Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Olej do dwusuwów w ON

Olej do dwusuwów w ON

Data: 2015-03-09 17:06:27
Autor: Tata
Olej do dwusuwów w ON
Wypowiadają się sami teoretycy, jak rozumiem pytanie jest do praktyków. Ja dolewam 1:250 Kleen-flo 953 i nic złego się nie dzieje. Ten dodatek jest nisko popiołowy w odróżnieniu od Mixolu. Ważne, żeby stosować olej silnikowy o TBN ok. 8 lub więcej, z dodatkami myjącymi. Te parametry spełniają markowe oleje full syntetic. W Internecie są informacje, że sprzedawany ON jest zbyt "suchy", w związku z czym nie ma wystarczająco dobrych właściwości smarujących. Stosuję też inne dodatki do paliwa i oleju silnikowego. Silnik 16 lat, licznikowo 246 tys. km, ma moc, a turbo remontowane 3 lata temu "daje kopa", mimo stosowania wyklętych przez niektórych dodatków. Nie mam związku z jakąkolwiek formą sprzedaży dodatków.

Z wyrazami szacunku
MJ

Data: 2015-03-09 18:47:37
Autor: Budzik
Olej do dwusuwów w ON
U¿ytkownik Tata kocityno@kki.pl ...

Silnik 16 lat, licznikowo 246 tys. km, ma moc, a turbo remontowane 3 lata temu "daje kopa", mimo stosowania wyklêtych przez niektórych dodatków. Nie mam zwi±zku z jak±kolwiek form± sprzeda¿y dodatków.

Z wyrazami szacunku


Pytanie ile ma naprawde i jak jezdzisz.
Bo 246 to zaden przebieg ale skoro juz naprawia³es turbine to albo nie oszczedzasz albo ma przejechane troche wiecej.

Data: 2015-03-10 07:16:08
Autor: Tata
Olej do dwusuwów w ON
Pytanie ile ma naprawde i jak jezdzisz.
Bo 246 to zaden przebieg ale skoro juz naprawia³es turbine to albo nie
oszczedzasz albo ma przejechane troche wiecej.


Rzeczywistego przebiegu nie znam, kupi³em 11-to latka bêd±cego pó³ roku w Polsce, sprowadzonego z Niemiec, dlatego u¿y³em s³owa "licznikowo". Przebieg samochodu oceniam na co najmniej 500 tys. km. Silnik, w pewnym sensie, jest katowany, bo ¶rednie przebiegi dzienne po mie¶cie, co drugi/trzeci dzieñ, to 8-12 km w kilku etapach, w zimie strza³ka wska¼nika temperatury nawet nie drgnie. Co roku wymieniam olej + wk³ad filtra, pe³en syntetyk najlepszych producentów + ceramizer, ¿adnych wycieków nie ma. Jazdê zaczynam po ok. minucie od uruchomienia silnika, ¿eby ten siê przesmarowa³ na wolnych obrotach. Turbo przed remontem mia³o du¿y luz osiowy i lekki promieniowy, badane na wywa¿arce do 168 tys. obrotów/min, ma znacznie lepsze parametry ni¿ norma fabryczna, mam wykres.

Z powa¿aniem
MJ

Data: 2015-03-10 07:59:49
Autor: Budzik
Olej do dwusuwów w ON
U¿ytkownik Tata kocityno@kki.pl ...

Pytanie ile ma naprawde i jak jezdzisz.
Bo 246 to zaden przebieg ale skoro juz naprawia³es turbine to albo nie
oszczedzasz albo ma przejechane troche wiecej.

Rzeczywistego przebiegu nie znam, kupi³em 11-to latka bêd±cego pó³ roku w Polsce, sprowadzonego z Niemiec, dlatego u¿y³em s³owa "licznikowo". Przebieg samochodu oceniam na co najmniej 500 tys. km. Silnik, w pewnym sensie, jest katowany, bo ¶rednie przebiegi dzienne po mie¶cie, co drugi/trzeci dzieñ, to 8-12 km w kilku etapach, w zimie strza³ka wska¼nika temperatury nawet nie drgnie.

To oczywi¶cie jest niekorzystne ale bez przesady - pytanie jak jedziesz - skoro auto siê nie nagrzewa, to przespieszanie powinno byæ takie aby zbytnio nie obci±za³o turbo.

Swoja droga 12 km i auto siê nie rozgrzeje? Ja czesto do pracy dojezdzam oko³o 15km - po oko³o 3-4km termostat sie otwiera.
I ruszam praktycznie zaraz po odpaleniu.

