Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelk i pod gÅ‚owicami

Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelk i pod głowicami

Data: 2011-11-16 21:32:19
Autor: Maciej Browarczyk
Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelk i pod głowicami
W dniu 11-11-12 20:54, Nex@pl pisze:

[cut]

Ja bym się podczepił z pytaniem - pacjent BMW e36 328 LPG - na korku od oleju lekka maź w kolorze (ciemno)beżowym, czasami lubi dużo pary z siebie wydobyć i najważniejsze, jak sprawdzałem olej to po wyciągnięciu bagnetu olej skapnął - prawie jak woda. Trochę mnie to zdziwiło (czyżby płyn chłodniczy w oleju?), bo u mnie w 1.9TDI olej nie skapuje (fakt, inny olej, inny silnik, itp itd ale wzbudziło to moje podejrzenia). Maź z korka wytarłem i nie pojawiła się. Zatem czy to uszczelka pod głowicą czy rzeczywiście olej może być taki lekko wodnisty? (do tego bardzo jasny, u mnie w dieslu jest czarny jak węgiel ale to może kwestia sadzy?). Olej to Valvoline MaxLife 10W40, półsyntetyk.

ps. Jeśli to byłaby uszczelka i rzeczywiście płyn by się dostawał do oleju to jazda na takiej mazi zapewne nie jest zbyt zdrowa dla silnika ze względu na gorsze smarowanie (?). Coś poza tym?

--
Pozdrawiam,
Maciej

Data: 2011-11-16 22:29:39
Autor: Kuba \(aka cita\)
Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelki pod głowicami

Użytkownik "Maciej Browarczyk" <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> napisał w wiadomości news:ja16kj$bb6$1node2.news.atman.pl...
W dniu 11-11-12 20:54, Nex@pl pisze:
(...)

Po pierwsze - jeśli jeździsz na krótkich odcinkach to troche tej mazi pod korkiem jest objawem zupełnie normalnym i zwykle znikający po dłuższej trasie, bądz po kilku dłuższych trasach w krótkim okresie czasu.
Po drugie parowanie z rury wydechowej w takich warunkach pogodowych też nie jest specjalnie niepokojącym objawem (zwłaszcza jeśli masz LPG), dopóki nie jest to naprawe wielka chmura pary.
Po trzecie olej nie miesza sie z wodą. Jeśli w oleju będzie woda na miarce będziesz miał albo maź, albo oczka w każdym razie na pierwszy rzut oka zobaczysz, ze coś jest nie tak.
Jeśli olej jest wodnisty to albo jest w nim benzyna (ale to wystarczy powąchać) albo po prostu taki jest :)

--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
www.cita.pl
Dwa ogony Irma i Myszka +  Lisica
Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM
Volvo FL618 '97 250KM

Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

Data: 2011-11-17 00:40:45
Autor: Maciej Browarczyk
Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelk i pod głowicami
W dniu 11-11-16 22:29, Kuba (aka cita) pisze:

Po pierwsze - jeśli jeździsz na krótkich odcinkach to troche tej mazi
pod korkiem jest objawem zupełnie normalnym i zwykle znikający po
dłuższej trasie, bądz po kilku dłuższych trasach w krótkim okresie czasu.
Po drugie parowanie z rury wydechowej w takich warunkach pogodowych też
nie jest specjalnie niepokojącym objawem (zwłaszcza jeśli masz LPG),
dopóki nie jest to naprawe wielka chmura pary.
Po trzecie olej nie miesza sie z wodą. Jeśli w oleju będzie woda na
miarce będziesz miał albo maź, albo oczka w każdym razie na pierwszy
rzut oka zobaczysz, ze coÅ› jest nie tak.
Jeśli olej jest wodnisty to albo jest w nim benzyna (ale to wystarczy
powąchać) albo po prostu taki jest :)

Ja tym samochodem nie jeżdżę na co dzień, więc co do chmury pary wodnej nie mogę się wypowiedzieć, aczkolwiek wiem, że przy LPG ogólnie jest jej więcej (przy obecnych warunkach także). Co do oleju i wody - masz rację, nie mieszają się ale z drugiej strony ten olej jest przesadnie rzadki (i właśnie mam wątpliwości czy to nie jest maź) - jedyna rada w obecnej sytuacji kupić 1-2l na dolewki i porównać konsystencję z tym z bagnetu. Pytam, bo w zasadzie same niewiadome a nie chcę też wpakować kogoś w wymianę uszczelki pod głowicą - koszty a do tego czym więcej mechanik 'gmera' w samochodzie tym gorzej ;) a teraz silnik chodzi na prawdę fantastycznie (dźwięk + kultura pracy, zbieranie się itp itd, w ogóle nie czuć, że to jedzie na gazie + kompletny brak drgań, w porównaniu do 4-cyl diesla - kosmos).

