Oligarchowie w NBA

Data: 2009-09-23 01:41:02
Autor: L'e-szczur
Oligarchowie w NBA
On 23 Wrz, 10:29, sooobi <soo...@gmail.com> wrote:
Prokhorov ma majatek szacowany na $9.5 billiona.

Czyli po polsku 9.5 miliarda. Anglojezyczni stosuja krotka skale i dla
nich bilion to tyle co dla nas miliard. Nasz bilion jest o 3 rzedy
wielkosci wiekszy od angielskiego.

Kupil Nets (75% wlascicieli musi wyrazic na to zgode). Zalozmy ze tak sie stanie i
Rosjanin zostanie wlascicielem Netsow. Patrzac na to co robi
Abramowicz, moze nas czekac to samo w NBA. Prokhorova moze nie
interesowac luxury tax. Moze probwowac zrobic cos na ksztal Chelsea
nie przejmujac sie finansami.

A Chelsea poza sukcesami na Wyspach ma jakiekolwiek sukcesy
miedzynarodowe?

Obecne CBA chyba nie ogranicza jakos maxymalnych wydatkow klubow.

Oczywiscie, ze ogranicza. Przez salary cap i luxury tax.

Nowe przepisy beda uzgadniane juz niedlugo i jestem ciekawy czy wygra dobro
ligi czyli ograniczene maxymalnych wydatkow na graczy (powiedzmy
100mln razem z luxury) czy moze papa Stern bedzie lasy na kase(im
wiecej zaplaci luxury tax tym lepiej dla Sterna) i pozwoli Prokhorovi
zrobic kolo LeBrona druzyne podobna do Chelsea.

W kopanej nie masz zadnych ograniczen. W NBA masz ich sto tysiecy i
wiecej nie trzeba.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-09-23 01:44:17
Autor: sooobi
Oligarchowie w NBA
On 23 Wrz, 10:41, "L'e-szczur" <leszc...@acn.waw.pl> wrote:
> [...]
> nie przejmujac sie finansami.

A Chelsea poza sukcesami na Wyspach ma jakiekolwiek sukcesy

Nie mam pojecia, nie mialem na mysli suckesow czy ich brak tylko ilosc
kasy wpompowywana w ten klub

> Obecne CBA chyba nie ogranicza jakos maxymalnych wydatkow klubow.

Oczywiscie, ze ogranicza. Przez salary cap i luxury tax.

Tak ale czy ogranicza to czy koles moze wydac na zawodnikow 200mln
placac poslusznie luxury tax?

> [...]
> zrobic kolo LeBrona druzyne podobna do Chelsea.

W kopanej nie masz zadnych ograniczen. W NBA masz ich sto tysiecy i

To samo pytanie co powyzej? Czy obecnie moze tak zrobic?

Data: 2009-09-23 01:50:06
Autor: L'e-szczur
Oligarchowie w NBA
On 23 Wrz, 10:44, sooobi <soo...@gmail.com> wrote:

> A Chelsea poza sukcesami na Wyspach ma jakiekolwiek sukcesy
> miedzynarodowe?

Nie mam pojecia, nie mialem na mysli suckesow czy ich brak tylko ilosc
kasy wpompowywana w ten klub

OK. Ale mielismy juz takie kwiatki w NBA, gdy Allen przejal Blazers.

> Oczywiscie, ze ogranicza. Przez salary cap i luxury tax.

Tak ale czy ogranicza to czy koles moze wydac na zawodnikow 200mln
placac poslusznie luxury tax?

Moze. Jezeli tylko znajdzie sposob na wymiany, ktore nie gwa³c± CBA to
moze wydac.
W teorii majac 15 zawodnikow z maksymalnymi kontraktami mozesz miec
payroll na poziomie 300M$ plus 240M$ luxury tax.

> W kopanej nie masz zadnych ograniczen. W NBA masz ich sto tysiecy i
> wiecej nie trzeba.

To samo pytanie co powyzej? Czy obecnie moze tak zrobic?

Moze (w sensie, ze mu wolno), ale nie ma takiej mozliwosci. Nie w
ciagu najblizszych lat.

Pozdro

L'e-szczur

Data: 2009-09-23 14:40:00
Autor: s
Oligarchowie w NBA
sooobi pisze:
(...) suckesow (...)

Jak dla mnie - kandydat do nagrody "palcowka tygodnia"

Pozdr

Data: 2009-09-23 13:21:04
Autor: Tomasz Radko
Oligarchowie w NBA
L'e-szczur pisze:
[...]

Dodajmy, że 9,5 naszego biliona to mniej więcej cała gospodarka USA.

[...]

Był już taki zespół, mieszkał rzut beretem od Nets, który postawił na płacenie każdych pieniędzy. Równowagą sportową NBA specjalnie nie zachwiał, trochę ułatwił grę w grupie wschodniej.

pzdr

TRad

Oligarchowie w NBA