Data: 2015-03-09 17:06:27 | |
Autor: Tata | |
Olej do dwusuwów w ON | |
Wypowiadają się sami teoretycy, jak rozumiem pytanie jest do praktyków. Ja dolewam 1:250 Kleen-flo 953 i nic złego się nie dzieje. Ten dodatek jest nisko popiołowy w odróżnieniu od Mixolu. Ważne, żeby stosować olej silnikowy o TBN ok. 8 lub więcej, z dodatkami myjącymi. Te parametry spełniają markowe oleje full syntetic. W Internecie są informacje, że sprzedawany ON jest zbyt "suchy", w związku z czym nie ma wystarczająco dobrych właściwości smarujących. Stosuję też inne dodatki do paliwa i oleju silnikowego. Silnik 16 lat, licznikowo 246 tys. km, ma moc, a turbo remontowane 3 lata temu "daje kopa", mimo stosowania wyklętych przez niektórych dodatków. Nie mam związku z jakąkolwiek formą sprzedaży dodatków.
Z wyrazami szacunku MJ |
|
Data: 2015-03-09 18:47:37 | |
Autor: Budzik | |
Olej do dwusuwów w ON | |
U¿ytkownik Tata kocityno@kki.pl ...
Silnik 16 lat, licznikowo 246 tys. km, ma moc, a turbo remontowane 3 lata temu "daje kopa", mimo stosowania wyklêtych przez niektórych dodatków. Nie mam zwi±zku z jak±kolwiek form± sprzeda¿y dodatków. Pytanie ile ma naprawde i jak jezdzisz. Bo 246 to zaden przebieg ale skoro juz naprawia³es turbine to albo nie oszczedzasz albo ma przejechane troche wiecej. |
|
Data: 2015-03-10 07:16:08 | |
Autor: Tata | |
Olej do dwusuwów w ON | |
Pytanie ile ma naprawde i jak jezdzisz. Rzeczywistego przebiegu nie znam, kupi³em 11-to latka bêd±cego pó³ roku w Polsce, sprowadzonego z Niemiec, dlatego u¿y³em s³owa "licznikowo". Przebieg samochodu oceniam na co najmniej 500 tys. km. Silnik, w pewnym sensie, jest katowany, bo ¶rednie przebiegi dzienne po mie¶cie, co drugi/trzeci dzieñ, to 8-12 km w kilku etapach, w zimie strza³ka wska¼nika temperatury nawet nie drgnie. Co roku wymieniam olej + wk³ad filtra, pe³en syntetyk najlepszych producentów + ceramizer, ¿adnych wycieków nie ma. Jazdê zaczynam po ok. minucie od uruchomienia silnika, ¿eby ten siê przesmarowa³ na wolnych obrotach. Turbo przed remontem mia³o du¿y luz osiowy i lekki promieniowy, badane na wywa¿arce do 168 tys. obrotów/min, ma znacznie lepsze parametry ni¿ norma fabryczna, mam wykres. Z powa¿aniem MJ |
|
Data: 2015-03-10 07:59:49 | |
Autor: Budzik | |
Olej do dwusuwów w ON | |
U¿ytkownik Tata kocityno@kki.pl ...
