Omega 2.5DTI usterka

Data: 2011-09-23 08:53:52
Autor: Krzysztof 45
Omega 2.5DTI usterka
Witam

Dzisiaj pękła w silniku 2.5DTI Omega 2003 taka rurka.
Silnik okopcony z przodu spalinami, stracił moc, ale jeździ. T.z. dojadę do warsztatu.

Ale zanim pojadę do warsztatu, proszę kogoś obcykanego o podpowiedź do czego ta rurka jest, i jakieś przybliżone koszta zakupu i wymiany.

Na szybkego fota pokazująca umiejscowienie tej rurki.

To ta srebrno żółta karbowana, klucz nasadowy ją wskazuje.
http://img94.imageshack.us/img94/4751/23092011205.jpg
A tu fotka pokazująca uszkodzenie. Wydaje się że po prostu pękła przy zacisku.
--
Krzysiek

Data: 2011-09-23 08:55:41
Autor: Krzysztof 45
Omega 2.5DTI usterka

http://img690.imageshack.us/img690/5271/23092011204.jpg
--
Krzysiek

Data: 2011-09-23 08:59:56
Autor: Karolek
Omega 2.5DTI usterka
W dniu 2011-09-23 08:53, Krzysztof 45 pisze:
[...]

Rurka recyrkulacji spalin (EGR).
Nie wiem jaki koszt, ale mozna zaslepic EGR i rurki nie bedzie w ogole potrzeba.

--
Karolek

Data: 2011-09-23 09:24:11
Autor: Krzysztof 45
Omega 2.5DTI usterka
Karolek napisał(a):
Rurka recyrkulacji spalin (EGR).
Nie wiem jaki koszt, ale mozna zaslepic EGR i rurki nie bedzie w ogole potrzeba.
Dzięki za info :)

Ale to ma aż taki wpływ na moc? Przyspieszanie jest bardzo słabe, i furczy z tego przy dodawaniu gazu jak cholera.

Coś słyszałem o zaślepianiu lub nie podłączaniu EGR, ale jak to w praktyce potem funkcjonuje, to nie wiem.
--
Krzysiek

Data: 2011-09-23 09:33:52
Autor: Albercik
Omega 2.5DTI usterka
W dniu 23.09.2011 09:24, Krzysztof 45 pisze:
Karolek napisał(a):
[...]

Tak, Ta rurka doprowadza spaliny do kolektora dolotowego, jak się pojawiła nieszczelność, to i w kolektorze dolotowym ciśnienia brak, powietrze(nie spaliny) również ucieka tą dziurą, tym samym brak doładowania. Na komputerze powinno być to jakoś odnotowane.

Coś słyszałem o zaślepianiu lub nie podłączaniu EGR, ale jak to w
praktyce potem funkcjonuje, to nie wiem.

Dobrze funkcjonuje, ma się wtedy kilka problemów mniej, a minusem jest tylko to że się jest nieco mniej ekologicznym.

Data: 2011-09-23 09:38:30
Autor: Krzysztof 45
Omega 2.5DTI usterka
Albercik napisał(a):
Dobrze funkcjonuje, ma się wtedy kilka problemów mniej, a minusem jest tylko to że się jest nieco mniej ekologicznym.

Jeszcze raz dzięki Wam za info. :)

--
Krzysiek

Data: 2011-09-23 15:34:45
Autor: Krzysztof 45
Omega 2.5DTI usterka
Albercik napisał(a):
Na komputerze powinno być to jakoś odnotowane.
No właśnie nic i może to dobrze. Mnie ta rurka pękła 60 km od domu, i jakoś dojechałem. A jak sie obczytałem co sie wyprawia w VW, to dziękuje bardzo za takie monity i blokady.
--
Krzysiek

Data: 2011-09-23 16:15:39
Autor: Karolek
Omega 2.5DTI usterka
W dniu 2011-09-23 15:34, Krzysztof 45 pisze:
Albercik napisał(a):
Na komputerze powinno być to jakoś odnotowane.
No właśnie nic i może to dobrze.

Powinno wykazac za niskie cisnienie doladowania.

Mnie ta rurka pękła 60 km od domu, i
jakoś dojechałem.

Bo to nie ma wielkiego wplywu na silnik, po prostu dziura spowodowala spadek cisnienia doladowania w kolektorze ssacym i sterownik podawal rowniez mniej paliwa, stad oslabienie silnika.

A jak sie obczytałem co sie wyprawia w VW, to dziękuje
bardzo za takie monity i blokady.