Co roku wymieniam olej + wk³ad filtra, pe³en syntetyk najlepszych producentów + ceramizer, ¿adnych wycieków nie ma. Jazdê zaczynam po ok. minucie od uruchomienia silnika, ¿eby ten siê przesmarowa³ na wolnych obrotach. Turbo przed remontem mia³o du¿y luz osiowy i lekki promieniowy, badane na wywa¿arce do 168 tys. obrotów/min, ma znacznie lepsze parametry ni¿ norma fabryczna, mam wykres.

Data: 2015-03-10 09:17:22
Autor: Marek
Olej do dwusuwów w ON
Swoja droga 12 km i auto siÄ™ nie rozgrzeje? Ja czesto do pracy dojezdzam
około 15km - po około 3-4km termostat sie otwiera.
I ruszam praktycznie zaraz po odpaleniu.

U mnie też potrzeba ponad 10km aby sie nagrzał. To nie benzynka.



--
Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z

Data: 2015-03-10 09:59:50
Autor: Budzik
Olej do dwusuwów w ON
U¿ytkownik Marek marras.zg@gmail.pl ...

Swoja droga 12 km i auto siê nie rozgrzeje? Ja czesto do pracy dojezdzam
oko³o 15km - po oko³o 3-4km termostat sie otwiera.
I ruszam praktycznie zaraz po odpaleniu.

U mnie te¿ potrzeba ponad 10km aby sie nagrza³. To nie benzynka.

Akurat pisa³em o dieslu 1,9 - Fiat scudo / peugeot expert / citroen jumpy. Ale fakt, taki mercedes 207D potrzebowa³ tego czasu troche wiecej.

Data: 2015-03-12 09:12:07
Autor: jerzu
Olej do dwusuwów w ON
On 10 Mar 2015 09:59:50 GMT, Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

Akurat pisa³em o dieslu 1,9 - Fiat scudo / peugeot expert / citroen jumpy. Ale fakt, taki mercedes 207D potrzebowa³ tego czasu troche wiecej.

Mia³em 2.0 TDDi - nagrzewa³ siê w miarê szybko. 2.5 dCi nagrzewa siê
wolniej od 2.0 TDDi. 1.6TDCi to ju¿ masakra pod tym wzglêdem ;)


--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

Data: 2015-03-12 10:59:52
Autor: Budzik
Olej do dwusuwów w ON
U¿ytkownik jerzu to_jest_fajans.jerzu@interia.pl ...

Akurat pisa³em o dieslu 1,9 - Fiat scudo / peugeot expert / citroen
jumpy. Ale fakt, taki mercedes 207D potrzebowa³ tego czasu troche wiecej.

Mia³em 2.0 TDDi - nagrzewa³ siê w miarê szybko. 2.5 dCi nagrzewa siê
wolniej od 2.0 TDDi. 1.6TDCi to ju¿ masakra pod tym wzglêdem ;)

Widocznie te nowoczesne jednostki potrzebuja wiecej czasu.
Sprawdzi³em wczoraj na 1.9D - po kilometrze wskazówka sie delikatnie podnosi (minimalne wskazanie to 70 stopni)
Po oko³o 5 kilometrach (z czego 4 to dojazd do autostrady) otwiera sie termostat.

Data: 2015-03-19 08:41:57
Autor: Marek
Olej do dwusuwów w ON
On 12.03.2015 11:59, Budzik wrote:
Użytkownik jerzu to_jest_fajans.jerzu@interia.pl ...

Akurat pisałem o dieslu 1,9 - Fiat scudo / peugeot expert / citroen
jumpy.

Ale fakt, taki mercedes 207D potrzebował tego czasu troche wiecej.

Miałem 2.0 TDDi - nagrzewał się w miarę szybko. 2.5 dCi nagrzewa się
wolniej od 2.0 TDDi. 1.6TDCi to już masakra pod tym względem ;)

Widocznie te nowoczesne jednostki potrzebuja wiecej czasu.
Sprawdziłem wczoraj na 1.9D - po kilometrze wskazówka sie delikatnie
podnosi (minimalne wskazanie to 70 stopni)
Po około 5 kilometrach (z czego 4 to dojazd do autostrady) otwiera sie
termostat.

Konkretnie Astra 1,7 od isuzu potrzebuje okolo 8km do osiagniecia temperatury. Podobno ten typ tak ma.


--
Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z

Data: 2015-03-10 09:43:59
Autor: Tata
Olej do dwusuwów w ON
pytanie jak jedziesz - skoro auto siê nie nagrzewa...