Pytanie ile ma naprawde i jak jezdzisz.Rzeczywistego przebiegu nie znam, kupi³em 11-to latka bêd±cego pó³ roku w Polsce, sprowadzonego z Niemiec, dlatego u¿y³em s³owa "licznikowo". Przebieg samochodu oceniam na co najmniej 500 tys. km. Silnik, w pewnym sensie, jest katowany, bo ¶rednie przebiegi dzienne po mie¶cie, co drugi/trzeci dzieñ, to 8-12 km w kilku etapach, w zimie strza³ka wska¼nika temperatury nawet nie drgnie. To oczywi¶cie jest niekorzystne ale bez przesady - pytanie jak jedziesz - skoro auto siê nie nagrzewa, to przespieszanie powinno byæ takie aby zbytnio nie obci±za³o turbo. Swoja droga 12 km i auto siê nie rozgrzeje? Ja czesto do pracy dojezdzam oko³o 15km - po oko³o 3-4km termostat sie otwiera. I ruszam praktycznie zaraz po odpaleniu. Co roku wymieniam olej + wk³ad filtra, pe³en syntetyk najlepszych producentów + ceramizer, ¿adnych wycieków nie ma. Jazdê zaczynam po ok. minucie od uruchomienia silnika, ¿eby ten siê przesmarowa³ na wolnych obrotach. Turbo przed remontem mia³o du¿y luz osiowy i lekki promieniowy, badane na wywa¿arce do 168 tys. obrotów/min, ma znacznie lepsze parametry ni¿ norma fabryczna, mam wykres. |
|
Data: 2015-03-10 09:17:22 | |
Autor: Marek | |
Olej do dwusuwów w ON | |
Swoja droga 12 km i auto się nie rozgrzeje? Ja czesto do pracy dojezdzamU mnie też potrzeba ponad 10km aby sie nagrzał. To nie benzynka. -- Marek echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr a-di-rs-ze-h a-z |
|
Data: 2015-03-10 09:59:50 | |
Autor: Budzik | |
Olej do dwusuwów w ON | |
U¿ytkownik Marek marras.zg@gmail.pl ...
Akurat pisa³em o dieslu 1,9 - Fiat scudo / peugeot expert / citroen jumpy. Ale fakt, taki mercedes 207D potrzebowa³ tego czasu troche wiecej.Swoja droga 12 km i auto siê nie rozgrzeje? Ja czesto do pracy dojezdzamU mnie te¿ potrzeba ponad 10km aby sie nagrza³. To nie benzynka. |
|
Data: 2015-03-12 09:12:07 | |
Autor: jerzu | |
Olej do dwusuwów w ON | |
On 10 Mar 2015 09:59:50 GMT, Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote: Akurat pisa³em o dieslu 1,9 - Fiat scudo / peugeot expert / citroen jumpy. Ale fakt, taki mercedes 207D potrzebowa³ tego czasu troche wiecej. Mia³em 2.0 TDDi - nagrzewa³ siê w miarê szybko. 2.5 dCi nagrzewa siê wolniej od 2.0 TDDi. 1.6TDCi to ju¿ masakra pod tym wzglêdem ;) -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2015-03-12 10:59:52 | |
Autor: Budzik | |
Olej do dwusuwów w ON | |
U¿ytkownik jerzu to_jest_fajans.jerzu@interia.pl ...
Widocznie te nowoczesne jednostki potrzebuja wiecej czasu.Akurat pisa³em o dieslu 1,9 - Fiat scudo / peugeot expert / citroen Sprawdzi³em wczoraj na 1.9D - po kilometrze wskazówka sie delikatnie podnosi (minimalne wskazanie to 70 stopni) Po oko³o 5 kilometrach (z czego 4 to dojazd do autostrady) otwiera sie termostat. |
|
Data: 2015-03-19 08:41:57 | |
Autor: Marek | |
Olej do dwusuwów w ON | |
On 12.03.2015 11:59, Budzik wrote:
Użytkownik jerzu to_jest_fajans.jerzu@interia.pl ...Konkretnie Astra 1,7 od isuzu potrzebuje okolo 8km do osiagniecia temperatury. Podobno ten typ tak ma. -- Marek echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr a-di-rs-ze-h a-z |
|
Data: 2015-03-10 09:43:59 | |
Autor: Tata | |
Olej do dwusuwów w ON | |
pytanie jak jedziesz - skoro auto siê nie nagrzewa...
"...w kilku etapach..." 3-4. Tak± zim± jak obecnie, po 3-4 kilometrach strza³ka dochodzi do 60 stopni, podczas mrozu z nawiewem na szyby nie drgnie, w gor±ce lato to nawet 90 stopni. "Pi³ujê" na trójce 1800-2000 obrotów. Mam reklamówkê Liqui Moly gdzie pokazano na stoperach, ¿e 5W-XX w pe³ni smaruje po 8 sekundach, 10W-XX po 28 sekundach, a 15W-XX po 48 sekundach od uruchomienia silnika. S± dwie szko³y rozpoczêcia jazdy samochodem. Jedna zaleca jazdê zaraz po uruchomieniu silnika, co ma przyspieszyæ jego nagrzewanie, druga zaleca rozpoczêcie jazdy po pewnym czasie, co ma zapobiegaæ obci±¿aniu silnika bez pe³nego smarowania. Ja stosujê ten drugi sposób. Z powa¿aniem MJ |
|
Data: 2015-03-10 08:31:47 | |
Autor: abn140 | |
Olej do dwusuwów w ON | |
Z wyrazami szacunku uprasza sie o zapodawanie nazw lasnych omawianych parchide³... z Babiej, znaczy sie z gory, dzieki |
|
Data: 2015-03-10 18:31:30 | |
Autor: LEPEK | |
Olej do dwusuwów w ON | |
W dniu 2015-03-09 o 17:06, Tata pisze:
Wypowiadają się sami teoretycy, jak rozumiem pytanie jest do praktyków. A ja nie dolewam nic i nic złego się nie dzieje. Ten dodatek Teraz do dwutaktów nie używa się mixolu, tak jak do czterostaktów nie używa się Selectolu. Ważne, żeby stosować olej Hmmm... Stosuję też inne dodatki do paliwa i Jak pisałem - nie dodaję nic do paliwa. Silnik 14 lat, przebieg 200000, turbo, ani nic w silniku nie ruszane. Jeździ normalnie. Pozdr, -- L E P E K Pruszcz Gdański no_spam/maupa/poczta/kropka/fm Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01 Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08 Majesty YP125R SE068 sqter'08 |
|
Data: 2015-03-10 21:08:24 | |
Autor: masti | |
Olej do dwusuwów w ON | |
Tata wrote:
Wypowiadaj± siê sami teoretycy, jak rozumiem pytanie jest do praktyków. Ja dolewam 1:250 Kleen-flo 953 i nic z³ego siê nie dzieje. ja nie dolewam nic. jedyne co siê dzieje to to, ¿e portfel zostaje wype³niony. -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2015-03-14 09:38:09 | |
Autor: Trybun | |
Olej do dwusuwów w ON | |
W dniu 2015-03-10 o 22:08, masti pisze:
Tata wrote: Dolej, przelicz zu¿yte przed i po dolaniu, paliwo i dopiero wtedy oceñ stan portfela,. |
|
Data: 2015-03-12 09:09:22 | |
Autor: jerzu | |
Olej do dwusuwów w ON | |
On Mon, 09 Mar 2015 17:06:27 +0100, Tata <kocityno@kki.pl> wrote:
Ja dolewam 1:250 Kleen-flo 953 i nic z³ego siê nie dzieje. A jakby¶ go nie dolewa³ to pewnie co¶ by siê dzia³o. Miliony ludzi w Polsce nie dolewaj± nic do ON i jako¶ silniki masowo nie padaj±. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2015-03-12 09:10:16 | |
Autor: jerzu | |
Olej do dwusuwów w ON | |
On Mon, 09 Mar 2015 17:06:27 +0100, Tata <kocityno@kki.pl> wrote:
Silnik 16 lat, licznikowo 246 tys. km, ma moc, a turbo remontowane 3 lata temu "daje kopa", Silnik 9 lat, 460 tys. km., turbo fabryczne. I to wszystko bez magicznych dodatków. -- Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski xxx.jerzu@interia.pl http://jerzu.waw.pl GG:129280 Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06 Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t |
|
Data: 2015-03-12 10:11:07 | |
Autor: Tata | |
Olej do dwusuwów w ON | |
De gustibus non est disputandum. Odpowiedzia³em na pytanie Trybuna. Chcê, dolewam i nie narzekam, a dolewam cztery dodatki. Wolna wola i ka¿dy niech robi wed³ug swojego uznania. Ciekawe, czym ró¿ni± siê rodzaje ON na stacjach paliw?
MJ |
|
Data: 2015-03-12 11:19:06 | |
Autor: yabba | |
Olej do dwusuwów w ON | |
U¿ytkownik "Tata" <kocityno@kki.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:mdrmhr$56p$1mx1.internetia.pl...
De gustibus non est disputandum. Odpowiedzia³em na pytanie Trybuna. Chcê, dolewam i nie narzekam, a dolewam cztery dodatki. Wolna wola i ka¿dy niech robi wed³ug swojego uznania. Ciekawe, czym ró¿ni± siê rodzaje ON na stacjach paliw? Nazw± handlow±, cen±, dodatkami firmowymi (które wszystkie spe³niaj± te same funkcje). -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2015-03-12 11:28:03 | |
Autor: Tata | |
Olej do dwusuwów w ON | |
...dodatkami firmowymi... Wymieñ te dodatki firmowe? MJ |
|
Data: 2015-03-13 10:47:28 | |
Autor: yabba | |
Olej do dwusuwów w ON | |
U¿ytkownik "Tata" <kocityno@kki.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
news:mdrr22$k8e$1mx1.internetia.pl... ...dodatkami firmowymi... Nazw i wzorów chemicznych Ci nie podam, ale z rozmów z chemikami znaj±cymi siê w tym temacie, to s± to jakie¶ ¶rodki przeciwspieniaj±ce, u³atwiaj±ce rozpylanie, myj±ce aparaturê wtryskow±. Ka¿da firma handlowa dodaje swoj± "tajn± kompozycjê", ale w dzia³aniu s± one porównywalne. Baza paliwa jest w zasadzie ta sama we wszystkich ON, wyprodukowana g³ownie przez ORLEN i Lotos. ON arktyczny to trochê inna sprawa. Nie wszyscy producenci sprzedaj± go innym sieciom. By³a tu niedawno dyskusja o na grupie. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2015-03-14 00:37:16 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Olej do dwusuwów w ON | |
Dnia Thu, 12 Mar 2015 09:10:16 +0100, jerzu napisa³(a):
On Mon, 09 Mar 2015 17:06:27 +0100, Tata <kocityno@kki.pl> wrote: Gdyby¶ la³ fabryczne dodatki, to mia³by ju¿ 18 lat i milion km ;) |
|
Data: 2015-03-14 09:37:36 | |
Autor: Trybun | |
Olej do dwusuwów w ON | |
W dniu 2015-03-09 o 17:06, Tata pisze:
Wypowiadają się sami teoretycy, jak rozumiem pytanie jest do praktyków. Ja dolewam 1:250 Kleen-flo 953 i nic złego się nie dzieje. Ten dodatek jest nisko popiołowy w odróżnieniu od Mixolu. Ważne, żeby stosować olej silnikowy o TBN ok. 8 lub więcej, z dodatkami myjącymi. Te parametry spełniają markowe oleje full syntetic. W Internecie są informacje, że sprzedawany ON jest zbyt "suchy", w związku z czym nie ma wystarczająco dobrych właściwości smarujących. Stosuję też inne dodatki do paliwa i oleju silnikowego. Silnik 16 lat, licznikowo 246 tys. km, ma moc, a turbo remontowane 3 lata temu "daje kopa", mimo stosowania wyklętych przez niektórych dodatków. Nie mam związku z jakąkolwiek formą sprzedaży dodatków. Tak, właśnie o taka opinię mi głównie chodziło. Dzięki. |