--
Pozdrawiam,
Maciej

Data: 2011-11-17 08:39:11
Autor: AZ
Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelki pod głowicami
On 2011-11-16, Maciej Browarczyk <maciekNOSPAM@NOSPAMwiedzmin.org> wrote:

Ja tym samochodem nie jeżdżę na co dzień, więc co do chmury pary wodnej nie mogę się wypowiedzieć, aczkolwiek wiem, że przy LPG ogólnie jest jej więcej (przy obecnych warunkach także). Co do oleju i wody - masz rację, nie mieszają się ale z drugiej strony ten olej jest przesadnie rzadki (i właśnie mam wątpliwości czy to nie jest maź) - jedyna rada w obecnej sytuacji kupić 1-2l na dolewki i porównać konsystencję z tym z bagnetu. Pytam, bo w zasadzie same niewiadome a nie chcę też wpakować kogoś w wymianę uszczelki pod głowicą - koszty a do tego czym więcej mechanik 'gmera' w samochodzie tym gorzej ;) a teraz silnik chodzi na prawdę fantastycznie (dźwięk + kultura pracy, zbieranie się itp itd, w ogóle nie czuć, że to jedzie na gazie + kompletny brak drgań, w porównaniu do 4-cyl diesla - kosmos).

A zobacz ten olej na zimnym silniku. Nic Ci nie da porownywanie nowego
oleju z olejem w silniku, tymbardziej cieplym. Jakbys bardzo sie upieral
to pewnie moglbys porownac lepkosc tego oleju.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-17 10:01:12
Autor: Maciej Browarczyk
Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelk i pod głowicami
W dniu 11-11-17 09:39, AZ pisze:

A zobacz ten olej na zimnym silniku. Nic Ci nie da porownywanie nowego
oleju z olejem w silniku, tymbardziej cieplym. Jakbys bardzo sie upieral
to pewnie moglbys porownac lepkosc tego oleju.

Oczywiście porównywałem na zimnym silniku. Olej w silniku nie ma więcej niż 1kkm.

--
Pozdrawiam,
Maciej

Data: 2011-11-17 00:37:08
Autor: Nex@pl
Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelk i pod głowicami
W dniu 2011-11-16 21:32, Maciej Browarczyk pisze:
W dniu 11-11-12 20:54, Nex@pl pisze:

[cut]

Ja bym się podczepił z pytaniem - pacjent BMW e36 328 LPG - na korku od
oleju lekka maź w kolorze (ciemno)beżowym, czasami lubi dużo pary z
siebie wydobyć i najważniejsze, jak sprawdzałem olej to po wyciągnięciu
bagnetu olej skapnął - prawie jak woda. Trochę mnie to zdziwiło (czyżby
płyn chłodniczy w oleju?), bo u mnie w 1.9TDI olej nie skapuje (fakt,
inny olej, inny silnik, itp itd ale wzbudziło to moje podejrzenia). Maź
z korka wytarłem i nie pojawiła się. Zatem czy to uszczelka pod głowicą
czy rzeczywiście olej może być taki lekko wodnisty? (do tego bardzo
jasny, u mnie w dieslu jest czarny jak węgiel ale to może kwestia
sadzy?). Olej to Valvoline MaxLife 10W40, półsyntetyk.

ps. Jeśli to byłaby uszczelka i rzeczywiście płyn by się dostawał do
oleju to jazda na takiej mazi zapewne nie jest zbyt zdrowa dla silnika
ze względu na gorsze smarowanie (?). Coś poza tym?


Jesli miałbyś chłodziwo w oleju, to nagle wzrósłby Ci poziom oleju a poziom chłodziwa drastycznie zmalał w zbiorniczku ;)

Olej na ciepło może byc "wodnisty" Ja mam 15W40 i nie raz nie zdążę "podstawić" chusteczki jak już mam ochlapany silnik.

Omega B 3.0 MV6, UPG wymiana uszczelk i pod głowicami

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona