Data: 2016-09-23 20:20:30 | |
Autor: Irokez | |
Olej silnikowy w samochodzie czy jest tak ważny? | |
W dniu 2016-09-23 o 11:23, Bolko pisze:
Rozglądam się za kupnem samochodu. Jest ważny, mi się też wydawało że jak będę lał Elfa Evolution SRX 5W30 do Toyoty (benzyna 2.0) tak samo jak lałem do Meganki, Laguny czy Alfy to będzie git. A się okazało po 30kkm (wymieniam co 10kkm) że silnik zaczął palić go 8 litrów na 10 tyś km. Teraz leję LM TopTec 4300 5W30 i po na razie 12kkm wszystko wraca do normy, czyli bańka 5 litrów starcza od wymiany do wymiany (wymiana to 4 litry). -- Irokez |
|
Data: 2016-09-23 21:01:53 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Olej silnikowy w samochodzie czy jest tak wa Ĺźny? | |
W dniu .09.2016 o 20:20 Irokez <no.email@wp.pl> pisze:
Trzeba lać taki jak zaleca producent (marka nie istotna), ani lepszy (szkoda kasy) ani gorszy (szkoda kasy na remonty). Ja tak leję od lat i silniki dożywają u mnie słusznych przebiegów bez remontów i dolewek oleju między wymianami. Wymiany oczywiście w interwałach wskazanych przez producenta - aktualnie w 2.0hdi (240kkm przebiegu) co 20kkm (dwa razy w roku), poprzednio w 1.9 dci co 15kkm (dojeździł u mnie do coś około 370kkm).. TG |
|
Data: 2016-09-23 22:13:38 | |
Autor: Irokez | |
Olej silnikowy w samochodzie czy jest tak ważny? | |
W dniu 2016-09-23 o 21:01, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .09.2016 o 20:20 Irokez <no.email@wp.pl> pisze: Niby lać specyfikację jaką zaleca producent. No i ten Elf spełnia w pełni. Jednak jest jeszcze widocznie "to coś" o czym nie wspomina specyfikacja. Tutaj pewnie chodzi o zdolności płuczące - tak podejrzewam że Elf zostawia syf na cylindrach a pierścienie po nim potem pompują olej do komory. A Japońce są luźniej spasowane niż Europejczyki. Taka teoria. -- Irokez |
|
Data: 2016-09-23 22:40:30 | |
Autor: Tomasz Gorbaczuk | |
Olej silnikowy w samochodzie czy jest tak wa Ĺźny? | |
W dniu .09.2016 o 22:13 Irokez <no.email@wp.pl> pisze:
Niby lać specyfikację jaką zaleca producent. No i ten Elf spełnia w pełni. Jakiegoś elfa (poniżej stówy za 5l) lałem do tego 1.9dci, krzywdy mu nie zrobił. Przy przebiegu 370kkm łącznie z turbiną wszystko oryginalne. A wg znawców z grupy już dawno powinienem być po drugiej wymianie panewek i przy 3 turbinie. Lata temu miałem puga 306. Musiałem nim dużo jeździć a kasy było mało - lałem najtańszego lotosa jakiego udało mi się kupić, wymiana co 10 lub 15kkm (nie pamiętam) i też dojeździł u mnie do sędziwego przebiegu (ponad 300kkm) - a to był mały silnki 1,4 z jakąś wadą fabryczną (złe spasowanie panewek czy coś podobnego). Zmieniać regularnie tak jak zaleca producent i silnik przeżyje resztę. TG |
|
Data: 2016-09-23 23:14:06 | |
Autor: Irokez | |
Olej silnikowy w samochodzie czy jest tak ważny? | |
W dniu 2016-09-23 o 22:40, Tomasz Gorbaczuk pisze:
W dniu .09.2016 o 22:13 Irokez <no.email@wp.pl> pisze: Chyba nie przeczytałeś co napisałem ;) Zalecenie: 5W-30 API ze specyfikacją SJ ,,Energy-Conserving", SL ze specyfikacj? ,,Energy-Conserving" lub z certyfikatem ILSAC. lałem: ELF Evolution SRX 5W-30: ACEA A5/B5 - API SL/CF i się zbuntował japoniec na francuza... -- Irokez |
|