Data: 2021-02-06 11:48:45 | |
Autor: Shrek | |
Oleje long life | |
Spoko nie zamierzam na tym jeżdźić 30kkm.
Pytanie jest inne - jak w podobnej cenie i jakości to czy longlife do wymiany po 15kkm to: a - Lepiej jak "standard", b - Gorzej jak "standard" c - Bez różnicy. Mam po porostu z zeszłego roku sporo (wchodzi 5,8 litra, więc najekonomiczniej kupić 10;) Po dolewkach jakieś 3,5 zostało, więc najlepiej kupić kolejne 5l. Innymi słowy czy do longlajfów nie leją jakiegoś gówna co działa jak motodoktor? :P -- Shrek |
|
Data: 2021-02-06 11:29:34 | |
Autor: PiteR | |
Oleje long life | |
in <news:601e740c$0$556$65785112news.neostrada.pl>
user Shrek pisze tak: Spoko nie zamierzam na tym jeżdźić 30kkm. Lepiej jak standard kiedy się jeździ ostro bo niby olej bardziej odporny na wysokie temp. Mastahy youtuba skłaniają się ku 10kkm jaki by olej nie był. Pojemność pochłonięcia brudu jest skończona. Także taka szybsza zmiana daje ogromny uzysk vs inne kombinacje typu droższy olej. Ja mam brudny silnik to stosuję się. -- Piter #ZawszeGratem |
|
Data: 2021-02-06 12:44:25 | |
Autor: Shrek | |
Oleje long life | |
W dniu 06.02.2021 o 12:29, PiteR pisze:
Lepiej jak standard kiedy się jeździ ostro bo niby olej bardziej Nogę mam ciężką, ale samochód tani;) W razie czego kupię następny. Chodziło mi o to czy longlajfy to takie lepsze "standardy", czy z jakimiś gównianymi dodatkami, co zasyfią silnik albo co;) Pojemność Jak tak to idzie kolejna bańka i koniec rozklim i tak z górnej półki i więcej niż samochód zasłużył w jego wieku. Kupowanie tańszego i wymienianie co 10 tysi nie wchodzi w grę, bo wymieniam po prostu co rok, a i taniego 0w30 po prostu nie ma;) -- Shrek |
|
Data: 2021-02-06 12:35:53 | |
Autor: PiteR | |
Oleje long life | |
in <news:601e8119$0$515$65785112news.neostrada.pl>
user Shrek pisze tak: W dniu 06.02.2021 o 12:29, PiteR pisze: Wierzę, że nie ma takich dodatków ;) Zasyfione silniki które pokazują w internecie to pewnie efekt, że ktoś miał longlife to jeździł długo bo "mógł" Kupowanie tańszego i wymienianie co 10 tysi nie wchodzi w grę, bo wymieniam po prostu co rok, a i taniego 0w30 po prostu nie ma;) Nie kupowanie tańszego tylko nie kupowanie 0w30 longlife. Chyba jest jeszcze normalny 0w30 czy już zapomnij? -- Piter #ZawszeGratem |
|
Data: 2021-02-06 13:45:49 | |
Autor: Shrek | |
Oleje long life | |
W dniu 06.02.2021 o 13:35, PiteR pisze:
Kupowanie tańszego i wymienianie co 10 tysi nie wchodzi w grę, bo Są. W sumie jest shell. Tylko tak jak piszę, mam 3,5 litra longlifa z zeszłego roku. Niby można mieszać, ale jakoś tak głupio, żeby cztery dyszki zaoszczędzić. Zresztą jak już tak patrzeć to longlajf volkswagena jest droższy tylko o dyszkę od tego helixa. Wymieniać częściej mi się po prostu nie chce. Zresztą - pewnie i tak mniej niż dyszkę w tym roku zrobi, bo w zeszłym żona jeździła, w tym nie będzie komu - jak ciepło to moto albo rower;) -- Shrek |
|
Data: 2021-02-07 09:00:00 | |
Autor: Budzik | |
Oleje long life | |
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...
