Oleje 'firmowe"

Data: 2015-04-09 15:28:10
Autor: a
Oleje 'firmowe"
Jak wcześniej czytałem, ja też uważam że trzeba lać olej najtańszy który
spełnia normy zalecane, ważniejsze jest zmiana oleju i filtra co rok lub
co 10 000km.
od wielu tal tak robię i nigdy nie miałem problemów z olejem

Dobrym tanim olejem jest również Opel GM, produkowany ( mieszany) w
Niemczech.
za 5 litrów 10w40 zapłacisz ok 60 zł.
Castrole , Mobile niech leją na wyścigach rajdach i szpanerzy

Data: 2015-04-10 08:49:36
Autor: Trybun
Oleje 'firmowe"
W dniu 2015-04-09 o 15:28, a pisze:
[...]

A znasz kogoś takiego co to miał problemy z olejem, z racji tego że kupił tańszy?

Do CRDI nada się ten olej Opla? W instrukcji obsługi mojego auta nie ma oleju o parametrze 10w40. A tak w ogóle jest to pełny syntetyk?, bo właśnie za radą użytkowników pms na taki chciałbym zrobić wymianę.

Data: 2015-04-10 00:21:30
Autor: AA
Oleje 'firmowe"
W dniu pi±tek, 10 kwietnia 2015 08:48:43 UTC+2 u¿ytkownik Trybun napisa³:
W dniu 2015-04-09 o 15:28, a pisze:
> Dobrym tanim olejem jest równie¿ Opel GM, produkowany ( mieszany) w
> Niemczech.
> za 5 litrów 10w40 zap³acisz ok 60 z³.
> Castrole , Mobile niech lej± na wy¶cigach rajdach i szpanerzy
>  >Z

Do CRDI nada siê ten olej Opla? W instrukcji obs³ugi mojego auta nie ma

Jasne, ¿e siê nada, spe³nia odpowiednie normy ACEA i API.
oleju o parametrze 10w40. A tak w ogóle jest to pe³ny syntetyk?, bo w³a¶nie za rad± u¿ytkowników pms na taki chcia³bym zrobiæ wymianê.

To kup 5w40 Shell Helix Ultra - syntetyk, a poni¿ej 70z³ za 4l.

pozdr
AA

Data: 2015-04-11 15:03:04
Autor: Trybun
Oleje 'firmowe"
W dniu 2015-04-10 o 09:21, AA pisze:

Do CRDI nada siê ten olej Opla? W instrukcji obs³ugi mojego auta nie ma
Jasne, ¿e siê nada, spe³nia odpowiednie normy ACEA i API.

Ale producent auta nie rekomenduje olejów o takich parametrach...

Cena bardzo atrakcyjna, dziêki.

Data: 2015-04-11 14:21:33
Autor: AA
Oleje 'firmowe"
W dniu sobota, 11 kwietnia 2015 15:03:09 UTC+2 u¿ytkownik Trybun napisa³:

> Jasne, ¿e siê nada, spe³nia odpowiednie normy ACEA i API.

Ale producent auta nie rekomenduje olejów o takich parametrach...

To jakie rekomenduje, przynajmniej ACEA A3, czy A5?

Data: 2015-04-14 09:57:30
Autor: Trybun
Oleje 'firmowe"
W dniu 2015-04-11 o 23:21, AA pisze:
[...]

Zaleca, ACEA B4, w wyszczególnieniu nie ma oleju o parametrze 5W-40.

Data: 2015-04-10 09:20:49
Autor: a
Oleje 'firmowe"
W dniu 2015-04-10 o 08:49, Trybun pisze:
[...]

syntetyczny też jest w ofercie choćby tu
http://allegro.pl/olej-opel-5w30-syntetyczny-gm-oryginal-5l-i5039795300.html

Data: 2015-04-10 11:42:10
Autor: AA
Oleje 'firmowe"
W dniu pi±tek, 10 kwietnia 2015 09:20:56 UTC+2 u¿ytkownik a napisa³:
W dniu 2015-04-10 o 08:49, Trybun pisze:
> W dniu 2015-04-09 o 15:28, a pisze:

syntetyczny te¿ jest w ofercie choæby tu
http://allegro.pl/olej-opel-5w30-syntetyczny-gm-oryginal-5l-i5039795300.html

syntetyczny to on jest tylko z nazwy, niestety.