"...w kilku etapach..." 3-4. Tak± zim± jak obecnie, po 3-4 kilometrach strza³ka dochodzi do 60 stopni, podczas mrozu z nawiewem na szyby nie drgnie, w gor±ce lato to nawet 90 stopni. "Pi³ujê" na trójce 1800-2000 obrotów. Mam reklamówkê Liqui Moly gdzie pokazano na stoperach, ¿e 5W-XX w pe³ni smaruje po 8 sekundach, 10W-XX po 28 sekundach, a 15W-XX po 48 sekundach od uruchomienia silnika. S± dwie szko³y rozpoczêcia jazdy samochodem. Jedna zaleca jazdê zaraz po uruchomieniu silnika, co ma przyspieszyæ jego nagrzewanie, druga zaleca rozpoczêcie jazdy po pewnym czasie, co ma zapobiegaæ obci±¿aniu silnika bez pe³nego smarowania. Ja stosujê ten drugi sposób.

Z powa¿aniem
MJ

Data: 2015-03-10 08:31:47
Autor: abn140
Olej do dwusuwów w ON

Z wyrazami szacunku
MJ

uprasza sie  o zapodawanie nazw lasnych omawianych parchide³...
z Babiej, znaczy sie z gory, dzieki

Data: 2015-03-10 18:31:30
Autor: LEPEK
Olej do dwusuwów w ON
W dniu 2015-03-09 o 17:06, Tata pisze:
Wypowiadają się sami teoretycy, jak rozumiem pytanie jest do praktyków.
Ja dolewam 1:250 Kleen-flo 953 i nic złego się nie dzieje.

A ja nie dolewam nic i nic złego się nie dzieje.

Ten dodatek
jest nisko popiołowy w odróżnieniu od Mixolu.

Teraz do dwutaktów nie używa się mixolu, tak jak do czterostaktów nie używa się Selectolu.

Ważne, żeby stosować olej
silnikowy o TBN ok. 8 lub więcej, z dodatkami myjącymi. Te parametry
spełniają markowe oleje full syntetic. W Internecie są informacje, że
sprzedawany ON jest zbyt "suchy", w zwiÄ…zku z czym nie ma wystarczajÄ…co
dobrych właściwości smarujących.

Hmmm...

Stosuję też inne dodatki do paliwa i
oleju silnikowego. Silnik 16 lat, licznikowo 246 tys. km, ma moc, a
turbo remontowane 3 lata temu "daje kopa", mimo stosowania wyklętych
przez niektórych dodatków.

Jak pisałem - nie dodaję nic do paliwa. Silnik 14 lat, przebieg 200000, turbo, ani nic w silniku nie ruszane. Jeździ normalnie.

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   GdaÅ„ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm
Avensis CDT220 1CDFTV sedan'01
Avensis ADT250 1ADFTV sedan'08
Majesty YP125R SE068  sqter'08

Data: 2015-03-10 21:08:24
Autor: masti
Olej do dwusuwów w ON
Tata wrote:

Wypowiadaj± siê sami teoretycy, jak rozumiem pytanie jest do praktyków. Ja dolewam 1:250 Kleen-flo 953 i nic z³ego siê nie dzieje.

ja nie dolewam nic. jedyne co siê dzieje to to, ¿e portfel zostaje
wype³niony.

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2015-03-14 09:38:09
Autor: Trybun
Olej do dwusuwów w ON
W dniu 2015-03-10 o 22:08, masti pisze:
Tata wrote:

Wypowiadaj± siê sami teoretycy, jak rozumiem pytanie jest do praktyków.
Ja dolewam 1:250 Kleen-flo 953 i nic z³ego siê nie dzieje.
ja nie dolewam nic. jedyne co siê dzieje to to, ¿e portfel zostaje
wype³niony.


Dolej, przelicz zu¿yte przed i po dolaniu, paliwo i dopiero wtedy oceñ stan portfela,.

Data: 2015-03-12 09:09:22
Autor: jerzu
Olej do dwusuwów w ON
On Mon, 09 Mar 2015 17:06:27 +0100, Tata <kocityno@kki.pl> wrote:

Ja dolewam 1:250 Kleen-flo 953 i nic z³ego siê nie dzieje.

