Data: 2016-02-18 20:35:45 | |
Autor: ZIWK | |
Olej z płynem | |
W dniu 2016-02-18 o 19:20, ZbigD pisze:
Syn mia³ dolaæ olej do silnika ale pomyli³ butelki i wla³... pó³ litra p³ynu do ch³odnic :(Nie radzê... Jedynie laweta lub hol - no chyba, ¿eby (dla nauki - co w nogach to i w g³owie) latoro¶l dopcha³a auto do mechanika. Ze wzglêdu na zawarto¶æ wody w p³ynie jak najszybciej siê da! Wiem, ¿e wiêkszo¶æ trolli ta sytuacja rozbawi (mi do ¶miech nie jest), ale liczê na konstruktywne rady.B³êdów nie robi tylko ten co nic nie robi! |
|
Data: 2016-02-18 11:42:09 | |
Autor: WS | |
Olej z p³ynem | |
On Thursday, February 18, 2016 at 8:35:45 PM UTC+1, ZIWK wrote:
.. Jedynie laweta lub hol - no chyba, ¿eby (dla nauki - co w nogach to i w g³owie) latoro¶l dopcha³a auto do mechanika. albo pod samochod i niech spusci ten olej ;) W sumie chyba taniej bedzie podejsc do tego mechanika i dogadac sie, zeby podjechal... WS |
|
Data: 2016-02-18 11:50:35 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Olej z p³ynem | |
Po co od razu spuszczac wszystko. Woda i glikol ciezsze od oleju. Wejsc pod samochod i delikatnie odkrecic korek. Spuscic tylko plyn. Jak troche zostanie to odparuje w czasie pracy. Plyn w butelke i jak odstoi to zlac czysty do innej butelki.
|
|
Data: 2016-02-18 12:32:14 | |
Autor: WS | |
Olej z p³ynem | |
W dniu czwartek, 18 lutego 2016 20:50:37 UTC+1 u¿ytkownik Zenek Kapelinder napisa³:
Po co od razu spuszczac wszystko. Woda i glikol ciezsze od oleju. Wejsc pod samochod i delikatnie odkrecic korek. Spuscic tylko plyn. Jak troche zostanie to odparuje w czasie pracy. Plyn w butelke i jak odstoi to zlac czysty do innej butelki. Moze i tak, ale jesli ten silnik nie zuzywa oleju jak 2T, to dolewka sugeruje, ze juz troche na tym oleju przejechano, wiec szkoda roboty, jesli juz sie wlazi pos samochod i odkreca korek spustu, to ja bym wymienil caly olej, a co do zbierania plynu... 0.5 litra i tyle zabawy? Toz to 5PLN nie jest warte patrzac po cenach z alledrogo... WS |
|
Data: 2016-02-18 21:35:21 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
Olej z płynem | |
Po co od razu spuszczac wszystko. Woda i glikol ciezsze od oleju. Wejsc pod samochod i delikatnie odkrecic korek. Spuscic tylko plyn. Jak troche zostanie to odparuje w czasie pracy. Plyn w butelke i jak odstoi to zlac czysty do innej butelki.ROTFL :) |
|
Data: 2016-02-19 07:47:05 | |
Autor: Lewis | |
Olej z płynem | |
W dniu 2016-02-18 o 21:35, Czesław Wiśniak pisze:
Zastanawiam się czy gość sobie robi jaja czy faktycznie to przejaw rasowego cebulactwa... -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2016-02-19 08:02:38 | |
Autor: ToMasz | |
Olej z płynem | |
W dniu 19.02.2016 o 07:47, Lewis pisze:
W dniu 2016-02-18 o 21:35, Czesław Wiśniak pisze:JA myślę, z czym nie każdy musi się zgadzać, że ani jedno ani drugie. Zapomnijmy na chwilę o oleju i glikolu. Na tej grupie (albo: szczególnie na tej) pada wiele pytań jak cośtam zrobić zamiast jechać do warsztatu. Wiadomo ze warsztat powinien zrobić wszystko perfekcyjnie ale Polsce tak nie jest. To jeszcze wzmaga chęć wzięcia spraw we własne ręce, a że ręce są własne to chcemy osiągnąć sukces ja najniższym kosztem. Tu pojawia się problem odróżnienia cebulactwa od zaradności. A do tego jeszcze dochodzi komentarz: jak długo to robiłeś? 3 godziny?! w tym czasie mógłbyś.... ja chciałem sobie "kupić" radio bt->głośniki. zamówiłem towar w postaci "klocków" w chinach, czekałem miesiąc, składałem godzinę, nie działało, odwiedziłem grupę elektoniczną i dostałem poradę, a po następnej godzinie - sukces. Dla wielu ludzi - masochizm, droga przez mękę. Dlamnie rozwiązana samodzielnie łamigłówka, a radość syna który mi pomagał bezcenna. Może właśnie "zenkowi" samozadowolenie sprawia zdolność do rozwiązania problemu, zdolność do odzyskania dwóch łyków oleju, a wartość płynów wyrażona w złotówkach jest pomijalna? ToMasz |
|
Data: 2016-02-19 08:59:48 | |
Autor: RadoslawF | |
Olej z płynem | |
W dniu 2016-02-19 o 08:02, ToMasz pisze:
W dniu 19.02.2016 o 07:47, Lewis pisze: Tu problemem jest usunięcie oleju z układu chłodzenia. Problemy cenowe czy odzyskania oleju to wymysł inteligentnych inaczej. Pozdrawiam |
|
Data: 2016-02-19 17:24:59 | |
Autor: MadMan | |
Olej z płynem | |
Dnia Fri, 19 Feb 2016 08:59:48 +0100, RadoslawF napisał(a):
Tu problemem jest usunięcie oleju z układu chłodzenia. Znaczy że jak, nie dość że dolano płynu chłodzącego do silnika, to jeszcze oleju do układu chłodzenia? No to sprytny ten synek :) -- Pozdrawiam, Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl Tlen: madman1985, GG: 2283138 |
|
Data: 2016-02-20 17:34:02 | |
Autor: RadoslawF | |
Olej z płynem | |
W dniu 2016-02-19 o 17:24, MadMan pisze:
To nie synek, to ja się błędnie zasugerowałem.Tu problemem jest usunięcie oleju z układu chłodzenia. Pozdrawiam |
|
Data: 2016-02-19 11:03:43 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
Olej z płynem | |
W dniu 19.02.2016 o 08:02, ToMasz pisze:
W dniu 19.02.2016 o 07:47, Lewis pisze: To o czym ty piszesz, to zupełnie inna sprawa bo tak pogmerać to i ja lubię, ale kłaść się w syfie pod auto gdzie nie ma miejsca a i może jeszcze osłona jest od dołu i próba odkręcenia "delikatnie" korka skończy się na totalnym upierdoleniu ręki i zlaniu całego oleju. Niestety, żeby podstawić tam jakąś miskę może już nie być miejsca nie mówiąc już, że i tak wszystko będzie czarne to nie wiadomo kiedy zacząć zakręcać jeśli to się w ogóle uda w takiej pozycji. Zlać cały olej jeśli korek nie jest mocno dokręcony to nie jest problem ale jeszcze wypadałoby filtr wymienić, a to już w takiej pozycji może nie być takie proste :) Jeśli człowiek zastanowi nad tym wszystkim to się zwyczajnie popuka w głowę. Do takich rzeczy musi być zwyczajnie dostęp. Cały wydech tez se możesz tak próbować wymieniać, będziesz miał satysfakcję :) |
|
Data: 2016-02-19 17:45:45 | |
Autor: Lewis | |
Olej z płynem | |
W dniu 2016-02-19 o 11:03, Czesław Wiśniak pisze:
To o czym ty piszesz, to zupełnie inna sprawa bo tak pogmerać to i ja O to to... Ja też czasami lubię pomarnotrawić czas na jakieś ciekawostki dla tzw sztuki dla sztuki ale no błagam nie odzyskiwać płyn z oleju czy tam odwrotnie, na parkingu pod blokiem/domem, na lewarku bez podpór, ryzykując własnym zdrowiem czy życiem... A co do ceny czasu, każdy zna swoją ;) -- Pozdrawiam Lewis |
|
Data: 2016-02-20 23:43:03 | |
Autor: Jarek | |
Olej z płynem | |
Użytkownik "ToMasz" napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:na6egt$6r2$1@dont-email.me... W dniu 19.02.2016 o 07:47, Lewis pisze: W dniu 2016-02-18 o 21:35, Czesław Wiśniak pisze: Myślisz, że tylko w Polsce? Mylisz się... |
|
Data: 2016-02-21 17:42:08 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Olej z p³ynem | |
Dnia Sat, 20 Feb 2016 23:43:03 +0100, Jarek napisa³(a):
Wiadomo ze warsztat powinien zrobiæ wszystko perfekcyjnie ale Polsce tak nie jest. Mam nawet wra¿enie ¿e w Polsce jest lepiej ni¿ dooko³a. Co jednak nie znaczy ¿e jest dobrze. ;) |
|
Data: 2016-02-18 21:45:45 | |
Autor: cef | |
Olej z płynem | |
W dniu 2016-02-18 o 20:35, ZIWK pisze:
W dniu 2016-02-18 o 19:20, ZbigD pisze: Czy wy nie dramatyzujecie zanadto? Poproszê o historiê co siê stanie, gdy olejê te pó³ litra. |
|
Data: 2016-02-18 13:14:17 | |
Autor: Zenek Kapelinder | |
Olej z p³ynem | |
Emulsja sie zrobi a ona ma marne zwlasciwosci smarne. W Warszawiance z dolnozaworowym silnikiem na grubowarstwowych wylewanych panewkach specjalnie by to nie przeszkadzalo. Taki silnik z 200 kilometrow zrobi bez oleju. Ale w nowoczesnych silnikach po kilometrze panewki na bank do wymiany.
|
|
Data: 2016-02-18 21:51:15 | |
Autor: Czarek | |
Olej z płynem | |
W dniu 18.02.2016 o 21:45, cef pisze: W dniu 2016-02-18 o 20:35, ZIWK pisze:Skoro jesteś tak ciekawy to wlej do swojego silnika i sprawdź. -- Czarek |
|
Data: 2016-02-18 21:56:49 | |
Autor: cef | |
Olej z płynem | |
W dniu 2016-02-18 o 21:51, Czarek pisze:
Zdarza³o mi siê je¼dziæ z ciekn±c± g³owic±. Nic siê nie dzieje. |
|