Oleje Rohloff

Data: 2011-07-12 08:10:35
Autor: Grzegorz
Oleje Rohloff
Witam,

Tak się zastanawiam - małe buteleczki drogie jak cholera, a litrowe opakowanie trochę poniżej 40 Euro. Myślę przede wszystkim o oleju do Speedhuba - może byłby ktoś zainteresowany kupnem w kilka osób litra każdego oleju i rozlaniem ? Wychodzi za 40 wymian (po 25 ml) jakieś 80 Euro, a jeden zestaw kosztuje prawie 10 Euro :-( ...

Oil of Rohloff do łańcucha podobnie drogi - za buteleczkę chyba tyle kasują :-D !

Pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-07-12 09:25:42
Autor: kamil/Endurorider.pl
Oleje Rohloff

Użytkownik "Grzegorz" <bzdura@brakmaila.com> napisał w wiadomości news:ivgof4$9pj$1news.onet.pl...
[...]

Na forach regularnie ludzie "rozlewają się" z dużych butli, ale nigdy nie widziałem takie akcj dla speedhuba - za mało osób ma tę piastę :(

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-07-12 07:45:35
Autor: pablo eldiablo
Oleje Rohloff
kamil/Endurorider.pl <flySteX@gaOzeFta.lp> napisał(a):
Na forach regularnie ludzie "rozlewajÄ&#65533; siÄ&#65533;" z duĹĽych butli, ale nigdy nie widziaĹ&#65533;em takie akcj dla speedhuba - za maĹ&#65533;o osĂłb ma tÄ&#65533; piastÄ&#65533; :(

Moja nowa Alfine 11 tez sie kreci w olejowej kapieli, ciekawe, czy olej
Rohloffa spelnia warunki dla Shimano... Jak tak, to za kilka tys. km bede
wymienial ;)

Data: 2011-07-12 10:16:40
Autor: kamil/Endurorider.pl
Oleje Rohloff

Użytkownik "pablo eldiablo" <jazzee.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ivgu2v$709$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ty mi tutaj olejem oczu nie mydlij tylko pisz jak Ci się jeĽdzi na Alfine 11 sp! Jak ze zmian± przełożeń pod obci±żeniem, płynno¶ci± zmian etc?

Co do oleju to jednak sugerowałbym zostać przy oryginale dopóki kto¶ tego nie sprawdzi bo to wcale nie musi być optymalne dla Shimano. BTW: za cholerę nie mogę znaleĽć linku do oleum shimano ;/

Data: 2011-07-12 13:21:09
Autor: Grzegorz
Oleje Rohloff
Hello kamil/Endurorider.pl !:

Moja nowa Alfine 11 tez sie kreci w olejowej kapieli, ciekawe, czy olej
Rohloffa spelnia warunki dla Shimano... Jak tak, to za kilka tys. km bede
wymienial ;)

Olej Rohloffa to jaki¶ dobry syntetyk + trochę chyba MoS2 - trzeba mieszać przed wlaniem.

Ty mi tutaj olejem oczu nie mydlij tylko pisz jak Ci się jeĽdzi na
Alfine 11 sp! Jak ze zmian± przełożeń pod obci±żeniem, płynno¶ci± zmian
etc?

Mój Rohloff zmienia biegi tylko pod MAŁYM obci±żeniem. Zreszt± to logiczne, jak się podejrzy konstrukcję. Ale ja na wszelki wypadek lekko zmniejszam nacisk, wtedy przeł±cza idealnie.

Co do oleju to jednak sugerowałbym zostać przy oryginale dopóki kto¶
tego nie sprawdzi bo to wcale nie musi być optymalne dla Shimano. BTW:
za cholerę nie mogę znaleĽć linku do oleum shimano ;/

Lepiej wlać to co zaleca producent. Swoj± drog± ciekawe, jak toto działa - i jak z zakresem przełożeń. Ja dzi¶ już i 1 i 13 używałem, może i 14-tkę wł±czę z wiatrem ;-)

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-07-12 16:15:22
Autor: pablo eldiablo
Oleje Rohloff
> [...]

Co do oleju to jednak sugerowałbym zostać przy oryginale dopóki kto¶ tego nie sprawdzi bo to wcale nie musi być optymalne dla Shimano. BTW: za cholerę nie mogę znaleĽć linku do oleum shimano ;/

:)

Na moja relacje trzeba bedzie jeszcze troche poczekac, bo na razie nowy rower
mam jeszcze w puzzlach:
- mam piaste Alfine 11 :),
- rama Kona Explosif niedawno do mnie dopiero doplynela zza wielkiej wody
(btw., z transportem z Kalifornii, clem i VATem wyszla o polowe taniej, niz ze
sklepu w UK)
- sztuciec
- obrecze

Odpowiednio fajnej reszty dopiero szukam :)

Data: 2011-07-12 18:52:08
Autor: kamil/Endurorider.pl
Oleje Rohloff

Użytkownik "pablo eldiablo" <jazzee.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci

Odpowiednio fajnej reszty dopiero szukam :)

Ile dutków poszło na piastę? Jestem okrutnie ciekaw jak to będzie działać :)

Data: 2011-07-12 18:29:07
Autor: pablo eldiablo
Oleje Rohloff
> [...]

> Odpowiednio fajnej reszty dopiero szukam :)

Ile dutków poszło na piastę? Jestem okrutnie ciekaw jak to będzie działać :)

Ja tez jestem ciekaw, jak bedzie dzialac - a w zasadzie jak caly nowy rower
bedzie sie spisywal :)

Sama piasta kosztowala w cykloturze jakies 1300 PLN - ale podkreslilbym slowo
_sama_... Niestety extra trzeba dokupic dyngs do zamontowania linki (CJ-S700)
oraz manetke. Nawet nakretek do przykrecenia do hakow ramy nie bylo ;/
Zreszta juz zaczalem kombinowac, jak ja przerobic na szybkozamykacz - wydaje
mi sie, ze sie da, ale gwarancja poleci...

Cyklotur posiadal tylko srebrne manetki, a mi sie uwidziala czarna, wiec tez
jej jeszcze nie mam :(

Data: 2011-07-12 22:22:21
Autor: kamil/Endurorider.pl
Oleje Rohloff

Użytkownik "pablo eldiablo" <jazzee.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ivi3pj$7s9

[...]

Jak rzadko kiedy prognozowana cena ~1500PLN zdaje się sprawdzać. Niestety ;/ Konieczno¶ć dokupowania tego co powinno być w zestawie pominę milczeniem, ale wypada cieszyć się że w ogóle się da cokolwiek dobrać.

Zreszta juz zaczalem kombinowac, jak ja przerobic na szybkozamykacz - wydaje
mi sie, ze sie da, ale gwarancja poleci...

Nie przerobisz tego bez ingerencji w o¶ a tej ostatnie nie powinno się w ogóle ruszać bez potrzeby.

I na koniec pro¶ba, podesłałby¶ mi jakie¶ prawdziwe foty tej piasty na priv? :)

Data: 2011-07-12 10:42:32
Autor: Grzegorz
Oleje Rohloff
Hello kamil/Endurorider.pl !:

Tak się zastanawiam - małe buteleczki drogie jak cholera, a litrowe
opakowanie trochę poniżej 40 Euro. Myślę przede wszystkim o oleju do
Speedhuba - może byłby ktoś zainteresowany kupnem w kilka osób litra
kaĹĽdego oleju i rozlaniem ? Wychodzi za 40 wymian (po 25 ml) jakieĹ› 80
Euro, a jeden zestaw kosztuje prawie 10 Euro :-( ...

Oil of Rohloff do łańcucha podobnie drogi - za buteleczkę chyba tyle
kasujÄ… :-D !

Na forach regularnie ludzie "rozlewajÄ… siÄ™" z duĹĽych butli, ale nigdy
nie widziałem takie akcj dla speedhuba - za mało osób ma tę piastę :(

No właśnie dlatego pytam tutaj .... Wiem że Speedhubów mało, ale ta różnica w cenie kusi. Nawet gdy ten do piastr ytrzeba dokładnie wymieszać przed rozlaniem - ma jakieś dodatki, chyba MoS2.

No to czekam dalej ...

Pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-07-12 10:43:41
Autor: kamil/Endurorider.pl
Oleje Rohloff

Użytkownik "Grzegorz" <bzdura@brakmaila.com> napisał w wiadomości news:ivh1c0$8t3$2news.onet.pl...

[...]

Nie czekaj ino kupuj butlę i wystaw olej na alleprowizji. Nic innego nie zrobisz :( W najgorszym wypadku będziesz miał zapas do końca życia ;D

Data: 2011-07-12 12:03:31
Autor: Grzegorz
Oleje Rohloff
Hello kamil/Endurorider.pl !:

[...]

Nie czekaj ino kupuj butlÄ™ i wystaw olej na alleprowizji. Nic innego nie
zrobisz :( W najgorszym wypadku będziesz miał zapas do końca życia ;D

Cóż, to na 40 wymian - przy moim tempie jakieś 30 lat ... He he normalni ludzie tyle nie żyją :-D !!!

Ale moĹĽe i masz racjÄ™ ...

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-07-12 12:03:47
Autor: kamil/Endurorider.pl
Oleje Rohloff

Użytkownik "Grzegorz" <bzdura@brakmaila.com> napisał w wiadomości news:ivh63r$tj6$1news.onet.pl...
[...]

Niestety mam :( Ja osobiĹ›cie czaje siÄ™ na butle Ĺ‚aĹ„cuchowego, ale  z tym to nigdy nie ma problemu :P

Data: 2011-07-12 12:09:23
Autor: Grzegorz
Oleje Rohloff
Hello kamil/Endurorider.pl !:

Nie czekaj ino kupuj butlÄ™ i wystaw olej na alleprowizji. Nic innego nie
zrobisz :( W najgorszym wypadku będziesz miał zapas do końca życia ;D

Cóż, to na 40 wymian - przy moim tempie jakieś 30 lat ... He he
normalni ludzie tyle nie ĹĽyjÄ… :-D !!!

Ale moĹĽe i masz racjÄ™ ...

Niestety mam :( Ja osobiście czaje się na butle łańcuchowego, ale z tym
to nigdy nie ma problemu :P

Z końcem życia ??? No masz rację niestety :-( .

Ten łańcuchowy na moje oko 50-tka starczy na dobre 2 lata. Albo lepiej - ostatnio smarowałem i wyszło mi ok. 2 ml - strzykawka i cienka igła, i po minikropelkach na łączenia ogniw, z obu stron. Wystarczyło. Mam nadzieję że na 500-1000 km starczy. Czyli u mnie max 20 ml na rok.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-07-12 12:14:51
Autor: kamil/Endurorider.pl
Oleje Rohloff

Użytkownik "Grzegorz" <bzdura@brakmaila.com> napisał w wiadomości news:ivh6er$vim$1news.onet.pl...

Z końcem życia ??? No masz rację niestety :-( .

LOL, nie o tym mówiłem :)

[...]

Ja trochę więcej, ale zapewnie nie wiele więcej. Rozlewany Rohloff łańcuchowy sprzedaje się bez problemu.

Data: 2011-07-12 12:25:39
Autor: Grzegorz
Oleje Rohloff
Hello kamil/Endurorider.pl !:

Użytkownik "Grzegorz" <bzdura@brakmaila.com> napisał w wiadomości

Z końcem życia ??? No masz rację niestety :-( .

LOL, nie o tym mówiłem :)

Ale ja wiem co w kalendarzu mam ;-) ! No może deczko przesadziłem, mój ojciec dobiega 90-tki, no to może i ja mam jakieś szanse ????

Ten łańcuchowy na moje oko 50-tka starczy na dobre 2 lata. Albo lepiej
- ostatnio smarowałem i wyszło mi ok. 2 ml - strzykawka i cienka igła,
i po minikropelkach na łączenia ogniw, z obu stron. Wystarczyło. Mam
nadziejÄ™ ĹĽe na 500-1000 km starczy. Czyli u mnie max 20 ml na rok.

Ja trochę więcej, ale zapewnie nie wiele więcej. Rozlewany Rohloff
łańcuchowy sprzedaje się bez problemu.

A to oczywiste.

No to - szukam posiadaczy Rohloffa ..... OIDP jeden się kiedyś na grupie pojawił.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-07-12 12:37:05
Autor: geos
Oleje Rohloff
Grzegorz wrote:
No to - szukam posiadaczy Rohloffa ..... OIDP jeden się kiedy¶ na grupie pojawił.

je¶li chcesz nabyć ten olej w trochę niższej cenie to ZTCW poniższe zamówienie jest ci±gle aktualne (patrz ostatnie posty):

http://www.forumszosowe.org/viewtopic.php?t=9144&postdays=0&postorder=asc&start=0

prawdopodobnie możesz się dogadać na większ± ilo¶ć.

geos

Data: 2011-07-12 12:42:23
Autor: Grzegorz
Oleje Rohloff
Hello geos !:
Grzegorz wrote:
[...]

Ale to łańcuchowy. A ja o Spedhubowych (obu) pisałem.

Ale chyba podsun±łe¶ mi pomysła - wy¶lę trochę spamu na różne fora, może się kto¶ znajdzie. W sumie to przy 5 osobach już by było to sensowne, olej parę lat poleżeć może.

pzdrw.
--
Grzegorz

Oleje Rohloff