Olsztyn - Ełk - którędy?

Data: 2012-01-09 10:47:05
Autor: ikov
Olsztyn - Ełk - którędy?
Mimo że w kalendarzu zima (za oknem jeszcze nie) planuję na późną wiosnę trasę na mtb z Tczewa do Ełku. Do Olsztyna ok, drogami 515, 519 i 527, ale jak dalej? DK16 chyba się nie da (jechałem w zeszłym roku samochodem - nówka jeszcze w trakcie budowy, ale już chyba nie dla rowerów)... No i wolałbym uniknąć zbyt ruchliwych tras, ale raczej powinien być asfalt bez większych objazdów (bo i tak będzie ok 300km). Trasa przez boczne asfaltówki mile widziana, ew. krótkie gruntówki jeśli miałoby ładnie zredukować większe objazdy... chociaż trzeba pamiętać, że "kto drogi skraca do domu nie wraca" i "skrótem dalej" :)
Na widokach mi szczególnie nie zależy, ale w tamtych okolicach raczej więcej ładnych okolic niż mniej.

Data: 2012-01-09 13:52:03
Autor: Menel
Olsztyn - E³k - którêdy?
ikov <ikov1@t-l-e-n.pl> napisa³(a):
Mimo że w kalendarzu zima (za oknem jeszcze nie) planuję na późną wiosnę trasę na mtb z Tczewa do Ełku. Do Olsztyna ok, drogami 515, 519 i 527, ale jak dalej?

A na tym Olsztynie to ci bardzo zale¿y? Ja bym kombinowa³ bardziej na pó³noc przez Dobre Miasto - Gi¿ycko.

Data: 2012-01-09 16:00:34
Autor: ikov
Olsztyn - E³k - którêdy?
W dniu 2012-01-09 14:52, Menel pisze:
ikov<ikov1@t-l-e-n.pl>  napisa³(a):

Mimo że w kalendarzu zima (za oknem jeszcze nie) planuję na późną wiosnę
trasÄ™ na mtb z Tczewa do EÅ‚ku. Do Olsztyna ok, drogami 515, 519 i 527,
ale jak dalej?

A na tym Olsztynie to ci bardzo zale¿y? Ja bym kombinowa³ bardziej na pó³noc
przez Dobre Miasto - Gi¿ycko.

Pas³êk, Dobre Miasto. Gi¿ycko... faktycznie, wygl±da sensowniej i odleg³o¶æ podobna, mimo ¿e na pierwszy rzut oka jest dalej...

Data: 2012-01-09 16:48:26
Autor: Marcin Hy³a
Olsztyn - E³k - którêdy?
On 2012-01-09 16:00, ikov wrote:

Pas³êk, Dobre Miasto. Gi¿ycko... faktycznie, wygl±da sensowniej i
odleg³o¶æ podobna, mimo ¿e na pierwszy rzut oka jest dalej...

Zerknij na ¶lad GPS-a z 2010: http://maps.google.pl/maps/ms?msid=209461787831516541772.00048f111fef3a113d1d2&msa=0&ll=54.12865,19.805603&spn=0.835273,2.705383 - mam nadziejê, ¿e jest widoczny, ale kilka odcinków tego ¶ladu to niestety nieporozumienie, choæ MTB owszem powinien daæ radê ;-)

Absolutnie nie próbuj jechaæ tym ¶ladem miêdzy Malborkiem a Pas³êkiem - wpu¶ci³em siê w straszne maliny, to co w google mapach wygl±da³o na fajne asfalty by³o najpierw za wojskowym p³otem, a potem strasznymi kocimi ³bami, w dodatku co parê minut startowa³y, l±dowa³y i nisko nad g³ow± lata³y migi z wojskowego lotniska, teraz to bym krajówk± raczej jecha³)

Przy drodze 509 miêdzy Pomorsk± Wsi± a Zastawnem jest fajna miejscówka na nocleg, bardzo rozbudowana agroturystyka.

Stamt±d do Ornety niestety lepiej jak±¶ inn± traskê ni¿ ¶lad w linku znale¼æ (czyli po prostu jechaæ 509 a nie przez krzaki). Ale dalej od Ornety na wschód ju¿ mo¿na jechaæ spokojnie, raczej g³ównymi bo w paru miejscach odbija³em na ¶lad nieistniej±cej linii kolejowej (np. w Stoczku Klasztornym - godzina w plecy, bo rower trzeba by³o przez liczne zwalone drzewa przenosiæ miêdzy ga³êziami).

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2012-01-10 08:43:32
Autor: ikov
Olsztyn - E³k - którêdy?
W dniu 2012-01-09 16:48, Marcin Hy³a pisze:
On 2012-01-09 16:00, ikov wrote:

[...]

Dziêki za ¶lad, ale Twoja trasa jest dobra na przejazd "turystyczny", a mi raczej zale¿y na tym by jechaæ w miarê prosto i bez szarpania siê z brukiem/krzakami/piaskiem. Planujê przejechaæ t± trasê na raz, wiêc noclegów nie szukam (ja jadê rowerem, ¿ona kilka godzin pó¼niej rusza samochodem by spotkaæ siê gdzie¶ w po³owie drogi a potem ju¿ u celu, wiêc w razie ognia mam transport), st±d te¿ przedk³adam trasê szybk± nad kluczeniem po bocznych dró¿kach. Plan na teraz: Tczew - Malbork - Pas³êk (p. Dzierzgoñ, bo DK22 do Elbl±ga jest krêta, ruchliwa i w±ska) - Orneta - Dobre Miasto - Kêtrzyn - Gi¿ycko - E³k.

ikov

Data: 2012-01-10 09:21:10
Autor: Marcin Hy³a
Olsztyn - E³k - którêdy?
On 2012-01-10 08:43, ikov wrote:

Dziêki za ¶lad, ale Twoja trasa jest dobra na przejazd "turystyczny", a
mi raczej zale¿y na tym by jechaæ w miarê prosto i bez szarpania siê z
brukiem/krzakami/piaskiem.

Tak swoj± drog± pyta³e¶ siê o trasê sugeruj±c mtb ;-)

[...]

No to w³a¶nie Ci wyjdzie na odcinku Elbl±g (albo Orneta) - Kêtrzyn dok³adnie to, co masz w linku który Ci siê nie podoba ;-) DW509, DW513, DK57, DW594 i dalej z Kêtrzyna DW592 na Gi¿ycko.

Albo rzeczywi¶cie tak jak piszesz przez Dobre Miasto zamiast przez Lidzbark - choæ guglemapa pokazuje, ¿e tak jest jednak 4 km d³u¿ej ;) Na "mojej" wielkiego ruchu nie ma, a jak ominiesz odcinki o których napisa³em i pojedziesz wojewódzkimi jak powy¿ej, to piachu i kocich ³bów nie bêdzie.

Nawiasem mówi±c na Warmii i Mazurach kocie ³by znikaj± szybko - jecha³em od Kêtrzyna do Sztynortu kilka lat wcze¶niej i w 2010 ju¿ chyba z po³owa dróg na których wcze¶niej by³y kocie ³by jest przykryta równym asfaltem.

marcin ha