Olej silnikowy w samochodzie czy jest tak ważny?

Data: 2016-09-23 19:02:58
Autor: Lewis
Olej silnikowy w samochodzie czy jest tak ważny?
W dniu 2016-09-23 o 11:23, Bolko pisze:
Rozglądam się za kupnem samochodu.
Łażę po różnych forach samochodowych.
Ludzie mają różne problemy, ale z reguły wątek z olejem
silnikowym to ma postów od cholery i trochę.

Powiem szczerze że ja to w swoim wymieniam jak wymieniam.
A na forach dyskusje czy co 10 tys czy 15.
Nie przesada to jest?

Z innej bajki
Wiem że traktor to jest zupełnie inna bajka zwłaszcza c330 z 1979 roku.
Ale dziadek też nie miał głowy do tego typu spraw.
I kiedyś przy wymianie sprzegła postanowił wymienić.
Trzeba było miskę olejową odkręcić bo tak był gesty

Wiec jeszcze raz
jak podejść do tematu gdy samochód traktuje się jako czarną skrzynke
czyli ma jechać.

Każdy sobie wymienia jak lubi.

Nowe wyżyłowane turbo silniki, którym producent zaleca wymianę co 30-40kkm to zajebywanie silnika na własne życzenie. Owszem przez okres leasingu czy tam pierwszych 3-4lat (150kkm) do upływu gwarancji raczej nic im się nie stanie ale kolejny nabywca będzie miał piec do wymiany.

Bardzo ładnie widać to na saabowych silnikach B2X5 - leją tam gówno z biedronki i zmieniają co 15kkm i płacz że po 200kkm silnik na złom...

Ja w swoich cywilnych wymieniam co 8-10kkm pełen styntetyk Valvoline Vr1 5W50 lub penrite enviro + 5W40
W rajdówce penrite premium 10w60 co 5-6kkm

Jak ktoś ma jakiś stary wóz gdzie z litra pojemności jest max 60KM i dużo jeździ w trasach to i 20kkm na dobrym syntetyku nie będzie tragedią.

Gorzej jak ktoś ma jakieś 1.0turbo 120KM i leje tam "long lajf" co 40kkm

Lewis

Olej silnikowy w samochodzie czy jest tak ważny?