Data: 2012-01-17 22:05:19 | |
Autor: AZ | |
Olej motocyklowy vs samochodowy | |
On 2012-01-17, Hinek <hinek.nic@tlen.pl> wrote:
Po angielsku, ale jak ktoś ma problem to tłumacz google pomoże :)Sie zgadza. Od jakiegos czasu tez jest MA2 ktorej wyznacznikiem jest wspolczynnik tarcia 1.7-2.5, zwykla MA to 1.15-2.5 a MA1 to 1.15-1.7. Fajno. Juz kiedys to komus pisalem tutaj, u mnie w serwisowce stoi: Engine oil type: API SE, SF, SG / API SH or SJ with JASO MA. W tamtej dyskusji nie rozbijalo sie o motocyklowy vs samochodowy ino o jakosc i parametry owych olejow. Jak mi ktos znajdzie dobry syntetyk samochodowy z JASO MA to moge lac tylko one wlasnie z reguly maja dodatki zmniejszajace tarcie zeby bardziej eco itp. itd. Ano. A probowales kiedykolwiek ruszyc powiedzmy z 6-7krpm? Ja probowalem majac wlasnie domieszke samochodowego syntetyka i po puszczeniu calkowice sprzegla i odkreceniu manetki obroty poszly sobie na 10krpm a przy mocnym przyspieszaniu sprzeglo lapalo uslizgi. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-01-17 22:07:22 | |
Autor: AZ | |
Olej motocyklowy vs samochodowy | |
On 2012-01-17, AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:
Oczywiscie wracajac do domu i jadac jak bog przykazal zadnych problemow ze sprzeglem nie mialem. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-01-17 23:34:37 | |
Autor: Hinek | |
Olej motocyklowy vs samochodowy | |
Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał
No wiesz olej, samochodowy kontra motocyklowy to odwieczny temat :) Teraz przypomniało mi się, że kiedyś chciałem przypalić gumę w Deauvilce i nie dało się właśnie z powodu sprzęgła. Przyjąłem, że te typy tak mają - bo to w końcu turystyk był. W normalnej jeździe było OK - ale faktycznie to mogła być kwestia oleju. -- Hinek |
|
Data: 2012-01-17 22:50:43 | |
Autor: AZ | |
Olej motocyklowy vs samochodowy | |
On 2012-01-17, Hinek <hinek.nic@tlen.pl> wrote:
Ano, czyli to samo co u mnie. Na Motulu wszystko jest w porzadku, moznaNo wiesz olej, samochodowy kontra motocyklowy to odwieczny temat :) i gume spalic, ruszyc z 6-7 krpm na gumie czy przyspieszyc odkrecajac manetke do konca. Problemy ktore mialem nie sa wina sprzegla bo po ostatnim sezonie rozbieralem sprzeglo bo zmienialem lancuszek napedu alternatora i przy okazji pomierzylem wszystko - sprezyny jak fabryka je stworzyla, tarcze bodaj 2.9mm gdzie service limit jest 2.7, przekladki proste. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2012-01-18 20:38:52 | |
Autor: Ivam | |
Olej motocyklowy vs samochodowy | |
Użytkownik "AZ" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jf4rau$chk$1@node2.news.atman.pl...
Sie zgadza. Od jakiegos czasu tez jest MA2 ktorej wyznacznikiem jest Wiem, ze teraz sie czepiam, ale czy te wartosci Ci sie nie pomylily? Serio to nie wiem jak sie sprawa ma z normami MA, ale te wartosci to jak na wspolczynnik tarcia do tego z uwzglednieniem oleju to troche wysokie sa. Przykladowe wartosci: http://www.roymech.co.uk/Useful_Tables/Tribology/co_of_frict.htm A jakbys mial jakiegos linka do tych informacji dotyczacych MA1, MA2, etc. to daj - chetnie poczytam. -- pzdr: Ivam |