A jakby¶ go nie dolewa³ to pewnie co¶ by siê dzia³o. Miliony ludzi w
Polsce nie dolewaj± nic do ON i jako¶ silniki masowo nie padaj±.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

Data: 2015-03-12 09:10:16
Autor: jerzu
Olej do dwusuwów w ON
On Mon, 09 Mar 2015 17:06:27 +0100, Tata <kocityno@kki.pl> wrote:

Silnik 16 lat, licznikowo 246 tys. km, ma moc, a turbo remontowane 3 lata temu "daje kopa",

Silnik 9 lat, 460 tys. km., turbo fabryczne. I to wszystko bez
magicznych dodatków.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyñski  xxx.jerzu@interia.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim `06 3.3t

Data: 2015-03-12 10:11:07
Autor: Tata
Olej do dwusuwów w ON
De gustibus non est disputandum. Odpowiedzia³em na pytanie Trybuna. Chcê, dolewam i nie narzekam, a dolewam cztery dodatki. Wolna wola i ka¿dy niech robi wed³ug swojego uznania. Ciekawe, czym ró¿ni± siê rodzaje ON na stacjach paliw?

MJ

Data: 2015-03-12 11:19:06
Autor: yabba
Olej do dwusuwów w ON
U¿ytkownik "Tata" <kocityno@kki.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:mdrmhr$56p$1mx1.internetia.pl...
De gustibus non est disputandum. Odpowiedzia³em na pytanie Trybuna. Chcê, dolewam i nie narzekam, a dolewam cztery dodatki. Wolna wola i ka¿dy niech robi wed³ug swojego uznania. Ciekawe, czym ró¿ni± siê rodzaje ON na stacjach paliw?



Nazw± handlow±, cen±, dodatkami firmowymi (które wszystkie spe³niaj± te same funkcje).

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-03-12 11:28:03
Autor: Tata
Olej do dwusuwów w ON
...dodatkami firmowymi...

Wymieñ te dodatki firmowe?

MJ

Data: 2015-03-13 10:47:28
Autor: yabba
Olej do dwusuwów w ON
U¿ytkownik "Tata" <kocityno@kki.pl> napisa³ w wiadomo¶ci
news:mdrr22$k8e$1mx1.internetia.pl...
...dodatkami firmowymi...

Wymieñ te dodatki firmowe?

Nazw i wzorów chemicznych Ci nie podam, ale z rozmów z chemikami znaj±cymi
siê w tym temacie, to s± to jakie¶ ¶rodki przeciwspieniaj±ce, u³atwiaj±ce
rozpylanie, myj±ce aparaturê wtryskow±. Ka¿da firma handlowa dodaje swoj± "tajn±
kompozycjê", ale w dzia³aniu s± one porównywalne. Baza paliwa jest w
zasadzie ta sama we wszystkich ON, wyprodukowana g³ownie przez ORLEN i
Lotos.
ON arktyczny to trochê inna sprawa. Nie wszyscy producenci sprzedaj± go innym sieciom. By³a tu niedawno dyskusja o na grupie.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-03-14 00:37:16
Autor: Tomasz Pyra
Olej do dwusuwów w ON
Dnia Thu, 12 Mar 2015 09:10:16 +0100, jerzu napisa³(a):

On Mon, 09 Mar 2015 17:06:27 +0100, Tata <kocityno@kki.pl> wrote:

Silnik 16 lat, licznikowo 246 tys. km, ma moc, a turbo remontowane 3 lata temu "daje kopa",

Silnik 9 lat, 460 tys. km., turbo fabryczne. I to wszystko bez
magicznych dodatków.

Gdyby¶ la³ fabryczne dodatki, to mia³by ju¿ 18 lat i milion km ;)

Data: 2015-03-14 09:37:36
Autor: Trybun
Olej do dwusuwów w ON
W dniu 2015-03-09 o 17:06, Tata pisze:
Wypowiadają się sami teoretycy, jak rozumiem pytanie jest do praktyków. Ja dolewam 1:250 Kleen-flo 953 i nic złego się nie dzieje. Ten dodatek jest nisko popiołowy w odróżnieniu od Mixolu. Ważne, żeby stosować olej silnikowy o TBN ok. 8 lub więcej, z dodatkami myjącymi. Te parametry spełniają markowe oleje full syntetic. W Internecie są informacje, że sprzedawany ON jest zbyt "suchy", w związku z czym nie ma wystarczająco dobrych właściwości smarujących. Stosuję też inne dodatki do paliwa i oleju silnikowego. Silnik 16 lat, licznikowo 246 tys. km, ma moc, a turbo remontowane 3 lata temu "daje kopa", mimo stosowania wyklętych przez niektórych dodatków. Nie mam związku z jakąkolwiek formą sprzedaży dodatków.

Z wyrazami szacunku
MJ

Tak, właśnie o taka opinię mi głównie chodziło. Dzięki.

Olej do dwusuwów w ON

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona