Olga Johann (PiS - mam dośc, nie wystartuję!

Data: 2010-09-13 12:20:50
Autor: Jarek od kżyża
Olga Johann (PiS - mam dośc, nie wystartuję!
- Mam dość, nie wystartuję w wyborach - oświadcza Olga Johann (PiS), wiceszefowa Rady Warszawy. Marginalizując kobiety partia Jarosława Kaczyńskiego pozbawia się polityków, którzy mogliby uchronić ją przed spodziewaną porażką

Olga Johann wyrobiła sobie markę na warszawskiej scenie politycznej. W poprzedniej kadencji była jedną z głównych postaci rządzącej Mazowszem koalicji. Przez ostatnie cztery lata jako jedyny delegat opozycji pracowała w prezydium Rady Warszawy.

Tylko psów żal

Wszyscy spodziewali się, że tak jak niemal wszyscy stołeczni radni Olga Johann będzie walczyła o reelekcję. Tak się jednak nie stanie. - Po ludzku jest mi żal. Chciałabym nadal pomagać ludziom - mówi Olga Johann.

Podkreśla, że zostawia kilka niedokończonych spraw: plan budowy nowego schroniska dla psów oraz program kontroli weterynaryjnej dziko żyjących kotów, który nie doczekał się realizacji. - Ustępuję miejsca młodym - mówi Olga Johann.

- Liderzy politycznej konkurencji chwalą się silną reprezentacją kobiet na listach wyborczych. Czy wskaże pani jakąś damę, która zajmie pani pozycję? - pytamy. - Niech pomyślę... nie, nikt nie przychodzi mi do głowy.

Muzealnicy na cenzurowanym

Olga Johann nie opuszcza szeregów PiS, ale jest kolejną znaną na warszawskiej scenie kobietą, która wbrew przewidywaniom nie odegra roli w jesiennych wyborach samorządowych w Warszawie. Zawieszenie w prawach członka partii przecięło spekulacje o wystawieniu Elżbiety Jakubiak przeciwko walczącej o reelekcję Hannie Gronkiewicz-Waltz. Na polityczne zesłanie trafiła Joanna Kluzik-Rostkowska, której start w jesiennych wyborach samorządowych rozważano w duecie z Pawłem Poncyljuszem. Jedno z tej dwójki miało być kandydatem PiS na prezydenta stolicy, drugie - szefem sztabu wyborczego.

Ich startu w warszawskich wyborach nikt nie bierze już pod uwagę, "liberałowie" PiS popadli w niełaskę u prezesa. Tak jak kandydowania na prezydenta stolicy Jana Ołdakowskiego, posła PiS i szefa Muzeum Powstania Warszawskiego, który po katastrofie pod Smoleńskiem był reklamowany jako polityk, który może skutecznie nawiązać do warszawskiej prezydentury Lecha Kaczyńskiego. Jednak cała tzw. grupa muzealników, czyli polityków PiS, którym przypisuje się autorstwo projektu upamiętniającego powstańczy zryw, również straciła zaufanie prezesa partii. - Najbardziej podpadł wypowiedziami w mediach herszt tej grupy Elżbieta Jakubiak. Lena [Dąbkowska-Cichocka, posłanka PiS, były pracownik MPW] i Janek [Ołdakowski] wbrew partyjnej instrukcji nie chcieli zagłosowali przeciw powołaniu Grzegorza Schetyny na marszałka Sejmu - mówi bliski współpracownik Jarosława Kaczyńskiego.

Geniusz i ortodoksi

Marginalizując polityków ocenianych jako nielojalnych, prezes PiS i jego wierne otoczenie narażają się na ryzyko klęski w najważniejszym miejscu na mapie wyborów samorządowej, czyli w Warszawie. Najwierniejsi ludzie prezesa to politycy niecieszący się tu popularnością. Tacy jak np. Mariusz Błaszczak, lider warszawskiego PiS, mogą swoim kandydowaniem przynieść swojej partii spektakularną porażkę. Jadwiga Staniszkis namawia do startu w wyborach architekta Czesława Bieleckiego. Ma być czarnym koniem, który jako wizjoner i wszechstronny geniusz pod sztandarami PiS pokona Hannę Gronkiewicz-Waltz. Posłowie PiS wątpią jednak, czy prezes Kaczyński zaufa człowiekowi nienależącemu do jego partii.

Z przekonaniem do siebie warszawskiego elektoratu będą mieli też zapewne kandydaci PiS na radnych. O układzie list mają zdecydować tzw. jastrzębie. Tę grupę charakteryzuje postać Macieja Maciejowskiego, który proponował m.in. wysadzenie w powietrze pomnika "Czterech Śpiących" i nie waha się publicznie nazywać homoseksualistów zboczeńcami.

- SLD reklamuje od dawna swojego kandydata na prezydenta: Wojciecha Olejniczaka. PO ma Hannę Gronkiewicz-Waltz i układa już listy kandydatów na radnych. U nas nie ma ani kandydata, ani list - narzeka warszawski radny PiS. - Wszyscy mówią, że kandydata na prezydenta Warszawy trzeba szybko namaścić, ale nic się w tej sprawie nie posuwa naprzód - dodaje jego partyjny kolega. - Poza tym, że pewne nazwiska się skreśla.

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,8365773,PiS_bez_kobiet__nadzieja_w_czarnym_koniu.html#ixzz0zP54cc5n

Przemysław Warzywny

--

"Wstępując do PiS, zostawiasz na portierni swój rozum i zdolność oceniania rzeczywistości. Godzisz się, człowieku, na to, że będziesz klepał zdania typu "zgadzam się z tym, co powiedział Jarosław Kaczyński", "Jarosław Kaczyński to mąż stanu" i pokrewne".

Data: 2010-09-13 12:27:38
Autor: dK

Użytkownik "Jarek od kżyża" <Brońmy RP przed pisem@..pl> napisał w wiadomości news:i6ktu7$eoi$1inews.gazeta.pl...
[...]

Zawiesić!!! Pane Prezesie Zawiesić - dożywotnio!!! -  bo znów dziatki słyszą gorszące słowa! :)

dK

Data: 2010-09-13 13:23:32
Autor: jadrys
  W dniu 2010-09-13 12:20, Jarek od kżyża pisze:
- Mam dość, nie wystartuję w wyborach - oświadcza Olga Johann (PiS)

Przemysław Warzywny

--

Ojejku, to dopiero cios dla PiS-u i jego Prezesa.. Na pewno Kaczyński wpadnie w depresję po takiej decyzji tej pani..

Data: 2010-09-13 13:33:58
Autor: Tomek
[...]

Z tego tekstu wynika, że pani "ustępuje miejsca młodszym". Gdzi tu jakakolwiek marginalizacja? Ten wniosek to wyciągnął autor artykułu. To ewidentne nadużycie, nie pierwszy raz w przypadku GW.
Tomek

Olga Johann (PiS - mam dośc, nie wystartuję!