Wymieszaj i sie nie przejmuj.Kupowanie tańszego i wymienianie co 10 tysi nie wchodzi w grę, Ja jezdze na 5w30 long life i wymieniam co 30-40 tysiecy. Auto ma 500 tysi przejechane i nie bierze grama oleju. Ale fakt ze nie katuje go, rano delikatnie rozgrzewam etc. -- Pozdrawia... Budzik b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Każdy człowiek ma jakiegoś fioła, ale zdaje się, że największym jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis |
|
Data: 2021-02-07 15:16:13 | |
Autor: PiteR | |
Oleje long life | |
in <news:XnsACCA6382889B2budzik61pocztaonetpl127.0.0.1>
user Budzik pisze tak: Są. W sumie jest shell. Tylko tak jak piszę, mam 3,5 litraWymieszaj i sie nie przejmuj. a jak to jest w TIRach ktoś wie? jakie przebiegi między wymianą? Auto ma 500 tysi przejechane i nie bierze grama oleju. Ciekawe czy brudne co nie wiruje? Bo jak już czoło lodowca się oderwie to wałki się zblokują ;) -- Piter #ZawszeGratem strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG i klimy |
|
Data: 2021-02-06 16:18:14 | |
Autor: JDX | |
Oleje long life | |
On 2021-02-06 12:29, PiteR wrote:
[...] Mastahy youtuba skłaniają się ku 10kkm jaki by olej nie był. Pojemność pochłonięcia brudu jest skończona. Także taka szybsza zmiana daje ogromny uzysk vs inne kombinacje typu droższy olej. Ja mam brudny silnik to stosuję się.Mastahy z jutuba {Prof Chris, M4K) skłaniają się do tego, aby longlajfy szerokim łukiem omijać, lać dobry olej i wymieniać częściej niż fabryka kazała. Ja zmieniam co rok, czyli co jakieś 6000 km. Leję to co producent, czyli GM, zaleca - 10W40. Tak się składa, że od GM-a. Jest dobry bo tani - w iparts.pl jakieś 55 zł za 5 l. :-) |
|
Data: 2021-02-06 16:54:17 | |
Autor: collie | |
Oleje long life | |
W sobotę, 6.02.2021 o 16:18, JDX napisał:
Leję to co I to jest najlepsza metoda - lać co fabryka dała, a nie szukać marketingowych wynalazków typu longlife. Też leję GM - tyle że 5W30 - i zmieniam co roku, i samochody mają się dobrze - zarówno starszy diesel, jak i nowszy benzyniak. -- Miarą człowieczeństwa jest stosunek do zwierząt. Kot może zostać? Nie. Kot musi zostać. |
|
Data: 2021-02-06 17:19:15 | |
Autor: Shrek | |
Oleje long life | |
W dniu 06.02.2021 o 16:18, JDX pisze:
Mastahy z jutuba {Prof Chris, M4K) skłaniają się do tego, aby longlajfy OK - ale czy omijać szerokim łukiem, bo nie jest dobrym pomysłem jeździć na nich 30k, czy jak wymieniasz normalnie po 15k to gorsze/lepsze/bez/różnicy. -- Shrek |
|
Data: 2021-02-06 22:22:01 | |
Autor: JDX | |
Oleje long life | |
On 2021-02-06 17:19, Shrek wrote:
W dniu 06.02.2021 o 16:18, JDX pisze:Z tego co zrozumiałem to chodzi im o to, aby nie jeździć na longlajfach po 30 tyś. Pewnie powiedzieliby że i 15 tyś to za dużo. Nic mi nie wiadomo o szkodliwym działaniu longlajfów przy małych przebiegach pomiędzy wymianami. |
|
Data: 2021-02-07 08:31:24 | |
Autor: Shrek | |
Oleje long life | |
W dniu 06.02.2021 o 22:22, JDX pisze:
