Olej z płynem

Data: 2016-02-18 21:57:58
Autor: sirapacz
Olej z płynem
W dniu 2016-02-18 o 19:20, ZbigD pisze:
Syn miał dolać olej do silnika ale pomylił butelki i wlał... pół litra płynu do chłodnic :(
Do najbliższego mechanika mam ok. 1 km, dam radę dojechać bez poważnych uszkodzeń? Silnik to 1,4TDI VW.
Wiem, że większość trolli ta sytuacja rozbawi (mi do śmiech nie jest), ale liczę na konstruktywne rady.

przejedziesz bez poważnych uszkodzeń ale pytanie czy jest sens męczyć silnik. odkręć korek, spuść olej jak radzili, zalej nowy i cześć*.
Więcej roboty z pchaniem czy ryzykowaniem pracy na sucho. 0,5l to troche dużo ale zabić silnika nie zabije (jeździlem po kilka km z palącą się lampką ciśnienia oleju i przeżył). Po uruchomieniu silnika wymiesza się to wszystko i zrobi ci się zupa borowikowa;) która coś tam smarować będzie. Przy jeździe stopniowo będzie odparowywać i zniknie po jednej polgodzinnej trasie w temperaturze roboczej (strzelam).

Nie mniej jednak spuść olej, zalej nowy i nie będziesz się stresować a i pchać kilometr nie ma sensu...zresztą....po co do mechanika? żeby olej spuścił? :)

*nie zapomnij zakręcić korka;)

Olej z płynem