Data: 2010-02-03 01:30:47 | |
Autor: Michał | |
Olej do Tico | |
Patrzac na przebieg 213 000 km troche boje sie lac syntetyk? jak to jest ? 1. jak silnik nowy i dobry - to syntetyk 2. jak silnik po przejściach to półsyntetyk - dlaczego ? 3. a jak stary i zły to mineralny - bo mniej dymi ? -- |
|
Data: 2010-04-01 10:38:30 | |
Autor: krzysiek82 | |
Olej do Tico | |
Michał pisze:
1. jak silnik nowy i dobry - to syntetyk tak 2. jak silnik po przejściach to półsyntetyk - dlaczego ? nie, nadal syntetyk. 3. a jak stary i zły to mineralny - bo mniej dymi ? nie to jakaś bzdura, nadal syntetyk. Zalewanie minerała to tak jakby kopać leżącego. Ludzie się łudzą, że wtedy przestanie brać olej itp itd to jakieś bzdury. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-04-01 21:47:24 | |
Autor: bartez | |
Olej do Tico | |
Zalewanie minerała to tak jakby kopać leżącego. Ludzie się łudzą, że wtedy przestanie brać olej itp itd to jakieś bzdury. No właśnie to skąd taki stereotyp? A jak np był mineralny to można zalać syntetyk? I jeszcze jedno pozwolę sobie podczepić: po co przechodzi się z syntetyka na półsyntetyk? Pozdrawiam. |
|
Data: 2010-04-04 08:47:08 | |
Autor: MarcinJM | |
Olej do Tico | |
bartez pisze:
Zalewanie minerała to tak jakby kopać leżącego. Ludzie się łudzą, że wtedy przestanie brać olej itp itd to jakieś bzdury. Stereotyp "bo ktos kiedys tak powiedzial", a nawet na grupie zdarzaly sie posty "zalalem syntetyk i zaczelo ciec". Syntetyk ma wieksze wlasciwosci myjace i to, co jest "uszczelnione" nagarem moze zostac obnazone (choc ja nigdy sie z tym nie spotkalem) co nie zmienia faktu, ze miejsce owo nadaje sie do naprawy niezaleznie od klasy oleju. A to, czy sie "przechodzi" to nie wiem, ja nigdy nie przechodzilem. Do "cywilnych" smietnikow leje 15W/40, a do rajdowki 5W/40. -- Pozdrawiam MarcinJM |
|
Data: 2010-04-04 10:33:19 | |
Autor: bartez | |
Olej do Tico | |
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:hp9clp$bce$1news.onet.pl... bartez pisze: No to po kiego grzyba produkuje się mineralny jak jest syntetyk? A półsyntetyk po co? Pytam całkiem serio. Jeśli powiesz, że to tylko kwestia ceny to się zamykam i dalej nic nie wiem :). Pozdrawiam. |
|
Data: 2010-04-06 07:16:25 | |
Autor: MarcinJM | |
Olej do Tico | |
bartez pisze:
Użytkownik "MarcinJM" <marcin@inetia.pl> napisał w wiadomości news:hp9clp$bce$1news.onet.pl... Produkuje sie rozne klasy lepkosciowe, a to czy dana klasa jest syntetykiem czy nie zalezy od producenta oleju. to, co jest przed W oznacza umowna ujemna temperature otoczenia przy ktorej olej zachowuje plynnosc na jakims poziomie. Baza syntetyczna zachowuje swe wlasciwosci do np. -30 -40oC stad brak olejow syntetycznych 15W, natomiast z drugiej strony brak olejow mineralnych 0W...5W Tu jest mniej wiecej objasnione: http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/oleje.html -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|