[laickie] Olej silnikowy - czy taki jak samochodowy? Ładowanie akumulatora

Data: 2009-05-11 11:46:37
Autor: Rafael
[laickie] Olej silnikowy - czy taki jak samochodowy? Ładowanie akumulatora
Użytkownik "Marcin Narzynski" <narzynka.to_usun@a_to_wykasuj.onet.pl>
napisał w wiadomości news:gu8p5c$er1$1news.onet.pl...

Słyszałem, że akumulatora motocykla nie wolno ładować prostownikiem
samochodowym.
Nie bardzo rozumiem dlaczego, skoro oba akumulatory mają 12V.

Optymalnie jest ładować akumulator prądem około 10 razy mniejszym niz jego
pojemność - motocyklowy akumulator ma około 12Ah więc optymalny prąd to
około 1A - ładujesz wtedy dłużej, a ładowarka samochodowa daje zazwyczaj
4-6A co oznacza że ładować powinno się dość krótko ...
Na którymś z moich akumulatorów były takie propozycje:
Prąd 1A - ładuj 10 godzin
Prąd 4A - ładuj godzinę

A że znacznie zdrowsze jest ładowanie mniejszym prądem nie trzeba chyba
dodawać ...
Sprawdzałem osobiście bo ładowałem prądem 4A w biurze i po około dwóch
godzinach nagle zaczęło się coś dziwnie śmierdzieć i bulgotać :)

--
Pozdro, Rafael
Szerszeń, a Bandyta do sprzedania

[laickie] Olej silnikowy - czy taki jak samochodowy? Ładowanie akumulatora