Data: 2015-04-11 15:02:03
Autor: Trybun
Oleje 'firmowe"
W dniu 2015-04-10 o 20:42, AA pisze:

syntetyczny te¿ jest w ofercie choæby tu
http://allegro.pl/olej-opel-5w30-syntetyczny-gm-oryginal-5l-i5039795300.html
syntetyczny to on jest tylko z nazwy, niestety.

Mo¿na wiedzieæ na czym opierasz swoje zdanie?

Data: 2015-04-11 14:14:30
Autor: AA
Oleje 'firmowe"
W dniu sobota, 11 kwietnia 2015 15:01:58 UTC+2 u¿ytkownik Trybun napisa³:

Na karcie charakterystyki:

http://cempol.pl/msds/lib/exe/fetch.php/opel:pol_93165006.pdf

pozdr
AA

Data: 2015-04-13 10:27:35
Autor: Marek
Oleje 'firmowe"
Na karcie charakterystyki:

http://cempol.pl/msds/lib/exe/fetch.php/opel:pol_93165006.pdf

a co konkretnie jest nie tak?
od lat na nim jeżdzę i trochę mnie dziwi Twoja opinia.

--
Marek
echo qavio.dsbvycom@kqamp.csq | tr  a-di-rs-ze-h a-z

Data: 2015-04-13 11:46:31
Autor: AA
Oleje 'firmowe"
W dniu poniedzia³ek, 13 kwietnia 2015 10:28:27 UTC+2 u¿ytkownik Marek napisa³:
> Na karcie charakterystyki:
>
> http://cempol.pl/msds/lib/exe/fetch.php/opel:pol_93165006.pdf

a co konkretnie jest nie tak?

Chyba mnie nie zrozumia³e¶, czemu co¶ mia³oby byæ nie tak? Napisa³em tylko, ¿e GM 5w30 nie jest olejem syntetycznym - bo nie jest - jest olejem na bazie mineralnej...

od lat na nim je¿dzê i trochê mnie dziwi Twoja opinia.

Jaka znowu opinia?

Osobi¶cie zrobi³em z 40kkm na GM 10w40, a oko³o 50kkm na Opel 0w30 (wycofany z oferty, jest tylko na allegro jeszcze). Oleje jak ka¿de inne, spe³niaj± normy, setki tysiêcy Opli na tym je¼dzi bez problemów. Polecam wszystkie trzy pomimo, ¿e tylko Opel 0w30 z tej trójki jest olejem syntetycznym - zmieniane na czas smaruj± i ch³odz± silnik tak samo dobrze, jak Motule za 300z³ bañka.

--
pozdr
AA

Data: 2015-04-14 10:16:43
Autor: Marek
Oleje 'firmowe"
On 13.04.2015 20:46, AA wrote:
W dniu poniedziałek, 13 kwietnia 2015 10:28:27 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
Na karcie charakterystyki:

http://cempol.pl/msds/lib/exe/fetch.php/opel:pol_93165006.pdf

a co konkretnie jest nie tak?

Chyba mnie nie zrozumiałeś, czemu coś miałoby być nie tak?

Napisałem tylko, że GM 5w30 nie jest olejem syntetycznym - bo nie jest - jest olejem na bazie mineralnej...

od lat na nim jeżdzę i trochę mnie dziwi Twoja opinia.

Jaka znowu opinia?

Osobiście zrobiłem z 40kkm na GM 10w40, a około 50kkm na Opel 0w30
(wycofany z oferty, jest tylko na allegro jeszcze). Oleje jak każde inne, spełniają normy,
setki tysięcy Opli na tym jeździ bez problemów.

Polecam wszystkie trzy pomimo, że tylko Opel 0w30 z tej trójki jest olejem syntetycznym -
zmieniane na czas smarują i chłodzą silnik tak samo dobrze, jak Motule za 300zł bańka.

Dzieki za zwrocenie mojej uwagi. Od lat myslalem, ze to olej syntetyczny - za sprawa sprzedawcow, reklamujacych go jako syntetyk.
Dzis przyjrzalem sie etykiecie i faktycznie nie ma slowa ze to syntetyk.

Data: 2015-04-14 14:50:48
Autor: a
Oleje 'firmowe"

Osobi¶cie zrobi³em z 40kkm na GM 10w40, a

mo¿esz powiedzieæ na jakim silniku?

Data: 2015-04-14 12:38:42
Autor: AA
Oleje 'firmowe"
W dniu wtorek, 14 kwietnia 2015 14:51:37 UTC+2 u¿ytkownik a napisa³:

> Osobi¶cie zrobi³em z 40kkm na GM 10w40, a

mo¿esz powiedzieæ na jakim silniku?

