
Olej do Tico

Patrzac na przebieg 213 000 km troche boje sie lac syntetyk?
 Jakie oleje stosuje sie w tego typu wynalazkach? Czyli co wlac przy wymianie, ewentualnie jak sprawdzic prawdomownosc poprzedniego wlasciciela? Wiem ze to cud ze to jezdzi ale co zrobic.

jak to jest ?

1. jak silnik nowy i dobry - to syntetyk
2. jak silnik po przejściach to półsyntetyk - dlaczego ?
3. a jak stary i zły to mineralny - bo mniej dymi ?

Data: 2010-04-01 10:38:30
Autor: krzysiek82
Olej do Tico
  Michał pisze:
1. jak silnik nowy i dobry - to syntetyk

tak

2. jak silnik po przejściach to półsyntetyk - dlaczego ?

nie, nadal syntetyk.

3. a jak stary i zły to mineralny - bo mniej dymi ?

nie to jakaś bzdura, nadal syntetyk.

Zalewanie minerała to tak jakby kopać leżącego.  Ludzie się łudzą, że wtedy przestanie brać olej itp itd to jakieś bzdury.

--
krzysiek82

Data: 2010-04-01 21:47:24
Autor: bartez
Olej do Tico
Zalewanie minerała to tak jakby kopać leżącego.  Ludzie się łudzą, że wtedy przestanie brać olej itp itd to jakieś bzdury.

No właśnie to skąd taki stereotyp? A jak np był mineralny to można zalać syntetyk? I jeszcze jedno pozwolę sobie podczepić: po co przechodzi się z syntetyka na półsyntetyk?

Pozdrawiam.

Data: 2010-04-04 08:47:08
Autor: MarcinJM
Olej do Tico
bartez pisze:
[...]

Stereotyp "bo ktos kiedys tak powiedzial", a nawet na grupie zdarzaly sie posty "zalalem syntetyk i zaczelo ciec". Syntetyk ma wieksze wlasciwosci myjace i to, co jest "uszczelnione" nagarem moze zostac obnazone (choc ja nigdy sie z tym nie spotkalem) co nie zmienia faktu, ze miejsce owo nadaje sie do naprawy niezaleznie od klasy oleju.

A to, czy sie "przechodzi" to nie wiem, ja nigdy nie przechodzilem. Do "cywilnych" smietnikow leje 15W/40, a do rajdowki 5W/40.

MarcinJM

Data: 2010-04-04 10:33:19
Autor: bartez
Olej do Tico

Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:hp9clp$bce$1news.onet.pl...
bartez pisze:
[...]

No to po kiego grzyba produkuje się mineralny jak jest syntetyk? A półsyntetyk po co?
Pytam całkiem serio. Jeśli powiesz, że to tylko kwestia ceny to się zamykam i dalej nic nie wiem :).

Pozdrawiam.

Data: 2010-04-06 07:16:25
Autor: MarcinJM
Olej do Tico
bartez pisze:
[...]

Produkuje sie rozne klasy lepkosciowe, a to czy dana klasa jest syntetykiem czy nie zalezy od producenta oleju.
to, co jest przed W oznacza umowna ujemna temperature otoczenia przy ktorej olej zachowuje plynnosc na jakims poziomie.

Baza syntetyczna zachowuje swe wlasciwosci do np. -30 -40oC stad brak olejow syntetycznych 15W, natomiast z drugiej strony brak olejow mineralnych 0W...5W
Tu jest mniej wiecej objasnione:
http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/oleje.html

MarcinJM
gg: 978510, marcinjm()op.pl