Data: 2011-11-16 21:32:19 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelk i pod głowicami | |
W dniu 11-11-12 20:54, Nex@pl pisze:
[cut] Ja bym się podczepił z pytaniem - pacjent BMW e36 328 LPG - na korku od oleju lekka maź w kolorze (ciemno)beżowym, czasami lubi dużo pary z siebie wydobyć i najważniejsze, jak sprawdzałem olej to po wyciągnięciu bagnetu olej skapnął - prawie jak woda. Trochę mnie to zdziwiło (czyżby płyn chłodniczy w oleju?), bo u mnie w 1.9TDI olej nie skapuje (fakt, inny olej, inny silnik, itp itd ale wzbudziło to moje podejrzenia). Maź z korka wytarłem i nie pojawiła się. Zatem czy to uszczelka pod głowicą czy rzeczywiście olej może być taki lekko wodnisty? (do tego bardzo jasny, u mnie w dieslu jest czarny jak węgiel ale to może kwestia sadzy?). Olej to Valvoline MaxLife 10W40, półsyntetyk. ps. Jeśli to byłaby uszczelka i rzeczywiście płyn by się dostawał do oleju to jazda na takiej mazi zapewne nie jest zbyt zdrowa dla silnika ze względu na gorsze smarowanie (?). Coś poza tym? -- Pozdrawiam, Maciej |
|
Data: 2011-11-16 22:29:39 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelki pod głowicami | |
Użytkownik "Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> napisał w wiadomości news:ja16kj$bb6$1node2.news.atman.pl... W dniu 11-11-12 20:54, Nex@pl pisze:(...) Po pierwsze - jeśli jeździsz na krótkich odcinkach to troche tej mazi pod korkiem jest objawem zupełnie normalnym i zwykle znikający po dłuższej trasie, bądz po kilku dłuższych trasach w krótkim okresie czasu. Po drugie parowanie z rury wydechowej w takich warunkach pogodowych też nie jest specjalnie niepokojącym objawem (zwłaszcza jeśli masz LPG), dopóki nie jest to naprawe wielka chmura pary. Po trzecie olej nie miesza sie z wodą. Jeśli w oleju będzie woda na miarce będziesz miał albo maź, albo oczka w każdym razie na pierwszy rzut oka zobaczysz, ze coś jest nie tak. Jeśli olej jest wodnisty to albo jest w nim benzyna (ale to wystarczy powąchać) albo po prostu taki jest :) -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka + Lisica Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM Volvo FL618 '97 250KM Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł |
|
Data: 2011-11-17 00:40:45 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelk i pod głowicami | |
W dniu 11-11-16 22:29, Kuba (aka cita) pisze:
Po pierwsze - jeśli jeździsz na krótkich odcinkach to troche tej mazi Ja tym samochodem nie jeżdżę na co dzień, więc co do chmury pary wodnej nie mogę się wypowiedzieć, aczkolwiek wiem, że przy LPG ogólnie jest jej więcej (przy obecnych warunkach także). Co do oleju i wody - masz rację, nie mieszają się ale z drugiej strony ten olej jest przesadnie rzadki (i właśnie mam wątpliwości czy to nie jest maź) - jedyna rada w obecnej sytuacji kupić 1-2l na dolewki i porównać konsystencję z tym z bagnetu. Pytam, bo w zasadzie same niewiadome a nie chcę też wpakować kogoś w wymianę uszczelki pod głowicą - koszty a do tego czym więcej mechanik 'gmera' w samochodzie tym gorzej ;) a teraz silnik chodzi na prawdę fantastycznie (dźwięk + kultura pracy, zbieranie się itp itd, w ogóle nie czuć, że to jedzie na gazie + kompletny brak drgań, w porównaniu do 4-cyl diesla - kosmos). -- Pozdrawiam, Maciej |
|
Data: 2011-11-17 08:39:11 | |
Autor: AZ | |
Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelki pod głowicami | |
On 2011-11-16, Maciej Browarczyk <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> wrote:
A zobacz ten olej na zimnym silniku. Nic Ci nie da porownywanie nowego oleju z olejem w silniku, tymbardziej cieplym. Jakbys bardzo sie upieral to pewnie moglbys porownac lepkosc tego oleju. -- Artur ZZR 1200 |
|
Data: 2011-11-17 10:01:12 | |
Autor: Maciej Browarczyk | |
Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelk i pod głowicami | |
W dniu 11-11-17 09:39, AZ pisze:
A zobacz ten olej na zimnym silniku. Nic Ci nie da porownywanie nowego Oczywiście porównywałem na zimnym silniku. Olej w silniku nie ma więcej niż 1kkm. -- Pozdrawiam, Maciej |
|
Data: 2011-11-17 00:37:08 | |
Autor: Nex@pl | |
Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelk i pod głowicami | |
W dniu 2011-11-16 21:32, Maciej Browarczyk pisze:
W dniu 11-11-12 20:54, Nex@pl pisze: Jesli miałbyś chłodziwo w oleju, to nagle wzrósłby Ci poziom oleju a poziom chłodziwa drastycznie zmalał w zbiorniczku ;) Olej na ciepło może byc "wodnisty" Ja mam 15W40 i nie raz nie zdążę "podstawić" chusteczki jak już mam ochlapany silnik. |