Z22SE w Oplu, 2.2 benzyna 16v.

Data: 2015-04-15 13:51:43
Autor: zbigniew
Oleje 'firmowe"
W dniu 2015-04-14 o 21:38, AA pisze:
W dniu wtorek, 14 kwietnia 2015 14:51:37 UTC+2 u¿ytkownik a napisa³:

Osobi¶cie zrobi³em z 40kkm na GM 10w40, a

mo¿esz powiedzieæ na jakim silniku?

Z22SE w Oplu, 2.2 benzyna 16v.

te¿ go u¿ywa³em d³ugo w Toyocie 1400 16v,   uwa¿am ¿e to dobry olej, który spe³nia wszystkie wymagania

Data: 2015-04-16 08:52:25
Autor: Marek
Oleje 'firmowe"
W dniu wtorek, 14 kwietnia 2015 14:51:37 UTC+2 użytkownik a napisał:

Osobiście zrobiłem z 40kkm na GM 10w40, a

możesz powiedzieć na jakim silniku?

Z22SE w Oplu, 2.2 benzyna 16v.

też go używaÅ‚em dÅ‚ugo w Toyocie 1400 16v,   uważam że to dobry olej,
który spełnia wszystkie wymagania
Moje auta maja juz ponad 200kkm (Matiz, Meriva i Astra) przejechane na tych olejach.
Chwale go sobie, mimo ze jak sie okazalo nie jest to syntetynk :)

Data: 2015-04-16 13:13:57
Autor: zbigniew
Oleje 'firmowe"
W dniu 2015-04-16 o 08:52, Marek pisze:
[...]

o którym mówisz 10w40?,  to półsyntetyk

Data: 2015-04-16 13:18:48
Autor: zbigniew
Oleje 'firmowe"
W dniu 2015-04-16 o 13:15, Marek pisze:
[...]

rozumiem, ja lałem 10w40 no to mamy potwierdzenie, że nie warto przepłacać :)

Data: 2015-04-13 16:00:35
Autor: a
Oleje 'firmowe"
W dniu 2015-04-13 o 10:27, Marek pisze:
Na karcie charakterystyki:

http://cempol.pl/msds/lib/exe/fetch.php/opel:pol_93165006.pdf

a co konkretnie jest nie tak?
od lat na nim jeżdzę i trochę mnie dziwi Twoja opinia.

kolega uważa, że tylko oleje które kosztują więcej niż 100 zł za bańkę są dobre i nigdy nie dają się podrobić :)

zastanawiające jest, że serwisy ASO także wymuszają na klientach tylko olej który jest u nich na stanie, choć instrukcja obsługi samochodu zaleca zupełnie coś innego, sam tego doświadczyłem ale nie pozwoliłem się zteroryzować, wolałem wlać olej naszej produkcji, niż proponowany z beczki Mobil niewiadomego pochodzenia

Data: 2015-04-13 11:47:59
Autor: AA
Oleje 'firmowe"
W dniu poniedzia³ek, 13 kwietnia 2015 16:00:40 UTC+2 u¿ytkownik a napisa³:

> a co konkretnie jest nie tak?
> od lat na nim je¿dzê i trochê mnie dziwi Twoja opinia.

kolega uwa¿a, ¿e tylko oleje które kosztuj± wiêcej ni¿ 100 z³ za bañkê s± dobre i nigdy nie daj± siê podrobiæ :)

Taa, a ekran ni¿ej poleca Shella 5w40 za 70z³ bañka, normalnie schizofrenik jaki¶... --
pozdr
AA

Data: 2015-04-14 09:56:05
Autor: Trybun
Oleje 'firmowe"
W dniu 2015-04-11 o 23:14, AA pisze:
[...]

"Prawie" syntetyczny... ;-)

Data: 2015-04-11 16:40:48
Autor: a
Oleje 'firmowe"
[...]

tak jak ty expert, tylko z nazwy

Data: 2015-04-11 15:01:44
Autor: Trybun
Oleje 'firmowe"
W dniu 2015-04-10 o 09:20, a pisze:

[...]

Myślę że nie warto się bawić w kupowanie 4/5litrowego pojemnika oleju na aukcjach internetowych, ale dzięki za namiary, być może uda się go kupić w normalnym sklepie , bądź u mechanika.

Oleje 'firmowe"