[laickie] Olej silnikowy - cz y taki jak samochodowy? Ładowanie akumulato ra

Data: 2009-05-11 11:11:45
Autor: Jacek Czerwinski
[laickie] Olej silnikowy - cz y taki jak samochodowy? Ładowanie akumulato ra
Marcin Narzynski pisze:
Witam,

Czy do motocykla pasują te same oleje silnikowe, co do samochodów?
Czy skoro mam oznaczenie 10W40, to każdy samochodowy o tych parametrach można sobie nalać?
a) moto zwykle ma bardziej wysilony silnik (konie z litra, obroty itd)
b) chłodzony powietrzem na jeszcze trudniejsze i zmienne warunki
c) SPRZĘGŁO i skrzynia zwykle pracują w tym samym oleju, to zupełnie różni sie od warunków samochodowych

Druga sprawa:
Słyszałem, że akumulatora motocykla nie wolno ładować prostownikiem samochodowym.
Nie bardzo rozumiem dlaczego, skoro oba akumulatory mają 12V.

Aku motocyklowe ma z 4-8 x mniejszą pojemność, łatwo spieprzyć.

Jak tam incydentalnie ładowałem, nastawiając samochodowy na najmniejszy możliwy prąd, kręciłem się blisko przy tym i słuchałem czy idą bąbelki.

Ale wkrótce kupiłem prostownik motocyklowy (w Lidlu za czapkę gruszek)

Data: 2009-05-11 11:16:53
Autor: Kuczu
Jacek Czerwinski pisze:

[...]

Ja pierdole ! Znowu ??

Aku motocyklowe ma z 4-8 x mniejszą pojemność, łatwo spieprzyć.

Laduje wszystkie aku radzieckim prostownikiem regulowanym recznie i jeszcze nigdy mi aku nie wybuchlo.

--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!

Data: 2009-05-11 11:34:17
Autor: Jacek Czerwinski
Kuczu pisze:
Jacek Czerwinski pisze:

Aku motocyklowe ma z 4-8 x mniejszą pojemność, łatwo spieprzyć.

Laduje wszystkie aku radzieckim prostownikiem regulowanym recznie i jeszcze nigdy mi aku nie wybuchlo.
To tak jak ja, CCCP 'rzondzi' ;)

Dla chińczyka jakiś nastawnik to nadmierny koszt, ile ryżu można za to kupić...

Data: 2009-05-11 11:43:08
Autor: de Fresz
On 2009-05-11 11:16:53 +0200, Kuczu <p.kuczynski@jim-satnet.pl> said:

[...]

Ej no, co się oburzasz, już z miesiąc minął od ostatniego wontka olejowego ;-)
A tak BTW - kupowałem ostatnio oleum do puszki i wyszło mi, że po cenach sklepowych, przy przyzwoitych markach, pomiędzy  motocyklowymi a samochodowymi różnica w cenie obecnie jest niewielka - rzędu z 10 zł na 4 litrach.

Sebastian
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Data: 2009-05-11 19:08:50
Autor: Ferson

On 2009-05-11 11:16:53 +0200, Kuczu <p.kuczynski@jim-satnet.pl> said:

> Ja pierdole ! Znowu ??

Ej no, co się oburzasz, już z miesiąc minął od ostatniego wontka olejowego
;-)
[...]

Ja ostatnio jak kupowałem to do puszki wyszło ok 150 a do motocykla 250 za
4l
Ale porównując koszty OC niech ma ;)
--
Pozdr
Ferson

Data: 2009-05-11 22:10:23
Autor: de Fresz
[laickie] Olej silnikowy - czy taki jak samochodowy? ́adowanie akumulatora
On 2009-05-11 19:08:50 +0200, "Ferson" <Ferson please.send.to.abuse@polspam.info.invalid> said:

[...]

Akurat byłem dzień po dniu w Larssonie i jakimś markecie i w obu patrzyłem na ceny - półsyntetyki: motocyklowy za 4 litry circa 130-150 zł (Valvoline, Bel-Ray, Motul), samochodowy 120-160 zł (sprawdzałem tylko coś mi mówiące brandy, w stylu Castrol, Mobil, Shell, siakoś do Lotosa i tym podobnych nie mam zaufania). Syntetyki - motocyklowe: 180-200 zł (marki jw), samochdowe 170-200 zł. To było tylko szybkie rozeznanie po półkach, bez sięgania do netu, może nawet przy kosztach wysyłki da się taniej, ale cosik mi wygląda, że czasy wyraźnych różnic w cenach odeszły do przeszłości. Tak więc z lenistwa znów zalałem motocyklowy, mimo że nie jestem olejowym fetyszystą ;-)