VW to inna historia ;>

--
Karolek

Data: 2011-09-23 15:27:38
Autor: Krzysztof 45
Omega 2.5DTI usterka
Dla ogólnej informacji użytkowników tego silnika.
Zamówiłem tę rureczkę miedzianą w serwisie BMW. Koszt tylko 317zł.
--
Krzysiek

Data: 2011-09-23 17:28:34
Autor: radekp@konto.pl
Omega 2.5DTI usterka
Fri, 23 Sep 2011 15:27:38 +0200, w <j5i1g8$vts$1@news.vectranet.pl>, Krzysztof
45 <mekarWYTNIJTO@vp.pl> napisał(-a):

Zamówiłem tę rureczkę miedzianą w serwisie BMW. Koszt tylko 317zł.

Gdyby kosztowała 3,17zł, to można by rozważyć zakup :).

Data: 2011-09-23 17:45:01
Autor: neoniusz
Omega 2.5DTI usterka
W dniu 23.09.2011 15:27, Krzysztof 45 pisze:
Dla ogólnej informacji użytkowników tego silnika.
Zamówiłem tę rureczkę miedzianą w serwisie BMW. Koszt tylko 317zł.

Brawo, zaplacisz podatek od glupoty :D

Data: 2011-09-23 18:25:39
Autor: Krzysztof 45
Omega 2.5DTI usterka
neoniusz napisał(a):
Brawo, zaplacisz podatek od glupoty :D
Zdaje sobie z tego doskonale sprawę.
Kosz wyprodukowania tego to max kilka euro.
Ale nie mam czasu rzeźbić jakiejś fastrygi bo auto potrzebuje na już, a tak po za tym to sram pieniędzmi :D
--
Krzysiek

Data: 2011-09-23 19:18:25
Autor: Rafał \"SP\" Gil
Omega 2.5DTI usterka
W dniu 2011-09-23 18:25, Krzysztof 45 pisze:

Ale nie mam czasu rzeźbić jakiejś fastrygi bo auto potrzebuje na
już, a tak po za tym to sram pieniędzmi :D

Słucha, tato, nie zaadoptowałbyś mnie ? Wiesz, nie chodzi o te pogadanki ojca z synem ... w sumie możemy spotykać się dalej tak często jak do tej pory ... ale wiesz ... nie mam na dziwki.

No zgódź się ... ;)

--
          Czas na odwaĹźne decyzje:

=>>> http://www.rafalgil.pl/dusza.jpg <<<=

Data: 2011-09-23 19:34:06
Autor: Krzysztof 45
Omega 2.5DTI usterka
Rafał "SP" Gil napisał(a):
[...]

Nie! :D
Twoje ? ;)
http://mainhg.demotywatory.pl/uploads/201009/1284922489_by_folga.jpg
:D
--
Krzysiek

Data: 2011-09-23 19:02:03
Autor: DoQ
Omega 2.5DTI usterka
W dniu 23-09-2011 17:45, neoniusz pisze:
W dniu 23.09.2011 15:27, Krzysztof 45 pisze:
Dla ogólnej informacji użytkowników tego silnika.
Zamówiłem tę rureczkę miedzianą w serwisie BMW. Koszt tylko 317zł.
Brawo, zaplacisz podatek od glupoty :D

No ba. Lepiej zakleić, pozatykać, poodłączać, przyspawać używaną lub podłączyć wąż ogrodowy, a później dziwić się, że na rynku wtórnym tyle druciarstwa stoi.

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-09-23 19:12:24
Autor: neoniusz
Omega 2.5DTI usterka
W dniu 23.09.2011 19:02, DoQ pisze:
[...]

Akurat EGR to tak w aucie potrzebny jak rybie rower.

Data: 2011-09-23 19:17:27
Autor: DoQ
Omega 2.5DTI usterka
W dniu 23-09-2011 19:12, neoniusz pisze:

[...]

Podobnie jak katalizator i mnóstwo innych zbędnych dupereli. Jednak lepiej kupić samochód ze wszystkimi, sprawnymi podzespołami - prawda?

Pozdrawiam
Paweł

Data: 2011-09-26 20:04:07
Autor: Lewis
Omega 2.5DTI usterka
W dniu 2011-09-23 19:17, DoQ pisze:
[...]

akurat całe te ekopedalskie wynalazki można o kant potłuc. U siebie w miarę możliwości wykastrowałem wszystko co jest eko (nadmienię że było sprawne).

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Omega 2.5DTI usterka