Z tego co zrozumiałem to chodzi im o to, aby nie jeździć na longlajfach Z tym się raczej zgadzam. Choć dowodów nie mam, ale przyjmuję na wiarę. Pewnie powiedzieliby że i 15 tyś to za dużo. Nic mi nie I o to chodzi. Zacząłem się zastanawiać (bo bać to za dużo powiedziane), że longlajfy mogą działać na zasadzie stabilności parametrów ale gorszych na wejściu (chujowo ale jednakowo;) -- Shrek |
|
Data: 2021-02-06 17:37:44 | |
Autor: PiteR | |
Oleje long life | |
in <news:601eb33a$0$519$65785112news.neostrada.pl>
user JDX pisze tak: On 2021-02-06 12:29, PiteR wrote: więc drozsze jest gorsze? lać dobry olej i wymieniać częściej niż fabryka kazała. Ja Shrek tak nie chce :) Leję to co producent, czyli GM, zaleca - 10W40. Tak się składa, że to chyba bez vatu ;) a ja nie wiem co vw zaleca ale co 10kkm uzywam Mobil 5W40 za chyba 95zł 5L https://www.ceneo.pl/7677545 -- Piter #ZawszeGratem strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG i klimy |
|
Data: 2021-02-06 18:58:42 | |
Autor: Shrek | |
Oleje long life | |
W dniu 06.02.2021 o 18:37, PiteR pisze:
lać dobry olej i wymieniać częściej niż fabryka kazała. Ja Szrek tak chce - chce wymieniać co rok, a pewnie w tym roku 15kkm nie zrobi. Szrek pyta czy jak naleje longlajfa i bedzie normalnie zmieniać co 15kkm to nie narobi sobie biedy bo te longlajfy mają na przykład jakiś gówniany dodatek, co powoduje, że co prawda dłużej wytrzymują, ale są gorsze. -- Shrek |
|
Data: 2021-02-06 18:03:25 | |
Autor: PiteR | |
Oleje long life | |
in <news:601ed8d2$0$544$65785112news.neostrada.pl>
user Shrek pisze tak: W dniu 06.02.2021 o 18:37, PiteR pisze: 15kkm to już jest za dużo -- Piter #ZawszeGratem strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG i klimy |
|
Data: 2021-02-06 19:11:20 | |
Autor: Shrek | |
Oleje long life | |
W dniu 06.02.2021 o 19:03, PiteR pisze:
Szrek tak chce - chce wymieniać co rok, a pewnie w tym roku 15kkm Dobra - szrek wymieni po 10kkm. Szrek dalej chce tylko wiedzieć czy longlajfy są lepsze czy gorsze - niech będzie przy zmianie co 10tys;) -- Shrek |
|
Data: 2021-02-06 18:32:22 | |
Autor: PiteR | |
Oleje long life | |
in <news:601edbc8$0$544$65785112news.neostrada.pl>
user Shrek pisze tak: W dniu 06.02.2021 o 19:03, PiteR pisze: no (Wilhelmi) ;) to imho longlajfy są lepsze bo zaprojektowane by dłużej wytrzymać w silniku i są droższe więc lepsze, do tego nie psują masowo aut flotowych gdzie wymiany następują co tyle ile w dokumentach albo interwał zaprogramowany w zegarach bo byłoby o tym słychać. czy benzyna 98 jest gorsza? Przypadki pokazywane "silnik pełen mazutu jeździł na longlife" mogą się brać z dużego natężenia brudzenia w danym silniku bo coś się po prostu zepsuło. Sadza zapanowała całe 5L i koniec. Więcej nie przyjął. -- Piter #ZawszeGratem strefa wolna od LPG TDI RWD AT DSG i klimy |
|
Data: 2021-02-06 20:23:56 | |
Autor: Shrek | |
Oleje long life | |
W dniu 06.02.2021 o 19:32, PiteR pisze:
to imho longlajfy są lepsze bo zaprojektowane by dłużej wytrzymać No właśnie niekoniecznie. Coś za coś - dłużej wytrzymują, może wcale nie mają lepszych własności a gorsze, ale bardziej stabilne;) do tego nie psują masowo aut CHGW - flotówki się wymienia po lizingu i już. Przypadki pokazywane "silnik pełen mazutu jeździł na longlife" Wiem - dlatego nie o to pytam;) -- Shrek |
|
Data: 2021-02-07 00:49:55 | |
Autor: PiteR | |
Oleje long life | |
in <news:601eeccc$0$546$65785112news.neostrada.pl>
user Shrek pisze tak: to imho longlajfy są lepsze bo zaprojektowane by dłużej wytrzymać acha że olej chroni olej marketingowo a traci koncern go aprobujący do produkcji czyli inżynierowie vw bmw mb to barany. ale to wszystko zmowa księgowych oleju i księgowych producenta aut może być ;) -- Piter #ZawszeGratem |
|
Data: 2021-02-07 08:36:22 | |
Autor: Shrek | |
Oleje long life | |
W dniu 07.02.2021 o 01:49, PiteR pisze:
acha że olej chroni olej marketingowo Ja tam inżynier jestem i wiem, że zwykle każdy proces to sztuka kompromisów. Więc stabilność parametrow w czasie kosztem jakości tych parametrów wydaje się jedną z bardziej oczywistych teorii. Oczywiście można powiedzieć, że longlajfy to bezkompromisowe oleje i cierpi tylko cena, ale jak już zauważyłeś księgowi (w sumie to krzywdzące dla księgowych - oni tylko te cyferki w komputery wklepują) wiedzą, że jak ich cena ucierpi bardziej niż konkurencji... więc może warto jednak zejśc z jakością i połowę oszczędności oddać specom od marketingu;) -- Shrek |
|
Data: 2021-02-06 22:34:08 | |
Autor: JDX | |
Oleje long life | |
On 2021-02-06 18:37, PiteR wrote:
in <news:601eb33a$0$519$65785112news.neostrada.pl>A czemu nie? Np. kawioru to ja za darmo jeść nie chcę. Wolę zeżreć kawałek pospolitego pieczonego/smażonego schabu. :-) Za szampanem, nawet takim drogim, prawdziwym, też nie przepadam. Nie ma to jak dobry tani bimberek albo zwykła czysta. :-) Ten ,,mój" 10W40 GM-a w naziemnym sklepie przy tzw. dobrym, aczLeję to co producent, czyli GM, zaleca - 10W40. Tak się składa, że nieautoryzowanym warsztacie 105 zł za 5 l kosztuje. :-) |
|
Data: 2021-02-08 11:30:46 | |
Autor: K | |
Oleje long life | |
On 06/02/2021 15:18, JDX wrote:
On 2021-02-06 12:29, PiteR wrote: W ktorym silniku Opla GM zaleca 10w40? Zdaje sie, ze od czasow Vectry C/Signum standardem jest 5w30. |
|
Data: 2021-02-12 10:39:38 | |
Autor: JDX | |
Oleje long life | |
On 2021-02-08 12:30, K wrote:
[...] W ktorym silniku Opla GM zaleca 10w40? Zdaje sie, ze od czasow VectryCorsa C z motorami Z10XE, Z12XE, Z14XE: Multigrade engine oil, viscosity SAE 5W30, 5W40, 5W50, 10W30, 10W40 or 10W50 to ACEA A3, ACEA A3/B3 or ACEA A3/B3/B4 Do wersji z klekotami 1,3 i 1,7 zalecenie jest takie samo. |
|
Data: 2021-02-08 11:32:53 | |
Autor: K | |
Oleje long life | |
On 06/02/2021 15:18, JDX wrote:
On 2021-02-06 12:29, PiteR wrote: W Mazdzie 6 w dieslu przed lifotwej <2014 zdaje sie, ze zalecali wymiane nawet po 6kkm ze wzgledu na ulomnosc walka rozrzadu na ktory byla akcja serwisowa. |
|
Data: 2021-02-19 20:19:15 | |
Autor: collie | |
Oleje long life | |
W sobotę, 6.02.2021 o 11:48, Shrek napisał:
Innymi słowy czy do longlajfów nie leją jakiegoś gówna co działa jak motodoktor? :P Kwestia smaku... https://zapodaj.net/0f11c4e2530a4.jpg.html -- Tu jest Usenet - tu się nie dyskutuje, tu się walczy |